שיתוף - לביקורת לכל אחד בלב - 'ירון לונדון' קטן

על דא ועל הא

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
הָעֵינַיִם דּוֹמְעוֹת, וְהַלֵּב רוֹטֵט,
עֲשְׂרוֹת מִשְׁפָּחוֹת, שֶׁדָּמָם שׁוֹתֵת,
בְּאַבְחַת דַחַק, דָּמַם עוֹלָמָם,
וּבְרֶגַע אֶחָד, נִגְדַע חֲלוֹמָם.

בְּלֵב אָטוּם, וּבְמֹּחַ חָתּוּם,
יָרוֹן לוֹ אִישׁ, מַנְחֶה וּמַגִּישׁ,
אֵינִי מִתְּאַבֵּל! יָרִיעַ וִיְנַבֵּל,
הַחֲרֵדִים לְסִין, וַאֲנִי חַסִין.

מִלִּבֵּנוּ פְּנִימָה, נְסַלֵּק הַכְּנִימָה,
פֶּן נִתַּפֵס, בֶּעָווֹן רוֹפֵס,
לְהַמְשִׁיךְ בַּמַּסְלוּל, עִם לֵב חָלוּל,
לְהַשְׁכִּיחַ וּלְהַדְחִיק, וְאֶת הָרֹשֶׁם לְהַשְׁחִיק.
 

7שבע7

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
מתקשה כרגע להתייחס לתוכן העוצמתי.

שאלה על הצורה:
בְּאַבְחַת דַחַק, דָּמַם עוֹלָמָם,
וּבְרֶגַע אֶחָד, נִגְדַע חֲלוֹמָם.
כאן החריזה היא בסופי שתי השורות,
וכאן
אֵינִי מִתְּאַבֵּל! יָרִיעַ וִיְנַבֵּל,
הַחֲרֵדִים לְסִין, וַאֲנִי חַסִין.
וכאן
לְהַמְשִׁיךְ בַּמַּסְלוּל, עִם לֵב חָלוּל,
לְהַשְׁכִּיחַ וּלְהַדְחִיק, וְאֶת הָרֹשֶׁם לְהַשְׁחִיק.
החריזה היא פנימית לכל שורה.
יש הסבר?
 

.Ana

משתמש פעיל
עשיתי לייק, כי השיר יפה.
אך אני חולקת על הכותרת: לכל אחד בלב- ירון לונדון קטן.
לא לכל אחד יש "ירון לונדון" בלב, אולי יש עוד כמה "ירון לונדון" בלי לב. אני מקווה ומתפללת שלא.
כמו כולם, נחרדתי לשמוע את דבריו, אבל אני לא חושבת שאפשר בכלל להשוות בין האדישות הנבזית שלו לטבע האנושי להמשיך בחיים אחרי אסון בלתי נתפס כזה.
 
נערך לאחרונה ב:

על דא ועל הא

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
עשיתי לייק, כי השיר יפה.
אך אני חולקת על הכותרת: לכל אחד בלב- ירון לונדון קטן.
לא לכל אחד יש "ירון לונדון", אולי יש עוד כמה "ירון לונדון" בלי לב. אני מקווה ומתפללת שלא.
כמו כולם, נחרדתי לשמוע את דבריו, אבל אני לא חושבת שאפשר בכלל להשוות בין האדישות הנבזית שלו לטבע האנושי להמשיך בחיים אחרי אסון בלתי נתפס כזה.
הביטוי מושאל מהאימרה הידועה [איני יודע מקורה], שיש לכל אחד בלב 'עמלק' קטן.
וודאי שאין מה להשוות בין איש ישראל לעמלק, אלא שיש אמונות אצל כל אחד, ששייכות יותר לחלק ה'עמלקי'.
על דרך זה כאן.
כולנו התפלצנו מהאדישות הנוראה של ירון לונדון.
אבל בעיקר אנחנו צריכים לשים לב שלא תיתפס גם בנו האדישות. והמשפט 'הזמן עושה את שלו' אינו תירוץ, כי אם תביעה.
 

על דא ועל הא

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
מתקשה כרגע להתייחס לתוכן העוצמתי.

