שיתוף - לביקורת "להשכים מוקדם בבוקר זה כמו לזכות כל יום מחדש בפיס"

שלמה שקד

יוצר תוכן
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
מוזיקה ונגינה
D I G I T A L
בס"ד

משמרת אחרונה של הלילה כבר החלה מפנה את מקומה לבוקר היממה, השחור העז של הרקיע שינה גוונים ומרקמים כל כמה רגעים, משל גרפיקאי מנסה עליו סכמות ומעברי צבעים. דמויות הוד נראו חומקות מבין הפתחים וגרמי המדרגות, צועדות בנחישות כה אופיינית לאנשי הבוקר. צעידה מהירה, כיאה למנערים בקלות קורי שינה.

ר' מוישה טרק בעדינות אף הוא את דלת ביתו נושא תחת בית שחיו את תפיליו וטליתו, מיטיב את הצעיף מסביב לצווארו ורוכס שוב את נעליו עם המדרסים החדשים שממש משפרים את הליכתו. הוא מיהר לעבר המקווה, בודק תוך כדי הליכה מתי הוא זמן "משיכיר" ובאיזה דקה תנץ החמה.

בדרכו ראה את עובד מחלקת התברואה סופק כפיים כדי להפיג את הצינה העזה, מעלה בלחיצת כפתור את מכולת האשפה לעבר משאית הזבל הגדולה. המשאית של אנג'ל עברה גם היא פתוחת דלתות, בדרכה להוריד לחמים ומאפים בפתחי החנויות.

בתוך המקווה הענק עם החימום התת רצפתי היו כבר מתי מעט שדממו מתוך מעש, רק זמזום חרישי נשמע מפי ר' נחמיה הזקן הנמרץ והדהד את השקט. אבל היה זה שלמה הצעיר המתמיד שמשכים כרוח מוטסת לוותיקין כדי להספיק אחר כך סדרי כולל של חצי מעת לעת, שכמעט מעד לתוך הבור מרוב להט והפר במעט את השלווה. אבל רק לרגע קט היא הופרה, המקלחות המשיכו לטפטף בזרימה דקיקה ומבחוץ חדרה נעימה קלושה של ברכות השחר שנאמרו מילה במילה.

השעה היא זכה וקצובה, בעוד כמה דקות תפציע השמש בהדרתה ואנשים חרוצים ורגילים כבר ישכימו לעמל יומם או לחוק לימודם, מטלות וצרכים ישמשו בערבוביה ועולם כסדרו יחל לנהוג כבימים ימימה. אך בשעת הביניים שבין נצנוצי ירח לזהרורי חמה, שולטים אנשי המעש ובעלי המחשבה. בהירי הדעת וזכי ההגיון, לא שרפי מעלה ומסתמא לא כולם יודעי דעת עליון, אבל קצת פחות קרוצי חומר ויותר אנשי חשבון.

נפלא הוא לחזות במנייני הוותיקין שמיוסדים כמו במסדר, עם מתפללים קבועים ונהמה חרישית שלא מגביהה קולה ויהי מה. כיבודים שמחולקים ללא הגה ומערך שלם שמסתדר בהנהון וקריצה. זוהי שעתם של הזוכים לגאולה פורתא בעולם של גלות, שעה שגם נהגי המשאיות ופועלי הנקיון הם ישרי לב נטולי אינטרסים. לנפתולי החיים וסבכי האילוצים אין כמעט שליטה בשעה שבין עלות השחר לזריחת החמה.

ר' מוישה התעכב קצת בצאתו מהמקווה, לקח לו כמה דקות מעבר למתוכנן לנעול את הנעליים החדשות. הוא מיהר לקחת את תיק הטלית התפילין מהמדף והזדרז, השעה כבר הייתה קרובה לזמן נץ החמה.

הוא פנה לעבר בית המדרש מניח את חפציו על מקומו הקבוע בשולחן הראשון, שיהיה מזומן לאחר שיכין עצמו לתפילה. אז יצא וחצה את הכביש. כמו בכל בוקר הוא נופף לשלום לאמנון, אמנון חייך בחזרה והגיף את תריס המתכת לרווחה. "תבדוק לי את הלוטו של אתמול" החווה לאמנון על המכשיר של מפעל הפיס "ותוציא לי בבקשה עשר אקסטרה".

david_jeruslem_A_sixty-year-old_ultra-Orthodox_Israeli_Jew_goes_cd98c49b-974f-4aae-9a26-d9f7b0...png
 
נערך לאחרונה ב:

אהרון1

משתמש פעיל
וואו איזה הגדרות יפות.

ממחישות את יופי הבוקר במדוייק ממש.

והפאנץ' גם הוא עדין כזה, של בוקר.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיב

א הַלְלוּיָהּ אַשְׁרֵי אִישׁ יָרֵא אֶת יי בְּמִצְוֹתָיו חָפֵץ מְאֹד:ב גִּבּוֹר בָּאָרֶץ יִהְיֶה זַרְעוֹ דּוֹר יְשָׁרִים יְבֹרָךְ:ג הוֹן וָעֹשֶׁר בְּבֵיתוֹ וְצִדְקָתוֹ עֹמֶדֶת לָעַד:ד זָרַח בַּחֹשֶׁךְ אוֹר לַיְשָׁרִים חַנּוּן וְרַחוּם וְצַדִּיק:ה טוֹב אִישׁ חוֹנֵן וּמַלְוֶה יְכַלְכֵּל דְּבָרָיו בְּמִשְׁפָּט:ו כִּי לְעוֹלָם לֹא יִמּוֹט לְזֵכֶר עוֹלָם יִהְיֶה צַדִּיק:ז מִשְּׁמוּעָה רָעָה לֹא יִירָא נָכוֹן לִבּוֹ בָּטֻחַ בַּיהוָה:ח סָמוּךְ לִבּוֹ לֹא יִירָא עַד אֲשֶׁר יִרְאֶה בְצָרָיו:ט פִּזַּר נָתַן לָאֶבְיוֹנִים צִדְקָתוֹ עֹמֶדֶת לָעַד קַרְנוֹ תָּרוּם בְּכָבוֹד:י רָשָׁע יִרְאֶה וְכָעָס שִׁנָּיו יַחֲרֹק וְנָמָס תַּאֲוַת רְשָׁעִים תֹּאבֵד:
נקרא  13  פעמים

אתגר AI

דף חדש • אתגר 121

לוח מודעות

למעלה