לתועלת הרבים ולמניעת עוגמת נפש מצויה - -

מאל"ף ועד תג

עריכה | הגהה | עימוד
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עימוד ספרים
עריכה תורנית
יש מכונים ידועים
שזוהי דרך הפעולה שלהם, כאשר מתוודעים לספר מסויים שעובדים עליו, חיש מהר מוציאים אותו לאור (בצורה נוראית כמובן, אך זה סותם את הגולל)
כך שיש לנקוט במשנה זהירות במסירת מידע על ספרים בההדרה
ואולי בכלל...
וד"ל
ויישר כח על תשומת הלב
 

עורך ותיק

משתמש צעיר
עריכה תורנית
אחר שנחשפו כאן הצדדים הפחות יפים של התעשיה
אפשר לסכם, שלפעמים כבר עדיף למחבר שמכון משומן יגנבו לו את הרעיון באמצע העבודה
ואז רק החצי שכבר נעשה ירד לטמיון
מאשר שהם יעשו את זה רק אחרי שכבר השקיע מתמצית דמו בעבודה
ומתמצית דמיו בהוצאה ופרסום
והוא רחום יכפר עוון...
 

עורך ותיק

משתמש צעיר
עריכה תורנית
קטונתי,
אבל השטייגען והיגיעה המתוקה של חיבור ספר
יכולים בהחלט לנחם,
ושום מכון שבעולם לא יוכל לקחת לאדם מה שחרת על לוח ליבו באותיות של זהב.
ומידי דברי נזכרתי,
במעשה על אחד מגדולי הדורות שיגע כמה ימים בסוגיא סבוכה עד שהעלה בה דרך סלולה,
ולאחר מכן שמע מלמד דרדקי שכבדרך אגב פירש כאותו מהלך כמסיח לפי תומו, וחלשה דעתו,
עד שנגלה לו שלאחר שמכח יגיעתו נתחדשו נתיבים חדשים בים התורה,
כבר מצויים ועומדים חידושים אלו מכוחו לכל לומד וצורב ללא עמל ויגיעה,
אך הכל מכח מה שזכה ליצור ולחדש ביגיעתו,
ועל אחת כמה וכמה בחיבור ספר.
 

למאי נפקא מינה

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
במעשה על אחד מגדולי הדורות שיגע כמה ימים בסוגיא סבוכה עד שהעלה בה דרך סלולה,
ולאחר מכן שמע מלמד דרדקי שכבדרך אגב פירש כאותו מהלך כמסיח לפי תומו, וחלשה דעתו,
עד שנגלה לו שלאחר שמכח יגיעתו נתחדשו נתיבים חדשים בים התורה,
הסיפור ידוע על מרן הבית יוסף, שגילה לו - גי' א' המגיד וגי' ב' האר"י.

מי מוצא מקור ופרטים?
 

גלילאי

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
קטונתי,
אבל השטייגען והיגיעה המתוקה של חיבור ספר
יכולים בהחלט לנחם,
ושום מכון שבעולם לא יוכל לקחת לאדם מה שחרת על לוח ליבו באותיות של זהב.
אפילו לא מתחיל לנחם.
קטונתי,

ומידי דברי נזכרתי,
במעשה על אחד מגדולי הדורות שיגע כמה ימים בסוגיא סבוכה עד שהעלה בה דרך סלולה,
ולאחר מכן שמע מלמד דרדקי שכבדרך אגב פירש כאותו מהלך כמסיח לפי תומו, וחלשה דעתו,
עד שנגלה לו שלאחר שמכח יגיעתו נתחדשו נתיבים חדשים בים התורה,
כבר מצויים ועומדים חידושים אלו מכוחו לכל לומד וצורב ללא עמל ויגיעה,
אך הכל מכח מה שזכה ליצור ולחדש ביגיעתו,
ועל אחת כמה וכמה בחיבור ספר.
קטונתי להבין את הקשר בין הדברים...
 

לצדדין קתני

משתמש פעיל
עריכה תורנית
אחר שנחשפו כאן הצדדים הפחות יפים של התעשיה
אפשר לסכם, שלפעמים כבר עדיף למחבר שמכון משומן יגנבו לו את הרעיון באמצע העבודה
ואז רק החצי שכבר נעשה ירד לטמיון
מאשר שהם יעשו את זה רק אחרי שכבר השקיע מתמצית דמו בעבודה
ומתמצית דמיו בהוצאה ופרסום
והוא רחום יכפר עוון...
עצתי אמונה, לאדם שחושב לההדיר ספר וחושש ש'יגנבו' לו אותו, פשוט ייצור קשר עם ראשי 'עוז והדר' ודומיו, ויציע להם לעבוד בשיתוף פעולה, אזי, ממה נפשך, אם יסרבו לו, אות היא כי אינם מתכננים לעבוד על הספר בתקופה הקרובה. ואם כן, עם כל הצער שבדבר, שווה לתת את הקרדיט למכון [ואולי להרוויח פחות], על פני הספורים שתוארו לעיל.
ישווה נא העורך והמהדיר היקר בנפשו, אילו חומש 'שימה בפיהם' היה יו"ל ע"י עוז והדר', אמנם קרדיט היה לו פחות, ושמו היה מתנוסס עוד פחות. אבל לא היה חשש שמא תקופה לאחר מכן יוציא אי מי 'מקרא מפורש' עם כריכה מושקעת פי כמה, ומריחת עמודי עיתון...
 

