כללי מה ההבדל בין השחור לשחור, באינדיזיין

חנה א

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
מישהו יכול להסביר לי מה ההבדל בהדפסה
בחלון הצבעים באינדיזיין
בין השחור בשורה השניה (registration) לבין השחור בשורה הרביעית (black)
ומה המומלץ מבינהם?

תודה רבה!
לכידה.PNG
 

דאבל אימפקט

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
D I G I T A L
השחור רג'יסטריישן הוא שחור שמורכב מ-100% בכל 4 היסודות של CMYK (תבדקי ותראי שזה מורכב מ-100 C 100 Y וכו'). הבלאק הרגיל מורכב רק מ-100% שחור והשאר 0.
לגבי מה מומלץ, תלוי מה השימוש לשחור, אם זה לנייר עיתון או לגלופות וכו'.
 

גיוון

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
לא קשור רק לסוג דף ולגלופות.
תלוי גם לגבי גודל האלמנט למשל אם תקח טקסט שזה משהו קטן וצר ותתן לו שחור 400% יש מצב שיזוז טיפה הפלטות ואז יהיה מאוד מטושטש, משא"כ באלמנט גדול שאפי' אם יזוז טיפה לא יהיה כ"כ בולט.

דבר שני ככלל עדיף בכל אלמנט שהוא לא טקסט להשתמש בבלאק של כ300% שאז הוא נראה ממש שחור (400 אחוז מדי הרבה). הבלאק נראה אפור כהה (ולא שחור שחור), בטקסט זה לא נראה אבל באלמנטיים גרפיים זה מאוד בולט....
 
נערך לאחרונה ב:

חנה א

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
דבר ראשון תודה על התגובה המפורטת, ישר כח!

דבר שני ככלל עדיף בכל אלמנט שהוא לא טקסט להשתמש בבלאק של כ300% שאז הוא נראה ממש שחור (400 אחוז מדי הרבה). הבלאק נראה אפור כהה, בטקסט זה לא נראה אבל באלמנטיים גרפיים זה מאוד בולט....

סתם מענין אותי,
מה הערכים של בלאק 300%? (מה 100% ומה 0% - c/m/y/k?)
 

גיוון

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
לפי מה שידוע לי כשעושים 100 % ב3 צבעים זה וצא שחור יפה ולא בדיוק משנה איזה העיקר שיהיה אחד מהם בלאק.
לא זוכר כרגע אני צריך לנסות אבל ההיגיון אומר ש100 ציאן 100 מג'נטה ו100 בלאק יצא הכי טוב כי הם צבעים יותר כהים מהילו...
 

גיוון

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
מצו"ב עם הערכים...
באינדיזיין הכל נראה פחות או יותר אותו דבר.
אינדי.PNG
אבל בפידיאף הכל שונה....
PDF.PNG
 

חנה א

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
לפי מה שאני רואה פה (מקווה שראיתי נכון)
ה-cmk הכי נוטה לשחור.
ה-k100 נראה כמו אפור כהה מאוד,
וה-myk נראה בכלל חום

צדקתי?
 

גיוון

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
לפי מה שאני רואה פה (מקווה שראיתי נכון)
ה-cmk הכי נוטה לשחור.
ה-k100 נראה כמו אפור כהה מאוד,
וה-myk נראה בכלל חום

צדקתי?
נכון מאוד!
וזה בדיוק מה שכתבתי בהודעות הקודמות בפירוט...

אגב 100ב CMYK מניב את אותה תוצאה כמו 100 ב-CMK ולכן לא מומלץ להשתמש עם הרג'יסטריישן מהסיבות שכתבתי לעיל, אלא אם כן צריכים שחור מ4 צבעים דוקא!
 

יוסי דויד

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
מוזיקה ונגינה
D I G I T A L
בכלל, תמיד כדאי להימנע מלהגיע לתוצאה כללית של מעל ל 300% צבע!
במקרים כאלו, הדיו הופך להיות בוץ...

