שיתוף [לא!] אבסטרקטי

  • פותח הנושא palm
  • פורסם בתאריך

palm

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
מה עושים? מה עושים???
אני ניגשת לציור, מתכוונת לאבסטרקט, מתכננת אבסטרקט, חושבת אבסטרקט ו...הופ יצא ריאליסטי
פעם אחר פעם אותה הסבה, אותה אכזבה
יש לכם עיצה מעשית איך לגשת לסגנון? ולעינייננו לאבסטרקט? כל עיצה מעשית תועיל
משתפת מה שהיה אמור להיות אבסטרקטי והפעם לחדר בנות, בהתאם לגווני החדר
 

קבצים מצורפים

  • ציפרים.JPG
    ציפרים.JPG
    2.5 MB · צפיות: 74

(:Leah

משתמש מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עריכה והפקת סרטים
אין לי עצות ומושג בעניין..
אבל מה שברור זה שחבל לצאת מאוכזבים מכזה ציור מטריף.
ממש להתמוגג מלהביט בו!!
בדיוק מה שרציתי לכתוב:)
מיוחד ממש!
 

brachy 100

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
עריכה והפקת סרטים
ציור מדהים!!!
 

יוספי יוסף

איור#קומיקס
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
ציור משגע!!
לגבי האבסטרקט, ראשית אני חושב שלהסתכל הרבה על ציורי אבסטרקט יכול לתת 'חשיבה אבסטרקטית'. עצם ההתבוננות מועילה.
וכמובן- לא להסתכל פחות מדקה לפחות על כל ציור.
עוד משהו- להגדיר מראש את הפלטה וכן לא להשתמש במכחולים דקים מדי.
יש להשתדל להשאיר את הצבע 'גולמי', לתת כבוד לגוון כמו שהו וכמה שפחות לערבב, יש אפשרות גם 'לערבב' צבע 'בלי לערבב', כלומר להעביר משיכה מהירה של צבע על צבע אחר, וכך ליצור תערובת ברורה של הצבעים, שיראו את תנועת המכחול. כמו כן ראיתי שנוהגים להשאיר את סימני המכחול על הקנבס ולא מטשטשים אותם כמו שעושים בציור ריאליסטי.
וכן להשתמש בכלי עזר- שפכטלים לציור, מברשת שיניים להתזת צבע, להתיז עם היד (נותן אפקט מדהים) מברשות רחבות ושאר צעצועים הנמכרים בחנויות לצרכי אמנות
וכמובן- לא להפסיק לנסות! (אפשר לקנות בלוק ציור של דפים המתאימים לצבעי שמן ואקריליק וכך חוסכים בממון, כמו"כ אפשר לצייר על קרטון, וכו')
מי לנו כפיקאסו שאמר 'כל חיי עמלתי כדי לנסות לחזור לצייר כמו ילד'
המון הצלחה!
 

ישראל (שרוליק)

משתמש פעיל
ציור משגע!!
לגבי האבסטרקט, ראשית אני חושב שלהסתכל הרבה על ציורי אבסטרקט יכול לתת 'חשיבה אבסטרקטית'. עצם ההתבוננות מועילה.
וכמובן- לא להסתכל פחות מדקה לפחות על כל ציור.
עוד משהו- להגדיר מראש את הפלטה וכן לא להשתמש במכחולים דקים מדי.
יש להשתדל להשאיר את הצבע 'גולמי', לתת כבוד לגוון כמו שהו וכמה שפחות לערבב, יש אפשרות גם 'לערבב' צבע 'בלי לערבב', כלומר להעביר משיכה מהירה של צבע על צבע אחר, וכך ליצור תערובת ברורה של הצבעים, שיראו את תנועת המכחול. כמו כן ראיתי שנוהגים להשאיר את סימני המכחול על הקנבס ולא מטשטשים אותם כמו שעושים בציור ריאליסטי.
וכן להשתמש בכלי עזר- שפכטלים לציור, מברשת שיניים להתזת צבע, להתיז עם היד (נותן אפקט מדהים) מברשות רחבות ושאר צעצועים הנמכרים בחנויות לצרכי אמנות
וכמובן- לא להפסיק לנסות! (אפשר לקנות בלוק ציור של דפים המתאימים לצבעי שמן ואקריליק וכך חוסכים בממון, כמו"כ אפשר לצייר על קרטון, וכו')
מי לנו כפיקאסו שאמר 'כל חיי עמלתי כדי לנסות לחזור לצייר כמו ילד'
המון הצלחה!
איזה יפה אתה מסביר. רהוט וברור.

