אנשים "פשוטים" משתמשים במייל כדי לקבל הודעות וכדי לשלוח הודעות.
ברוב המקרים אנשים לא טורחים למחוק את ההודעות אחרי שקראו אותם.
במשרדים רבים, האאוטלוק הוא המוביל את העבודה. באאוטלוק מאוד נוח ליצור תיקיות שונות וליצור קיצורי דרך אישיים, מה שמאוד נוח אם עובדים לפי פרוייקטים לדוגמה.
באאוטלוק מאוד נוח להעביר כמה מיילים בתוך מייל אחד כך שאם רוצים להעביר "משימה" לעובד אחר במשרד אפשר לקבץ לתוך מייל אחד את כל המיילים הדנים בענין.
באאוטלוק מאוד נוח לערוך מיילים! כך שאפשר לרשום הערות ותזכורות בגוף המייל.
באאוטלוק אפשר לחלק לקטגוריות, ליצור תאריך להמשך טיפול, וכו' וכו' וכו'
כל היתרונות האלו ועוד הרבה בעצם יוצאים מנקודת הנחה שלא מדובר ב"הודעות" גרידא, אלא ב"משימות" מתייחסים לכל מייל כמשימה שיש לבצע ובהתאם לכך מגדירים את כל תהליך העבודה במשרד.
הדוגמה הכי פשוטה לכך היא ליצור תיקייה "בוצע" ויצירת קיצור דרך לכך, ובסיום ביצוע המשימה, בלחיצה אחת המייל עף מהרשימה לתיקייה הנכונה.
האאוטלוק הוא תוכנה מאוד מאוד חכמה ומי שיודע להתאים את התוכנה לצרכים שלו לא מוותר עליו בעד שום תחליף.