מדריך 'האם הקמפיין שלי מצליח?'

גרפולוג

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
"היי קופירייטר, תעשה לי קמפיין מבריק"
איך אמור להראות קמפיין? I מה הדרך לתת ציון לקמפיין פרסומי? I המדריך לבחינת קמפיין מצליח! I בואו נצא לדרך


פעמים רבות אנו בוחנים פרסומת על פי רמת החידוד שלה. כמה היא מבריקה, נועזת, וחדשנית.

אנו נראה לא פעם גם בעלי מקצוע בתחום הפרסום, המותחים ביקורת על קמפיין פרסומי שלא היה מספיק 'מבודל' / 'מבריק' / 'בולט', וכדומה.

הפעם, נפתח את ליבת העניין. בה נגדיר מחדש את האמת הבסיסית העומדת כפרמטר יחידי לבחינת 'קמפיין מוצלח'!


בשתי מילים על 'קמפיינים מבריקים'

קמפיין פרסומי ככל שיהיה, אינו צריך להיות 'מבריק' 'עוצר' 'חריף' וכו', הוא פשוט צריך להיות 'נכון'!
קמפיין המיועד להיות ברור פשוט ובגובה העינים, יאבד מהאפקטיביות שלו, אם ינוסח בהברקה יוצאת דופן.


נתלבש על מודעת פרסום לסיד...
בואו ניקח לדוגמה מודעת פרסום של חנות למוצרי כלי עבודה וצבע, המפרסמת מודעה אינפורמטיבית, ללא פלפל בפרסום, או איזה קרייאיטיב מפוצץ...

ואז מגיע ידיד טוב, ומשכנע את בעל המודעה לפרסם מודעה מתוחכמת ושנונה.


הבה ננתח מה יקרה?

אז נכון, הקולגות יתלהבו ויחמיאו למבריק. וייתכן שגם הלקוח יתלהב מה'חכמה' הנוטפת ממודעותיו, ואולי אפילו איזה "צפונבון תל אביבי" יחליט בעקבות הפרסום, לנסות לאחוז במברשת הסיד. "ליצור 'אמירה' אומנותית שתשקף את יכולותיו ה'אנליטיות' בפילוח הקיר לגווני רולדת 'חמשת המימדים', שהוא פיתח בעבודת הדוקטורט למדעי הרוח החברה וקליטת הסודנים ה'צבעוניים'...."

אבל, קהל היעד האוחז בגלגלת הסיד, לא יהנה מההבקרות המלומדות. מבחינתו, - תן לי ת'סיד, ובאיכות ובמחיר טוב, וכל טוב.

ובשורה התחתונה, הלקוחות לא יקנו כפי שהמפרסם ציפה!!!


אז איך 'טמבור' פרסמה מודעה לקניית סיד?

שימו לב לקמפיין שפורסם בעבר על ידי טמבור, בו המוטו שלהם 'בבית שלי רק טמבור'. אמירה עממית ומדוייקת המאפיינת את קהל היעד במדויק.

ייתכן מאוד שאם אינכם שיפוצניקים, הקמפיין לא כל כך זכור לכם כרגע. וזאת בשל העובדה הפשוטה, אתם לא הייתם קהל היעד.

הקמפיין הזה שלא הכרתם, פנה אל השיפוצניקים האוחזים בגלגלת הסיד... (יצירת מסר על רצון הצרכנים, וציפיותיהם מבעלי המלאכה שיספקו רק מוצרי טמבור), ופחות להיבט התדמיתי במיצוב מוצרי החברה. כמו שנעשה בקמפיינים אחרים של טמבור.


ואיך 'טמבור' פרסמה קמפיין תדמית?

לעומת זאת את הקמפיין של 'טמבור' על השלמת הצבעים, עם המוטו 'לתפארת מדינת כחול / לבן / כחול / לבן' כולנו זוכרים. וזאת מאחר והוא היה יותר תדמיתי. הוא פנה לכולנו, וגם נצרב בתודעת ההמונים.

שם אכן הייתה אמירה מתוחכמת, שגרמה לנו לעצור לרגע ולהפעיל את הראש. ותדמית של חברה 'חכמה' הוא מעולה למיצובה בדעת הקהל.


לסיכום, הגדרת פרסום טוב 'כמבודל' וגם יתר התחושות המועברות אל הציבור, הם ערכים מטרתיים שהקמפיין מכוון אליהם, בצורה אינדיבידואלית.

כן! מתן הציון לקמפיין, מבוסס על נתון בסיסי ואוניברסלי: נכון או לא נכון!



