"היי קופירייטר, תעשה לי קמפיין מבריק"
איך אמור להראות קמפיין? I מה הדרך לתת ציון לקמפיין פרסומי? I המדריך לבחינת קמפיין מצליח! I בואו נצא לדרך
פעמים רבות אנו בוחנים פרסומת על פי רמת החידוד שלה. כמה היא מבריקה, נועזת, וחדשנית.
אנו נראה לא פעם גם בעלי מקצוע בתחום הפרסום, המותחים ביקורת על קמפיין פרסומי שלא היה מספיק 'מבודל' / 'מבריק' / 'בולט', וכדומה.
הפעם, נפתח את ליבת העניין. בה נגדיר מחדש את האמת הבסיסית העומדת כפרמטר יחידי לבחינת 'קמפיין מוצלח'!
בשתי מילים על 'קמפיינים מבריקים'
קמפיין פרסומי ככל שיהיה, אינו צריך להיות 'מבריק' 'עוצר' 'חריף' וכו', הוא פשוט צריך להיות 'נכון'!
קמפיין המיועד להיות ברור פשוט ובגובה העינים, יאבד מהאפקטיביות שלו, אם ינוסח בהברקה יוצאת דופן.
נתלבש על מודעת פרסום לסיד...
בואו ניקח לדוגמה מודעת פרסום של חנות למוצרי כלי עבודה וצבע, המפרסמת מודעה אינפורמטיבית, ללא פלפל בפרסום, או איזה קרייאיטיב מפוצץ...
ואז מגיע ידיד טוב, ומשכנע את בעל המודעה לפרסם מודעה מתוחכמת ושנונה.
הבה ננתח מה יקרה?
אז נכון, הקולגות יתלהבו ויחמיאו למבריק. וייתכן שגם הלקוח יתלהב מה'חכמה' הנוטפת ממודעותיו, ואולי אפילו איזה "צפונבון תל אביבי" יחליט בעקבות הפרסום, לנסות לאחוז במברשת הסיד. "ליצור 'אמירה' אומנותית שתשקף את יכולותיו ה'אנליטיות' בפילוח הקיר לגווני רולדת 'חמשת המימדים', שהוא פיתח בעבודת הדוקטורט למדעי הרוח החברה וקליטת הסודנים ה'צבעוניים'...."
אבל, קהל היעד האוחז בגלגלת הסיד, לא יהנה מההבקרות המלומדות. מבחינתו, - תן לי ת'סיד, ובאיכות ובמחיר טוב, וכל טוב.
ובשורה התחתונה, הלקוחות לא יקנו כפי שהמפרסם ציפה!!!
אז איך 'טמבור' פרסמה מודעה לקניית סיד?
שימו לב לקמפיין שפורסם בעבר על ידי טמבור, בו המוטו שלהם 'בבית שלי רק טמבור'. אמירה עממית ומדוייקת המאפיינת את קהל היעד במדויק.
ייתכן מאוד שאם אינכם שיפוצניקים, הקמפיין לא כל כך זכור לכם כרגע. וזאת בשל העובדה הפשוטה, אתם לא הייתם קהל היעד.
הקמפיין הזה שלא הכרתם, פנה אל השיפוצניקים האוחזים בגלגלת הסיד... (יצירת מסר על רצון הצרכנים, וציפיותיהם מבעלי המלאכה שיספקו רק מוצרי טמבור), ופחות להיבט התדמיתי במיצוב מוצרי החברה. כמו שנעשה בקמפיינים אחרים של טמבור.
ואיך 'טמבור' פרסמה קמפיין תדמית?
לעומת זאת את הקמפיין של 'טמבור' על השלמת הצבעים, עם המוטו 'לתפארת מדינת כחול / לבן / כחול / לבן' כולנו זוכרים. וזאת מאחר והוא היה יותר תדמיתי. הוא פנה לכולנו, וגם נצרב בתודעת ההמונים.
שם אכן הייתה אמירה מתוחכמת, שגרמה לנו לעצור לרגע ולהפעיל את הראש. ותדמית של חברה 'חכמה' הוא מעולה למיצובה בדעת הקהל.
לסיכום, הגדרת פרסום טוב 'כמבודל' וגם יתר התחושות המועברות אל הציבור, הם ערכים מטרתיים שהקמפיין מכוון אליהם, בצורה אינדיבידואלית.
כן! מתן הציון לקמפיין, מבוסס על נתון בסיסי ואוניברסלי: נכון או לא נכון!
דוגמאות לקמפיינים לא מרתקים, אך עלולים להיות נכונים
קמפיין לא מבודל: נכון במצבי תחרות, בהם המטרה היא לגנוב את ההצגה של המתחרים (כאקט שבירה של המתחרים, ולא לשם רווח ישיר).
קמפיין לא מבריק: נכון בפנייה לקהל יעד עממי, ובהעברת מסר של עממיות, ובגובה העיניים.
קמפיין לא עוצר: נכון בפרסום סמוי של מוצרים בסרטים, וכדו'. (במטרה להטמעת מוצר, כשידוענים צורכים אותו, והציבור נוהה אחרי הידוען. ובנגזרת, גם אחרי המוצר).
כך שאין הגדרה חד משמעית למתן ציון לקמפיין, מלבד המענה שלו על המטרות והיעדים שהוגדרו לו בתכנית האסטרטגית שקדמה לקמפיין.
אז רגע לפני שאתם רצים לחלק ציונים על קמפיינים, השאירו את דעתכם בצד, ובחנו אך את המענה של הקמפיין על מטרותיו האסטרטגיות.
בהצלחה רבה!
------
חברי הפורום היקרים, אשמח לקבל דוגמאות להמחשת הנאמר, או כסתירה לנאמר (גם אם מצאתם כזה הסותר, אין זה בגלל היותו סותר, אלא למרות היותו סותר הוא הצליח)...
יש לכם מה להוסיף, להחסיר?
ממתין לתובנות שלכם!
תודה ל @IW Studio על פרסום האשכול חו"ד למודעות, שהניב את ניצני האשכול שקראתם זה עתה.
ותודה ל @102 על תרומתם לחידוד והבהרת הדברים.
איך אמור להראות קמפיין? I מה הדרך לתת ציון לקמפיין פרסומי? I המדריך לבחינת קמפיין מצליח! I בואו נצא לדרך
פעמים רבות אנו בוחנים פרסומת על פי רמת החידוד שלה. כמה היא מבריקה, נועזת, וחדשנית.
אנו נראה לא פעם גם בעלי מקצוע בתחום הפרסום, המותחים ביקורת על קמפיין פרסומי שלא היה מספיק 'מבודל' / 'מבריק' / 'בולט', וכדומה.
הפעם, נפתח את ליבת העניין. בה נגדיר מחדש את האמת הבסיסית העומדת כפרמטר יחידי לבחינת 'קמפיין מוצלח'!
בשתי מילים על 'קמפיינים מבריקים'
קמפיין פרסומי ככל שיהיה, אינו צריך להיות 'מבריק' 'עוצר' 'חריף' וכו', הוא פשוט צריך להיות 'נכון'!
קמפיין המיועד להיות ברור פשוט ובגובה העינים, יאבד מהאפקטיביות שלו, אם ינוסח בהברקה יוצאת דופן.
נתלבש על מודעת פרסום לסיד...
בואו ניקח לדוגמה מודעת פרסום של חנות למוצרי כלי עבודה וצבע, המפרסמת מודעה אינפורמטיבית, ללא פלפל בפרסום, או איזה קרייאיטיב מפוצץ...
ואז מגיע ידיד טוב, ומשכנע את בעל המודעה לפרסם מודעה מתוחכמת ושנונה.
הבה ננתח מה יקרה?
אז נכון, הקולגות יתלהבו ויחמיאו למבריק. וייתכן שגם הלקוח יתלהב מה'חכמה' הנוטפת ממודעותיו, ואולי אפילו איזה "צפונבון תל אביבי" יחליט בעקבות הפרסום, לנסות לאחוז במברשת הסיד. "ליצור 'אמירה' אומנותית שתשקף את יכולותיו ה'אנליטיות' בפילוח הקיר לגווני רולדת 'חמשת המימדים', שהוא פיתח בעבודת הדוקטורט למדעי הרוח החברה וקליטת הסודנים ה'צבעוניים'...."
אבל, קהל היעד האוחז בגלגלת הסיד, לא יהנה מההבקרות המלומדות. מבחינתו, - תן לי ת'סיד, ובאיכות ובמחיר טוב, וכל טוב.
ובשורה התחתונה, הלקוחות לא יקנו כפי שהמפרסם ציפה!!!
אז איך 'טמבור' פרסמה מודעה לקניית סיד?
שימו לב לקמפיין שפורסם בעבר על ידי טמבור, בו המוטו שלהם 'בבית שלי רק טמבור'. אמירה עממית ומדוייקת המאפיינת את קהל היעד במדויק.
ייתכן מאוד שאם אינכם שיפוצניקים, הקמפיין לא כל כך זכור לכם כרגע. וזאת בשל העובדה הפשוטה, אתם לא הייתם קהל היעד.
הקמפיין הזה שלא הכרתם, פנה אל השיפוצניקים האוחזים בגלגלת הסיד... (יצירת מסר על רצון הצרכנים, וציפיותיהם מבעלי המלאכה שיספקו רק מוצרי טמבור), ופחות להיבט התדמיתי במיצוב מוצרי החברה. כמו שנעשה בקמפיינים אחרים של טמבור.
ואיך 'טמבור' פרסמה קמפיין תדמית?
לעומת זאת את הקמפיין של 'טמבור' על השלמת הצבעים, עם המוטו 'לתפארת מדינת כחול / לבן / כחול / לבן' כולנו זוכרים. וזאת מאחר והוא היה יותר תדמיתי. הוא פנה לכולנו, וגם נצרב בתודעת ההמונים.
שם אכן הייתה אמירה מתוחכמת, שגרמה לנו לעצור לרגע ולהפעיל את הראש. ותדמית של חברה 'חכמה' הוא מעולה למיצובה בדעת הקהל.
לסיכום, הגדרת פרסום טוב 'כמבודל' וגם יתר התחושות המועברות אל הציבור, הם ערכים מטרתיים שהקמפיין מכוון אליהם, בצורה אינדיבידואלית.
כן! מתן הציון לקמפיין, מבוסס על נתון בסיסי ואוניברסלי: נכון או לא נכון!
דוגמאות לקמפיינים לא מרתקים, אך עלולים להיות נכונים
קמפיין לא מבודל: נכון במצבי תחרות, בהם המטרה היא לגנוב את ההצגה של המתחרים (כאקט שבירה של המתחרים, ולא לשם רווח ישיר).
קמפיין לא מבריק: נכון בפנייה לקהל יעד עממי, ובהעברת מסר של עממיות, ובגובה העיניים.
קמפיין לא עוצר: נכון בפרסום סמוי של מוצרים בסרטים, וכדו'. (במטרה להטמעת מוצר, כשידוענים צורכים אותו, והציבור נוהה אחרי הידוען. ובנגזרת, גם אחרי המוצר).
כך שאין הגדרה חד משמעית למתן ציון לקמפיין, מלבד המענה שלו על המטרות והיעדים שהוגדרו לו בתכנית האסטרטגית שקדמה לקמפיין.
אז רגע לפני שאתם רצים לחלק ציונים על קמפיינים, השאירו את דעתכם בצד, ובחנו אך את המענה של הקמפיין על מטרותיו האסטרטגיות.
בהצלחה רבה!
------
חברי הפורום היקרים, אשמח לקבל דוגמאות להמחשת הנאמר, או כסתירה לנאמר (גם אם מצאתם כזה הסותר, אין זה בגלל היותו סותר, אלא למרות היותו סותר הוא הצליח)...
יש לכם מה להוסיף, להחסיר?
ממתין לתובנות שלכם!
תודה ל @IW Studio על פרסום האשכול חו"ד למודעות, שהניב את ניצני האשכול שקראתם זה עתה.
ותודה ל @102 על תרומתם לחידוד והבהרת הדברים.