למה באת בכלל?

~נעמי~

עיצוב גרפי
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
D I G I T A L
אני מנסה להבין- כשלקוח מגיע אלי, ואחרי שאני שולחת לו את הסלוגן לפי כל הבריף שבניתי עבורו.
הוא מעוניין להתיעץ עם כל החברים והשכנים ומה X אומר וכו' ואז בא אלי עם סלוגן יותר טוב לטעמו... (ה"י)

האם עלי ללמד אותו את כל כללי הפרסום למה זה לא טוב עבורו? ומה שכתבתי בהשקעה וחשיבה מרובה כן?

לזרום איתו? לחכות לאישור מכל החברים? להסביר שוב ושוב מה התפקיד של סלוגן ומה יכול להכלל לצד הלוגו? אני מוצאת את עצמי ממש נבוכה מכל ההתנהלות הזו שבהתחלה כמובן היתה דחופה ואז במחשבה שניה- זה לא המקום למהר, יש דברים שצריך ביישוב הדעת...

אשמח לעצות.
 

GolanArt

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
הדמיות בתלת מימד
D I G I T A L
עיצוב ואדריכלות פנים
אויש, כמה זה מוכר ומעיק.
אני מסביר ללקוח כזה, תראה, אני לא טיפלתי בחיים שלי עם לקוח שמפוצל לכמה אנשים, או מה שנקרא בעל פיצול אישיות. אני לעולם לא יצליח לקלוע ליותר מראש אחד במכה אחת, אני לא מחולל ניסים. אני יכול להזיז פה לשנות שם, להחליף כאן וכ'. אבל אני לא יכול ליצור מצג נסי שבעוד יומיים יתברר שחמותך ממש לא אהבה את זה!
לכן, קח לך איזו דודה/שכנה/גיסה שבדיוק לומדת עיצוב/מוכר/קצב/נהג אוטובוס שאתה רוצה, ותן לו להחליט בשבילך (רק שלא יחליט בשבילך מה לאכול וללבוש), ותחזור אלי עם התובנות שלו בלבד.
או ש.... תחליט אתה.
בנוסף, אני מסביר ככה (וזה אחרי לקוחה מרושעת שעד היום חייבת לי כסף כי היא לא הסתפקה ב10 סקיצות): תקשיב ידידי. אתה באת אלי נכון? אז אני הפוסק שלך! ממש כמו בהלכה. נכון, אני אזרום איתך מאד, אני אלמד אותך ישר והפוך, אני יעזור לך לגלות מה אתה עצמך אוהב ואזרום איתך ע"פ זה, אבל, אני בסופו של דבר אפסוק לך מה באמת טוב ועובד, לא השכנה של אמא של סבתא של גיסתך מצד הדודה של הספר שלך.....

חפרתי אה? :) :D
 

Y.s.t

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
אני מנסה להבין- כשלקוח מגיע אלי, ואחרי שאני שולחת לו את הסלוגן לפי כל הבריף שבניתי עבורו.
הוא מעוניין להתיעץ עם כל החברים והשכנים ומה X אומר וכו' ואז בא אלי עם סלוגן יותר טוב לטעמו... (ה"י)

האם עלי ללמד אותו את כל כללי הפרסום למה זה לא טוב עבורו? ומה שכתבתי בהשקעה וחשיבה מרובה כן?

לזרום איתו? לחכות לאישור מכל החברים? להסביר שוב ושוב מה התפקיד של סלוגן ומה יכול להכלל לצד הלוגו? אני מוצאת את עצמי ממש נבוכה מכל ההתנהלות הזו שבהתחלה כמובן היתה דחופה ואז במחשבה שניה- זה לא המקום למהר, יש דברים שצריך ביישוב הדעת...

אשמח לעצות.
נפגש בסיטואציה הרבה..
לדעתי להציע שסבב המשפחה-חברים-שכנים יהיה בתחילת התהליך
ואז כשמתחילים
אויש, כמה זה מוכר ומעיק.
אני מסביר ללקוח כזה, תראה, אני לא טיפלתי בחיים שלי עם לקוח שמפוצל לכמה אנשים, או מה שנקרא בעל פיצול אישיות. אני לעולם לא יצליח לקלוע ליותר מראש אחד במכה אחת, אני לא מחולל ניסים. אני יכול להזיז פה לשנות שם, להחליף כאן וכ'. אבל אני לא יכול ליצור מצג נסי שבעוד יומיים יתברר שחמותך ממש לא אהבה את זה!
לכן, קח לך איזו דודה/שכנה/גיסה שבדיוק לומדת עיצוב/מוכר/קצב/נהג אוטובוס שאתה רוצה, ותן לו להחליט בשבילך (רק שלא יחליט בשבילך מה לאכול וללבוש), ותחזור אלי עם התובנות שלו בלבד.
או ש.... תחליט אתה.
בנוסף, אני מסביר ככה (וזה אחרי לקוחה מרושעת שעד היום חייבת לי כסף כי היא לא הסתפקה ב10 סקיצות): תקשיב ידידי. אתה באת אלי נכון? אז אני הפוסק שלך! ממש כמו בהלכה. נכון, אני אזרום איתך מאד, אני אלמד אותך ישר והפוך, אני יעזור לך לגלות מה אתה עצמך אוהב ואזרום איתך ע"פ זה, אבל, אני בסופו של דבר אפסוק לך מה באמת טוב ועובד, לא השכנה של אמא של סבתא של גיסתך מצד הדודה של הספר שלך.....

חפרתי אה? :) :D
קצת חפרת
אבל מה שנכון..
הלקוח חייב לדעת מראש שאתה הולך להיות הפוסק שלו והוא מקבל אץ זה על עצמו ב-100%..
אם לא ככה המצב עגום
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
אני מנסה להבין- כשלקוח מגיע אלי, ואחרי שאני שולחת לו את הסלוגן לפי כל הבריף שבניתי עבורו.
הוא מעוניין להתיעץ עם כל החברים והשכנים ומה X אומר וכו' ואז בא אלי עם סלוגן יותר טוב לטעמו... (ה"י)

האם עלי ללמד אותו את כל כללי הפרסום למה זה לא טוב עבורו? ומה שכתבתי בהשקעה וחשיבה מרובה כן?

לזרום איתו? לחכות לאישור מכל החברים? להסביר שוב ושוב מה התפקיד של סלוגן ומה יכול להכלל לצד הלוגו? אני מוצאת את עצמי ממש נבוכה מכל ההתנהלות הזו שבהתחלה כמובן היתה דחופה ואז במחשבה שניה- זה לא המקום למהר, יש דברים שצריך ביישוב הדעת...

אשמח לעצות.
יש כל מיני לקוחות.

את אלו שרוצים רק שתגידי להם: כן לדעה שלהם.
ואת אלו שרוצים שתקחי את הכל על עצמך, והם מבינים שאת בעלת המקצוע.

בכל מקרה, אני אומרת ללקוח:
תראה, בדקתי את הנ"ל מבחינה מקצועית. לפי דעתי הייתי ממליצה לך לבחור כך וכך.
אתה יכול כמובן לבחור את הסלוגן השני, יש לו צדדים חיוביים כאלו וכאלו (כאן אני מפרטת את המעלות ש הסלוגן השני), אבל קח בחשבון שיש לו בעייתיות מבחינת ה----- שלו. כך שאם רצית לשדר כך וכך, תבחר איזה סלוגן עדיף לך.

אגב, ברמה תחתונה, הלקוח הכי מכיר את העסק שלו, הוא חי את הקהל שנכנס אליו ויודע מה הצרכים שלו. אני נוהגת להקשיב בתשומת לב לדעתו, כי באמת נוכחתי לדעת הרבה פעמים שתמיד הוא רואה זוית נוספת שאני כאחת שלא הייתי את כל השנים בעסק שלו, לא יכולה לראות גם אם עשיתי בריף מדוקדק לפרטי פרטים.
בכל זאת הוא עומד שם ומרגיש את השטח.
לכן אני מקשיבה, מנסה לבחון קודם אם הוא צודק במקרה הנ"ל, ואז נותנת לו חוות דעת מקצועית על הסלוגן שהצעתי לו, ועל הסלוגן שהוא הביא. והוא בוחר.
(הכי מסודר לעשות לו קבץ מסודר כתוב עם סלוגן א': מעלות-
חסרונות-
המלצה מקצועית:
סלוגן ב'
מעלות
חסרונות
המלצה מקצועית:

ולגבי התשלום, הוא ישלם לך בכל מקרה, כי את נתת לו את האוקי המקצועי וניתחת לו.
 