דוגמאות לקמפיינים לא מרתקים, אך עלולים להיות נכונים

קמפיין לא מבודל:
נכון במצבי תחרות, בהם המטרה היא לגנוב את ההצגה של המתחרים (כאקט שבירה של המתחרים, ולא לשם רווח ישיר).

קמפיין לא מבריק:
נכון בפנייה לקהל יעד עממי, ובהעברת מסר של עממיות, ובגובה העיניים.

קמפיין לא עוצר: נכון בפרסום סמוי של מוצרים בסרטים, וכדו'. (במטרה להטמעת מוצר, כשידוענים צורכים אותו, והציבור נוהה אחרי הידוען. ובנגזרת, גם אחרי המוצר).


כך שאין הגדרה חד משמעית למתן ציון לקמפיין, מלבד המענה שלו על המטרות והיעדים שהוגדרו לו בתכנית האסטרטגית שקדמה לקמפיין.

אז רגע לפני שאתם רצים לחלק ציונים על קמפיינים, השאירו את דעתכם בצד, ובחנו אך את המענה של הקמפיין על מטרותיו האסטרטגיות.


בהצלחה רבה!

------

חברי הפורום היקרים, אשמח לקבל דוגמאות להמחשת הנאמר, או כסתירה לנאמר (גם אם מצאתם כזה הסותר, אין זה בגלל היותו סותר, אלא למרות היותו סותר הוא הצליח;))...

יש לכם מה להוסיף, להחסיר?
ממתין לתובנות שלכם!

תודה ל @IW Studio על פרסום האשכול חו"ד למודעות, שהניב את ניצני האשכול שקראתם זה עתה.
ותודה ל @102 על תרומתם לחידוד והבהרת הדברים.
 

IW Studio

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
דוגמאות לקמפיינים לא מרתקים, אך עלולים להיות נכונים

קמפיין לא מבודל:
נכון במצבי תחרות, בהם המטרה היא לגנוב את ההצגה של המתחרים (כאקט שבירה של המתחרים, ולא לשם רווח ישיר).

.
הכוונה למשל: שמוצר חדש מחקה מותג ידוע והם מעצבים את כל המיתוג שלו באופן דומה, כדי לתפוס קהל יעד מאותו פלח שוק?

או שלא הבנתי את הנקודה הזו...
 

גרפולוג

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
הכוונה למשל: שמוצר חדש מחקה מותג ידוע והם מעצבים את כל המיתוג שלו באופן דומה, כדי לתפוס קהל יעד מאותו פלח שוק?

או שלא הבנתי את הנקודה הזו...

קמפיין מסוג זה, אם נעשה, הוא יותר במישור הטקטי.

מה שאומר, שאין הכוונה לבנות את כל המיתוג באופן דומה(!). מאחר והמיתוג עצמו מתבסס על הערכים האישיים של המותג. ולא של המתחרים.

פעולה זו נעשית בקמפיין האמור לפתור בעיה זמנית ונקודתית.

אקח לדוגמא את סינון האינטרנט המוצלח 'נטפרי'.

בערכי הבידול שלו נמצאת הבדיקה האנושית ע"י 'נרנדות' למיניהם העוברים ומסננים את הרשת ידנית.

בתחילה, לא הייתה תגובה ברמה הפרסומית כנגד, משאר חברות הסינון.

אך בשנה האחרונה כאשר 'נטפרי' התרחב והחל להוות איום על המתחרים, מצאה לנכון אחת מספקיות הסינון לצאת בקמפיין בו הם מספרים על הסינון האוקראיני האנושי שיש להם...

קמפיין כזה נראה לעין כקמפיין לא מבודל, מאחר והם משווים עצמם למתחרים ולא מעבר.

אך מאחר ולהם הייתה כאן בעיה של זליגת לקוחות, הם פעלו עם קמפיין 'גם לנו יש...' כדי לענות על האיום הנקודתי ברמה הטקטית.

נוכל לראות זאת לא פעם גם בקמפיינים בחו"ל של 'פפסי', הפועלים להשוות (ולא לבדל) את עצמם לקוקה קולה, מתוך רצון דומה.

לזאת הייתה כוונתי.
 

דודי אברהם

איש של מיקוד מסרים.
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
"היי קופירייטר, תעשה לי קמפיין מבריק"
איך אמור להראות קמפיין? I מה הדרך לתת ציון לקמפיין פרסומי? I המדריך לבחינת קמפיין מצליח! I בואו נצא לדרך


פעמים רבות אנו בוחנים פרסומת על פי רמת החידוד שלה. כמה היא מבריקה, נועזת, וחדשנית.

