מה הבעיה בעימוד?

פרודקשיין

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
הספר עבר עימוד לא מקצועי (לא אני עימדתי)
הרב המחבר שואל מה חסר בעימוד
אשמח לשמוע
IMG_2526.JPG
 

סטודיו עמודים

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
עימוד ספרים
עריכה והפקת סרטים
עימוד ספרים
מה אני אני שאדבר בחסרון ספרים אך לעניות דעתי יש כמה בעיות , קודם כל העמוד מאוד עמוס יותר מידי מלל בנוסף לכך התוכן לא ברור כלומר יש כותרות ראשיות כמו מי חייב ? אם מוכרי דגים מיקרים את השוק וכו.. שזה כותרות שאמורות להיות חשובות , והם נראות כמו איזה סתם שורה , בקיצור יש הרבה בלאגן צריך שיהיה ברור מה כותרת מה הסעיפים שמתחתיו..
 

פרודקשיין

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים

rubi

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
שום דבר כאן לא מקצועי

החל מהפונטים לא המקצועיים
וכלה ברווחים לא הגיוניים

אין נעימות בעין בכלום
 

פרודקשיין

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
חשוב למחבר לדעת מה הבעיות בצורת עימוד זו
מי שיודע אשמח לתשובות מדויקות
תודה
 

צח מלול

עימוד מקצועי
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
1. ריווח בין שורות
2. ריווח נכון ועיקבי בין פיסקאות
3. החלפת פונטים בהולה. דיוויד ומונטבה לא רלוונטיים כבר 20 שנה (למרות שראיתי כמה עם דיוויד. לא מחבב אותו כלל)
4. לא לעמד בוורד. בבקשה... אם לא יודעים בתוכנה אחרת, לתת למעמד מקצועי.
5. אוי, המגילה למטה... עושה רע...
6. הוספת עיטורים מחושבת ולא ככל העולה על רוחו.
7. כותרות משתנות ממוקמות בצורה שגויה.

הנ"ל לגבי העימוד. לא דובר עוד על העריכה...
 

ראש מנוע

משתמש פעיל
זה נראה סיכום הלכות, ולדעתי כך הוא אמור להראות,
זה לא ספר רגיל אולי יש לעצב את הכותרות יותר כפי שאמרו פה כבר
 

פרודקשיין

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
מדובר בסדרת חוברות של סיכום וקיצורי הלכות לצורך בחינות ברבנות
אמרו למחבר שזה נראה לא טוב
העימוד בוורד של הרב המחבר
הלומדים אומרים שלא רואים את הבעיה אבל בעין מקצועית...
 

תא חזי

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
הספר עבר עימוד לא מקצועי (לא אני עימדתי)
הרב המחבר שואל מה חסר בעימוד
אשמח לשמוע

זה נראה סיכום הלכות, ולדעתי כך הוא אמור להראות,
נכון

מדובר בסדרת חוברות של סיכום וקיצורי הלכות לצורך בחינות ברבנות
אמרו למחבר שזה נראה לא טוב
העימוד בוורד של הרב המחבר
הלומדים אומרים שלא רואים את הבעיה אבל בעין מקצועית...
בספרים כגון אלו המעמד צריך לשבת עם המחבר כמה שעות רק כדי לדעת מה כל דבר מסמן ומסמל, ואז להחליט על סט פונטים שיתאים לעימוד, כדי שלא ייווצר מצב שבו הספר יפה, אבל כל העיקר שהוא הסיווג של השיטות לפי עיצוב וכדו' חסר מן הספר.

דרוש עריכה
וכמובן עימוד מקצועי!
לגבי העריכה, דווקא אני חושב שלא. למדתי בספרים האלה כפי שפורסמו בפורטל סמיכה לרבנות, והפקתי מהם תועלת מרובה מאוד. עריכה במקרה הזה זה יכול להיות סתם בזבוז של כסף ואולי אפילו יהרוס את הספר.

1. ריווח בין שורות
2. ריווח נכון ועיקבי בין פיסקאות
3. החלפת פונטים בהולה. דיוויד ומונטבה לא רלוונטיים כבר 20 שנה (למרות שראיתי כמה עם דיוויד. לא מחבב אותו כלל)
4. לא לעמד בוורד. בבקשה... אם לא יודעים בתוכנה אחרת, לתת למעמד מקצועי.
5. אוי, המגילה למטה... עושה רע...
6. הוספת עיטורים מחושבת ולא ככל העולה על רוחו.
7. כותרות משתנות ממוקמות בצורה שגויה.

הנ"ל לגבי העימוד. לא דובר עוד על העריכה...
אין כמעט מה להוסיף על מה שצח כתב, אבל בכמה דברים אני חושב אחרת:
לגבי הרווחים - הספר באמת מאוד מאוד צפוף וחבל.
בנוסף, כדי שיהיה סדר ברור לגבי הזיחַ של הפסקאות, מה פנימי יותר, ומה יותר כולל וכו'. יש קצת (הרבה) בלאגן בזה.
לגבי הפונטים - אני חושב שאין דבר כזה "פונט לא רלוונטי", עימדתי לאחרונה כותרות לספר (חדש) עם פונט בן 30 שנה... יצא די נחמד (ופוק חזי איך איתמר נתן מקים לתחיה פונטים בני 500-700 שנה...). הכל תלוי בתכנון נכון של הספר והשילוב בין הפונטים. לא הכל זה עניין של אופנה. לגבי פונט "דוד" כן הייתי משנה, אבל לא שינוי דרסטי, אלא למשל הייתי משנה לפונט "פונטקסט" של פונטביט, שהוא מאוד אהוב עלי אישית כתחליף עדכני לדוד (או "אות קטיפה" שלהם, וכדומה. לא חסר).
הוספת העיטורים דווקא די מחושבת. הייתי ממליץ למעמד שיבצע את העבודה ללכת דווקא באותו קו. אולי לשנות את כל הסט אבל להיות קבוע במה שייך למה.

אגב, הייתי ממליץ לעיין בספר "עזר אברהם" שהוא גם כן סיכומים (אבל לא באותו סגנון ממש) אפשר לקחת משם השראה לעימוד יותר מקצועי.
 

צח מלול

עימוד מקצועי
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
לגבי הפונטים - אני חושב שאין דבר כזה "פונט לא רלוונטי"

אני מניח שלא תראה כיום ספר מעומד עם פונט מרים או טיימס ניו רומן...
נכון שישנם פונטים ישנים שעדיין בשימוש ועוד יהיו הרבה בשימוש כדוגמת פרנקריל, וילנא ודומיהם,
אבל רוב ככל הפונטים המובנים בוורד, אכן נקראים לא רלוונטיים.

אכן פונטקסט (שמאודדד דומה לקטיפה, אגב) משתלב יפה.
כמו"כ, תהילה, ספרדי, שלמה, מזל הם על אותו משקל. לענ"ד גם קמפוס יכול להיכלל איתם, אך יש שיחלקו עלי.
 

תא חזי

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
אני מניח שלא תראה כיום ספר מעומד עם פונט מרים או טיימס ניו רומן...
נכון שישנם פונטים ישנים שעדיין בשימוש ועוד יהיו הרבה בשימוש כדוגמת פרנקריל, וילנא ודומיהם,
אבל רוב ככל הפונטים המובנים בוורד, אכן נקראים לא רלוונטיים.
לא הבנתי את המדד שלך לחוסר רלוונטיות. אבל לא משנה.

כמו"כ, תהילה, ספרדי, שלמה, מזל הם על אותו משקל.
?
 

צח מלול

עימוד מקצועי
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
אממ משקל של 'שילוב יפה' המוזכר למעלה... אכן ניסוח קצת רשלני :rolleyes:
 

#ליבא

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
עיינו בעיצובה של סדרת הספרים הפופולרית "שירת הים" מאותו הז'אנר. דוגמא טובה ליצירת הבחנה ובהירות ע"י אפשרויות וורד בלבד. אפשר כמובן לחלוק על הטעם בבחירת הפונטים והעיטורים וכד'.
 

עימוד והוצאה לאור

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
מדובר בסדרת חוברות של סיכום וקיצורי הלכות לצורך בחינות ברבנות
אם מדובר בסיכום ולא ממש בספר המבט שונה לגמרי לגבי עריכה
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכא

א שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי:ב עֶזְרִי מֵעִם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:ג אַל יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ אַל יָנוּם שֹׁמְרֶךָ:ד הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל:ה יְהוָה שֹׁמְרֶךָ יְהוָה צִלְּךָ עַל יַד יְמִינֶךָ:ו יוֹמָם הַשֶּׁמֶשׁ לֹא יַכֶּכָּה וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה:ז יְהוָה יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ:ח יְהוָה יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  6  פעמים

לוח מודעות

למעלה