נערך לאחרונה ב:

DigiTali

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
D I G I T A L
בתור לקוחה יש לי נסיון עם עבודה עם קופריטר שהציע לי מגוון שמות ...
שהיו פשוט...לא יודעת להסביר, אבל פשוט רחוקים ממה שדמיינתי...וגם לא כ"כ מציאותיים
מאוד מוזרים, מידי מתחכמים..
ולא משנה כמה ניסיתי לכוון ולהגיד מה הכיוון המדויק..הוא פשוט לא היה שם
אז בהחלט עשיתי סבב שכנים, קרובים, מכרים....
והגעתי אליו עם כל השלל וגם הדגשתי מה הכי מצא חן בעיני...וקיבלתי ממנו מייל בסגנון -
השם X באמת יפה
וזהו...
כמובן ששילמתי לו....
והשם קולע בול למה שחיפשתי! גם פשוט, לא מתחכם, מותאם במדיוק לקהל היעד...עושה את העבודה נאמנה ב"ה
לא יודעת מה מלמדים אתכם...אבל אני יראה לכם את השמות שהוא הציע ואתם פשוט תצחקו...זה באמת היה נראה כאילו נשלף מהשרוול
 

רחל סרולוביץ

כתיבה שיווקית וקופירייטינג
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
בתור לקוחה יש לי נסיון עם עבודה עם קופריטר שהציע לי מגוון שמות ...
שהיו פשוט...לא יודעת להסביר, אבל פשוט רחוקים ממה שדמיינתי...וגם לא כ"כ מציאותיים
מאוד מוזרים, מידי מתחכמים..
ולא משנה כמה ניסיתי לכוון ולהגיד מה הכיוון המדויק..הוא פשוט לא היה שם
אז בהחלט עשיתי סבב שכנים, קרובים, מכרים....
והגעתי אליו עם כל השלל וגם הדגשתי מה הכי מצא חן בעיני...וקיבלתי ממנו מייל בסגנון -
השם X באמת יפה
וזהו...
כמובן ששילמתי לו....
והשם קולע בול למה שחיפשתי! גם פשוט, לא מתחכם, מותאם במדיוק לקהל היעד...עושה את העבודה נאמנה ב"ה
לא יודעת מה מלמדים אתכם...אבל אני יראה לכם את השמות שהוא הציע ואתם פשוט תצחקו...זה באמת היה נראה כאילו נשלף מהשרוול
לוידת מי היה הקופירייטר הספציפי ומה באמת טיב עבודתו,
אבל מן הראוי לדעת שלפעמים גם רעיונות שנראים שלופים מהשרוול- מושקעת בהן עבודה רבה.
זה מזכיר קצת את שאלת הלקוחות: 'מה? על זה עבדת שלושה ימים'?
כל עוד אינכם עוסקים בזאת לעולם לא תבינו.
 

~נעמי~

עיצוב גרפי
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
D I G I T A L
אבל אני מדברת על ענין מאד מעצבן של סלוגן עם אסטרטגיה והתאמה מדויקת והוא מביא לי משהו בכיוון הבחירות הקרובות. אני לא חושבת מבחינה מקצועית שזה נכון. אבל יש לו את המייבינים שלו.. זה לא הבנה יותר עמוקה של העסק... ההתנגדות הראשונית למה שחשבתי היתה כי הוא חשב שזה פרסום
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
בתור לקוחה יש לי נסיון עם עבודה עם קופריטר שהציע לי מגוון שמות ...
שהיו פשוט...לא יודעת להסביר, אבל פשוט רחוקים ממה שדמיינתי...וגם לא כ"כ מציאותיים
מאוד מוזרים, מידי מתחכמים..
ולא משנה כמה ניסיתי לכוון ולהגיד מה הכיוון המדויק..הוא פשוט לא היה שם
אז בהחלט עשיתי סבב שכנים, קרובים, מכרים....
והגעתי אליו עם כל השלל וגם הדגשתי מה הכי מצא חן בעיני...וקיבלתי ממנו מייל בסגנון -
השם X באמת יפה
וזהו...
כמובן ששילמתי לו....
והשם קולע בול למה שחיפשתי! גם פשוט, לא מתחכם, מותאם במדיוק לקהל היעד...עושה את העבודה נאמנה ב"ה
לא יודעת מה מלמדים אתכם...אבל אני יראה לכם את השמות שהוא הציע ואתם פשוט תצחקו...זה באמת היה נראה כאילו נשלף מהשרוול
שמות וסלוגנים זו העבודה הקשה ביותר.
שעות של מחשבה, ואחכ הלקוח לא מעריך.