אנו נראה לא פעם גם בעלי מקצוע בתחום הפרסום, המותחים ביקורת על קמפיין פרסומי שלא היה מספיק 'מבודל' / 'מבריק' / 'בולט', וכדומה.

הפעם, נפתח את ליבת העניין. בה נגדיר מחדש את האמת הבסיסית העומדת כפרמטר יחידי לבחינת 'קמפיין מוצלח'!


בשתי מילים על 'קמפיינים מבריקים'

קמפיין פרסומי ככל שיהיה, אינו צריך להיות 'מבריק' 'עוצר' 'חריף' וכו', הוא פשוט צריך להיות 'נכון'!
קמפיין המיועד להיות ברור פשוט ובגובה העינים, יאבד מהאפקטיביות שלו, אם ינוסח בהברקה יוצאת דופן.


נתלבש על מודעת פרסום לסיד...
בואו ניקח לדוגמה מודעת פרסום של חנות למוצרי כלי עבודה וצבע, המפרסמת מודעה אינפורמטיבית, ללא פלפל בפרסום, או איזה קרייאיטיב מפוצץ...

ואז מגיע ידיד טוב, ומשכנע את בעל המודעה לפרסם מודעה מתוחכמת ושנונה.


הבה ננתח מה יקרה?

אז נכון, הקולגות יתלהבו ויחמיאו למבריק. וייתכן שגם הלקוח יתלהב מה'חכמה' הנוטפת ממודעותיו, ואולי אפילו איזה "צפונבון תל אביבי" יחליט בעקבות הפרסום, לנסות לאחוז במברשת הסיד. "ליצור 'אמירה' אומנותית שתשקף את יכולותיו ה'אנליטיות' בפילוח הקיר לגווני רולדת 'חמשת המימדים', שהוא פיתח בעבודת הדוקטורט למדעי הרוח החברה וקליטת הסודנים ה'צבעוניים'...."

אבל, קהל היעד האוחז בגלגלת הסיד, לא יהנה מההבקרות המלומדות. מבחינתו, - תן לי ת'סיד, ובאיכות ובמחיר טוב, וכל טוב.

ובשורה התחתונה, הלקוחות לא יקנו כפי שהמפרסם ציפה!!!


אז איך 'טמבור' פרסמה מודעה לקניית סיד?

שימו לב לקמפיין שפורסם בעבר על ידי טמבור, בו המוטו שלהם 'בבית שלי רק טמבור'. אמירה עממית ומדוייקת המאפיינת את קהל היעד במדויק.

ייתכן מאוד שאם אינכם שיפוצניקים, הקמפיין לא כל כך זכור לכם כרגע. וזאת בשל העובדה הפשוטה, אתם לא הייתם קהל היעד.

הקמפיין הזה שלא הכרתם, פנה אל השיפוצניקים האוחזים בגלגלת הסיד... (יצירת מסר על רצון הצרכנים, וציפיותיהם מבעלי המלאכה שיספקו רק מוצרי טמבור), ופחות להיבט התדמיתי במיצוב מוצרי החברה. כמו שנעשה בקמפיינים אחרים של טמבור.


ואיך 'טמבור' פרסמה קמפיין תדמית?

לעומת זאת את הקמפיין של 'טמבור' על השלמת הצבעים, עם המוטו 'לתפארת מדינת כחול / לבן / כחול / לבן' כולנו זוכרים. וזאת מאחר והוא היה יותר תדמיתי. הוא פנה לכולנו, וגם נצרב בתודעת ההמונים.

שם אכן הייתה אמירה מתוחכמת, שגרמה לנו לעצור לרגע ולהפעיל את הראש. ותדמית של חברה 'חכמה' הוא מעולה למיצובה בדעת הקהל.


לסיכום, הגדרת פרסום טוב 'כמבודל' וגם יתר התחושות המועברות אל הציבור, הם ערכים מטרתיים שהקמפיין מכוון אליהם, בצורה אינדיבידואלית.

כן! מתן הציון לקמפיין, מבוסס על נתון בסיסי ואוניברסלי: נכון או לא נכון!



דוגמאות לקמפיינים לא מרתקים, אך עלולים להיות נכונים

קמפיין לא מבודל:
נכון במצבי תחרות, בהם המטרה היא לגנוב את ההצגה של המתחרים (כאקט שבירה של המתחרים, ולא לשם רווח ישיר).

קמפיין לא מבריק:
נכון בפנייה לקהל יעד עממי, ובהעברת מסר של עממיות, ובגובה העיניים.