כדי להגיע לשחור עשיר (Rich Black) משתמשים ב CMK
 
נערך לאחרונה ב:

יעל מור

פרסום שמגביה עסקים
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
D I G I T A L
עימוד ספרים
איזה שחור מומלץ לכתיבת ספר?? אם עשיתי את ה- black שמוצג באינדיזיין זה מספיק?? או שלשנות כפי שאמרתם לערכים של 300%, אם כן איך ניתן לערוך את הצבע בקלות? יש אפשרות לערוך את הblack או שאני צריכה לשנות צבע בסטייל?
כידוע לי שחור כהה מתקבל מערכים של:
c=75%
m=68%
y=67%
k=90%

והתוצאה של פידיאף המתקבלת היא כמו השחור שמצולם בקובץ המצורף:
Screen Shot 2017-11-20 at 2.26.46 PM.png
:
 

אשרינו

משתמש פעיל
צילום מקצועי
בכלל, תמיד כדאי להימנע מלהגיע לתוצאה כללית של מעל ל 300% צבע!
במקרים כאלו, הדיו הופך להיות בוץ...

כדי להגיע לשחור עשיר (Rich Black) משתמשים ב CMK

תלוי בסוג הנייר ובהתפשטות הצבע.
נייר כרומו מצופה או לא. נייר עיתון וכיו"ב.
 

לנדא

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
איזה שחור מומלץ לכתיבת ספר?? אם עשיתי את ה- black שמוצג באינדיזיין זה מספיק?? או שלשנות כפי שאמרתם לערכים של 300%, אם כן איך ניתן לערוך את הצבע בקלות? יש אפשרות לערוך את הblack או שאני צריכה לשנות צבע בסטייל?
כידוע לי שחור כהה מתקבל מערכים של:
c=75%
m=68%
y=67%
k=90%

והתוצאה של פידיאף המתקבלת היא כמו השחור שמצולם בקובץ המצורף:
צפה בקובץ המצורף 302238 :


בנייגוד לרקעים וכדו' שבד"כ רוצים להגיע לתוצאה של שחור עשיר,
בטקסט כדאי להשתמש בשחור 100 - הוא יוצא ברור נקי וללא סטיות.

(ואגב אם העיצוב הוא בגווני אדום / כחול תתנו לרקע שחור 300 ללא הצהוב.
אבל אם הוא בגווני זהב, אז השחור הזה יוצא קר מידי ליד הזהב ויותר מומלץ 50 M ו-50 Y
כדאי להפעיל שיקול דעת אישי באיזה "שחור עשיר" רוצים להשתמש...)

שחור 400 לא מומלץ אף פעם,
כרקע - הוא חונק את הטקסטים הבהירים שעליו. ובטקסט... כפי שכתבתי מומלץ רק שחור 100..

עוד נקודה חשובה: בהדפסה דיגיטלית יש לכל הנ"ל הרבה פחות משמעות....
ואולי אפילו להפך: שחור 100 יוצא בדיגיטלי בהדפסה איכותית פעמים רבות יותר נקי כהה ו"שחור", משחורים עם "תוספות"....
(שוב תלוי כמובן באיכות הדפוס.... ורמת סטיית הצבע שלו...)
 

ariels

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
לעשות קצת סדר:
שחור רג'יסטריישן הוא צבע שמיועד לסימני דפוס בלבד.
מופיע כ-100% בכל הערוצים כדי שיראו אותו בכל הפלטות (מיועד לסימני קיפול, חיתוך, סימנים לכיוונון מכונת הדפוס ועוד).
לעולם לא מדפיסים אותו כחלק מהעבודה עצמה.

עומס צבע מומלץ הוא לא יותר מ-250%, 300% זה יותר מדי.
הסיבה:
לצבע לוקח זמן להיספג ולהתייבש, וכאשר הדפים המודפסים נערמים הם נדבקים
בנוסף נוצרים כתמים מכוערים של הצבע שלא התייבש טוב

שחור עשיר:
100% K
ותוספת של 20-40% בכל אחד משאר הערוצים
 

א-ירושלמית

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
UX UI
D I G I T A L
הייתי משתמשת בשחור רג'יסטרי ומורידה אופסיטי.
השחור נשאר עדיין שחור עשיר ויפה, אבל עומס הצבע התאוורר לפחות מ-300%
 

חנה א

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
בדיוק קיבלתי מהדפוס ספר שעימדתי. הדפסה דיגיטלית (לא אופסט, אבל גם לא פרוצס), נייר רגיל 80 גר' נטול עץ

היו קטעים שלמים, שהצבע היה אפור, שהגדרתי את האפור ב-90% ב-K וכל שאר הערכים 0
והתוצאה היתה מאכזבת ממש - זה יצא הדפסת "רשת":(

אמנם במבט של לקוח שלא מתעמק לא רואים כלום (גם בעלי לא הבין מה הבעיה) והלקוח היה מרוצה מאוד ב"ה,
אבל לי זה מאוד הפריע!

