מאמרים מדריך לדרופל חלק א'

studio dv.d

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
D I G I T A L
דרופל. אחת מהמערכות ניהול תוכן החזקות ביותר בשוק. ידועה כמכונת לגו שניתן להרכיב ולפרק ככל העולה על רוח זה שבונה אותה, כבר מתקרבת ל-3000 מודולים שונים שמעצימים אותה והופכים אותה למערכת מועדפת ע"י בונים מתחילים כותיקים לבניית אתרים וכן אתרים ממש גדולים וענקיים. די אם נאמר שלא מזמן הבית הלבן בנה את האתר שלו ע"ג דרופל מה שנתן לדרופל תהודה לא קטנה והעצים אותה. הממשלה שלנו גם החליטה להצטרף לחגיגה ולבנות ע"ג דרופל, http://www.shituf.gov.il/ האתר הזה נבנה בדרופל. הכח של דרופל עולה מיום ליום, והביקושים גדלים למתכנתי דרופל. במיוחד מבעלי עסקים שרוצים להתחיל בקטן ולגדול ולהתרחב בהמשך.
אני יתחיל בסקירה והכרת המערכת, כך שבמאמרים הבאים אני יעמיק את ההכרות עם המערכת ועם המודולים המומלצים שלה.
דרופל היום היא כצעד לפני גירסתה השביעית. כבר רוב הבאגים תוקנו נשאר בסה"כ 29 באגים קריטיים לתקן, אבל בדרופל, לעולם אי אפשר לדעת תאריך שחרור גרסה, ביום שכל הבאגים הקריטיים יתוקנו אז היא תשוחרר.


דרישות התקנה


אז כמו כל התקנת מערכת CMS חייב שיהיה לך שרת שמותקן על המחשב. בשביל שיהיה לך אחד כזה מומלץ להכנס לקישור הבא http://www.wampserver.com/en/ ולהוריד משם את הגירסא האחרונה ולהתקין
  • כיוון שהיום עדיין כדאי להתקין גירסה 6 שלא עובדת על php גרסה 5.3 מומלץ להכנס לקישור הבא http://www.wampserver.com/en/addons_php.php לאחר התקנת השרת, ולהוריד משם את PHP גירסא 5.2 ולהפעיל אותה כדי שלא יהיו לכם הודעות שגיאה לרוב כמופיע בתמונה
File


לאחר ההתקנה תיווצר תיקיה בשם WWW שזה בעצם תיקיית השורש של כל מה שתרצו להתקין.

לשם נכניס את כל הקבצים של ההתקנה של דרופל ניתן להוריד את ההתקנה מההאתר של דרופל ישראל http://www.drupal.org.il/drupal-he זה כולל תרגום לעברית.
או את הגירסא ללא העברית מאתר דרופל העולמי בלינק הבא http://drupal.org/
או את גרסא 7 מכאן http://drupal.org/drupal-7.0-alpha6


קבצי הליבה

הסקרנות הרגה את החתול, ככה אומרים. אבל זה לא צריך להרוג את האתר שלך. כדי לעזור לכם עם פענוח קבצי הליבה נעשה סקירה קטנה על הקבצים. שלעולם אבל פשוט לעולם אל תנסו לנגוע בהם. כי הכלל הראשון בדרופל הוא "אל תגע ב-CORE"
כל התיקיות של הליבה, הם קבצים שמריצים את המערכת בברירת המחדל שלה, תיקיה אחת חשובה לנו שם כבוני האתר והיא SITES. אם נרצה להתקין מודולים לא נתקין אותם לתוך תיקיית המודולים בתיקייה הראשית כי שם זה הליבה אלא נלך לתיקיית SITES ושם ניצור תיקייה חדשה בשם MODULES ובה נכניס את הרכיב (Module) שברצוננו להתקין.

התקנה

נכנס ל phpMyAdmin ניצור דטה בייס בשביל ההתקנה של דרופל השם חייב להיות באנגלית בלי פסיקים ובלי רווחים.



File



לאחר ששמנו את התיקייה של דרופל (לא מכווצת כמובן) בתיקייה הראשית WWW ניגש אל תיקיית SITES\default יש שם את הקובץ default.settings.php יש לשכפל אותו ולשנות לו את השם settings.php


ניגש אל תיקיית השורש מהדפדפן http://localhost/folder-name

השלבים הבאים הם די קלים

וברכותינו יש לכם אתר.


File


דרופל 7 עברה שדרוג רציני ונכנסו אליה יותר מ-70 מודולים לליבה אחד מהם הוא הרכיב המאוד נפוץ והוא הmenu admin שזה בעצם התפריט השחור שמוקף באדום מה שנותן למנהל האתר לגשת בצורה מהירה לתוך האתר.

