כללי לא מרוצים מהשלט- חוות דעתכם

  • פותח הנושא yhk
  • פורסם בתאריך

yhk

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
הלקוח בקש שלט ב200 ש"ח שיכלול מלל בלבד

ועכשיו הוא אומר שהוא מתבייש להוציא כזה שלט

תגיבו בבקשה
 

קבצים מצורפים

  • 83769.jpg
    KB 1,011.7 · צפיות: 12

zevUP

משתמש פעיל
תגידי לו: מה אתה רוצה ממני הרי ביקשת שלט ב200 ש"ח תשלם את המחיר הרגיל ותקבל עבודה יפה,
גם קובע לך מחירים וגם רוצה עבודה יפהפיה במחיר הזה
 

זו אניאני

משתמש פעיל
עבור 200 ש"ח - זה מספק בהחלט!
בפרט אם הוא תכננן לקבל מלל בלבד!

מה שנכון הוא שהמודעה לא מרשימה במיוחד...
 

ונתנו10

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי DIP
D I G I T A L
שווה יותר מ200 ש"ח
 

פונטגרפר

משתמש צעיר
מה שהביא לך לשאול השאלה, הוא פשוט שאין לך את המילים בפה איך להסביר את זה להלקוח, הלא גם אתה מבין שהחוצפה פה קולע את השערה.

אז מי אמר שגרפיקאי עוד צריך להיות בעל הסבר? הלקוח צריך להבין את זה בעצמו, ואם הוא לא מבין את זה תעוף אותו לארבע רוחות. אבל חס ושלום שאודות זה שאתה לא יכול להסביר את עצמך עוד תפסיד! ככה תהרס את כל עולם המסחר.
 

בסד

משתמש צעיר
לדעתי לא כדאי להוציא עבודות שאיננו מרגישים אתן מספיק נוח. אם הוא רוצה לשלם 200 ש"ח - שילך למישהו אחר. "אני עושה רק עבודה טובה", הייתי אומרת לו מלכתחילה, "ולא אוציא מתחת ידי עבודה בינונית. ב-200 ש"ח לא כדאי לי להתאמץ, אז לך למי שתלך ובהצלחה".
בגישה הזו לא מפסידים לקוחות, אגב. ההפך, הם מעריכים עבודה שהם משלמים לה. כמובן, לא לנצל זאת לסחוט, אבל כן להקפיד על רמת עבודותינו ולבקש תמורה הוגנת.
ולבסוף, השלט נאה למדי, בלי קשר למחיר, ואין לו מה להתבייש. מכל מקום, לא בשלט.
 

קול-התור

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
גם אני חושב כמו בסד - מאד יפה. גם ב-500 ויותר הוא יפה בהחלט.
 

גלי

משתמש צעיר
עבודה נחמדה רק צריך לדעת שלפעמים הלקוח מדמיין משהו בראש וזה "רק מלל" מאחר והוא לא גרפיקאי אז אין לו ערך לזמן ולעבודה. הוא לא מבין שאיכות משלמים בכסף אולי צריך להסביר ללקוח קודם בערך מה יצא...
אולי כדאי להוסיף איזה צבע חזק שיחייה כמו בורדו (גברים אוהבים מאד צבעים חזקים...)
יכול להיות שזה יספק אותו
בהצלחה...
 

prog

מנהל ראשי
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
עריכה והפקת סרטים
D I G I T A L
אוטומציה עסקית
עיצוב ואדריכלות פנים
מעניין לעניין באותו עניין.
הנה תשובה ששלחתי למשהו שעשיתי עבורו דוגמא, והיה לו 'תיקונים' מזעזעים...

לידידי היקר ר' ****** ****
שלום וברכה, אני כותב לך מלב אל לב.

במצב הזה - קשה לי מאד לעבוד עם בנאדם שלא מתמצא בתחום. תחושתי היא שאני הורס את השם שלי במידה ואני מבצע את כל הדרישות הללו. מרב סוגי גדלים ואותיות - הספר החשוב שלכם יראה כמו אלבום תצוגה של חברת גופנים.
אני מבין שבעל המאה הוא בעל הדעה. אבל גם למי שנחשב כבעל הדעה צריך שיהיה דעה מינימלית...
אם יש התעקשות כמו פעם קודמת על כל הדרישות להתערב בכל פונט ופונט. ולעשות אותו שונה ממה שאני רוצה. אני חושב שאני יורד מזה.
תשלמו לי על מה שעשיתי עד היום, היה נעים מאד.


מדובר היה בעבודה מורכבת מאד של עימוד (רב טקסט 9 טקסטים). עשיתי לו דוגמא והוא ביקש דברים לא הגיוניים. ניסיתי תמיד למצוא את האמצע. בדוגמא הרביעית שעשיתי לו הבנתי שהוא לא מבין ענין.. וכך הפסקתי את זה
הוא רצה שאני יעשה כל טקסט באות שונה בגודל שונה באופן מוקצן. הוא הרשה לעצמו לבחור פונטים וכמובן את המזעזעים לגמרי, כי הוא משלם אז הוא מחליט....
 

גלי

משתמש צעיר
אנשים שיותר מידי מתערבים (כי בעצם הם יותר מידי לא מבינים...) צריך לעצור את העגלה כמה שיותר מוקדם. אחרת קשה לצאת מהבוץ הזה...
 

הסתר_פנים

משתמש פעיל
prog,
במצב כזה מתעוררת בעיה אחרת,
הלקוח אומר, אוקיי, נלך לגרפיקאי/ת אחר/ת.(משפט חביב על לקוחות שעושים צרות)

ובהעדר חוזה מסודר/מצפון מפותח/חוש לצדק---מחק את המיותר...
יש לקוחות שיגידו השקענו שעות של עבודה, לא יצא כלום, לא משלם!ומה עם השעות שהושקעו עד כה?
שימו לב שלא תמיד חוזה עבודה פותר בעיות כאלה, כי יכול להיווצר מצב שהלקוח יטען שלא קיימת את החוזה ולא בצעת את העבודה בשלמות ולכן הוא לא משלם כלל.

יש פה כאלה שעובדים בשיטה של תשלום מראש?

או בשיטה מודולרית בה הלקוח משלם על כל שלב בעבודה? (נפוץ יותר אצל בוני אתרים, סכום על סקיצה בפוטושופ, סכום על דף בית וכנ"ל על השאר)

ובאשר לבעיה שהוצגה ע"י פותח האשכול, גם אני לא הייתי מסכימה לעשות עבודה גרועה בגלל מחיר נמוך, עדיף לא לעשות.
 

יעל

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
את כל כך צודקת.
כלל שלמדתי מהנסיון (כמובן לא עם כל לקוח זה הולך)
לפני העבודה צ'יק פתוח מהודק לתיקית הנירת שלו.
 

yhk

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
מוזיקה ונגינה
עימוד ספרים
הייתי רוצה אם אפשר התייחסות לעבודה עצמה האם היא גרועה?
 

אביגדורית

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
לא שווה לעבוד על תשלום מראש, נכון שאז הכסף בטוח, אבל אתה בכיס של הלקוח, כי כל פעם הוא מזכיר לך שהוא כבר שילם, ושאתה גנב וכו' כפי שהלקוחות יודעים את המלאכה.

תגידו, הרי גם אנחנו לקוחות, בדברים אחרים, נראה לכם שאנחנו גם כאלו, אולי צריך להסתכל בפורומים של אינסטלטורים או מכולתניקים וכו':)
 

מ טיילור

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
מכתב דומה של prog

הסיפור די דומה, הלקוח הכתיב את הצבעים, הגדלים והצורה של הלוגו באופן מוגזם
עד שזה הפך למוגזם מידי ושלחתי את המייל הזה הרבה פחות ישיר והרבה יותר רגוע מזה של חיים אבל המסר אותו מסר, דרך אגב הלקוח קיבל את זה בצורה מפליאה, ומאותו רגע העבודה הפכה להיות נעימה וחלקה(זה רק חלק מהמייל ... המייל המקורי היה ארוך יותר ומייגע יותר) - תהנו :


"אני חייב להעיר מספר הערות נחוצות וחשובות לדעתי
א. אני מכבד את בחירת הצבעים המגוונת ואני גם מעריך את המשמעויות והמשקל שנתת לכל צבע דווקא במקומות הנבחרים (ציפור בצהוב שמש, חלק תחתון בירוק עלה רענן ... )
אך לדעתי ולצערי בחירת הצבעים ללוגו או לכל איור נתון קשה לה שתתבצע בצורה זו, הצבעים הנבחרים יכולים להיות יפהיפיים ובעלי משמעות, אך בפועל הם פשוט לא מתאימים ביחד
כך לדעתי באיור הראשון העונה להנחיות שהגדרת הצבעים פשוט לא מסתדרים אחד עם השני, הכחול והירוק נותנים תחושה לא טובה, והצהוב הופך את הכל לבלאגן אחד גדול
כמובן שלא ניתן לדעת את הדברים עד שלא מעמידים את הכל יחד ורואים על המסך. "

