התייעצות לימוד 'שברים' לילדים

שיקול דעת

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
עימוד ספרים
הבן שלי מתקשה מאד בהבנת עיקרון ה'שברים'.

השלב הראשון הוא תפס, שכאשר מחלקים צורה לחלקים מסויימים אז כל חלק נקרא לפי כמה חלקים זה נתחלק. אבל הוא לא מצליח להבין שבעצם ה'שברים' הם חלק 'וירטואלי' של צורה, כלומר, שזה לא משנה לכמה חלקים יחלקו ה'רבע' או לכמה חלקים יחלקו השלש רבעים, תמיד יישאר הגודל של 'רבע' הצורה, 'רבע'.

אני מתעניין, האם יש מביניכם שהתמודד עם אותו קושי, ומצא פתרון. אני חשבתי לעצמי, שבאמצעות צורות תלת מימדיות, שאפשר לחלק לחלקים שווים, והחלקים לעוד חלקים שווים וכדו', זה יעזור לו להבין. השאלה האם קיים מוצר כזה בשוק.

אשמח לכ מי שיכול להעשיר אותי ברעיונות או דרכי הלימוד.
 

שיקול דעת

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
עימוד ספרים
תחלק לו חפצים מוכרים מהבית, עוגות, דפים צבעוניים, תפוח או כל דבר אחר, שממחישים על דברים מוכרים הכי קל לקלוט
אני צריך משהו שאני יכול להשתמש אתו הרבה פעמים. בכל מיני אופנים. אני לא יכול כל פעם להשתמש ולקלקל מאכלים וכדו'.
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
תבדוק בחנויות משחקים - בעבר היה לנו משחק (שכחתי את שמו) שבו חישוקים קטנים (מעגלים) שעליהם התלבשו שברי המעגל - חצאי עיגולים, שלישי עיגולים, רבעי עיגולים, שישיות, שמיניות - זה ממחיש באופן מוצלח.
 

חגית קרמר

בניית אתרים פופולריים
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
UX UI
D I G I T A L
אני צריך משהו שאני יכול להשתמש אתו הרבה פעמים. בכל מיני אופנים. אני לא יכול כל פעם להשתמש ולקלקל מאכלים וכדו'.
כדור פלסטלינה. שיחתוך עם סכין מתאימה.

בהתחלה לחצי - חצי, וברגע שמבין ומצליח בקלות, להעביר לתרגול בדף בציורים ואח"כ בתרגילים במספרים.
אח"כ אותו תהליך עם רבע-רבע-רבע-רבע.

אם התהליך בוצע נכון, הוא יבין בקלות את שליש-שליש-שליש
 

שיקול דעת

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
עימוד ספרים
אפשר לקחת עגולים ולחתוך לפי השברים אחד חצי אחד שליש וכו
עוזר גם אחכ להשוואת שברים
אם רלוונטי אשתדל שבוע הבא להעלות תבניות מוכנות במחשב
אשמח מאד!!
 

שיקול דעת

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
עימוד ספרים
אח"כ תחשב איתו את התשלומים השונים לרופא השיניים. תרגול מתמטי לא רע...
אני לא מאמין שהוא חשב שהוא יאכל את זה. אבל באמת זה חלק מהבעיה שהעליתי. כי כמה חבילת טשוקולד אני יצטרך לזרוק\לקלקל בשביל להדגים לו השברים עד שהוא יבין...?
 

שיקול דעת

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
עימוד ספרים
תבדוק בחנויות משחקים - בעבר היה לנו משחק (שכחתי את שמו) שבו חישוקים קטנים (מעגלים) שעליהם התלבשו שברי המעגל - חצאי עיגולים, שלישי עיגולים, רבעי עיגולים, שישיות, שמיניות - זה ממחיש באופן מוצלח.
אני לא יודע איפה להתחיל איפה לגמור. אם תוכלו להיזכר לפחות שם המשחק או מקום קניה, אשמח מאד.
 

stars

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
אני לא מאמין שהוא חשב שהוא יאכל את זה. אבל באמת זה חלק מהבעיה שהעליתי. כי כמה חבילת טשוקולד אני יצטרך לזרוק\לקלקל בשביל להדגים לו השברים עד שהוא יבין...?
אתה לא יכול להדגים לו עם קוביות שוקולד בלי לתת לו לאכול את זה!
זה אולי קצת מעין דימוי, משל ודוגמה למשהו שאיכשהו מזכיר את הרעיון הכללי של אכזריות...
 