קמפיין לא עוצר: נכון בפרסום סמוי של מוצרים בסרטים, וכדו'. (במטרה להטמעת מוצר, כשידוענים צורכים אותו, והציבור נוהה אחרי הידוען. ובנגזרת, גם אחרי המוצר).


כך שאין הגדרה חד משמעית למתן ציון לקמפיין, מלבד המענה שלו על המטרות והיעדים שהוגדרו לו בתכנית האסטרטגית שקדמה לקמפיין.

אז רגע לפני שאתם רצים לחלק ציונים על קמפיינים, השאירו את דעתכם בצד, ובחנו אך את המענה של הקמפיין על מטרותיו האסטרטגיות.


בהצלחה רבה!

------

חברי הפורום היקרים, אשמח לקבל דוגמאות להמחשת הנאמר, או כסתירה לנאמר (גם אם מצאתם כזה הסותר, אין זה בגלל היותו סותר, אלא למרות היותו סותר הוא הצליח;))...

יש לכם מה להוסיף, להחסיר?
ממתין לתובנות שלכם!

תודה ל @IW Studio על פרסום האשכול חו"ד למודעות, שהניב את ניצני האשכול שקראתם זה עתה.
ותודה ל @102 על תרומתם לחידוד והבהרת הדברים.

בשביל לתת ציון כאנשי פרסום,
אנחנו צריכים לדעת מה מטרת הכתבה קהל המטרה וכו' וכו'
עד כאן בציניות....

הערה קטנה על משהו שצד את עיני -
ככל הנראה הכתבה אמורה להתפרסם באתר( הדי מושקע דרך אגב) שלך...
ועל כן ההתייחסות לקוראים וללקוחות כמביני דבר בפרסום הוא נכון, כיוון שבד"כ כך הם מחשיבים את עצמם,
וחלקם אף אם ניסיון עם ספקי פרסום.

אבל לומר לבן אדם -
'זוכר את הקמפיין ההוא שפחות נצרב,
אבל הקמפיין אחר 'כולנו' זוכרים אותו...'
זה קצת בעייתי... בלשון המעטה.
אני לא זוכר כזה קמפיין-
מה זה אומר עלי?
( אולי שאני צעיר ;)
?!)
אפשר ורצוי לתת ללקוח את תפיסת עולמך,
אתה לא יכול לאלץ אותו לחשוב כמוך-
/לומר לו אתה זוכר את זה!
או לומר לו זה טוב! כי ייתכן והוא חושב אחרת ואתה מפסיד לקוח...

אפשר לשנות את זה -
לקמפיין אשר צד את עיניהם של רבים וכדו'
אנשים רבים זוכרים את הקמפיין וכו'
גם בשאר 'אבחוני' קמפיינים עדיף להימנע מלקחת צד-
בין חברים זה כיף,
בחוץ זה יכול להיות סייף.

שיהיה בהצלחה!
 
נערך לאחרונה ב:

גרפולוג

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
בשביל לתת ציון כאנשי פרסום,
אנחנו צריכים לדעת מה מטרת הכתבה קהל המטרה וכו' וכו'
עד כאן בציניות....

הערה קטנה על משהו שצד את עיני -
ככל הנראה הכתבה אמורה להתפרסם באתר( הדי מושקע דרך אגב) שלך...
ועל כן ההתייחסות לקוראים וללקוחות כמביני דבר בפרסום הוא נכון, כיוון שבד"כ כך הם מחשיבים את עצמם,
וחלקם אף אם ניסיון עם ספקי פרסום.

אבל לומר לבן אדם -
'זוכר את הקמפיין ההוא שפחות נצרב,
אבל הקמפיין אחר 'כולנו' זוכרים אותו...'
זה קצת בעייתי... בלשון המעטה.
אני לא זוכר כזה קמפיין-
מה זה אומר עלי?
( אולי שאני צעיר ;)
?!)
אפשר ורצוי לתת ללקוח את תפיסת עולמך,
אתה לא יכול לאלץ אותו לחשוב כמוך-
/לומר לו אתה זוכר את זה!
או לומר לו זה טוב! כי ייתכן והוא חושב אחרת ואתה מפסיד לקוח...

אפשר לשנות את זה -
לקמפיין אשר צד את עיניהם של רבים וכדו'
אנשים רבים זוכרים את הקמפיין וכו'
גם בשאר 'אבחוני' קמפיינים עדיף להימנע מלקחת צד-
בין חברים זה כיף,
בחוץ זה יכול להיות סייף.

שיהיה בהצלחה!

תודה רבה על התגובה המושקעת!
הדברים מאירים ומדוייקים.

אכן, בקטע הזה יש מקום לעריכה מחדש.
אז איך 'טמבור' פרסמה מודעה לקניית סיד?

שימו לב לקמפיין שפורסם בעבר על ידי טמבור, בו המוטו שלהם 'בבית שלי רק טמבור'. אמירה עממית ומדוייקת המאפיינת את קהל היעד במדויק.

ייתכן מאוד שאם אינכם שיפוצניקים, הקמפיין לא כל כך זכור לכם כרגע. וזאת בשל העובדה הפשוטה, אתם לא הייתם קהל היעד.

הקמפיין הזה שלא הכרתם, פנה אל השיפוצניקים האוחזים בגלגלת הסיד... (יצירת מסר על רצון הצרכנים, וציפיותיהם מבעלי המלאכה שיספקו רק מוצרי טמבור), ופחות להיבט התדמיתי במיצוב מוצרי החברה. כמו שנעשה בקמפיינים אחרים של טמבור.


ואיך 'טמבור' פרסמה קמפיין תדמית?

לעומת זאת את הקמפיין של 'טמבור' על השלמת הצבעים, עם המוטו 'לתפארת מדינת כחול / לבן / כחול / לבן' כולנו זוכרים. וזאת מאחר והוא היה יותר תדמיתי. הוא פנה לכולנו, וגם נצרב בתודעת ההמונים.

שם אכן הייתה אמירה מתוחכמת, שגרמה לנו לעצור לרגע ולהפעיל את הראש. ותדמית של חברה 'חכמה' הוא מעולה למיצובה בדעת הקהל.


להלן לאחר עריכה, שיוף, ניקוי, חיטוי, והגשה;)....
אז איך 'טמבור' פרסמה מודעה לקניית סיד?

נשים לב לקמפיין שפורסם בעבר על ידי טמבור, בו המוטו שלהם 'בבית שלי רק טמבור'. אמירה עממית ומדוייקת המאפיינת את קהל היעד במדויק.

ייתכן מאוד שמי שאינו שיפוצניק או מתעסק בבנייה, הקמפיין לא כל כך זכור לו כרגע. וזאת בשל העובדה הפשוטה, הוא לא היה קהל היעד.

הקמפיין הזה, פנה אל השיפוצניקים האוחזים בגלגלת הסיד... (יצירת מסר על רצון הצרכנים, וציפיותיהם מבעלי המלאכה שיספקו רק מוצרי טמבור), ופחות להיבט התדמיתי במיצוב מוצרי החברה. כמו שנעשה בקמפיינים אחרים של טמבור.


ואיך 'טמבור' פרסמה קמפיין תדמית?
לעומת זאת הקמפיין של 'טמבור' על השלמת הצבעים, עם המוטו 'מדינת כחול / לבן / כחול / לבן', נצרב יותר בתודעת ההמונים. וזאת מאחר והוא היה יותר תדמיתי. הוא פנה לכולנו, ועל כן צד את עיני רבים.

שם אכן הייתה אמירה מתוחכמת, שגרמה לנו לעצור לרגע ולהפעיל את הראש. ותדמית של חברה 'חכמה' הוא מעולה למיצובה בדעת הקהל.

התוכן נערך גם באתר.

---
התחברתי מאוד למה שכתבת:
גם בשאר 'אבחוני' קמפיינים עדיף להימנע מלקחת צד-
בין חברים זה כיף,
בחוץ זה יכול להיות סייף.

אכן. ולזה בדיוק היה מטרת הפוסט. להימנע משיפוט אודות הצלחת 'קמפיין', כל עוד איננו יודעים את מטרותיו האסטרטגיות.

יישר כוח על הליטוש המחכים והמענג!

אלי
 

הגיג

משתמש סופר מקצוען
הפקות ואירועים
נהניתי מכל מילה.
שאלה תמימה: כשפתחתי את האשכול חשבתי שיהיה בו מדריך לבדוק בפועל מה קרה אחרי הקמפיין...
וזה הביא את השאלה (נוסף על השאלה אם הכותרת מגדירה את התוכן :)) האם המבדק הוא לא, שורה תחתונה, מה קרה לתדמית המוצר ואיך היו המכירות?!
 

102

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
"היי קופירייטר, תעשה לי קמפיין מבריק"
איך אמור להראות קמפיין? I מה הדרך לתת ציון לקמפיין פרסומי? I המדריך לבחינת קמפיין מצליח! I בואו נצא לדרך


פעמים רבות אנו בוחנים פרסומת על פי רמת החידוד שלה. כמה היא מבריקה, נועזת, וחדשנית.