הצעות לייעול :
על מנת שנוכל לקדם את התהליך בצורה אפקטיבית יותר, אשמח אם תוכל להעביר לי הוראות כלליות קצת יותר ומדויקות קצת פחות.
למה כוונתי - כשאתה מבקש לצבוע את החלק התחתון בצבע ירוק עלה רענן אתה מגדיר פעולה מדוייקת, הדבר קובל את ידי ומשאיר אותי צמוד להנחיה , גם אם על המסך הדבר לא מתאים כלל.
אם היית יכול לציין בפני מה חסר לטעמך בלוגו ומה מפריע לך ללא הוראות טכניות כיצד לתקן את המצב, הייתי יכול לשלוח לך מספר הצעות טובות הרבה יותר (לדעתי) ונכונות הרבה יותר מבחינה עיצובית וגרפית
למשל במקום לבקש צבע מסויים לשמיים וצבע מסויים לאדמה, היה מועיל יותר לו היית אומר שחסר קצת טבע באיור עצמו או למשל ש"צריך להוסיף קצת חיים לאיור ... גווני ירוק וצהוב יכולים להשתלב טוב ומתאימים יותר"
הדבר היה נותן לי מרחב פעולה, כך שהדברים היו יוצאים נכונים יותר וטובים יותר לדעתי
 

מ טיילור

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
yhk - אתה יכול לישון בשקט , העבודה לא גרועה בכלל . היא בסדר גמור , ודאי שעבור 200 ש"ח לאדם שביקש רק כיתוב .
לא נורא, לומדים מכל דבר. כך את זה כשיעור לפעם הבאה ותרגיש טוב עם עצמך.
 

artist

משתמש רשום
יש לפעמים שעושים לבנאדם עבודה המחיר שסיכמו מתחיל ב 250 ויכול לעלות גם לפי צורך שעות העבודה
לאחר שסיימת אתה נותן לו את העבודה והוא מסתכל ואומר אי כמה זה יפה אנחת איופי. ואז הוא שואל בנימה מעצבנת כמה זה עולה????????????
אומרים לו 270 ואז הוא מערער בעצמו " הא אם כם ככה אז את זה צריך להחליף וזה לא כ''כ יפה והקטע הזה לא קריא וכו'" ושניה אחרי זה הוא אומר לך את זה בפרצוף.
והכל בגלל שהוספת לו 20 שקל פתאום זה לא יפה
כאלה לקוחות מוציאים לך את החשק לעבוד
 

מוישי מאדיגרף

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
לענין בשלט, אפשר להבין מדוע הם לא היו מרוצים,
הם ודאי ציפו למשהו הרבה יותר חסידי, לא?
 

סגנון

משתמש רשום
אני חוזרת לתחילת האשכול. מנסיוני, הלקוחות לפעמים מנסים לסחוט אותנו רגשית במשפטים כמו: "הא חשבתי שאתה יודע להפציץ יותר..." או "אני מתבייש להוציא כזה דבר לרחוב" ואז הוא מביא אותך לחוש נחיתי לידו כי הוא "המבין" ואם אתה נחיתי- ידו על העליונה ומרגיש מאד בנוח, ומכאן ואילך, דרכו פתוחה לסחיטה.
זו דעתי, (קצת גם מהנסיון). עם לקוחות כאלו אני עובדת רק פעם אחת...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק לא