בגירסה 7 שמו דגש על עיצוב ממשק משתמש שיהיה קל לתפעול ואת כל החלק של הניהול שמו בתוך חלון שצף על האתר האמיתי. נכנסים, עורכים, מאשרים ויוצאים חזרה לאותו מקום שהיית שם קודם. קל מהיר וחכם.
גם שינו את עיצוב הדפולט שהיה בגרסה 6 לערכה ששמה bartik.
content - כאן מרוכז כל התוכן שכבר פרסמתם באתר ושכתבתם ועוד לא פרסמתם עם אפשרות למיין ולבצע פעולות פרסום, מחיקה, הסרת פרסום, קידום לעמוד הראשי ועוד.
structure - מכאן מנהלים את המבנה של האתר אם זה מערכת הבלוקים (blocks) או מערכת סוגי התוכן (content types) התפריטים (menus) והסיווגים (taxonomy)
appearance - מכאן קובעים איזה תבנית של ערכת נושא תהיה לאתר
people - כל הרשומים שיש באתר. מה הסטטוס שלהם מה התפקיד שלהם לפני כמה זמן הם נרשמו ועוד.
modules - כל המודולים שקיימים בתיקיית הSITES שדברנו עליה ומכאן בעצם מתקינים את המודולים של האתר שעובדים עליו.
configuration - מכאן שולטים על כל הקונפיגורציה של האתר כל מודול שנתקין אם יהיה לו דברים שיצטרכו קונפיגורציה לרוב נמצא אותם פה.
reports - אחד הדוחות החשובים זה ה status reports בעצם הוא מביא לך דו"ח מה מצב האתר האם הוא מעודכן או שיש בו בעיות של אי עדכון. האם עשית הרצת cron שזה בעצם סוג של ניקוי האתר מזבל ועוד המון דברים אפשר לקבוע לו שיעשה ויעדכן וכו' רק על זה שווה מאמר נפרד.

עד כאן סקרתי מלמעלה את הרכיבים שבונים את האתר, עכשיו בתור דוברי עברית בעצם המשימה הראשונה שלנו היא להפוך את האתר לעברית וזה יהיה כבר בפרק הבא.
 

trew

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
D I G I T A L
שידרוג יפה עשו לו נראה לי שאני הולך להתקין אותו אצלי
אגב למשתמשי לינוקס יש חבילה שמתקינה את דרופל מקונפגת כבר לעבודה היות ואני לא זוכר את שמה אז כשאני ימצא אני ידביק
תודה על הסקירה נראה לי שיהיה מאוד מעניין בהמשך
 

trew

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
הדמיות בתלת מימד
D I G I T A L
מצאתי את הפוסט שקראתי ממנו את זה הדבקה מפה



שלום לכולם,
לאחרונה יוצא לי להסתובב המון בחדרי הצ'אט השונים של דרופל, ולכן אני מקבל מדי פעם טיפים נחמדים…
היום סיפרו לי על הדרך הקלה ביותר להתקין את דרופל, בכל פלטפורמה (כמעט): acquia.
acquia הינו מיזם (קוד־פתוח/חופשי) המאחד את כל התוכנות שדרופל צריכה בחבילה אחת, והופכת את התקנה דרופל לקלה מתמיד.
ניתן להוריד את acquia למבחר פלטפורמות, בינהן אובונטו/דביאן, חלונות ו־Mac OS X.
עם־זאת, לאובונטו/דביאן יש גרסה מיוחדת. לעומת acquia של חלונות ומק, הגרסה לאובונטו/דביאן מגיעה כחבילת meta המתקינה את כל התוכנות הדרושות להרצת דרופל, ובנוסף מסדרת כמה הגדרות מראש. תוכלו לקרוא את רשימת ההבדלים המלאה וכמו־כן מדריך להתקנת acquia בדוקומנטציה של החבילה עבור אובונטו/דביאן.
תהנו,
דור
icon_smile.gif
 

studio dv.d

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
D I G I T A L
אם כבר אתה רוצה אקיוה לך על המדריך המצוין הזה ואם תרצה להתרחב ולייבא אתר נוסף של דרופל על השרת של אקיוה יש את המדריך הזה
אבל, אני רציתי לתת מדריך שיעזור לך גם אם תרצה להתקין וורדפרס
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ר'

קנג רְאֵה עָנְיִי וְחַלְּצֵנִי כִּי תוֹרָתְךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:קנד רִיבָה רִיבִי וּגְאָלֵנִי לְאִמְרָתְךָ חַיֵּנִי:קנה רָחוֹק מֵרְשָׁעִים יְשׁוּעָה כִּי חֻקֶּיךָ לֹא דָרָשׁוּ:קנו רַחֲמֶיךָ רַבִּים יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶיךָ חַיֵּנִי:קנז רַבִּים רֹדְפַי וְצָרָי מֵעֵדְוֹתֶיךָ לֹא נָטִיתִי:קנח רָאִיתִי בֹגְדִים וָאֶתְקוֹטָטָה אֲשֶׁר אִמְרָתְךָ לֹא שָׁמָרוּ:קנט רְאֵה כִּי פִקּוּדֶיךָ אָהָבְתִּי יְהוָה כְּחַסְדְּךָ חַיֵּנִי:קס רֹאשׁ דְּבָרְךָ אֱמֶת וּלְעוֹלָם כָּל מִשְׁפַּט צִדְקֶךָ:
נקרא  7  פעמים

לוח מודעות

למעלה