לרות המואביה היה בגדי שבת ????

כוכב מאיר

משתמש פעיל
ראיתי מגילת רות עפ פירוש שמתבסס על המלבי"ם שנעמי אמרה לרות 'הלבישי שמלותיך' הכוונה לבגדי שבת
כמדומני שזה היה עדיין לפני קבלת התורה ? או שמצוות שבת כבר הייתה להם ? אשמח להסבר
 

fix

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
מבעלי: יש לדעת כי סיפורה של רות התרחש כמה מאות שנים אחר קבלת התורה. מגילת רות פותחת במילים "ויהי במי שפוט השופטים", תקופה זו היתה אחר שנכנס יהושע לארץ ישראל והנחיל לבני ישראל את הארץ.
כמו"כ יש להעיר, שמצוות השבת נתנה לבני ישראל עוד קודם קבלת התורה, כאשר היו במרה, וכמובא בפירוש רש"י על התורה.

 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
נכתב ע"י כוכב מאיר;n4917222:
ראיתי מגילת רות עפ פירוש שמתבסס על המלבי"ם שנעמי אמרה לרות 'הלבישי שמלותיך' הכוונה לבגדי שבת
כמדומני שזה היה עדיין לפני קבלת התורה ? או שמצוות שבת כבר הייתה להם ? אשמח להסבר

במגילת רות מוזכרות במפורש מצוות מן התורה - לקט, שכחה, פאה. כמו כן, המלים הראשונות - 'ויהי בימי שפוט השופטים' מלמדות שהיה זה בתקופת השופטים שלאחר מות יהושע. כמו כן נעמי יוצאת עם כלותיה לשוב אל 'ארץ יהודה' (לפני בוא בני ישראל נקראה הארץ 'כנען'). וידוע שבועז הוא אבצן, השופט המוזכר בספר שופטים.. מן הייחוס המוזכר בסוף המגילה: וְאֵלֶּה תּוֹלְדוֹת פָּרֶץ פֶּרֶץ הוֹלִיד אֶת חֶצְרוֹן: וְחֶצְרוֹן הוֹלִיד אֶת רָם וְרָם הוֹלִיד אֶת עַמִּינָדָב: וְעַמִּינָדָב הוֹלִיד אֶת נַחְשׁוֹן וְנַחְשׁוֹן הוֹלִיד אֶת שַׂלְמָה: וְשַׂלְמוֹן הוֹלִיד אֶת בֹּעַז - ברור שזה היה לאחר מתן תורה, שהרי נחשון בן עמינדב, שהיה נשיא שבט יהודה והקריב ראשון בחנוכת המשכן, היה סבו של בועז...
 

גאונה

משתמש מקצוען
כל הנ''ך (נביאים וכתובים) נכתבו אחרי מתן תורה, ואחרי שנכנסו לארץ ישראל. וכן בחמישה חומשי תורה מפרשת יתרו בחומש שמות נאמר אחרי מתן תורה.
(לפי השיטות שאיוב היה בזמן משה רבינו, אז אפשר שהיה לפני מתן תורה, ועדיין זה נכתב אחרי מתן תורה).
 

נריה מגן

משתמש מקצוען
בועז היה נשיא הסנהדרין, שהוקמה אחרי מתן תורה, כמובן... גם הסיפור כולו התרחש בארץ ישראל, אליה נכנסו אחרי מתן תורה כמובן. במגילה גם מוזכר מאבקים ומלחמות שאירעו בין היהודים למלך מואב כשבכך היווה מעשהו של אלימלך סוג של בגידה שעוררה סערה רבה. כמובן שימי השלטון היהודי בארץ החלו "קצת" אחרי מתן תורה... גיור כמובן לא היה לפני מתן תורה (אומנם על אברהם אבינו ושרה אימנו כבר מוזכר שגיירו רבים, אך בראשונים נתבאר כי הכוונה שלימדם כיצד לעבוד את ה' ולא שהתגיירו להיות כיהודים לכל ענייניהם).
 

סופר וספר

משתמש פעיל
במסכת שבת קיג:
"ורחצת וסכת ושמת שמלותיך א''ר אלעזר אלו בגדים של שבת"
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיד

א בְּצֵאת יִשְׂרָאֵל מִמִּצְרָיִם בֵּית יַעֲקֹב מֵעַם לֹעֵז:ב הָיְתָה יְהוּדָה לְקָדְשׁוֹ יִשְׂרָאֵל מַמְשְׁלוֹתָיו:ג הַיָּם רָאָה וַיָּנֹס הַיַּרְדֵּן יִסֹּב לְאָחוֹר:ד הֶהָרִים רָקְדוּ כְאֵילִים גְּבָעוֹת כִּבְנֵי צֹאן:ה מַה לְּךָ הַיָּם כִּי תָנוּס הַיַּרְדֵּן תִּסֹּב לְאָחוֹר:ו הֶהָרִים תִּרְקְדוּ כְאֵילִים גְּבָעוֹת כִּבְנֵי צֹאן:ז מִלִּפְנֵי אָדוֹן חוּלִי אָרֶץ מִלִּפְנֵי אֱלוֹהַּ יַעֲקֹב:ח הַהֹפְכִי הַצּוּר אֲגַם מָיִם חַלָּמִישׁ לְמַעְיְנוֹ מָיִם:
נקרא  8  פעמים

אתגר AI

חלון ראווה • אתגר 123

לוח מודעות

למעלה