תענוג לקרוא, גם למי שלא מצוי בתחום.

בעצם, העקרון המרכזי העולה מדבריך הוא, שבז׳אנר הזה יש לשאוף ככל שניתן אל עבר הפשטות. על כל נגיעה, שתי הרפיות (כביכול). וכל הפוחת (בעיבודים עבור כל משיכת מכחול וכד׳) הרי זה משובח...

מעניין אם יש לזה מקבילה בעולם הצלילים וההרמוניה. ממתין בשקיקה לתגובתך המלומדת...
 

palm

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
תודה ל @יוסף יוסף על ההסברים
מה זה להשאיר את הצבע גולמי? היום יש מגוון עצום של צבעים וכל אחד גולמי לעצמו
אני אמנם מחזיקה בקולקציה די מצומצמת ומערבבת לבד
ומכחולים, אז כן, משום מה אני תמיד בסוף בוחרת את הדקים [8, 6, מקסימום 4]
ומה זה להגדיר את הפלטה? של הצבעים? בטח הגדרתי
SAP GREEN
PHTHALO BLUE
CADMIUM RED
YELLOW OCHRE
בסוף הוספתי גם צהוב לימון וזהב שיהיה לילדות 'זורח':D
אבל תמיד אני קצת מוסיפה וקצת מתקנת רק טיפטיפה ועוד ובלי לשים לב זה הופך לריאליסטי
אפילו לא שמה לב מתי מתחילה הסטיה, ומתי זה מחליף סגנון, אז איפה בעצם הגבול?
מעניין אם יש לזה מקבילה בעולם הצלילים וההרמוניה. ממתין בשקיקה לתגובתך המלומדת...
לכאורה כן, כל היצירות שברגע ראשון נדמה שהם בלי כללים וגם קשה ללמוד את 'המנגינה' שלהם
 

ישראל (שרוליק)

משתמש פעיל
וכן להשתמש בכלי עזר- שפכטלים לציור, מברשת שיניים להתזת צבע, להתיז עם היד (נותן אפקט מדהים) מברשות רחבות ושאר צעצועים הנמכרים בחנויות לצרכי אמנות

הקטע הזה שכתבת, מעלה בי עשן סמיך וצבעוני של השראה פרועה, הטומן בין חלקיקיו שלל רעיונות נוספים שהייתי מתכבד להציע, ואלו הם:

-לתת דרור וחופש לפרצוף ספוג בצבע (עדיף מזוקן) להשתטח בבת אחת ובתנוחה אקראית על בד הציור (עם לשון שמוטה כמובן).

-להכין על בד הציור סלט סלק עם רכז כלורופיל ונגיעות קינמון.

-לקחת את בד הציור ולנגב עליו שאריות של דבק חם.

-להניח את בד הציור ליד ילד בן שנה וחצי כשהוא אוחז בידו כמה שיותר צנצנות של צבעי גואש עם חור קטן במכסה. (שתי דקות זה בהחלט די והותר).

-לשטוח על בד הציור בגד ים רטוב שזה עתה חזר מהחוף, ככה עם כל החולות (ועדיף גם עם זפת).

-לעשות ניסוי של פצצת אטום (אם יש לכם כור אטומי במקרה לצורכי מחקר, ולמטרות שלום כמובן), מעל מכסה של קופסת צבע מטמבור המונחת על בד הציור.


הדגשה חשובה:

את הכל יש לעשות בנחישות וברגישות. לא בפראות! אתם תופתעו לגלות אילו צורות מדהימות תיווצרנה אחרי הפעולות המופרעות האלה...


(הכל בהומור כמובן. שלא תעיזו לנסות את זה באמת. אינני לוקח אחריות על התוצאות...)

;) ;) ;)
 

palm

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
דוקא ראיתי אחת כזאת בשבוע שעבר רק 2000$ ממש מציאה ניסו לשכנע אותי, לא השתכנעתי
אבל באמת שלא לאבסטרקט כזה התכוונתי אלא לסגנון האיכותי
 

יוספי יוסף

איור#קומיקס
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
מה זה להשאיר את הצבע גולמי? היום יש מגוון עצום של צבעים וכל אחד גולמי לעצמו
לא התכוונתי להשתמש בצבעי יסוד וכו',
הכוונה שלא לערבב יותר מדי את הצבע נניח אם בחרתם ירוק זית, אז תתנו לצופה לראות את הגוון כמו שהוא ולא לערבב אותו עם צבע נוסף וליצור גוון חדש.
בהמשך היום אשלח תמונות להמחשה
 

יוספי יוסף

איור#קומיקס
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
הקטע הזה שכתבת, מעלה בי עשן סמיך וצבעוני של השראה פרועה, הטומן בין חלקיקיו שלל רעיונות נוספים שהייתי מתכבד להציע, ואלו הם:

-לתת דרור וחופש לפרצוף ספוג בצבע (עדיף מזוקן) להשתטח בבת אחת ובתנוחה אקראית על בד הציור (עם לשון שמוטה כמובן).

-להכין על בד הציור סלט סלק עם רכז כלורופיל ונגיעות קינמון.

-לקחת את בד הציור ולנגב עליו שאריות של דבק חם.

-להניח את בד הציור ליד ילד בן שנה וחצי כשהוא אוחז בידו כמה שיותר צנצנות של צבעי גואש עם חור קטן במכסה. (שתי דקות זה בהחלט די והותר).

-לשטוח על בד הציור בגד ים רטוב שזה עתה חזר מהחוף, ככה עם כל החולות (ועדיף גם עם זפת).

-לעשות ניסוי של פצצת אטום (אם יש לכם כור אטומי במקרה לצורכי מחקר, ולמטרות שלום כמובן), מעל מכסה של קופסת צבע מטמבור המונחת על בד הציור.


הדגשה חשובה:

את הכל יש לעשות בנחישות וברגישות. לא בפראות! אתם תופתעו לגלות אילו צורות מדהימות תיווצרנה אחרי הפעולות המופרעות האלה...


(הכל בהומור כמובן. שלא תעיזו לנסות את זה באמת. אינני לוקח אחריות על התוצאות...)
אוהו... כמה סיפורים כאלה יש על אמנים שעשו יצירות הסטוריות (או הסטריות..) בסגנון הנל..
ולגבי המוסיקה, כדי ליצור מקבילה מוסיקלית צריך להשתמש במנעד מצומצם של כלים וצלילים כדי להדגיש, כי כאשר צליל פוגש צליל אחר, הוא כבר לא 'גולמי'.
ראוי להזכיר את אמרתו המפורסמת של סיבליוס - 'בעוד שאר המלחינים מגישים לציבור קוקטילים מורכבים, אני מגיש להם מים צוננים וטהורים'
אגב, המוסיקה היא שיא האבסטרקט. במשך כל השנים מלחינים ניסו להפוך אותה ליותר מוחשית (בטהובן סמפוניה 6, ויולדי 4 עונות, ברליוז הסמפונה בפנטסטית וכו' וכו')
לעומת הציירים שעשו את הדרך ההפוכה וניסו כמה שיותר להתקרב בעבודתם אל האבסטרקט שבמוסיקה.
 

ישראל (שרוליק)

משתמש פעיל
במשך כל השנים מלחינים ניסו להפוך אותה ליותר מוחשית (בטהובן סמפוניה 6, ויולדי 4 עונות, ברליוז הסמפונה בפנטסטית וכו' וכו')

אני מנסה להבין את המשפט הזה שכתבת. אנא עזור לי.

מה דבר מיוחד ראית ביצירות האלה שציינת, אשר מביא לידי ביטוי את הרעיון שאתה מנסה להעביר?

כלומר, על איזו נקודה במהלך הסימפוניה השישית של בטהובן למשל, אתה יכול לשים את האצבע ולהכריז בקול גדול: הנה! כאן אנו רואים כיצד בטהובן עושה מאמץ להתיר עצמו משלשלאותיה הכבדות של האבסטרקטיות הבראשיתית של המוסיקה, לטובת פריצה אל עבר יצירה מוסיקלית מורכבת, מגוונת, מעורבלת, בבחינת פנים חדשות יבואו לכאן... היכן בדיוק הנקודה? למה שלא נראה ביצירה הנ"ל כזו הדומה לשאר חברותיה מהבחינה עליה אני מדבר כאן? מן הסתם לא לחינם בחרת דוקא בה כדוגמא.

אנא החכימנו בידיעותיך השופעות!
 

תפארת סילברברג

משתמש סופר מקצוען
איור וציור מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
מה עושים? מה עושים???
אני ניגשת לציור, מתכוונת לאבסטרקט, מתכננת אבסטרקט, חושבת אבסטרקט ו...הופ יצא ריאליסטי
פעם אחר פעם אותה הסבה, אותה אכזבה
יש לכם עיצה מעשית איך לגשת לסגנון? ולעינייננו לאבסטרקט? כל עיצה מעשית תועיל
משתפת מה שהיה אמור להיות אבסטרקטי והפעם לחדר בנות, בהתאם לגווני החדר
לפני שאת ניגשת לצייר תעזרי בבחירת גוון צבעים אחיד וקונספט שאת רוצה להעביר בציור שלך תמשיכי בסקיצה ואז בסגנון אחיד של צביעה לאורך כל השלבים
 

palm

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי

תפארת סילברברג

משתמש סופר מקצוען
איור וציור מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
מה הכוונה בגוון אחיד וצביעה אחידה?
שלא יהי לך עירבוב של כמה צבעים לא קשורים כמו ירוק זורח ליד ורוד עתיק
שיהיה יותר אחיד
ושיהיה סיגנון צביע אחד נגיד את מחליטה ללכת על משיכות ארוכות או סגנון של שפכטל או ספוג אבל תתחילי עם ציור בסגנון אחד
 

רות גולדבלט

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
צילום מקצועי
אם את טיפוס יסודי שרואה את העולם לפרטי פרטים
לא בטוחה שיהיה לך קל כל כך.

או שתשלימי עם מה שיש לך וזה מדהים
או שפשוט תיצרי בלי להסתכל יותר מידי, לזרום כזה ולא לתקן ולדייק.
 

palm

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
יישר כח!
החכמתם אותי הרבה ואני מתכוונת לבצע בהקדם
תודה
לא בטוחה שיהיה לך קל כל כך.
ובכ"ז מקווה לפרוץ את המחסום, ותודה שמיקדת אותי, נראה שעלינו על המוקש
 

רות גולדבלט

מהמשתמשים המובילים!
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
פרסום וקופי
צילום מקצועי
פשוט ראיתי יצירה דומה בסגנון יותר אבסטרקטי
תסתכלי אולי ברשת ותקלטי את ההבדלים

אולי זאת היתה הציפור של
@פרומי ק.
 

יוספי יוסף

איור#קומיקס
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
איור וציור מקצועי
כלומר, על איזו נקודה במהלך הסימפוניה השישית של בטהובן למשל, אתה יכול לשים את האצבע ולהכריז בקול גדול: הנה! כאן אנו רואים כיצד בטהובן עושה מאמץ להתיר עצמו משלשלאותיה הכבדות של האבסטרקטיות הבראשיתית של המוסיקה, לטובת פריצה אל עבר יצירה מוסיקלית מורכבת, מגוונת, מעורבלת, בבחינת פנים חדשות יבואו לכאן... היכן בדיוק הנקודה? למה שלא נראה ביצירה הנ"ל כזו הדומה לשאר חברותיה מהבחינה עליה אני מדבר כאן? מן הסתם לא לחינם בחרת דוקא בה כדוגמא.
הסימפוניה השישית נחשבת 'סימפוניה תוכניתית' שפירושו סימפוניה עם נושא, המתארת חוויה או נושא ספציפי (בשונה משאר הסימפוניות שלו שהם 'מוסיקה לשם מוסיקה'
לדעתי השיא הוא בפרק השני, שם מתאר בטהובן פלג נחל פסטורלי (אגב, שמה של הסימפוניה הוא 'הסימפוניה הפסטורלית'), ניתן לשמוע שם את תנועת המים, לחוש את חום השמש, ואף להסתנוור מקרני השמש הפוגעות במים..
בסוף הפרק כלי הנשיפה מחקים קולות צפצוף של ציפורים..
זוהי אחת מיצירות המופת של כל הזמנים.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  109  פעמים

אתגר AI

תאומים • אתגר 145

לוח מודעות

למעלה