התייעצות לכתוב 200- 300 פעם 'אסור להפריע בשיעור' עדיין קיים היום?

5127109

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
אוי, כל כך מזכיר נשכחות.
אחד הדברים השנואים מאוד, בפרט שאלו היו משפטים מורכבים כאלה כמו:
"עלי להתחשב בחבר ולא להציק לו". אבל אם זה היה קורה היום, היה לי הרבה יותר קל:

קוד:
for (let index = 0; index < 501; index++) {
console.log('עלי להתחשב בחבר ולא להציק לו');
}
 
נערך לאחרונה ב:

שינדלה

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
אני מכירה רבה,
שנותן עונשים של כתיבה (לא גדולים).
מה ההבדל בין זה לבין עונש אחר?

אממה?
המילים שהוא אומר לכתוב הם בן אבטיח קופץ בכביש
לבין הרבה מעצבן.
פעם הוא אמר לילד לכתוב 50 פעם הרבה מעצבן והילד כתב 50 פעם הרבה (לא) מעצבן.....
 

3333ציפי

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
בא נאמר ש 300 פעם זה מוגזם גם לדעתי.
העונש הזה קיים בהחלט, ורק תחשבי כמה חמור מה שעשה הילד אם זה מה שנתנו לו כעונש.
וכאן צריך לדעת האם המורה הוא הבעיתי, כי אם זה מורה שקול, כנראה שזה בדין ובצדק (גם אם מוגזם)
ואגב, לומר לילד:
אני יודעת שלא רצית להפריע,
אני מכירה אותך.
ואתה ילד מדהים.
לכל ילד קורה שהוא נכשל, ולכן אני לא מתייחסת לכך בחשיבות גדולה מידי .
ממש לא תמיד , ממש לא לכל ילד.
שוב, צריך להכיר
 

שב נא הסופר

משתמש מקצוען
ולכן אני לא מתייחסת לכך בחשיבות גדולה מידי
הכי גרוע לומר כך.
"מלמד", זה מושג. וברגע שמקלקלים את המושג הזה אצל הילד, זה יהיה תקף אצלו גם אצל מלמד אחר. לכן גם אם המלמד טעה - וזה קורה לצערינו די הרבה, צריך למצוא את המילים הנכונות מבלי לפגוע במושג "מלמד", כי ילד מטבעו לפרוק עול, ומי שיינזק בסוף מכל זה זה לא רק הילד כמובן אלא גם אנחנו כהורים נפסיד בחינוך שלו.
לדעתי, צריך לתת לילד "להסתדר" בחיים עם כל מצב ולתת לו לדעת לבד איך לצאת מהפלונטרים שהוא הביא על עצמו. ככה הוא ילמד להסתדר ולהתמודד טוב בחיים.
ובענין הנ"ל, אני הייתי אומר לילד שלי - "אל תביא את עצמך פעם אחרת למצב מביך שכזה", והייתי חותם לו בקלות בלי שום בעיה ובלי שום הערה נוספת, סוף כל סוף הוא כבר עשה את העונש שלו אז מה הקטע שאוסיף לו עוד צער על כך.
 

מיכל ב'

כתבת
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
עדיף שהרב יעניש בכזה דבר מאשר יתן סטירה כמו פעם..

אומרים לו שזה מאמן את שרירים ביד, ושואלים למה הפריע,
ושאני לא מוכנה שילד שלי יפריע לרבה.
לא מעניין אותו השיעור? שיחלום שהוא שוחה בבריכה.
שיבקש לצאת לשרותים.
כמובן כל מקרה לגופו ותלוי מי הילד.
אם הוא חנון שאתרע מזלו, או אחד שמפריע באמת והרב התאפק כבר מלא עד כה.
 

HILALI

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
אני עוסקת בתחום ההוראה, ואם יש עונש שלא נתתי ולא אתן זה לכתוב 'אני לא וההמשך...'
העונש לא אמור להגיע כלאחר יד. לפני מתן עונש צריך לעשות 'חושבים' ולראות: האם העונש יהיה יעיל? האם התלמיד\ה מבינ\ה למה קבלו עונש? וכו'...
אני דוגלת בשיטת ההסכמים: אם....אז....
דבר זה מקנה לתלמיד\ה תחושת אחריות למעשיו, והוא ינסה בכל דרך אפשרית להוכיח למורה שהוא אחראי ושניתן לסמוך עליו. במידה שההסכם מופר, התלמיד יודע שההשלכות שתגענה הן תוצאה ישירה ממעשיו.
מובן שיש מצבים בהם העונש לא נמנע, אך בכל מצב הוא לא יגיע כלאחר יד (וזו עבודת המידות:)
 

דבר סתר

משתמש פעיל
איך להתייחס לכך שאתה מגלה שהילד הנחמד שלך (קצת) מפריע בכיתה
וגם כשהרבה נועץ בו עיניים, מזכיר את שמו גוער בו שולח למנהל עדיין לא מתייחס
אז אין ברירה ותתיחסו בהתאם
 

מיכל ב'

כתבת
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
אני דוגלת בשיטת ההסכמים: אם....אז....
תפרטי.
אם את מפריעה למהלך השיעור אז?
אז נוציא אותך החוצה? אסור.
נשהה אותך? מסובך עם ההורים ולא עונש מידתי, ודורש אישור הנהלה.
ניתן לך סטירה? אסור.
נעביר לכיתה אחרת- גם לא וואו.
נוריד לך ציון בתעודה?
מה בדיוק?
הברירה היחידה תלמידתי היא שתתכבדי להשקיע את המרץ שלך לכתיבת עונש במקום להפרעה בשיעור..
 

HILALI

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
תפרטי.
אם את מפריעה למהלך השיעור אז?
אז נוציא אותך החוצה? אסור.
נשהה אותך? מסובך עם ההורים ולא עונש מידתי, ודורש אישור הנהלה.
ניתן לך סטירה? אסור.
נעביר לכיתה אחרת- גם לא וואו.
נוריד לך ציון בתעודה?
מה בדיוק?
הברירה היחידה תלמידתי היא שתתכבדי להשקיע את המרץ שלך לכתיבת עונש במקום להפרעה בשיעור..
חחחחחחחחחחח
אני לא מגיעה מהמקום הזה......
התכוונתי לעונשים שהם בגדר 'ברי ענישה', כלומר: בתחילה אני נכנסת לתוך לב הילדה: אני רואה שקשה לך לשבת הרבה זמן, ואת צודקת....אם יהיה לך קשה תצביעי ואני אסכים לך לצאת לבחוץ ל-5 דק'. אני מסתכלת על השעון 5 דק'. במידה שתחזרי לכתה אחרי 5 דק', אז אני לא אוכל להמשיך את מה שסכמנו ביננו, וחבל. עשינו עסק?
את לא מבינה, איך הילדה פתאום מתרצנת למולך. את נתת לה תפקיד ששכרה בצידה, והיא ברוב המקרים לא תאכזב.
(ישנן תלמידות ש'מנסות' אותך, ואת צריכה לעמוד בנסיון בכבוד...פעם פעמיים וזהו. היא שלך!)
את מבינה?
 

HILALI

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
הברירה היחידה תלמידתי היא שתתכבדי להשקיע את המרץ שלך לכתיבת עונש במקום להפרעה בשיעור..
וזו הטעות!!!
את תקבלי שקט תעשייתי, והיא מסכנה תקבל יד נפוחה ושנאה למורה...
מה שבטוח שלהועיל (באמת!!!) המורה הזו לא תצליח!
 

יצחק יוסף

משתמש פעיל
מה לומר לילד ?
לגעור בו על מה שהיה ולומר שבטוח שכילד טוב זה לא יישנה.
השאלה היא מה לומר למלמד.
וזה כבר נושא לבירור מול המלמד
אך מה שצריך לזכור שעונש הוא עונש הוא עונש. ומספיק עם ההורים שחושבים שאסור להעניש. ענש זה דבר שאמור להכאיב. אך צריך לעשות זאת מתוך גישה שהילד יודע למה הוא נענש ושהוא מבין מדוע
 

מיכל ב'

כתבת
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
קל להבין מרחוק...
אם הייתי מורה, לא יודעת אם היה לי כזה פשוט לאלץ עדת תלמידות לשבת ללמוד ברצינות.
אולי כי אני מדי מבינה את הקושי. :)
מצדיעה לך, מקווה שאת מורה של אחת הבנות שלי.
 