אנו נראה לא פעם גם בעלי מקצוע בתחום הפרסום, המותחים ביקורת על קמפיין פרסומי שלא היה מספיק 'מבודל' / 'מבריק' / 'בולט', וכדומה.

הפעם, נפתח את ליבת העניין. בה נגדיר מחדש את האמת הבסיסית העומדת כפרמטר יחידי לבחינת 'קמפיין מוצלח'!


בשתי מילים על 'קמפיינים מבריקים'

קמפיין פרסומי ככל שיהיה, אינו צריך להיות 'מבריק' 'עוצר' 'חריף' וכו', הוא פשוט צריך להיות 'נכון'!
קמפיין המיועד להיות ברור פשוט ובגובה העינים, יאבד מהאפקטיביות שלו, אם ינוסח בהברקה יוצאת דופן.


נתלבש על מודעת פרסום לסיד...
בואו ניקח לדוגמה מודעת פרסום של חנות למוצרי כלי עבודה וצבע, המפרסמת מודעה אינפורמטיבית, ללא פלפל בפרסום, או איזה קרייאיטיב מפוצץ...

ואז מגיע ידיד טוב, ומשכנע את בעל המודעה לפרסם מודעה מתוחכמת ושנונה.


הבה ננתח מה יקרה?

אז נכון, הקולגות יתלהבו ויחמיאו למבריק. וייתכן שגם הלקוח יתלהב מה'חכמה' הנוטפת ממודעותיו, ואולי אפילו איזה "צפונבון תל אביבי" יחליט בעקבות הפרסום, לנסות לאחוז במברשת הסיד. "ליצור 'אמירה' אומנותית שתשקף את יכולותיו ה'אנליטיות' בפילוח הקיר לגווני רולדת 'חמשת המימדים', שהוא פיתח בעבודת הדוקטורט למדעי הרוח החברה וקליטת הסודנים ה'צבעוניים'...."

אבל, קהל היעד האוחז בגלגלת הסיד, לא יהנה מההבקרות המלומדות. מבחינתו, - תן לי ת'סיד, ובאיכות ובמחיר טוב, וכל טוב.

ובשורה התחתונה, הלקוחות לא יקנו כפי שהמפרסם ציפה!!!


אז איך 'טמבור' פרסמה מודעה לקניית סיד?

שימו לב לקמפיין שפורסם בעבר על ידי טמבור, בו המוטו שלהם 'בבית שלי רק טמבור'. אמירה עממית ומדוייקת המאפיינת את קהל היעד במדויק.

ייתכן מאוד שאם אינכם שיפוצניקים, הקמפיין לא כל כך זכור לכם כרגע. וזאת בשל העובדה הפשוטה, אתם לא הייתם קהל היעד.

הקמפיין הזה שלא הכרתם, פנה אל השיפוצניקים האוחזים בגלגלת הסיד... (יצירת מסר על רצון הצרכנים, וציפיותיהם מבעלי המלאכה שיספקו רק מוצרי טמבור), ופחות להיבט התדמיתי במיצוב מוצרי החברה. כמו שנעשה בקמפיינים אחרים של טמבור.


ואיך 'טמבור' פרסמה קמפיין תדמית?

לעומת זאת את הקמפיין של 'טמבור' על השלמת הצבעים, עם המוטו 'לתפארת מדינת כחול / לבן / כחול / לבן' כולנו זוכרים. וזאת מאחר והוא היה יותר תדמיתי. הוא פנה לכולנו, וגם נצרב בתודעת ההמונים.

שם אכן הייתה אמירה מתוחכמת, שגרמה לנו לעצור לרגע ולהפעיל את הראש. ותדמית של חברה 'חכמה' הוא מעולה למיצובה בדעת הקהל.


לסיכום, הגדרת פרסום טוב 'כמבודל' וגם יתר התחושות המועברות אל הציבור, הם ערכים מטרתיים שהקמפיין מכוון אליהם, בצורה אינדיבידואלית.

כן! מתן הציון לקמפיין, מבוסס על נתון בסיסי ואוניברסלי: נכון או לא נכון!



דוגמאות לקמפיינים לא מרתקים, אך עלולים להיות נכונים

קמפיין לא מבודל:
נכון במצבי תחרות, בהם המטרה היא לגנוב את ההצגה של המתחרים (כאקט שבירה של המתחרים, ולא לשם רווח ישיר).

קמפיין לא מבריק:
נכון בפנייה לקהל יעד עממי, ובהעברת מסר של עממיות, ובגובה העיניים.

