דרוש מידע מה החוק אומר לגבי מכשיר לא תקין באוטובוס?

אנונימית חדשה

משתמש פעיל
עליתי באוטובוס ניסיתי להעביר את הרב קו והנהג אמר לי שהמכשיר לא תקין ואשלם בפעם אחרת.
אבל אני זוכרת שפעם ראיתי שאלה כזאת באחד מהעיתונים, וממשרד התחבורה ענו שבמקרה שכזה לא צריך להחזיר
מישהו יודע מה החוק אומר? ואם כן האם אני צריכה להקשיב לנהג או לעשות כפי הנהלים של משרד התחבורה?
 

מ"ם

משתמש סופר
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
שלום רב,

הנדון: תיקוף כרטיס

הרינו מאשרים את קבלת פנייתך באמצעות פורטל התחבורה הציבורית.

כאשר מכשיר התיקוף אינו פועל באוטובוס יכול הנוסע לעלות ללא תשלום.

אם עד סוף הנסיעה לא תוקן המכשיר, פטור הנוסע מלשלם על הנסיעה.

חברת "אגד" מאחלת לך נסיעות טובות ובטוחות.

ב ב ר כ ה,

תומר לוי
מחלקת פניות הציבור ארצי
 

מ"ם

משתמש סופר
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
שלום רב,
הנדון: פנייתך בנושא ‏‏חיוב תשלום באוטובוס ללא מכשיר תיקוף
סימוכין: מכתבך מתאריך ‏22/8/2016

הריני לאשר קבלת מכתבך שבסימוכין.
פנייתך הועברה לבדיקה יש הגורמים המקצועיים האמונים על מדיניות התחבורה הציבורית.
ברצוננו להביא לידיעתך כי במידה ומכשיר הכרטוס לא תקין ורכב ההסעה נמצא בתחנת המוצא, רשאית החברה לשלוח את הנוסע לתקף בעמדת כרטוס באוטובוס אחר, באמצעות עמדה ניידת של הפקח, בקופות או במכונות אוטומטיות.
במידה ומכשיר הכרטוס מתקלקל באמצע נסיעת הרכב במסלולו, החברה אינה מחייבת עבור נסיעת הנוסע.
בנוסף, הנוסע אינו מחויב לשלם בנסיעתו הבאה על הנסיעה שלא נגבתה.


בברכת נסיעה נעימה ובטוחה.



בכבוד רב,
שרונה קרסגי
מנהלת מחלקת פניות הציבור
 

נס שאני כאן

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי DIP
הפקות ואירועים
אם עד סוף הנסיעה לא תוקן המכשיר, פטור הנוסע מלשלם על הנסיעה.
בכל מקום, אם אין אפשרות לגבות תיקוף מכל סיבה שהיא, אין צורך להחזיר בפעם אחרת.
רק אם הכרטיס טקול, יש צורך לשלם

וכאן המקום להזכיר. גם חודשי חופשי חייבים לתקף כי משרד התחבורה משלם החזרים על כל תיקוף ולא משנה התוכנית בכרטיס.
 

מ"ם

משתמש סופר
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
וכאן גם המקום לומר,
לשם שינוי...
תודה.
כי עד כמה שאני מבין,
מבחינה הלכתית היינו אמורים לשלם,
ורק מפני שירות לקוחות טוב פוטרים אותנו.
אז הנה,
תודה.

זו הוראה גורפת של משרד התחבורה לכל החברות.
 

מרחבית

משתמש מקצוען
האם מדובר רק במקרה שכל מכשירי התיקוף באוטובוס לא פועלים?
קרה שעליתי בדלת אחורית, והמכשיר לא עבד. פילסתי דרך לאחר, והוא לא עבד. אבל המכשיר שאצל הנהג כן עבד.
בדרך כלל משתדלת לשלם בנסיעה אחרת, על אף החוק. לא מרגישה טוב לקבל שירות שעולה כסף ולא לשלם עליו רק כי היתה תקלה באפשרות המיידית לשלם.
 

מ"ם

משתמש סופר
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
האם מדובר רק במקרה שכל מכשירי התיקוף באוטובוס לא פועלים?
קרה שעליתי בדלת אחורית, והמכשיר לא עבד. פילסתי דרך לאחר, והוא לא עבד. אבל המכשיר שאצל הנהג כן עבד.
בדרך כלל משתדלת לשלם בנסיעה אחרת, על אף החוק. לא מרגישה טוב לקבל שירות שעולה כסף ולא לשלם עליו רק כי היתה תקלה באפשרות המיידית לשלם.

אם היה בכל האוטובוס מכשיר אחד שעובד, חייבים לשלם.
 

chanaf

משתמש מקצוען
ומה לגבי אוטובוסים עמוסי אדם שאין מצב לעלות בדלת הקדמית (באוטובוסים שרק אצל הנהג יש מכשיר תיקוף) ואין שום מצב להגיע לנהג לשלם (בקושי יש מצב להניח 2 רגליים על הרצפה...)

מה שאני עושה עד עכשיו - משלמת בנסיעה הבאה, אבל מה אומר החוק?
צריך להיות חוק שחברות התחבורה יפסידו בעקבות כך כסף ובעקבות זאת יתגברו את האוטובוסים!!
מדובר על מקרים יומיומיים באותם קווים!

והבעיה היא שמשרד התחבורה רואה את מס' הנוסעים לפי מס' התיקופים, ואם אין מצב לתקף - אז גם הנתונים אצלם שגויים ולכן הם לא מתגברים.
 

מ"ם

משתמש סופר
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
ומה לגבי אוטובוסים עמוסי אדם שאין מצב לעלות בדלת הקדמית (באוטובוסים שרק אצל הנהג יש מכשיר תיקוף) ואין שום מצב להגיע לנהג לשלם (בקושי יש מצב להניח 2 רגליים על הרצפה...)

מה שאני עושה עד עכשיו - משלמת בנסיעה הבאה, אבל מה אומר החוק?
צריך להיות חוק שחברות התחבורה יפסידו בעקבות כך כסף ובעקבות זאת יתגברו את האוטובוסים!!
מדובר על מקרים יומיומיים באותם קווים!

והבעיה היא שמשרד התחבורה רואה את מס' הנוסעים לפי מס' התיקופים, ואם אין מצב לתקף - אז גם הנתונים אצלם שגויים ולכן הם לא מתגברים.

אכן, זו הבעיה הגדולה.

במקרה זה לפי משרד התחבורה יש לשלם פעם אחרת (וזו הקלה, כי הם לא מכריחים לעשות מאמצי-על לשלם דווקא בפעם זו).

ועדיין, את הבעיה זה לא פותר...
 

michal2100

משתמש מקצוען
אגב, לנהגים גם אין זכות להכניס ילדים לאוטובוס ללא תשלום! (ככה שמענו ממקור ראשון בשם הרב סילמן), וההורים מחויבים לשלם על כל נסיעת ילד

הרבה פעמים כשילדים נוסעים לת"ת ואין להם כסף בכרטיס הנהגים מכניסים אותם

לתשומת לב ההורים
 

ממוחשבת

משתמש מקצוען
ומה לגבי נהג שלא הסכים להחזיר לי עודף משטר של 200. מכירים את הנהגים האלה? ערימה של שטרות יש לו בכיס. אבל עודף מ200- אין!
באותה פעם לא היה לי כסף נוסף בארנק. אמרתי לו- אם אתה לא מחזיר עודף אני לא משלמת.. אמר לי "אין בעיה"
על התנהגות כזאת אמורים להתלונן...
אבל בלי קשר - האם אני אמורה לשלם על הנסיעה הזאת?
 

start

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
אישית נסעתי פעמים לכותל והיה עומס מטורף עלינו מאחורה בדלת הרביעית לא היה שייך להגיע לנהג, כשירדנו הוא מיד העלה המוני נוסעים. בחזור עלינו בכותל מאחורה לא היה שייך להגיע לנהג מכשירי התיקוף האחרויים לא עבדו, היה עומס ירדתי בתחנות הראשונות ללא שהספקנו לשלם.
שלחתי לאגד שאלה דרך האתר וכתבו לי שעלי לשלם על 2 הנסיעות ולהשלימם.
 

מ"ם

משתמש סופר
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
ומה לגבי נהג שלא הסכים להחזיר לי עודף משטר של 200. מכירים את הנהגים האלה? ערימה של שטרות יש לו בכיס. אבל עודף מ200- אין!
באותה פעם לא היה לי כסף נוסף בארנק. אמרתי לו- אם אתה לא מחזיר עודף אני לא משלמת.. אמר לי "אין בעיה"
על התנהגות כזאת אמורים להתלונן...
אבל בלי קשר - האם אני אמורה לשלם על הנסיעה הזאת?

אכן הנהג לא צריך לתת עודף מ-200.
הוא מחויב לתת עודף עד פי 10 מעלות הנסיעה.

ועל פי חוק במקרה כזה אם לנהג אין עודף לא צריך לשלם.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  62  פעמים

לוח מודעות

למעלה