קורונה לפני שאתם מראים לילדים 'יוסלה קמצן קדוש'

מצטרפת

משתמש מקצוען
לדעתי יש בהצגה הזו בעיה חינוכית לא פשוטה!!
מציגים שם את יוסל'ה מזלזל ברב ועוד סיטואציות של זלזול באנשים ועוד
כאילו מטרת ה'לתת בסתר' מקדת את האמצעים-ומותר בגלל זה
להתייחס לרב בזלזול, לבזות אנשים ועוד
הכל בסופו של דבר יוצא ב'קדושת' מתן בסתר.
לעניות דעתי זה מוצג באופן ממש לא חינוכי
אני לא יודעת איך הסיפור היה באמת
אבל בטוח לא בכזו צורה...
בתקווה שלא תצא מכשלה מתחת ידינו גם בשיעמום הקורונה
 

כוכב103

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב ואדריכלות פנים
עימוד ספרים
מסכימה איתך מאוד
יש התנהגויות שילדים לא צריכים להחשף אליהם בשום אופן
גם אם בסוף האיש מוצג באור שונה.

חבל שלא הסתכלתי על זה בעצמי לפני שהראתי לילדים שלי..
 

רברז

משתמש פעיל
גם לי זה לא היה מובן,
גם הקטע שהוא סיפר איך קיבלו אותו בשמים לא הסתדר לי עם הענין של הצדקה שלא נחשבת אם נתן לעני בפנים כבושות בקרקע... לא זוכרת מדויק.
אם הוא היה משלח את העני לדרכו בלי כסף אבל בפנים שפויות הייתי מבינה, אבל בכזאת צורה?
היה לי מוזר מאד.
 

הר הבשן

משתמש מקצוען
לדעתי יש בהצגה הזו בעיה חינוכית לא פשוטה!!
מציגים שם את יוסל'ה מזלזל ברב ועוד סיטואציות של זלזול באנשים ועוד
כאילו מטרת ה'לתת בסתר' מקדת את האמצעים-ומותר בגלל זה
להתייחס לרב בזלזול, לבזות אנשים ועוד
הכל בסופו של דבר יוצא ב'קדושת' מתן בסתר.
לעניות דעתי זה מוצג באופן ממש לא חינוכי
אני לא יודעת איך הסיפור היה באמת
אבל בטוח לא בכזו צורה...
בתקווה שלא תצא מכשלה מתחת ידינו גם בשיעמום הקורונה
אני שמעתי את הסיפור אינספור פעמים ואף פעם לא שמעתי גירסא כמו זו המובאת בסרט עם כל הזלזול הנ''ל כנראה הם רצו לעשות קצת ציבעוני....
 

מרובע

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
D I G I T A L
אבל גם הסיפור במקורו לא שונה בהרבה,
זה הרעיון של קרליבך לקרב את המרוחקים עד כמה שאפשר, ולהראות שהיהודים הכי פשוטים הם הכי קדושים וטהורים בכל מיני קדושות.
 

simc

משתמש פעיל
אבל גם הסיפור במקורו לא שונה בהרבה,
זה הרעיון של קרליבך לקרב את המרוחקים עד כמה שאפשר, ולהראות שהיהודים הכי פשוטים הם הכי קדושים וטהורים בכל מיני קדושות.
וזה לא דבר שילדים חייבים לדעת, יש דברים יותר חשובים
 

פינחס רוזנצוויג

משתמש מקצוען
עריכה תורנית
השאלה איך היה הסיפור באמת ומה היא הגירסא של קרליבך אכן מעניינת

אבל התשובה שהסיפור לא היה וקרליבך צירף כמה שברי סיפורים מומצאים, ועשה מהם משמש, שאינו מתאים ליהדות המסורתית.
ובכלל קרליבך לא היה ממחנינו וסיפוריו לא צריכים להוכיל את החשיבה היהודית שלנו.

כדאי לקרוא את המאמר הזה של ההסטוריון החסידי יהושע מונדשיין
 

מצטרפת

משתמש מקצוען
לא משנה מה הכוונה בסיפור.
באופן שהוא מוצג ממש לא מתאים לילדים
ילד לא מבין את שטחי האפור הזה
וזה מבלבל אותו נורא.
המסר שאנחנו יכולים ללמוד מזה-שהיהודי הכי רחוק יכול להיות שיש בו מעשים טובים.
אבל הילד יכול ללמוד מזה-שבשביל מצווה מותר לי לעשות כל מה שאני רוצה
שבנ"א שנראה לי לא בסדר אני יכול להציק (ועוד מבוגרים עושים את המעשה המזעזע שמציקים לזקן-לא ילדים מבחינת הילד זה נראה אם מבוגר עושה זה בטח מותר)
ועוד ועוד
 

שריתיש

משתמש סופר מקצוען

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכא

א שִׁיר לַמַּעֲלוֹת אֶשָּׂא עֵינַי אֶל הֶהָרִים מֵאַיִן יָבֹא עֶזְרִי:ב עֶזְרִי מֵעִם יְהוָה עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:ג אַל יִתֵּן לַמּוֹט רַגְלֶךָ אַל יָנוּם שֹׁמְרֶךָ:ד הִנֵּה לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל:ה יְהוָה שֹׁמְרֶךָ יְהוָה צִלְּךָ עַל יַד יְמִינֶךָ:ו יוֹמָם הַשֶּׁמֶשׁ לֹא יַכֶּכָּה וְיָרֵחַ בַּלָּיְלָה:ז יְהוָה יִשְׁמָרְךָ מִכָּל רָע יִשְׁמֹר אֶת נַפְשֶׁךָ:ח יְהוָה יִשְׁמָר צֵאתְךָ וּבוֹאֶךָ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:
נקרא  25  פעמים

לוח מודעות

למעלה