אי, גם אני יכולתי לחשוב על 'אננס' לחנות פירות אקסלוסיבית.
אם יכולת לחשוב, למה לקחת קופירייטר?

@לאה בלוי לא נותנת שמות, אלא מכוונת את הלקוח למצוא שם בעצמו לפי הערכים שהיא בונה.

זו העבודה הכי כפוית טובה..

אישית, אני נותנת ללקוח שם, אבל לא רק.
אני משוחחת איתו על העסק שלו, שואלת את השאלות הנכונות, והוא מבין את עמו טוב יותר.
השם- זה כבר הסיפור הקטן.
יש לקוחות שמחפשים תחכום,
יש כאלו שמחפשים דווקא משהו פשוט ע"ש הסבתא שלהם.
ויש מי שמחפש משהו שהוא לא חשב עליו.

לא נראה לי שלקוח נפל מהכסא כשקיבל שם שמתאים לערכי העסק שלו,
דווקא כי זה מתאים לו וסביר שיתנו לו את השם הזה.


ועמדה כפרנית:
שם וסלוגן לעסק לא חשובים עד כדי כך.
אם יש תקציב מוגבל, עדיף לקרוא שם שחשבתם עליו, ולתת לקופי להכין מודעה טובה או פרוספקט מסביר, מאשר שם..
 

קופי 100

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
פרסום וקופי
אני מנסה להבין- כשלקוח מגיע אלי, ואחרי שאני שולחת לו את הסלוגן לפי כל הבריף שבניתי עבורו.
הוא מעוניין להתיעץ עם כל החברים והשכנים ומה X אומר וכו' ואז בא אלי עם סלוגן יותר טוב לטעמו... (ה"י)

האם עלי ללמד אותו את כל כללי הפרסום למה זה לא טוב עבורו? ומה שכתבתי בהשקעה וחשיבה מרובה כן?

לזרום איתו? לחכות לאישור מכל החברים? להסביר שוב ושוב מה התפקיד של סלוגן ומה יכול להכלל לצד הלוגו? אני מוצאת את עצמי ממש נבוכה מכל ההתנהלות הזו שבהתחלה כמובן היתה דחופה ואז במחשבה שניה- זה לא המקום למהר, יש דברים שצריך ביישוב הדעת...

אשמח לעצות.
לגמרי מתסכל.
בכלל, כל בעל מקצוע ובפרט במקצועות מהסוג שלנו צריך להיות גם מיני פסיכולוג. לדעת לכוון את הלקוח לבחור את הדבר הנכון ועדיין לחוש שזו הבחירה שלו.
בסופו של דבר לקוחות מגיעים אלינו כי הם רוצים את המקצוענות והדבר הכי חשוב זה להעניק להם ביטחון בכך שהמוצר שהם קיבלו הוא הכי מקצועי בעולם.
הדבר שהכי צריך להיזהר ממנו הוא שהלקוח לא יקבל תחושה שאנחנו מגוננים על הרעיונות שלנו בקטע אישי. (בכלל, אחד האתגרים העומדים בפני קופירייטר הוא לא להתאהב ברעיונות של עצמו יותר מידי..)
וזהו.
אחרי שעשית את שלך בהעברת המידע וההגיון שעומד מאחוריו מה שנותר זה לתת ללקוח להחליט מה שירצה ולכבד את החלטתו.
וכמובן לחכות לכסף...
בהצלחה!
 

~נעמי~

עיצוב גרפי
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
D I G I T A L
לגמרי מתסכל.
בכלל, כל בעל מקצוע ובפרט במקצועות מהסוג שלנו צריך להיות גם מיני פסיכולוג. לדעת לכוון את הלקוח לבחור את הדבר הנכון ועדיין לחוש שזו הבחירה שלו.
בסופו של דבר לקוחות מגיעים אלינו כי הם רוצים את המקצוענות והדבר הכי חשוב זה להעניק להם ביטחון בכך שהמוצר שהם קיבלו הוא הכי מקצועי בעולם.
הדבר שהכי צריך להיזהר ממנו הוא שהלקוח לא יקבל תחושה שאנחנו מגוננים על הרעיונות שלנו בקטע אישי. (בכלל, אחד האתגרים העומדים בפני קופירייטר הוא לא להתאהב ברעיונות של עצמו יותר מידי..)
וזהו.
אחרי שעשית את שלך בהעברת המידע וההגיון שעומד מאחוריו מה שנותר זה לתת ללקוח להחליט מה שירצה ולכבד את החלטתו.
וכמובן לחכות לכסף...
בהצלחה!
כל מילה. הלחץ שלי שהם יחשבו שאני מגוננת. מצד שני אני כן מרגישה מחויבות של לקוח פרטי שהתפקיד שלי לשדר מסר מסוים ולא לגבב כמה מילים של התנסות. אל דאגה המקדמה כבר כאן אבל זה לא מה שמדאיג אותי. אני בתחילת הדרך בתהליכי הקופי ואם זה אופי המקצוע אני הולכת להיות קודם פסיכולוגית... חשוב לי לשדר אמפטיה ושאני באותו צד ולא כנגד וששתינו עובדים לקידום העסק... כנראה זה הסטאז'....

תודה לכולכם פה על כל מילה!! ממש מחזק אותי
 

יוסי גולדשטיין

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
אלו החיים, הפרסום הוא קודם למפרסם ואח"כ ללקוחות שלו.
לפעמים אנחנו מראים את הפרספקטיבה הרחבה ואז יותר קל לכל מיני 'מאן דאמרים' לתת את חוות דעתם המקצועית;)
 

כּוֹתָר

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
תודה רבה לפותחת האשכול ולכל המגיבים, זה דיון מחכים.
השיתוף והחשיפה של ה'מוקשים' של המקצוע, מלמדים אותי שאני הולך בדרך הנכונה היכן שכולם הולכים.
ויש כאן הרבה 'טיפים' מבעלי ניסיון בשטח.
 

~נעמי~

עיצוב גרפי
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
D I G I T A L
בהחלט מחכים. מה שקרה בסוף- שזרמתי איתו... הוא מודע לכך שהסלוגן שהמציא הוא גנרי ופחות מצביע על התחום שלו. החלטתי להתקדם בלי להתקע עם זה... כשנגיע לסוף המיתוג אציע לו לשלב הגדרה במקום זה... הרגשתי שיותר חשוב לי התקשורת הטובה שירגיש שאנחנו באותו צד..
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ר'

קנג רְאֵה עָנְיִי וְחַלְּצֵנִי כִּי תוֹרָתְךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:קנד רִיבָה רִיבִי וּגְאָלֵנִי לְאִמְרָתְךָ חַיֵּנִי:קנה רָחוֹק מֵרְשָׁעִים יְשׁוּעָה כִּי חֻקֶּיךָ לֹא דָרָשׁוּ:קנו רַחֲמֶיךָ רַבִּים יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶיךָ חַיֵּנִי:קנז רַבִּים רֹדְפַי וְצָרָי מֵעֵדְוֹתֶיךָ לֹא נָטִיתִי:קנח רָאִיתִי בֹגְדִים וָאֶתְקוֹטָטָה אֲשֶׁר אִמְרָתְךָ לֹא שָׁמָרוּ:קנט רְאֵה כִּי פִקּוּדֶיךָ אָהָבְתִּי יְהוָה כְּחַסְדְּךָ חַיֵּנִי:קס רֹאשׁ דְּבָרְךָ אֱמֶת וּלְעוֹלָם כָּל מִשְׁפַּט צִדְקֶךָ:
נקרא  2  פעמים

לוח מודעות

למעלה