HILALI

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
אולי כי אני מדי מבינה את הקושי. :)
את האמת, שהקושי הוא עצום. אני לא מתכחשת אליו כלל.
את צריכה מטענים של סבלנות (ואני עדיין מחפשת היכן לרכוש אותם:rolleyes:).
אולי, כי אני מהדור הצעיר, שראה איך מורה שלא נותנת אמון בילדה, שוברת אותה לאלפי חלקיקים.
הנסיון הוא זה שמניע אותי:
לעולם לא אקח לבנות כמה דק' מההפסקה. (העונש השנוי עליי:confused:).
לעולם לא אתן לתלמידה לכתוב לי מאות פעמים כמו איזה רובוט 'אני לא אפריע למורה', כדי לקבל שקט.
יש דברים שהם כנראה בגדר 'טראומה', שלא ארצה להנחיל אותן גם לתלמידות שלי.
ושוב חשוב לי להדגיש: זה לא קל, לפעמים שוגים אבל מה שבטוח שגם אם שוגים-מתנצלים!
מתפללת לא לפגוע באף תלמיד\ה ולהצליח בכבוד במשימה!
 

אדם מהשורה

משתמש מקצוען
פרסום וקופי
עריכה תורנית
כמו באוב עלתה בי הסיטואציה הבאה מימי הילדות...
"יוסי! שוב פעם אתה מדבר?! תכתוב מאה פעמים 'אסור לדבר באמצע השיעור!'"
"אבל הרב, זה שלוימי שהתחיל לדבר איתי!"
"אז תכתוב מאה פעם 'אסור לדבר באמצע השיעור, אפילו אם חברי התחיל לדבר איתי!'"
"אבל הרב, הוא רק שאל אותי מה השעה!"
"אז תכתוב מאה פעם 'אסור לדבר באמצע השיעור, אפילו אם חברי התחיל לדבר איתי, ואפילו אם הוא רק שאל מה השעה!'"
קול דממה דקה...
 
נערך לאחרונה ב:

3333ציפי

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
את צריכה מטענים של סבלנות (ואני עדיין מחפשת היכן לרכוש אותם:rolleyes:).
אוהו! ואז תלמידה אחת גומרת בשיעור אחד מאגר של שבוע שלם
אולי, כי אני מהדור הצעיר, שראה איך מורה שלא נותנת אמון בילדה, שוברת אותה לאלפי חלקיקים.
כל מילה!

הכי חשוב- אמון וכבוד לכל תלמיד
קשה -קשה. אבל משתלם.
 

korot

משתמש מקצוען
כמה נכון...
 

קבצים מצורפים

  • מורה.png
    מורה.png
    KB 497 · צפיות: 325

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ב'

ט בַּמֶּה יְזַכֶּה נַּעַר אֶת אָרְחוֹ לִשְׁמֹר כִּדְבָרֶךָ:י בְּכָל לִבִּי דְרַשְׁתִּיךָ אַל תַּשְׁגֵּנִי מִמִּצְוֹתֶיךָ:יא בְּלִבִּי צָפַנְתִּי אִמְרָתֶךָ לְמַעַן לֹא אֶחֱטָא לָךְ:יב בָּרוּךְ אַתָּה יְהוָה לַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:יג בִּשְׂפָתַי סִפַּרְתִּי כֹּל מִשְׁפְּטֵי פִיךָ:יד בְּדֶרֶךְ עֵדְוֹתֶיךָ שַׂשְׂתִּי כְּעַל כָּל הוֹן:טו בְּפִקֻּדֶיךָ אָשִׂיחָה וְאַבִּיטָה אֹרְחֹתֶיךָ:טז בְּחֻקֹּתֶיךָ אֶשְׁתַּעֲשָׁע לֹא אֶשְׁכַּח דְּבָרֶךָ:
נקרא  11  פעמים

לוח מודעות

למעלה