היא מזיזה את השערות מהעיניים ומושכת את הרגליים לספה. עכשיו היא מותחת את חולצת הפיג'מה מעליהן, ככה נעים.
"ברוכה הבאה למרחב ה-לכית-לשיעו-בווווקר טוווב ילדות חמודוווות! מההה שלוווומכן?
5
"גיייטיי"
"אה?"
"מה שלומי?"
"אה? שקט. תני לישון."
5
אני בטוחההה שכבר התפללתאאאן, "
5
"בואוקר טוב התעורר! תי! מודהאה אני מיד אמר! תי! לא! הסתובב! תי! ולא! שיחק! תי! עד ש---משיב הרוח ומוריד הגשן ותם טל ומטר וברכה על פלי האדמה!
5
"ואכאאלתאאאן, "
5
"אייימאא! מה יש לאכול?"
"שקט, ציבי! אמא בשיעור, תאכלי משהו קטן"
"אבל נגמרו כל הדברים הקטנים!"
"לא יכול להיות! תחפשי, ואל תפריעי לי. אני בועידה וכל רגע אני צריכה להשתיק בגללך, שקט עכשיו"
איפה זה? איפה זה? אתמול יוסי אכל את כל החומים אבל היא ראתה שנשארו עוד הרבה לבנים בחבילה של השוקוצ'יפס. איפה זה? או. הנה עדשים.
5
"ועכשאאאאו, אתן מוכאאנות לשיעווווור הראשון שלנווווו, שיעווווור קריאההההה!!! "
5
ביד אחת היא דוחפת עוד שלושה עדשים לפה, וביד השניה מושכת את המחברת הסגולה מהילקוט.
אמא קנתה לה ילקוט כי היא עלתה לכיתה א'. ואמא אמרה שאפילו שהיא היתה רק כמה ימים בכיתה א' זה נקרא. וגם שזה חשוב שיהיה לה ילקוט, כמו שיש לכל ילדה שעולה לכיתה א'. וגם בגלל שזה מאד חשוב שהיא תלמד יפה את כל האותיות.
5
"אתן זוכרות ילדוואווות, שבשיעור הקודאאם למדנו על האות למד?
לאאאמעעעד!
אתן זוכרות?"
לא. היא לא זוכרת.
אתמול הם בכלל למדו איך כותבים את ת. בכלל לא למדו על שום למד. אולי החליפו לה שם?
5
אולי במחברת היא תראה שכן למדו את הלמד?
לא. תפוח זה מתחיל בת'. וגם תלבושת. ותנור.
5
אז היום נלמד, איך כותבים את הלמד היפה הזווו!"
5
איפה הטלפון של הבית? היא תתקשר לאבא ותשאל אותו.
"למד זה כמו משולש מותק. כמו משולש הפוך. אבל בלי צד אחד. את הצד שלו לקחו ושמו לו עוד קו כמו קרן על הראש. כמו הקרן של ושתי, טוב בובה?
"טוב"
"יופי. ואם את צריכה עוד עזרה אז אולי גיטי תעזור לך, טוב?"
"טוב"
"את תצליחי?"
"כן"
בטח שהיא תצליח. מה הבעיה?
גג של בית הוא משולש. ואז אם רוצים אותו הפוך, צריך לצייר שהשפיץ של הגג באדמה.
ובלי צד אחד.
הנה.
יש לה מחק.
אפשר למחוק את הלמעלה של המשולש.
ומה אבא אמר? לעשות עוד קו, כמו קרן. לושתי היתה קרן מאד מגעילה. עם כל מיני פצעים שקרה לה. היא לא רוצה את הלמד שלה מגעילה. אז אולי היא תשים את זה כמו גבעול. באמצע. זה קצת דומה לאות שין שעל המזוזה של הבית, רק לא מחובר. יופי.
5
אז ניקח עיפרווון, וניזכר ביחד. סיפרנו שללמד יש גאאאאג, וארובה למעלההה, על הגג, וגם רגל עקומההההה
5
יופי!
כן! יש לה גג, הפוך, כמו שאבא אמר, וארובה למעלה, באמצע, ועוד מה?רגע.
5
"נכון ילדווות?"
4
"וארובה למעלה, על הגג, וגם רגל עקומההה, נכון ילדווות?"
כן. עוד רגל עקומה. שתי רגליים עקומות. אחת לימין ואחת לשמאל.
"יופי ילדות! עכשאאאאו כל ילדהההה, פותחת את המחבראאאת, ומכינה שלוש שורות.
אתן זוכרות איך אנחנו מסמנות את השורוווות? אייייקס, איייקס, עיגוווול.
וכל ילדההה, כותבת חמש לאאמדייים בכל שורהההה!
טוווב?
כל הכבוווד לילדות החרוצווות! בעזרת השאאאם, כשנחזור לבית הספאאר, אני אסתכל בכווול המחברות היפות שלכן, ואני בטוחהה! שאני מאוווד מאווד אשמח, לראות איך כתבתן את כל האותיות היפות שלמדנוווו!
