זוהי דעה מעניינת. מה הסימוכין לה? (עד כה הייתי סבורה משום מה שלימון היא מילה מיובאת ואין לה מקור עברי).נכתב ע"י געוואלדיג;340088:יש רגליים לומר שהשורש של לימון הוא לים, והו' נ' נוספו כאותיות האמנתי"ו
נכתב ע"י agav;340168:זוהי דעה מעניינת. מה הסימוכין לה? (עד כה הייתי סבורה משום מה שלימון היא מילה מיובאת ואין לה מקור עברי).
אפשר לבקש להסביר יותר?נכתב ע"י געוואלדיג;340334:על פי כלל זה מנתח הפרי מגדים את המילה "מר-קוליס", והוא מניח ששורש החלק הראשון "מר" - הוא מנחי ע"ו, על אף שהיא מילה יוונית.
האם זו גישה המקובלת גם על שאר המדקדקים מלבד אלו שהבאת לעיל? (ותודה על ההסבר המפורט).נכתב ע"י געוואלדיג;340334:ידעתי גם ידעתי שאין זו מילה עברית, אולם אף על פי כן מקובל לנתח אף מילים זרות עם כלי הדקדוק העבריים.
נכתב ע"י געוואלדיג;340832:כל המילים הזרות המופיעות בתוך המקרא מטופלות כך על ידי האבן עזרא והרד"ק. ורק אם אין פתרון נאות, אזי הם אומרים: "זו מילה זרה".
אם הזכרתי את הפרי מגדים, ראוי לציין שהפרי מגדים זרז ענין למוד דקדוק לשון הקודש שמביא לידי הבנת התורה, והוא כותב (איני זוכר כעת איה) שראוי ללמוד את ספרי ר' זלמן הענא שהיה ראשון בדורו בעניני הדקדוק, והפרי מגדים עצמו ידיו רב לו בתחום זה כבשאר מכמני התורה.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
18.11
י"ז חשוון
וובינר מרתק!
המדריך (הלא שלם) לסטוריטלינג
הרצאה ייחודית עם ירון פרל ממשרד הפרסום מקאן, על עולם הסטוריטלינג. מספרי סיפורים נולדים ככה או שאפשר ללמוד את זה? מה הופך סיפור אחד ל״תעירו אותי כשזה מסתיים״ ואחר ל״ספרו לי את זה שוב!״, והקשר לעולם הקריאייטיב.
הכניסה חופשית!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
19.11
י"ח חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכג
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת אֵלֶיךָ נָשָׂאתִי אֶת עֵינַי הַיֹּשְׁבִי בַּשָּׁמָיִם:ב הִנֵּה כְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יי אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁיְּחָנֵּנוּ:ג חָנֵּנוּ יי חָנֵּנוּ כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז:ד רַבַּת שָׂבְעָה לָּהּ נַפְשֵׁנוּ הַלַּעַג הַשַּׁאֲנַנִּים הַבּוּז לִגְאֵיוֹנִים: