ב"ה
*סיפור לכבוד פורים קטן - זה הקטן גדול יהיה.
מכירים את האנשים השקטים והעדינים שאילולי היה מגיע פורים, ואילולי קיימו מצוות היום בהידור, לא הייתם יודעים מה הם צופנים בחובם?
על האברך הצנום והצנוע הלזה נסוב סיפורינו.
כשהגעתי כאורחת לבית בו היתה השתייה כדת נחשפתי למראה הלא שיגרתי, בו לפתע האברך הנ"ל פותח את פיו ושופע בדברי תורה.
לפתע הוא ניגש לבעלי וכשתוי אמתי הקצין את תנועותיו.
הוא התכופף לפניו ושאל אותו כשידיו נשואות בתחנונים: "תגיד לי מהו רצון ה'?"
קיבל כמה תשובות אשר לו סיפקו אותו וכל אותה העת הוא המשיך נפשו בשאלתו: "אבל, תגיד לי מהו רצון ה' באמת?" איך נדע.
כמובן שלאחר מכן הוא המשיך בבכיות אדירות, "מהו רצון ה'?
תגידו לי, מהו רצון ה'?"
חשבתי לעצמי האם יש לי תשובה לענות לאותו האברך?
הרי אנחנו נמצאים בכל כך הרבה סיטואציות בהן נדרשת חשיבה, איך לנהוג, איך להגיב.
תמיד עולה השאלה האם פעלנו נכון בסיטואציה ספציפית, ולא תמיד התשובה היא ברורה, פעמים רבות לוקח זמן רב לברר אותה.
כך שהשאלה ששאל אותו האברך מנהמת ליבו, וממעמקי נפשו, נשארה חקוקה בליבי.
עד שיום אחד קראתי פרקי תהילים ושם נתתי דעתי על הפסוק: "למדני לעשות רצונך כי אתה אלוקי". (תהילים קמ"ג, י')
והופ, נזכרתי בשאלה.
חשבתי שיש לי תשובה לשאלה הזאת שנשאלה לפני כמה שנים.
והתשובה היא שצריך לבקש את זה.
ריבונו של עולם תלמד אותי מהו הרצון שלך, תעזור לי להבדיל בין מה כן נכון לבין מה לא, תעזור לי להבחין בגבולות, אין אף אחד שיכול להגיד לי זאת.
רק אתה – כי אתה אלוקי, ובגלל שאתה בעל הכוחות כולם, ובגלל שאתה מסובב הסיבות, אז רק אתה תוכל להנחות אותי לדעת מהי ההחלטה הנכונה ברגע נתון, ורק אתה יכול לעזור לי לקיים אותה.
פעמים רבות אנחנו שומעים על אנשים "שנקלעו לסיטואציות" בהן התגובה צריכה להיות מהירה ומידית.
חשבתי על כך, שאמנם הסיטואציה לא הגיעה מבחירה של מידית של האדם, אבל ישנם סיבות רבות, וסיבות רבות קדמו לסיטואציה הנוכחית, הזכות להיות חלק מזכות, הגיעה הרבה קודם.
הזכות הגיעה מהרבה פעולות ומחשבות שקדמו לה.
והיא גם הגיעה בזכות תפילה.
היכולת לפעול נכון, זו מתנה.
ובקריאה נוספת של פרקי תהילים נתתי דעתי לפסוק שמדבר על עשיית רצון ה': "לעשות רצונך אלוקי חפצתי ותורתך בתוך מעי". (תהילים מ', ט')
הפסוק הזה מיד התחבר לי לפסוק הקודם, והאיר לי שכדי להגיע למצב שלומדים לעשות רצון ה', צריך קודם כל לרצות מאוד.
ואני תפילתי: "למדני לעשות רצונך".
*סיפור לכבוד פורים קטן - זה הקטן גדול יהיה.
מכירים את האנשים השקטים והעדינים שאילולי היה מגיע פורים, ואילולי קיימו מצוות היום בהידור, לא הייתם יודעים מה הם צופנים בחובם?
על האברך הצנום והצנוע הלזה נסוב סיפורינו.
כשהגעתי כאורחת לבית בו היתה השתייה כדת נחשפתי למראה הלא שיגרתי, בו לפתע האברך הנ"ל פותח את פיו ושופע בדברי תורה.
לפתע הוא ניגש לבעלי וכשתוי אמתי הקצין את תנועותיו.
הוא התכופף לפניו ושאל אותו כשידיו נשואות בתחנונים: "תגיד לי מהו רצון ה'?"
קיבל כמה תשובות אשר לו סיפקו אותו וכל אותה העת הוא המשיך נפשו בשאלתו: "אבל, תגיד לי מהו רצון ה' באמת?" איך נדע.
כמובן שלאחר מכן הוא המשיך בבכיות אדירות, "מהו רצון ה'?
תגידו לי, מהו רצון ה'?"
חשבתי לעצמי האם יש לי תשובה לענות לאותו האברך?
הרי אנחנו נמצאים בכל כך הרבה סיטואציות בהן נדרשת חשיבה, איך לנהוג, איך להגיב.
תמיד עולה השאלה האם פעלנו נכון בסיטואציה ספציפית, ולא תמיד התשובה היא ברורה, פעמים רבות לוקח זמן רב לברר אותה.
כך שהשאלה ששאל אותו האברך מנהמת ליבו, וממעמקי נפשו, נשארה חקוקה בליבי.
עד שיום אחד קראתי פרקי תהילים ושם נתתי דעתי על הפסוק: "למדני לעשות רצונך כי אתה אלוקי". (תהילים קמ"ג, י')
והופ, נזכרתי בשאלה.
חשבתי שיש לי תשובה לשאלה הזאת שנשאלה לפני כמה שנים.
והתשובה היא שצריך לבקש את זה.
ריבונו של עולם תלמד אותי מהו הרצון שלך, תעזור לי להבדיל בין מה כן נכון לבין מה לא, תעזור לי להבחין בגבולות, אין אף אחד שיכול להגיד לי זאת.
רק אתה – כי אתה אלוקי, ובגלל שאתה בעל הכוחות כולם, ובגלל שאתה מסובב הסיבות, אז רק אתה תוכל להנחות אותי לדעת מהי ההחלטה הנכונה ברגע נתון, ורק אתה יכול לעזור לי לקיים אותה.
פעמים רבות אנחנו שומעים על אנשים "שנקלעו לסיטואציות" בהן התגובה צריכה להיות מהירה ומידית.
חשבתי על כך, שאמנם הסיטואציה לא הגיעה מבחירה של מידית של האדם, אבל ישנם סיבות רבות, וסיבות רבות קדמו לסיטואציה הנוכחית, הזכות להיות חלק מזכות, הגיעה הרבה קודם.
הזכות הגיעה מהרבה פעולות ומחשבות שקדמו לה.
והיא גם הגיעה בזכות תפילה.
היכולת לפעול נכון, זו מתנה.
ובקריאה נוספת של פרקי תהילים נתתי דעתי לפסוק שמדבר על עשיית רצון ה': "לעשות רצונך אלוקי חפצתי ותורתך בתוך מעי". (תהילים מ', ט')
הפסוק הזה מיד התחבר לי לפסוק הקודם, והאיר לי שכדי להגיע למצב שלומדים לעשות רצון ה', צריך קודם כל לרצות מאוד.
ואני תפילתי: "למדני לעשות רצונך".