שיקול דעת

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
עימוד ספרים
אתה לא יכול להדגים לו עם קוביות שוקולד בלי לתת לו לאכול את זה!
זה אולי קצת מעין דימוי, משל ודוגמה למשהו שאיכשהו מזכיר את הרעיון הכללי של אכזריות...
לא הבנתי אם אתה בעד לתת לו את זה לאכול או לא, בכל מקרה לא חייב לתת לו לאכול הכל, אפשר להסתפק בקוביה שתים, ואין כאן שום ענין לאכזריות. אל תיסחף ואל תגזים.
רק הענין הוא שבכל מקרה זה יתקלקל כש'משחקים' עם זה יותר מכמה דקות...
 

stars

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
לא הבנתי אם אתה בעד לתת לו את זה לאכול או לא, בכל מקרה לא חייב לתת לו לאכול הכל, אפשר להסתפק בקוביה שתים, ואין כאן שום ענין לאכזריות. אל תיסחף ואל תגזים.
רק הענין הוא שבכל מקרה זה יתקלקל כש'משחקים' עם זה יותר מכמה דקות...
לא חיוויתי את דעתי אם אני בעד או נגד, רק ציינתי שאם משתמשים בזה, צריך לתת לו לאכול מזה, ואם לא רוצים לתת לו לאכול מזה, אז אל תדגימו עם זה.
יש הלכה שמי שהריח ריח של מאכל טעים ואינו יכול לאכלו, חייב לירוק מפני הסכנה. תעשה עם המידע הזה מה שאתה חושב.
 

שיקול דעת

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
עימוד ספרים
לא חיוויתי את דעתי אם אני בעד או נגד, רק ציינתי שאם משתמשים בזה, צריך לתת לו לאכול מזה, ואם לא רוצים לתת לו לאכול מזה, אז אל תדגימו עם זה.
יש הלכה שמי שהריח ריח של מאכל טעים ואינו יכול לאכלו, חייב לירוק מפני הסכנה. תעשה עם המידע הזה מה שאתה חושב.
עניתי כבר:
בכל מקרה לא חייב לתת לו לאכול הכל, אפשר להסתפק בקוביה שתים, ואין כאן שום ענין לאכזריות.
 

שיקול דעת

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עריכה תורנית
עימוד ספרים
כדור פלסטלינה. שיחתוך עם סכין מתאימה.

בהתחלה לחצי - חצי, וברגע שמבין ומצליח בקלות, להעביר לתרגול בדף בציורים ואח"כ בתרגילים במספרים.
אח"כ אותו תהליך עם רבע-רבע-רבע-רבע.

אם התהליך בוצע נכון, הוא יבין בקלות את שליש-שליש-שליש
בסוף השתמשתי עם העצה שלכם, ונחלתי הצלחה למעלה מן השוער ב"ה. הוא תפס את זה תוך כמה דקות!!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ע'

קכא עָשִׂיתִי מִשְׁפָּט וָצֶדֶק בַּל תַּנִּיחֵנִי לְעֹשְׁקָי:קכב עֲרֹב עַבְדְּךָ לְטוֹב אַל יַעַשְׁקֻנִי זֵדִים:קכג עֵינַי כָּלוּ לִישׁוּעָתֶךָ וּלְאִמְרַת צִדְקֶךָ:קכד עֲשֵׂה עִם עַבְדְּךָ כְחַסְדֶּךָ וְחֻקֶּיךָ לַמְּדֵנִי:קכה עַבְדְּךָ אָנִי הֲבִינֵנִי וְאֵדְעָה עֵדֹתֶיךָ:קכו עֵת לַעֲשׂוֹת לַיי הֵפֵרוּ תּוֹרָתֶךָ:קכז עַל כֵּן אָהַבְתִּי מִצְוֹתֶיךָ מִזָּהָב וּמִפָּז:קכח עַל כֵּן כָּל פִּקּוּדֵי כֹל יִשָּׁרְתִּי כָּל אֹרַח שֶׁקֶר שָׂנֵאתִי:
נקרא  6  פעמים

אתגר AI

חשיפה כפולה • אתגר 130

לוח מודעות

למעלה