קמפיין לא עוצר: נכון בפרסום סמוי של מוצרים בסרטים, וכדו'. (במטרה להטמעת מוצר, כשידוענים צורכים אותו, והציבור נוהה אחרי הידוען. ובנגזרת, גם אחרי המוצר).


כך שאין הגדרה חד משמעית למתן ציון לקמפיין, מלבד המענה שלו על המטרות והיעדים שהוגדרו לו בתכנית האסטרטגית שקדמה לקמפיין.

אז רגע לפני שאתם רצים לחלק ציונים על קמפיינים, השאירו את דעתכם בצד, ובחנו אך את המענה של הקמפיין על מטרותיו האסטרטגיות.


בהצלחה רבה!

------

חברי הפורום היקרים, אשמח לקבל דוגמאות להמחשת הנאמר, או כסתירה לנאמר (גם אם מצאתם כזה הסותר, אין זה בגלל היותו סותר, אלא למרות היותו סותר הוא הצליח;))...

יש לכם מה להוסיף, להחסיר?
ממתין לתובנות שלכם!

תודה ל @IW Studio על פרסום האשכול חו"ד למודעות, שהניב את ניצני האשכול שקראתם זה עתה.
ותודה ל @102 על תרומתם לחידוד והבהרת הדברים.


קודם כל חייבת לציין שהפוסט הזה כתוב בצורה מצוינת.
יש בו המון מידע מצוין שמעלה לרבים מאיתנו שאלות לפני הגשה פרסומית.

השאלה שלי היא כזו:
פותחת את עיתון משפחה של שבוע זה.
שבוועיים לפני פסח, העיתון מפוצץ מידע - פרסומות.
הכל דומה אם זה בתחום האופנה / מכשירי החשמל / נופש ותיירות וכו וכו...

ניקח לדוגמא תיירות, אין שום בידול בין המודעה של-
מרגלית לבין תור פלוס לבין לכיש טורס לבין...טוב הבנתם את העסק הבעייתי הזה.

לכן אם היה מגיע אלי לקוח שרוצה למכור חופשות.
הייתי עושה חשב מסלול מחדש ואומרת שא"א להמשיך בכל הדומים האלו.
ששניה אח"כ אני כבר לא זוכרת מי מכר לי פראג ומי אילת... כולם דומים וכ"כ מבלבלים.

אני הייתי רוצה שהלקוח שלי יהיה זכיר.
הן מבחינת נראות (כי אם כל התירות בצבע כחול אני יעשה כתום)
והן מבחינת קופי...ופאסה כבר אם חלום של חופשה,

המודעה של תור פלוס לעצמה, היא מצוינת. עונה על הדרישות. או כפי שקראתם לזה "נכונה"
אבל היות שבעמוד הזה יש עוד 5 מודעות דומות ו"טובות"
זה כבר עושה את זה הכי לא טוב!!! מבחינתי כולם אותו דבר אין שום נקודת בידול. ממילא אין זכירות.

מה חושבים? אני צודקת?
איך נמנעים מהמצב הזה שמודעות שעשויות נכון עומדות בתחרות כ"כ קשה מצד החברות המתחרות ומאבדות את הזהות שלהן בין כל היתר? לא ע"י קמפיין מבריק ועוצר?
 
נערך לאחרונה ב:

דודי אברהם

איש של מיקוד מסרים.
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
קודם כל חייבת לציין שהפוסט הזה כתוב בצורה מצוינת.
יש בו המון מידע מצוין שמעלה לרבים מאיתנו שאלות לפני הגשה פרסומית.

השאלה שלי היא כזו:
פותחת את עיתון משפחה של שבוע זה.
שבוועיים לפני פסח, העיתון מפוצץ מידע - פרסומות.
הכל דומה אם זה בתחום האופנה / מכשירי החשמל / נופש ותיירות וכו וכו...

ניקח לדוגמא תיירות, אין שום בידול בין המודעה של-
מרגלית לבין תור פלוס לבין לכיש טורס לבין...טוב הבנתם את העסק הבעייתי הזה.

לכן אם היה מגיע אלי לקוח שרוצה למכור חופשות.
הייתי עושה חשב מסלול מחדש ואומרת שא"א להמשיך בכל הדומים האלו.
ששניה אח"כ אני כבר לא זוכרת מי מכר לי פראג ומי אילת... כולם דומים וכ"כ מבלבלים.

אני הייתי רוצה שהלקוח שלי יהיה זכיר.
הן מבחינת נראות (כי אם כל התירות בצבע כחול אני יעשה כתום)
והן מבחינת קופי...ופאסה כבר אם חלום של חופשה,

המודעה של תור פלוס לעצמה, היא מצוינת. עונה על הדרישות. או כפי שקראתם לזה "נכונה"
אבל היות שבעמוד הזה יש עוד 5 מודעות דומות ו"טובות"
זה כבר עושה את זה הכי לא טוב!!! מבחינתי כולם אותו דבר אין שום נקודת בידול. ממילא אין זכירות.

מה חושבים? אני צודקת?
איך נמנעים מהמצב הזה שמודעות שעשויות נכון עומדות בתחרות כ"כ קשה מצד החברות המתחרות ומאבדות את הזהות שלהן בין כל היתר? לא ע"י קמפיין מבריק ועוצר?

דבר ראשון בעיצוב המודעה-
זה שהמודעה תיפנה לצורך( הגלוי או החבוי) של הלקוח ואולי אפילו תעניין אותו בצורך שלו למוצר מסויים שהוא לא יודע שחסר לו...

באופנה- שמלה יפה שמצולמת טוב עוצרת את האמא התורנית,
מכאן לצילומי שמלות במודעות.( וכן זוג ילד/ה שלבושים בסט וכו' וכו')

לגבי חופשות- רוב המודעות קוראות לאנשים שכבר מעוניינים בחופשה -
בואו אלינו כי יש לנו נוף/ שירות/ מחיר /ניסיון -
כל אחד והנישה שלו במודעה הכוללת של נופים מהממים, פעילויות מגוונות, אוכל משובח...

בקיצער,
התחרות היא על אותם אנשים שכבר מילא מדפדפים ישר לסוף השבועון( או פותחים אותו הפוך)
וסמכו על תרי עולם אלו - שיעברו על על המודעות לפני שיזמינו...
ככה שנשאר רק לנסות ולהדגיש פה ושם...

בא נאמר שאם הם היו מפרסמים סרטון - כאן הבמה נפתחת....
 

גרפולוג

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
נהניתי מכל מילה.
שאלה תמימה: כשפתחתי את האשכול חשבתי שיהיה בו מדריך לבדוק בפועל מה קרה אחרי הקמפיין...
וזה הביא את השאלה (נוסף על השאלה אם הכותרת מגדירה את התוכן :)) האם המבדק הוא לא, שורה תחתונה, מה קרה לתדמית המוצר ואיך היו המכירות?!

ראשית תודה על המשוב.

אכן, נדרש מדריך לבדיקת תוצאות קמפיין. (ערב פסח, אולי...)

שורה התחתונה, קמפיין נכון עונה על מטרותיו, ואם המטרה תדמיתית, אז בהחלט יש לבחון את השלכותיו על מיצוב המותג.

בנוגע למכירות, זה קצת דק.
ביסוד הדברים קיימת ההבדלה הברורה בין מטרות הפרסום למטרות השיווק.

מכירות ורווחים הם מטרות השיווק. זה הבית שלהם.

כאשר נעשה קמפיין למטרת הגדלת המכירות, הרי שהקמפיין אינו בא להחליף את איש המכירות. אלא להניע את הלקוח להגיע לחנות, להיפגש עם איש המכירות.

בחינת הגדלת הרווחים כמדד ישיר להצלחת הפרסום - במקרה של כישלון, מחטיאה את בחינת עבודת אנשי המכירות, שייתכן ודווקא בחלק הזה נעוצה הבעיה.

אמנם במקרה של הצלחה בהגדלת המכירות והרווחים, יהיו שיגידו שזה כן מצביע על הצלחת הקמפיין, מאחר והקמפיין הוא הגורם הראשוני להנעת הלקוחות ליצור קשר עם חטיבת המכירות. ובלעדיו, לא היה ערך למקצועיותם של אנשי המכירות. (יש הטוענים מנגד, כי עבודה טובה של איש מכירות משפיעה מאוד על הרחבת מעגל הלקוחות, מאחר ואין פרסום טוב מלקוח מרוצה - מאיש המכירות...) בקיצור, על זה נאמר "להצלחה אבות רבים..."

מכל מקום כאשר קיימת חפיפה מלאה, ואחידות מסרים הן בפרסום והן בשיווק ומכירות, אז ניתן ללמוד מתוצאת הרווחים על הצלחת השיווק והפרסום יחד.
 

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכג

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יי אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יי חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים:
נקרא  10  פעמים

אתגר AI

רישום קווי - חורף • אתגר 22

לוח מודעות

למעלה