משחקי היכרות
• אמת ושקר
מטרת המשחק: לגלות מה האמת.
מהלך: אמור לחניכים לספר, כל אחד בתורו שני סיפורים שקרו לו (עדיף כמה שיותר מצחיקים ומזעזעים) אחד אמיתי ואחד שקרי. על חברי הקבוצה לנחש איזה מהסיפורים הוא אמת ואיזה השקר.
• סבב שמות
מטרת המשחק: הכרת שמות חברי הקבוצה.
מהלך: אמור לחניך א' להגיד את שמו ובנוסף לעשות תנועה או פרצוף. על החניך הבא אחריו לחזור על השם והתנועה ולהוסיף את שלו.
• בינגו אהבות
מטרת המשחק: הכרות בין חברי הקב'.
מהלך: חלק לחניכים כרטיסים בינגו עליהם מצוירים 9 לבבות חצויים וליד כל לב קטגוריה. אמור לכל חניך לרשום בחצי לב שמאלי "אהבה" בהתאם לקטגוריה אח"כ לקום ולהסתובב בחדר לחפש בן זוג עם אותה אהבה. החניכים ירשמו את שמות בני הזוג בחצי הלב הימני. מנצח מי שממלא את הלוח.
• משחק התכונות
מטרת המשחק: הכרות של חברי הקבוצה.
מהלך: חלק לכל חניך 3 פתקים עם תכונות. אמור לחניכים להסתובב בחדר ולהחליף ביניהם תכונות עד שלכל חניך 3 תכונות שמתאימות לו.
• משחק התחביבים
מטרת המשחק: הכרות בין חברי הקבוצה.
מהלך: הנח על הרצפה פתקים עם שמות תחביבים ואמור לחניכים לאסוף כמה פתקים שמתאימים להם. אח"כ ערכו שיחה בקב' בה כל חניך יספר על עצמו ותחביביו.
• ראיון אישי
מטרת המשחק: הכרות בזוגות.
מהלך: חלק את הקבוצה לזוגות. לכל זוג תן כרטיס עם שאלות אישיות ואמור להם לראיין אחד את השני. אח"כ אפשר לספר לקב' מה למדנו על חברינו.
• מי הוא?
מטרת המשחק: החניכים יצליחו לזהות זה את זה ע"פ התיאור בפתקים.
הערה: משחק הכרות מעמיק לא הכרות ראשונית.
מהלך: חלק לכל חניך פתק שבו יתאר את החניך היושב מימינו. ערבב את הפתקים. כל חניך בתורו ירים פתק והחניכים ינסו לנחש איזה חניך מתואר בפתק.
• מי אני?
מטרת המשחק: החניכים יצליחו לזהות זה את זה ע"פ התיאור בפתקים.
הערה: משחק הכרות מעמיק לא הכרות ראשונית.
מהלך: חלק לכל חניך פתק ארבעה דברים שמתארים אותו ע"פ קטגוריות לבחירתו תחביב, מאכלו כו'... ערבב את הפתקים. כל חניך בתורו ירים פתק והחניכים ינסו לנחש איזה חניך מתואר בפתק.
• לו הייתי עץ...
מטרת המשחק: החניכים יצליחו לזהות זה את זה ע"פ התיאור בפתקים.
הערה: משחק הכרות מעמיק לא הכרות ראשונית.
מהלך: חלק לכל חניך פתק שבו ירשום מקום שהיה רוצה להיות בו או עצם שהיה רוצה להיות. ערבב את הפתקים. כל חניך בתורו ירים פתק והחניכים ינסו לנחש איזה חניך מתואר בפתק.
• שלום קוראים לי?
מטרת המשחק: הכרות של כמה שיותר אנשים בצורה כמה שיותר טובה ברבע שעה בלבד.
מהלך: אמור לחניכים להסתובב בחדר ולתפוס אנשים לשיחות קצרצרות. לאחר רבע שעה כנס את החניכים. כל חניך יציג את המידע שהשיג. החניך בעל המידע הרב ביותר על מספר החניכים הגדול ביותר הוא המנצח.
• מי אני? 2
מטרת המשחק: לזכור כמה שיותר דברים ממה שכתבו על עצמם חברי הקבוצה.
מהלך: חלק לכל חניך דך עליו ירשום 10 תשובות לשאלה "מי אני". הדבק
על כל חניך את הדף שלו. תן לחניכים להסתובב בחדר כ – 5 דקות בהן ללא מילים
יצטרכו לקרוא את הדפים של חבריהם. לאחר מכן הושב את החניכים והמנצח במשחק
החניך שזוכר כמה שיותר תשובות לשאלה "מי אני?"
• פדיון השם
מטרת המשחק: החניך יצליח להשיג את המדבקה עם שמו.
הערה: ניתן להשתמש בפריטים- חפצים אישיים
מהלך: חלק לכל חניך מדבקה עם שם של אחד מחברי הקבוצה (לא שלו). אמור לחניכים שהם צריכים לקנות את המדבקה שלהם תמורת שלושה פרטים אישיים.
• בין הרגליים
מטרת המשחק: הכרת שמות כל החניכים.
מהלך: התחל סבב במעגל שבו כל חניך אומר את שמו + שם של תמרור או פרסומת. לאחר סיבוב הסבב התחל סבב חדש שבו כל חניך יאמר שוב את שמו, שם התמרור / פרסומת ויוסיף "בין הרגליים שלי". מצחיק!
• סיסמת האותיות
מטרת המשחק: כתיבת סיסמה לקבוצה.
מהלך: חלק לכל חניך פתקים כמס' אותיות שמו ומכשיר כתיבה שבו ירשום אות על כל פתק. אסוף את הפתקים ותן לחניכים לחבר סיסמה לקבוצה מהאותיות.
• תפוס ת'פיצה
מטרת המשחק: להשיג את החפץ ממרכז המעגל.
מהלך: הושב את החניכים במעגל ושים חפץ כל שהוא במרכז המעגל. הכרז: כל מי ש... ( לדוגמא: אוהב חצילים, שונא בנות, קרא טקסט של בובר) וכל חניך שמתאים למשפט רץ למרכז החדר ומנסה לתפוס את החפץ. מי שמצליח לתפוס מכריז את המשפט הבא.
• מקומות בארץ
מטרת המשחק: החניכים יספרו סיפורים על עצמם.
מהלך: פרוס מפת א"י על הרצפה, אמור לכל חניך להדביק מדבקה על מקום שיש לו סיפור קצר הקשור בו. ערוך סבב בו כל חניך מספר את סיפורו.
אפשר גם עם מפת העולם (במיוחד אם יש עולים חדשים.)
• החפץ שלי
מטרת המשחק: על כל חניך להשיג את החפץ ששם החניך במרכז בחזרה.
מהלך: אמור לכל חניך שישים חפץ אישי במרכז. ערוך סבב בו כל אחד צריך להיזכר בפרט אישי על זה שמימינו ורק אז יוכל לקבל את החפץ בחזרה.
• ביל בול
מטרת המשחק: להצליח לומר את שמות החניכים בלי להתבלבל.
מהלך: הושב את החניכים במעגל. פנה לאחד החניכים ואמור לו ביל או בול. אם אמרת ביל על החניך לומר את שם החניך משמאלו ובמידה ואמרת לו בול על החניך לומר את שם החניך היושב מימינו.
• משחק הפתקאות
מטרת המשחק: למצוא דרכים מקוריות להשיג מחברי הקבוצה את הפתק שלך.
הערה: על החניכים להיות יצירתיים בהשגת הפתקים, ולא לתת אותם במהירות.
מהלך: חלק לכל חניך 10 פתקים. אמור להם לרשום את שמם על הפתקים. עתה לכל חניך יש 5 דקות להשיג את הפתקים עם השם שלו.
• גישושים באפלה
מטרת המשחק: החניכים יצליחו לזהות זה את זה בעזרת מישוש בלבד.
מהלך: תן לכל חניך פתק עם שם של חניך אחר. עתה קשור את עייני כל החניכים. תן לחניכים זמן מוקצב (כ – 5 דקות) להסתובב בחדר ולמצוא בעזרת מישוש את מי שהיה כתוב בפתק.
• משחק הגרודים
מטרת המשחק: להצליח לזכור את מה ששאר החניכים אמרו לפניו.
מהלך: בסבב, הסבר שכל חניך צריך לומר את שמות האנשים ואיפה הם גרדו לפניו ולבסוף את שמו ואיפה הוא מגרד.
• רכבת שמות
מטרת המשחק: הקמת רכבת ארוכה עם שמות של כל חניכי הקבוצה.
מהלך: העמד את הילדים במעגל ובחר חניך שהוא יהיה הקטר. הסבר לחניכים כי הקטר יעשה הכרות שמית עם חניכי הקבוצה באופן הבא: עליו לבחור ילד;
"שלום אני דן"
" שלום אני דנה".
על החניך לקרוא בשם של דנה מספר פעמים. לאחר מכן דנה תהפוך לקטר
וכך הלאה, יוסיפו ילדים לרכבת.
• נייר עף ברוח
מטרת המשחק: לתפוס את הנייר לפני שהוא נופל על הארץ.
מהלך: עמוד במרכז החדר, קרא בשם אחד החניכים וזרוק דף נייר באוויר. על החניך אשר שמו הוזכר לקום ולתפוס בדף הנייר לפני שייפול על הארץ. באם נפל הנייר, על החניך לחתוך את הנייר לשניים ולקרוא בשמו של משתתף אחר. באם החניך תפס את הנייר הוא ימשיך ויקרא בשמו של משתתף אחר.
• שיישאר בינינו
מטרת המשחק: לבדוק את מידת ההכרות
מהלך: בחר 2 חניכים מתנדבים אשר טוענים כי הם חברים טובים. בקש מאחד לצאת. שאל את זה שנשאר בחדר כ- 5 שאלות על חברו שבחוץ. הכנס את החניך שיצא ושאל אותו את אותן שאלות על הקבוצה לשים לב האם הם ענו את אותן תשובות.