מה הבעיה בזה?
מה הייתי צריכה להגדיר כדי שזה יצא אפור אבל לא רשת מעצבן?

אגב, כל המקומות של טקסט שהגדרתי שחור רג'יסטרי יצאו מעולה, הדפסה נקיה וברורה.
 

גיוון

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
זה שיצא לך טקסט נקי בשחור רג'יסטרי, זה רק בגלל שזה בדיגיטלי באופסט כמעט לא יתכן שכל ה4 פלטות ישבו במדוייק בלי תזוזה של חצי מ"מ....
 

צביזון

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
בדיוק קיבלתי מהדפוס ספר שעימדתי. הדפסה דיגיטלית (לא אופסט, אבל גם לא פרוצס), נייר רגיל 80 גר' נטול עץ

היו קטעים שלמים, שהצבע היה אפור, שהגדרתי את האפור ב-90% ב-K וכל שאר הערכים 0
והתוצאה היתה מאכזבת ממש - זה יצא הדפסת "רשת":(

אגב, כל המקומות של טקסט שהגדרתי שחור רג'יסטרי יצאו מעולה, הדפסה נקיה וברורה.

מה הפירוש "לא אופסט אבל גם לא פרוצס"?
זה לא הודפס ב-4 צבעים אלא בצבע אחד שחור?
א"כ זה גם יכול להיות תשובה מדוע המקומות שהגדרתם "שחור רג'יסטרי יצאו מעולה". כי זה הודפס בצבע אחד שחור.
לא הייתי ממליץ - גם לא בדיגיטלי - להשתמש לטקסט בשחור שמורכב מ-4 צבעים. אם זה יצא כאן טוב, יכול להיות שלושה סיבות: או שזה גודל גדול מאד לטקסט, או שזה, כאמור, הודפס ע"י צבע שחור בלבד, (וממילא אין משמעות למה שהגדרתם את השחור כרג'יסטי), או שקרה כאן נס.
 

חנה א

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
יתכן.
יכול להיות שאם הייתי מגדירה כשחור רגיל היה יוצא אותו דבר.
כמדומני שזה הודפס במכונת צילום konika 950 או משהו בסגנון הזה, לא יודעת בדיוק.
(זה בית דפוס קטן)
והגודל של הטקסט לא היה מאוד גדול (11/14/ 17 pt).

לי הפריע שמה שהגדרתי כ-90% בלאק יצא רשת. למה זה קורה?
upload_2017-11-26_12-8-23.png


ותודה לכולם...
 
נערך לאחרונה ב:

ariels

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
זה קורה כי ככל הנראה בבית הדפוס הקטן אין מכונת דפוס איכותית.
דפוס דיגיטלי יכול לצאת גרוע מאוד, או מעולה, וזה תלוי באיכות המכונה.
בעיות שנגרמות בדיגיטלי ממכונה ישנה או לא מכויילת:
  • איכות הדפסה ירודה (כמו נקודות, מריחות צבע, משטחי צבע לא אחידים)
  • צבעים לא מדוייקים
  • חיתוכים לא חלקים ועוד...
יש היום מכונות דיגיטליות שמוציאות תוצאות מעולות שנראות ממש כמו אופסט.
ואם רוצים הדפסה איכותית מבררים איזו מכונה יש לדפוס, או עושים הדפסת ניסיון ורואים.

ולגבי שחור רג'יסטרי -
בבקשה אל תנסו להשתמש בו לעבודות, חבל על עגמת הנפש שתיגרם.
צורת עבודה נכונה היא להשאיר את הרג'יסטרי לסימני דפוס בלבד.
אם רוצים שחור עשיר מגדירים אותו ככזה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכא

א שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי:ב עֶזְרִי מֵעִם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:ג אַל יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ אַל יָנוּם שֹׁמְרֶךָ:ד הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל:ה יְהוָה שֹׁמְרֶךָ יְהוָה צִלְּךָ עַל יַד יְמִינֶךָ:ו יוֹמָם הַשֶּׁמֶשׁ לֹא יַכֶּכָּה וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה:ז יְהוָה יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ:ח יְהוָה יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  6  פעמים

לוח מודעות

למעלה