שאלה על הצורה:

כאן החריזה היא בסופי שתי השורות,
וכאן

וכאן

החריזה היא פנימית לכל שורה.
יש הסבר?
בבית הראשון - חריזה בסופי השורות.
ובשנים האחרים - פנימית בתוך כל שורה.
 

.Ana

משתמש פעיל
הביטוי מושאל מהאימרה הידועה [איני יודע מקורה], שיש לכל אחד בלב 'עמלק' קטן.
וודאי שאין מה להשוות בין איש ישראל לעמלק, אלא שיש אמונות אצל כל אחד, ששייכות יותר לחלק ה'עמלקי'.
על דרך זה כאן.
כולנו התפלצנו מהאדישות הנוראה של ירון לונדון.
אבל בעיקר אנחנו צריכים לשים לב שלא תיתפס גם בנו האדישות. והמשפט 'הזמן עושה את שלו' אינו תירוץ, כי אם תביעה.
הבנתי למה התכוונת (:
אבל אין להשוות בין האדישות של הזמן שחולף, שהיא אדישות לא מכוונת, כך ה' ברא את הטבע האנושי, צער, זעזוע ואבל, דרכם שנחלשים עם הזמן, לבין האמירה הבוטה של לונדון, אדישות שאינה טבעית ואנושית כלל וכלל.
ראוי באמת שלא נשכח ולא ניתן לפגעי הזמן לנמנם לנו את הלב.
 
נערך לאחרונה ב:

RACHELIZ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
וגם אם אתה אדיש ולא חש חלק, למה לרקוד על הדם בעודו חם?
 

על דא ועל הא

משתמש סופר מקצוען
עימוד ספרים
מרגיש מוכרח לשתף:
אתמול בערב מסרתי שיעור למתחזקים [שאינם דתיים כיום].
ספרתי להם שהייתי לנחם אצל אחת המשפחות, וישבתי שם למעלה משעה, ובמהלך השעה הזו הגיעו קרוב לעשרים חילונים לנחם, והם ממש ישבו ובכו שם כמו תינוקות.
וזה בלי שהם הכירו את המשפחה או את הנפטר. אלא פשוט הרגישו חובה לפרוק את הרגשות שלהם שם.
וספרתי להם, שאבי הנפטר התרגש מאוד מהניחומים האלו, ואמר: אני מרגיש שכל עם ישראל עומד מאחורי!

משתתפי השיעור הביעו מורת רוח, ואמרו: למה הוא התרגש מזה? למה אתם חושבים שמישהו חושב שאנחנו לא עם אחד? זה הרי מובן מאליו שבכזה אסון כולם מרגישים שותפים! כולם כואבים את זה!
אמרתי להם, אולי ירון לונדון חושב כך?
והם... כמעט הקיאו כששמעו את השם. ואמרו שכשהם קראו את זה הם לא האמינו למה שהם קוראים.

כמדומני שכמותם חושבים גם שאר החילונים שברחוב. וזה העם האמתי שלנו.
 

RACHELIZ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
הבעיה שהוא יכול לקרר ולהשפיע על אלו שלא מידי מחבבים אותנו ביום יום...
 

דיונון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
הוא שחט פרה קדושה.
הוא העלה לאויר משפט שגם אם מישהו העז לחשוב אותו, הוא לא העז לומר אותו.
כמו עמלק והאמבטיה. עצוב.
 

יונה ספיר

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
הוא שחט פרה קדושה.
הוא העלה לאויר משפט שגם אם מישהו העז לחשוב אותו, הוא לא העז לומר אותו.
ואיך חשבו, ואיך אמרו. הוא ממש לא הראשון.
מי היה זה שהציע להזרים גז לתוך הישיבות ותלמודי התורה?
וגם הוא לא היה היחיד שהתבטא כך.
 

דיונון

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
עריכה תורנית
ואיך חשבו, ואיך אמרו. הוא ממש לא הראשון.
מי היה זה שהציע להזרים גז לתוך הישיבות ותלמודי התורה?
וגם הוא לא היה היחיד שהתבטא כך.
א. בקנה מידה גדול - ה'ראשון' מתפרש על פני כמה 'ראשונים'.
ב. יש הבדל בין מעצב גרפי שכתב פוסט מטומטם לבין ירון לונדון שהוא בצורה רשמית טמבל שדבריו נשמעים.
ג. בלי לסנגר על מזרים הגז... אבל אני מחלק בצורה ברורה בין מי שכותב דברים מתוך כעס ותסכול, גם אם הדברים חמורים אפילו יותר, לבין ירון לונדון שכותב מתוך... אהמממ... שום סיבה! סתם אידיוט שמטנף עם ההגיגים האגואיסטים שלו. ועוד כשהדם עדיין רותח. טיפש או אכזר או גם וגם.
 

פסיק

עורך תורני וכותב תוכן
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
כבר כמה ימים שהספק מכרסם בי האם גוש הבהמיות הזה והטינופת שלו ראויים להתייחסות.
האמת, עדיין לא הגעתי למסקנה ברורה.

אמנם זה ברור שעדיף היה שלא לחשף מלכתחילה להיכן הנשמה הישראלית יכולה להידרדר. וכבר אמרו חכמנו עד למטה. אבל אם כבר נחשפנו לגועל הזה אולי משמים מרמזים לנו שנתרחק ככל שאפשר מהכיעור הזה. כדברי @על דא ועל הא
 

שני כהן 100

משתמש מקצוען
אז יש אותו ועוד כמה עמלקים כמוהו
שצוברים רייטינג מזה שאנחנו קוראים אותם ושומעים אותם ומגיבים ומתעצבנים מהם
על אנשים כאלה צריך לעשות חרם תקשורתי, לא להתייחס ולא להגיב להם.
הרי הם ניזונים מכל התגובות שלנו ושואבים מהם הנאה ותועלת
אז בואו לא נגיש להם את זה על מגש של כסף, הרי לא יעזרו כל התגובות נגד שלנו באמת.
אנשים פרובקטיבים יש תמיד ובכל ציבור, והם ידועים ומאוסים בעיני כולם.
אז פעם הבאה שקורה דבר כזה, פשוט נשתוק, מתוך מקום גבוה ובגרות ולא נענה ונתלהם, והם ישארו רק הם עם דברי השטחיים והרדודים ויבינו שהם אפילו לא שווים את התגובה על זה.
 

איש האשכולות

משתמש סופר מקצוען
עריכה תורנית
יָרוֹן לוֹנְדוֹן וּמַזְרִים הַגַּז
וְאִתָּם עִמָּם כָּל מוֹצִיאֵי הַלַּעַז
מִסְכֵּן, טֶמְבֶּל, חַבְלַ"ז

וְכָל מִי שֶׁלּוֹעֵג לְכָל מָה שֶׁזָּז
וּלְכָל הַקָּדוֹשׁ וְהַיָּקָר לָנוּ, בָּז

- - - אָרוּר אַפָּם כִּי עָז
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיג

א הַלְלוּיָהּ הַלְלוּ עַבְדֵי יי הַלְלוּ אֶת שֵׁם יי:ב יְהִי שֵׁם יי מְבֹרָךְ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:ג מִמִּזְרַח שֶׁמֶשׁ עַד מְבוֹאוֹ מְהֻלָּל שֵׁם יי:ד רָם עַל כָּל גּוֹיִם יי עַל הַשָּׁמַיִם כְּבוֹדוֹ:ה מִי כַּיהוָה אֱלֹהֵינוּ הַמַּגְבִּיהִי לָשָׁבֶת:ו הַמַּשְׁפִּילִי לִרְאוֹת בַּשָּׁמַיִם וּבָאָרֶץ:ז מְקִימִי מֵעָפָר דָּל מֵאַשְׁפֹּת יָרִים אֶבְיוֹן:ח לְהוֹשִׁיבִי עִם נְדִיבִים עִם נְדִיבֵי עַמּוֹ:ט מוֹשִׁיבִי עֲקֶרֶת הַבַּיִת אֵם הַבָּנִים שְׂמֵחָה הַלְלוּיָהּ:
נקרא  19  פעמים

לוח מודעות

למעלה