בעילום שם

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
לא אהבתי את ההשתלחויות המוגזמות כאן על עוז והדר, כאילו כל החומר שלהם זבל שנמכר באמצעות כריכות יפות ופרסומת... לענ"ד הקלושה יש להם לא מעט ספרים איכותיים, וגם אם יש ביקורת אפשר להתייחס בצורה מכובדת [כן, אני עורך בעוז והדר, אבל אין לי מניות שם...].
 

לצדדין קתני

משתמש פעיל
עריכה תורנית
אכן, כפי שכבר כתבתי לעיל:
אחר שיצאה כבר מכשלה תחת ידי בפלטפורמה הדין. הריני מגלה דעתי בזה, כי חלק גדול מאוד מספרי המכון הנ"ל הינם נכסי צאן ברזל בארון הספרים היהודי. יעידו תמונותיהם של כמה וכמה מגדולי ישראל, אשר בודאי לא כילו מזמנם לריק.
אחר כותבי זאת שמתי לבי לדברי הרב @פינחס רוזנצוויג הי"ו. אכן דברינו מכוונים פנים בפנים.
 

השידוך

משתמש רשום
עריכה תורנית
מוכר לי מישהו, שהשקיע זמן רב ומאמץ אדיר כדי לחבר ספר ביאור על נושא מסויים [נושא שכמעט אף אחד לא לומד]. אך באמצע פתאום הוא מצא בחנות הספרים בדיוק את אותו הספר שהוא תכנן להוציא לאור - בהוצאה של מכון מסויים.
וגם נודע לו שכעת עוז והדר אמורים להוציא לאור ג"כ ספר כזה.
כך שיש לו כבר 2 מתחרים חזקים מולו. [הם מכונים חזקים, שיש להם אפשרויות פרסום רבות. בשונה ממנו].
הדבר גרם לו לכאב לב עצום.
אולי תוכלו לתת איזה מילת חיזוק שאפשר להעביר למחבר?
סיבה מדוע בכל זאת כדאי לחבר ספר?
 
נערך לאחרונה ב:

מצפה ופועל לישועה

משתמש פעיל
עריכה תורנית
לא יודע אם זה מחזק מישהו שלרמ"א קרה את אותו דבר (וזכורני שהי' גם משהו כזה עם הלבוש).
אבל זה באמת תלוי בספר. יש ספר שכל עניינו הוא להנות אחרים מחלקך ובזה אכן הכאב גדול ועצום. ויש ספר שהאדם כותב יותר לעצמו, שהאדם נהנה מעצם המלאכה וההעלאת הדברים על הכתב שאז יש בזה יותר נוחם
 

מצפה ופועל לישועה

משתמש פעיל
עריכה תורנית
למה היום לא רואים כמעט ע"ד שפעם ראו יותר בהסכמות של רבנים: :"וע"כ אנו אוסרים לעשות כמתכונתו עד חמש שנים מיום שלמטה"? מפני היבול העצום?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ב'

ט בַּמֶּה יְזַכֶּה נַּעַר אֶת אָרְחוֹ לִשְׁמֹר כִּדְבָרֶךָ:י בְּכָל לִבִּי דְרַשְׁתִּיךָ אַל תַּשְׁגֵּנִי מִמִּצְוֹתֶיךָ:יא בְּלִבִּי צָפַנְתִּי אִמְרָתֶךָ לְמַעַן לֹא אֶחֱטָא לָךְ:יב בָּרוּךְ אַתָּה יְהוָה לַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:יג בִּשְׂפָתַי סִפַּרְתִּי כֹּל מִשְׁפְּטֵי פִיךָ:יד בְּדֶרֶךְ עֵדְוֹתֶיךָ שַׂשְׂתִּי כְּעַל כָּל הוֹן:טו בְּפִקֻּדֶיךָ אָשִׂיחָה וְאַבִּיטָה אֹרְחֹתֶיךָ:טז בְּחֻקֹּתֶיךָ אֶשְׁתַּעֲשָׁע לֹא אֶשְׁכַּח דְּבָרֶךָ:
נקרא  13  פעמים

לוח מודעות

למעלה