א לַמְנַצֵּחַ מִזְמוֹר לְדָוִד:ב בְּךָ יְהוָה חָסִיתִי אַל אֵבוֹשָׁה לְעוֹלָם בְּצִדְקָתְךָ פַלְּטֵנִי:ג הַטֵּה אֵלַי אָזְנְךָ מְהֵרָה הַצִּילֵנִי הֱיֵה לִי לְצוּר מָעוֹז לְבֵית מְצוּדוֹת לְהוֹשִׁיעֵנִי:ד כִּי סַלְעִי וּמְצוּדָתִי אָתָּה וּלְמַעַן שִׁמְךָ תַּנְחֵנִי וּתְנַהֲלֵנִי:ה תּוֹצִיאֵנִי מֵרֶשֶׁת זוּ טָמְנוּ לִי כִּי אַתָּה מָעוּזִּי:ו בְּיָדְךָ אַפְקִיד רוּחִי פָּדִיתָה אוֹתִי יְהוָה אֵל אֱמֶת:ז שָׂנֵאתִי הַשֹּׁמְרִים הַבְלֵי שָׁוְא וַאֲנִי אֶל יְהוָה בָּטָחְתִּי:ח אָגִילָה וְאֶשְׂמְחָה בְּחַסְדֶּךָ אֲשֶׁר רָאִיתָ אֶת עָנְיִי יָדַעְתָּ בְּצָרוֹת נַפְשִׁי:ט וְלֹא הִסְגַּרְתַּנִי בְּיַד אוֹיֵב הֶעֱמַדְתָּ בַמֶּרְחָב רַגְלָי:י חָנֵּנִי יְהוָה כִּי צַר לִי עָשְׁשָׁה בְכַעַס עֵינִי נַפְשִׁי וּבִטְנִי:יא כִּי כָלוּ בְיָגוֹן חַיַּי וּשְׁנוֹתַי בַּאֲנָחָה כָּשַׁל בַּעֲוֹנִי כֹחִי וַעֲצָמַי עָשֵׁשׁוּ:יב מִכָּל צֹרְרַי הָיִיתִי חֶרְפָּה וְלִשֲׁכֵנַי מְאֹד וּפַחַד לִמְיֻדָּעָי רֹאַי בַּחוּץ נָדְדוּ מִמֶּנִּי:יג נִשְׁכַּחְתִּי כְּמֵת מִלֵּב הָיִיתִי כִּכְלִי אֹבֵד:יד כִּי שָׁמַעְתִּי דִּבַּת רַבִּים מָגוֹר מִסָּבִיב בְּהִוָּסְדָם יַחַד עָלַי לָקַחַת נַפְשִׁי זָמָמוּ:טו וַאֲנִי עָלֶיךָ בָטַחְתִּי יְהוָה אָמַרְתִּי אֱלֹהַי אָתָּה:טז בְּיָדְךָ עִתֹּתָי הַצִּילֵנִי מִיַּד אוֹיְבַי וּמֵרֹדְפָי:יז הָאִירָה פָנֶיךָ עַל עַבְדֶּךָ הוֹשִׁיעֵנִי בְחַסְדֶּךָ:יח יְהוָה אַל אֵבוֹשָׁה כִּי קְרָאתִיךָ יֵבֹשׁוּ רְשָׁעִים יִדְּמוּ לִשְׁאוֹל:יט תֵּאָלַמְנָה שִׂפְתֵי שָׁקֶר הַדֹּבְרוֹת עַל צַדִּיק עָתָק בְּגַאֲוָה וָבוּז:כ מָה רַב טוּבְךָ אֲשֶׁר צָפַנְתָּ לִּירֵאֶיךָ פָּעַלְתָּ לַחֹסִים בָּךְ נֶגֶד בְּנֵי אָדָם:כא תַּסְתִּירֵם בְּסֵתֶר פָּנֶיךָ מֵרֻכְסֵי אִישׁ תִּצְפְּנֵם בְּסֻכָּה מֵרִיב לְשֹׁנוֹת:כב בָּרוּךְ יְהוָה כִּי הִפְלִיא חַסְדּוֹ לִי בְּעִיר מָצוֹר:כג וַאֲנִי אָמַרְתִּי בְחָפְזִי נִגְרַזְתִּי מִנֶּגֶד עֵינֶיךָ אָכֵן שָׁמַעְתָּ קוֹל תַּחֲנוּנַי בְּשַׁוְּעִי אֵלֶיךָ:כד אֶהֱבוּ אֶת יְהוָה כָּל חֲסִידָיו אֱמוּנִים נֹצֵר יְהוָה וּמְשַׁלֵּם עַל יֶתֶר עֹשֵׂה גַאֲוָה:כה חִזְקוּ וְיַאֲמֵץ לְבַבְכֶם כָּל הַמְיַחֲלִים לַיהוָה:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

הבעות פנים • אתגר 57

לוח מודעות

למעלה