להוקיר טובה? או להוכיר טובה?

בְּמוֹצָאֵי מְנוּחָה ... תַּרְאֵם נִסֶּיךָ עוֹשֶׂה גְדוֹלוֹת ... לִשְׁמֹעַ אֶל הָרִנָּה וְאֶל הַתְּפִלָּה

מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ: עִבְדוּ אֶת יי בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה: דְּעוּ כִּי יי הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ: בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ: כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ:

חיטובים

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
קדרי במילון שלו מביא כמה פסוקים שהמשמעות על נכבדות לאדם:
וייקר שמו מאד (שמ"א יח,ל)
תיקר נפשי (מל"ב א יג-יד)
מאשר יקרת בעיני נכבדת ואני אהבתיך (ישעיה מג ד)
ועוד.
 

רב טקסט

משתמש פעיל
עימוד ספרים
בדקתי את מה שהבאתי והוא בשו"ת בית אפרים או"ח סוף סי' ע'.
יש שם דברים שיקשו למדקדקים, ועכ"פ כוונת דבריו נראה כדברי אברהם.

ואחר דברי הגמרא המפורשים שוב אין נפקותא בזה שנמצא גם בשאר ספרים, ואדרבה בתשובה מאהבה סי' קצ"ח כתב שלכך הביאו בגמרא פסוק זה להורות דאף שנמצא כמותו בספרי הנביאים שנכתבו לראשונה בארץ ישראל מקורן בתרגום. אך האמת שבבית אפרים מוסבר החילוק באופן יותר מדויק שהאחד עיקר ענינו כבוד והאחד חשיבות וממנו יקר הממון. ולא קשה כלל מפסוקים הנ"ל.
 

אברהם

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
נכתב ע"י חיטובים;571856:
קדרי במילון שלו מביא כמה פסוקים שהמשמעות על נכבדות לאדם:
וייקר שמו מאד (שמ"א יח,ל)
תיקר נפשי (מל"ב א יג-יד)
מאשר יקרת בעיני נכבדת ואני אהבתיך (ישעיה מג ד)
ועוד.

כל מה שהבאת אלו פעלים עם שורש י.ק.ר

אני דיברתי על שם העצם
 

חיטובים

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
ומה תאמר על 'יקר בעיני ה' המותה לחסידיו' ?
 

נום

משתמש רשום
נראה ש"מוקיר" הוא סוג של של שיבוש. לדוג את השורש י.ש.ר מטים "מיישר" ולכאורה היה צריך להגיד "מייקר" כמו "מיישן" [י.ש.נ.] וכו'.
 

חיותה

משתמש רשום
ומה עם "המוציא לחם מן הארץ"?
"מושיבי עקרת הבית..."?
"להודיע שכל קוויך..."?
"הועיד" לתפקיד, משורש י,ע,ד,

אגב, השורש י,ש,ר, מוטה בבינין הפעיל להישיר (לדוג': הישירי מבטך אלי) וזו נחשבת לתופעה יוצאת דופן כמותה יש כמדומני עוד שלוש: להישיר, להיטיב, להיניק, להיליל, אל תתפסו אותי על המילה, זהו זכרון רחוק מימי הסמינר.

מיקר ומישר זה כבר בנין פיעל.
לכן לא נראה לי שמוקיר הוא שיבוש, בוודאי לא בעברית המחודשת.
 

אברהם

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
נכתב ע"י חיטובים;572120:
ומה תאמר על 'יקר בעיני ה' המותה לחסידיו' ?

א. זה שם תואר ולא שם עצם.
ב. משמעותו "כבד, קשה"
 

נום

משתמש רשום
נכתב ע"י חיותה;572272:
ומה עם "המוציא לחם מן הארץ"?
"מושיבי עקרת הבית..."?
"להודיע שכל קוויך..."?
"הועיד" לתפקיד, משורש י,ע,ד,

אגב, השורש י,ש,ר, מוטה בבינין הפעיל להישיר (לדוג': הישירי מבטך אלי) וזו נחשבת לתופעה יוצאת דופן כמותה יש כמדומני עוד שלוש: להישיר, להיטיב, להיניק, להיליל, אל תתפסו אותי על המילה, זהו זכרון רחוק מימי הסמינר.

מיקר ומישר זה כבר בנין פיעל.
לכן לא נראה לי שמוקיר הוא שיבוש, בוודאי לא בעברית המחודשת.

פה לא מגיעה המפלצת המכווצת: "דיפטונג"?
 

סטודנטית

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
הסתבכתי!!!!!!
מה כותבים? מה נכון?
להוכיר תודה?
להוקיר תודה?
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
"להכיר תודה" זה ביטוי חסר משמעות. תכתבי 'להודות', 'להיות אסירת תודה'. תני את המשפט שאת רוצה לומר ואולי נוכל לעזור לך למצוא את הביטוי המתאים והנכון.
 

חולדי

משתמש חדש
להוקיר = שורש י.ק.ר. הי הפכה לחולם מלא
להכיר = שורש נ.כ.ר הנ' נפלה!!! אין סיבה לחולם כאשר השורש מגיע מ-נ' שנפלה
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


קהילת פרוג מודה לקב"ה יחד עם כלל ישראל על חיסולו של רב המרצחים מלבנון

בְּמוֹצָאֵי מְנוּחָה ... תַּרְאֵם נִסֶּיךָ עוֹשֶׂה גְדוֹלוֹת ... לִשְׁמֹעַ אֶל הָרִנָּה וְאֶל הַתְּפִלָּה

א מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ:ב עִבְדוּ אֶת יי בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה:ג דְּעוּ כִּי יי הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ:ד בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ:ה כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ:
נקרא  20  פעמים

אתגר AI

תחל שנה וברכותיה • אתגר 117

לוח מודעות

למעלה