מה אתם אומרים על התמהיל

ari1980

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
אם יש סבירות גבוהה לפירעון מוקדם, לכו על צמוד.
אם לא? למה להיכנס לספק?! בסוף תהיה בעיה בהכנסות או איזה תשלום שיחזור והבנק לא ייתן לכם למחזר, קחו לא צמוד וזהו. לכו על בטוח.
למעשה מדובר בוויכוח על סכומים לא גבוהים, בסופו של דבר כיום המדד סביר. א"א להשוות למדדים הקיצוניים של שנות ה-90
לדוגמא: שקל אחד ב-01.01.1990 היה שווה בשנת 2000 ל-2.75 כמעט פי 3 בעשור, מה שגם הזניק את התשלום צמוד המדד בפי 3.
לעומת זאת שקל אחד בשנת 2000 שווה כיום (2021) אחרי 2 עשורים 1.33, כך שאפשר יהיה לומר ש'חרדת המדד' היא בעיקר ירושה מהטראומה של הורינו בני הדור הקודם.
[נכון יותר לומר, שבהצמדה למדד אתה משווה לערך המטבע, כך שאתה לא מפסיד, כי אתה משלם לפי הערך של המטבע, לקחתָּ שקל שהיה שווה שקל כעת השקל שווה חצי אז תשלם 2 שקלים שהם שווים לשקל שלקחת. ואילו בהלוואה ללא הצמדה אתה מרוויח ע"י שחיקת המטבע, 'מבצע' - אתה משלם פחות ממה שלקחת, מחזיר מטבע ששווה פחות. להמחשת העניין זה כמו לקחת בדולרים ולהחזיר אותו סכום רק בשקלים]
מצרף קישור לחישוב https://www.cbs.gov.il/he/Pages/מחשבון-הצמדה-למדדים.aspx
מסכים עם כל מילה של וואלך.
אם יש תוכנית לפירעון מוקדם אפילו של חלק בוודאי שעדיף לקצר בקלצ ולהאריך את המצמ.. רק במקרה ברור ובטוח שזה לאורך שנים ארוכות אז פחות הייתי הולך על צמודות..
 

וואלך משכנתאות

משתמש פעיל
אם זה הולך להיות אותו דבר אז למה בנק ישראל הוריד את המגבלה של השליש פריים הרי הוא רצה לעזור ללוקחי המשכנתאות איפה העזרה כאן
שאלה מצויינת!!
מציע להפנות את זה לסטנלי פישר, בזמן שהוא לא יהיה עסוק בבנק העולמי. ובהנחלת דעותיו נגד משפחות מרובות ילדים.

כעת לעניין: על ריבית הפריים הבנק משלם מחיר זול יותר מכסף שמגייס ממשקיעים.
כיום ממוצע המשכנתאות עומד על 2.5-4 אחוז, למה לתת יותר זול הרי הוא לא חייב, בהמשך, כנראה התחרות תשפיע וכן תיהיה ירידה משמעותית יותר בריבית.

לגבי העזרה של בנק ישראל: [לא, תודה! מסתדרים מצויין]
משקי הבית שילמו בעשור האחרון עשרות אלפי שקלים לריק, עבור סיפורים ומספרים שפחות קשורים למציאות. הם רואים שמה רק מספרים ולא את אנשים שמאחורי המספרים. בפרט שבד"כ מספרים לא תמיד קשורים למציאות, עם כל הכבוד לתואר בכלכלה מאוניברסיטאות יוקרתיות בעולם.

הרשויות חושבות שהאזרח הקטן הוא ילד מופרע שחייבים להגן עליו מעצמו, בניגוד לרצונו. ואת הנזק משלמים הציבור, אף אחד לא בא להתנצל. או לפצות. הוא עסוק בבנק העולמי... הסטנלי הזה.

אגב: השינוי הגיע אך ורק כדי למנוע חקיקה בנושא, מה שהיה מחליש מאד את כוחו של הבנק המרכזי, וכפשרה הוא תיקן לשתי שליש, ואני שואל, למה לא הכול פריים אם זה המסלול הזול ביותר, עקב עלות גיוס ההון הנמוכה. ומי שרוצה שייקח בחשבון שמחר זה יעלה ובהרבה אחוזים. זכותו ואחריותו. בינתיים ישלם בזול וירוויח.

וגרוע מכך, לכאורה הריבית אמורה כן לעלות באיזה שהוא שלב, ולשיטת בנק ישראל ראוי היה כיום להשאיר את התקנה, רק מחשש שמא המחוקקים ייטלו שליטה לידיהם על צעדי בנק ישראל, גרם לבנק להקל את התקנה, העיקר שהשליטה תישאר תחת ידיו, ולא תעבור חלילה לנציגי ציבור, שהרי הציבור טיפש וק"ו נציגיו...
לשם השוואה, בעת הגזירה ריבית הפריים עמדה על 2.5% ומאז רק ירדה עד לשפל שממנו אין יותר לאן לרדת אלא לריבית שלילית!

(אגב כספי בנק ישראל = כסף של האזרחים! אני משלם לבנק ריבית על כספים שלי ושל חבריי)
 
נערך לאחרונה ב:

חחח

משתמש סופר מקצוען
ממש לא מדויק.
מי שמבין בכלכלה יודע שלא כל עשור או שניים מתנהגים אותו דבר, ויכול בהחלט להיות במשך העשורים הקרובים עליה גדולה יותר.
סורי אבל התגובות כתובות בצורה לא נעימה. כאילו אתם היחידים שמבינים וכל השאר טיפשים. במקום לומר שיש כל מיני שיטות ואתם אוהבים/נמשכים יותר לשיטה השמרנית.
 

אהרן2

משתמש מקצוען
עימוד ספרים
אתם אוהבים/נמשכים יותר לשיטה השמרנית.
אז נאמר לכם בצורה נעימה:
אתם אוהבים/נמשכים יותר לשיטה הפזיזה.

היא סכ"ה אמרה שא"א לדעת

הריבית בתחתית של התחתית
אז יתכן והמגמה תמשיך לנצח
יתכן גם שהמאמצים כלל עולמיים ליצור אינפלציה (לא היה מעולם הדפסת טרליונים סדרתית, מה שאמור להוריד את ערך הכסף), מה שמעלה את הריבית - בסוף יצליחו ואולי גם יצליחו מדי.

אם המצב עכשיו הכי טוב שיכול להיות
הגיוני להתכונן למצב "טוב פחות"
עליה די מינורית של הריבית תעלה את ההחזר ב-50%
(שווה לקרוא את השורה האחרונה יותר מפעם אחת)

נשאר רק לרענן את הזכרון הקצר
ולא לטעון שפסה מחזוריות מהשוק ומעכשיו לעולם המצב ישאר סטטי בריבית הסופר-דופר נמוכה.

שהפזיזים בשנים האחרונות הרוויחו - לא מלמד כלום על התוחלת.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ב'

ט בַּמֶּה יְזַכֶּה נַּעַר אֶת אָרְחוֹ לִשְׁמֹר כִּדְבָרֶךָ:י בְּכָל לִבִּי דְרַשְׁתִּיךָ אַל תַּשְׁגֵּנִי מִמִּצְוֹתֶיךָ:יא בְּלִבִּי צָפַנְתִּי אִמְרָתֶךָ לְמַעַן לֹא אֶחֱטָא לָךְ:יב בָּרוּךְ אַתָּה יְהוָה לַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:יג בִּשְׂפָתַי סִפַּרְתִּי כֹּל מִשְׁפְּטֵי פִיךָ:יד בְּדֶרֶךְ עֵדְוֹתֶיךָ שַׂשְׂתִּי כְּעַל כָּל הוֹן:טו בְּפִקֻּדֶיךָ אָשִׂיחָה וְאַבִּיטָה אֹרְחֹתֶיךָ:טז בְּחֻקֹּתֶיךָ אֶשְׁתַּעֲשָׁע לֹא אֶשְׁכַּח דְּבָרֶךָ:
נקרא  7  פעמים

לוח מודעות

למעלה