"ברוכה הבאה למרחב ה-לכית-לשיעו-בווווקר טוווב ילדות חמודוווות! מההה שלוווומכן?
5
"גיייטיי"
"אה?"
"מה שלומי?"
"אה? שקט. תני לישון."
5
אני בטוחההה שכבר התפללתאאאן, "
5
"בואוקר טוב התעורר! תי! מודהאה אני מיד אמר! תי! לא! הסתובב! תי! ולא! שיחק! תי! עד ש---משיב הרוח ומוריד הגשן ותם טל ומטר וברכה על פלי האדמה!
5
"ואכאאלתאאאן, "
5
"אייימאא! מה יש לאכול?"
"שקט, ציבי! אמא בשיעור, תאכלי משהו קטן"
"אבל נגמרו כל הדברים הקטנים!"
"לא יכול להיות! תחפשי, ואל תפריעי לי. אני בועידה וכל רגע אני צריכה להשתיק בגללך, שקט עכשיו"
איפה זה? איפה זה? אתמול יוסי אכל את כל החומים אבל היא ראתה שנשארו עוד הרבה לבנים בחבילה של השוקוצ'יפס. איפה זה? או. הנה עדשים.
5
"ועכשאאאאו, אתן מוכאאנות לשיעווווור הראשון שלנווווו, שיעווווור קריאההההה!!! "
5
ביד אחת היא דוחפת עוד שלושה עדשים לפה, וביד השניה מושכת את המחברת הסגולה מהילקוט.
אמא קנתה לה ילקוט כי היא עלתה לכיתה א'. ואמא אמרה שאפילו שהיא היתה רק כמה ימים בכיתה א' זה נקרא. וגם שזה חשוב שיהיה לה ילקוט, כמו שיש לכל ילדה שעולה לכיתה א'. וגם בגלל שזה מאד חשוב שהיא תלמד יפה את כל האותיות.
5
"אתן זוכרות ילדוואווות, שבשיעור הקודאאם למדנו על האות למד?
לאאאמעעעד!
אתן זוכרות?"
לא. היא לא זוכרת.
אתמול הם בכלל למדו איך כותבים את ת. בכלל לא למדו על שום למד. אולי החליפו לה שם?
5
אולי במחברת היא תראה שכן למדו את הלמד?
לא. תפוח זה מתחיל בת'. וגם תלבושת. ותנור.
5
אז היום נלמד, איך כותבים את הלמד היפה הזווו!"
5
איפה הטלפון של הבית? היא תתקשר לאבא ותשאל אותו.
"למד זה כמו משולש מותק. כמו משולש הפוך. אבל בלי צד אחד. את הצד שלו לקחו ושמו לו עוד קו כמו קרן על הראש. כמו הקרן של ושתי, טוב בובה?
"טוב"
"יופי. ואם את צריכה עוד עזרה אז אולי גיטי תעזור לך, טוב?"
"טוב"
"את תצליחי?"
"כן"
בטח שהיא תצליח. מה הבעיה?
גג של בית הוא משולש. ואז אם רוצים אותו הפוך, צריך לצייר שהשפיץ של הגג באדמה.
ובלי צד אחד.
הנה.
יש לה מחק.
אפשר למחוק את הלמעלה של המשולש.
ומה אבא אמר? לעשות עוד קו, כמו קרן. לושתי היתה קרן מאד מגעילה. עם כל מיני פצעים שקרה לה. היא לא רוצה את הלמד שלה מגעילה. אז אולי היא תשים את זה כמו גבעול. באמצע. זה קצת דומה לאות שין שעל המזוזה של הבית, רק לא מחובר. יופי.
5
אז ניקח עיפרווון, וניזכר ביחד. סיפרנו שללמד יש גאאאאג, וארובה למעלההה, על הגג, וגם רגל עקומההההה
5
יופי!
כן! יש לה גג, הפוך, כמו שאבא אמר, וארובה למעלה, באמצע, ועוד מה?רגע.
5
"נכון ילדווות?"
4
"וארובה למעלה, על הגג, וגם רגל עקומההה, נכון ילדווות?"
כן. עוד רגל עקומה. שתי רגליים עקומות. אחת לימין ואחת לשמאל.
"יופי ילדות! עכשאאאאו כל ילדהההה, פותחת את המחבראאאת, ומכינה שלוש שורות.
אתן זוכרות איך אנחנו מסמנות את השורוווות? אייייקס, איייקס, עיגוווול.
וכל ילדההה, כותבת חמש לאאמדייים בכל שורהההה!
טוווב?
כל הכבוווד לילדות החרוצווות! בעזרת השאאאם, כשנחזור לבית הספאאר, אני אסתכל בכווול המחברות היפות שלכן, ואני בטוחהה! שאני מאוווד מאווד אשמח, לראות איך כתבתן את כל האותיות היפות שלמדנוווו!
נערך לאחרונה ב: