כללי לאילו גרפיקאיות פונים המפרסמים?

spich

משתמש פעיל
כקופירייטינגית שמתמחה בתחום הקופי גם למודעות פרטיות (חנויות, פיאניות וכד'), אני נהנית לראות מה עושה קופי מונחה לכל מודעה זניחה בעלון פרסום מקומי.
גם עבודת הגרפיקה המוצלחת ביותר, לא תתפוס תשומת לב ראויה בלי הכוונה אסטרטגית ולחלוחית קריאיטיבית.
נראה לי שכאשר לקוחות פרטיים פונים בבקשה למודעה, תפקיד גרפיקאית משורה ראשונה, שאין לה את החוש הפרסומי - קריאיטיבי, להבהיר ללקוח את נחיצות השרות, או לכלול אותו כחלק מהתשלום ולפנות בעצמה לכתובת המתאימה.
במציאות, אנשים פונים לגרפיקאיות, שמודעתן תפסה את תשומת ליבם ולא רק מבחינה עיצובית...
 

חלומי

משתמש פעיל
חמודה!

את עדיין לא יודעת שהלקוחות ברובם רוצים מה שיותר במה שפחות

נראה לך שהם ישלמו לאיזה אחת שתקשקש משהו על דפים פלוס לגרפיקאית

השתגעת???????

אם היא גרפיקאית היא גם יודעת הכל אסטרטגיה קופי שיווק סנדלרות נגרות וכל מה שצריך

אז למה לשלם יותר?

מסכימה איתך ביותר

אבל במיוחד בציבור שלנו עדיין לא נכנס לאנשים בתודעה שהבסיס למודעה נכונה וטובה

זה קודם אסטרטגיה וכתיבה נכונה ורק אח"כ בא מקומו של העיצוב

אבל תביני גם את הגרפיקאית שאם היא תתחיל להגיד ללקוח כאלו דברים הוא יגיד לה

"אני לא מחפש לבזבז תכסף שלי יש לך מה לומר? לא מסתדרת לבד? בי בי!"

או מכיוון אחר הגרפיקאית יודעת לתקשר יפה והלקוח נשאר בכיס שלה

אבל כמו שאמרתי קודם הוא הכתיר אותה גם לקופירייטרית

זה מה יש קצת קשה לשנות את העולם

אולי זה יקרה בסוף אבל לאט צריך סבלנות רבותי!:)
 

לאה בלוי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
סליחה, אני לא מתכוונת לעקוץ אף אחד - רק לתהות:
איך זה שכל הקופירייטרים יודעים לבכות שהגרפיקאיות מנסות למלא את תפקידם, שלא בהצלחה, אך בטוחים שהם ממלאים את תפקיד האסטרטג בצורה האופטימלית?
 

בנים

משתמש צעיר
אולי כי הם בהחלט ממלאים את "תפקידם" בהצלחה, ואסטרטגיה כמו ניסוח פרסומי אינו "תפקידם".
 

spich

משתמש פעיל
כלבו רֵיקבו...

יש בשאלה הזאת אמת נוקבת מאד. וכמו שאמרה חלומי, אם הלקוחות היו מוכנים להשקיע בתהליך נכון, אז החיים היו נראים אחרת ולא הכל סנדלרי וכלבוניקי.
באשר לעבודת איסטרטגיה נכונה שהקריאיטיב בא אחריה.
למדתי פרסום בסיעור מוחות ובהחלט שהלימוד עשה לי את הסוויצ' האמיתי בראש.
לפני כן התמקדתי ברמת הברק שמפיק הרעיון הקריאיטיבי, כיום אני לא יוצאת לניסוח הקל ביותר לפני שאני בוחנת, עם הלקוח ובעצמי את יעדי השוק, ההיסטוריה של המפרסם ועוד נתונים אסטרטגים חשובים. גם אם המחיר לא כולל עבודת אסטרטגיה מקיפה, לא שיך לפרסם כלום בלי בדיקה בסיסית של השטח. הקריאיטיב המבריק מתיישב על הלב רק עם אסארטגיה אופטימלית ככל הניתן.
לגרפיקאית שלא נמצאת בתחום, יקשה מאד לתפוס מה היא בכלל צריכה להכניס במודעה חוץ מעיצוב יפה של החנות או המוצר. לעומת זאת, אחת שלא מוותרת על ליווי קופי צמוד, עושה לעצמה חיים קלים ולא מבזבזת זמן בשבירת ראש עקרה.
גרפיקאית שאני עובדת איתה אמרה לי שלמרות שהיא העלתה מעט מחירים בעקבות החלטתה (האסטרטגית...) לקחת שרות קופי, היא מוצאת את עצמה מספיקה יותר ומרויחה יותר, בלי כאבי ראש מיותרים.
 
ק

קופירייט

אורח
במגזר שלנו לא קיים מעצב שעובד עם אסטרטג/קופירייטר.













אם מצאתם מישהו כזה, הוא כבר נקרא 'משרד פרסום'

:)
 

contrast

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
קופירייט - חזק!
 

אסתר1984

משתמש פעיל
D I G I T A L
אני לא מבינה למה צריך לספר ללקוח על מה מתחלק הכסף שהוא משלם. כמו שאופה לא צריך לפרט שמחיר הלחם הולך להוצאות על חשמל לתנור ולמיקסר, לתשלומים על קמח, שמן, שמרים וכו', לאריזה, לשכ"ד על החנות ולעבודה שהוא מבצע, כך גם גרפיקאי יכול בהחלט לבקש סכום שיכלול את המשכורת שלו פלוס הסכומים שהוא מוציא בעצמו על שירותים נלווים, ואני לא רואה שום סיבה לנמק ולפרט כל סעיף וסעיף.
 

מבטי

משתמש רשום
עיצוב גרפי
נכתב ע"י קופירייט;775783:
במגזר שלנו לא קיים מעצב שעובד עם אסטרטג/קופירייטר.

אם מצאתם מישהו כזה, הוא כבר נקרא 'משרד פרסום'

:)

כמעט נכון..

אך באותה המידה שיש גרפיקאיות מוצלחות ללא קופי מדופלם
כך באותה המידה (לא ממש פחות) יש קופירייטרים מדופלמים ללא הצלחה
 

spich

משתמש פעיל
לא קים?

אני אישית מכירה לא מעט גרפיקאיות שעובדות עם קופי.
הן מבוקשות באמת בסדר גודל של משרד פרסום...
 

ח-מ

משתמש צעיר
ספיצ' את באמת מלאת נכונות והרבה אמביציה להתחיל
אבל תרשי לי להמר שאת די מתחילה בתחום, אז קודם כל ברוכה הבאה,
וכמה נקודות לםני שאת חורצת דברים,
א. לא כל הגרפיקאיות הן ללא ידע בקראיטיב ואסטרטגיה וכדו' יש הרבה שלמדו גם הן כמוך ויודעות ועושות זאת מצוין, ולא סתם מעצבות
נכון שיש גם הרבה ביצועיסטיות מעולות אבל לא רק,
ב. אכן באמת היה רצוי וכדאי לעבוד בשיתוף פעלוה אבל הרבה קופירטיריות לוקחות מחיר יקר (אפילו מתחילות, תשאלי כמה מההמעצבות המבוקשות כשלונך בכמה הן התחילו) מאד על עבודתן בשעה שאת הלקוח הן מקבלות מהגרפיקאית (כי הוא רצה מודעה או קמפיין מעוצב) ואת כל הכאב ראש וההתקשרות עם הלקוח שזה בהחלט עבודה מכובדת הן עושות, ואם את רוצה להתעסק עם כרפיקאיות מבוקשות וברמה וכדו', אז הן מגישות את הכל יפה ולפעמים במצגות עם הדמיות ועושות מסביב עוד כל מיני דברים כדי שהלקוח יקבל מוצר שישאיר אותו עם טעם של עוד ואחרי הכל 3/4 מהעוגה הן מורידות לקופירטרית,
אז לפעמים ואני חוזרת שוב אני בעד לעבוד עם קופירטרית מאד, אבל אני אומרת את תמהיתי בקול ולא רק שלי לפעמים אני מוצאת את עצמי שואלת את מי אני מפרנסת את הקופירטרית או את עצמי???
הערת אגב
אני לא לוקחת מחירים זולים ונותנת תמורה הולמת בהחלט,
 

spich

משתמש פעיל
ההשקעה משתלמת

את צודקת מאד, בנוגע לגרפיקאיות שמוכשרות גם בתחום הקופי ולהפך. זה כמו שיש בשוק אולפניסטיות שהן גם כותבות, מלחינות, מנגנות ושרות. אבל זה רחוק מלהוות נתח שוק משמעותי. באשר לתשלום - אין לי מושג כמה לוקחות קופיקייטריות שאתם עבדת, אבל יש בהחלט אפשרות להגיע ליחס תשלום הוגן, במיוחד על בסיס הסכם קבוע. המצג שהעלת בהקשר להשקעת הגרפיקאית, הוא די מתמיה. גרפיקאית משקיעה בפונטים חדשים, בתוכנות מחשב ובעוד תחומים, כי היא מבינה שאין לה אפשרות להיות מקצועית ומתקדמת בלעדיהם.
 

לאה בלוי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
פרסום וקופי
בואו נעשה סדר בדברים, עם כל הכבוד הראוי לכל בעלי המקצוע באשר הם.

עיצוב המודעה בפועל נעשה בידי גרפיקאית. זו הסיבה שלקוחות פונים אליה על פי רוב, שתכין להם מודעה.
רוב הגרפיקאיות שאני מכירה מתברכות ביכולת טכנית שמאפשרת להם עבודה בתוכנות גרפיות משוכללות, בטעם אסתטי משובח וביצירתיות ומעוף.

לפני שהמודעה מגיעה למעצבת היא עוברת אצל הקופירייטר שכותב אותה. הקופירייטר הוא זה שיודע להפוך רעיון גולמי ומסר למילים קליטות, חדות וברורות. הוא מסוגל להפוך את המסר הכי בנאלי למשפט מרתק שישאר במוחם של הצרכנים, ולכתוב תוכן של חוברת שיווקית בצורה שתרתק אליו את הקוראים.
קופירייטר מומחה יודע לכתוב טוב, מתחבר לשפה של קהל היעד, יודע להניח את האצבע על מה שמעניין אותם ומה שתופס אותם. הוא יצירתי, בעל רעיונות מפתיעים ומעוף.

ברור שיש הרבה קווים משותפים בין הקופירייטר למעצב. שניהם יצירתיים, שניהם מבינים את קהל היעד, שניהם קריאטיביים. מתוך התובנה הזו החלו במשרדי פרסום להושיב צוות של ארט וקופי ביחד - להכין קריאטיב. הקופי מביא את הרעיון הגדול המילולי והארט - את הרעיון הגדול החזותי, והשילוב של שניהם ביחד יוצר רעיון ענק ומדהים וקריאטיבי.

לפני ששני אלו יושבים ומתחבטים על הבריף - יש את האסטרטג שכותב את הבריף. האסטרטג הוא טיפוס אחר לחלוטין. הוא לא חושב במונחים האלו. תחילת העבודה של האסטרטגיה מתחילה במחקר. הוא מתייחס למוצר, למתחרים, בודק שווקים מקבילים, יורד לבדוק את קהל היעד בנקודות המפגש עם המוצר והמתחרים, עורך ראיונות עומק וקבוצות מיקוד, סקרים שונים - ומנתח את מכלול הנתונים לכדי תמונה ברורה - שמראה לו היכן אנחנו עומדים.
הוא מתכנן את פריצת הדרך של המוצר, יוצר בידול מול המתחרים ומתבסס על תובנות צרכניות שמוציא מקהל היעד.

למעשה, להרבה מאוד גרפיקאים יש יכולת מילולית ולא רק חזותית, והם מסוגלים להיות קופירייטרים מעולים - גם ובעיקר בגלל התכונות האחרות המשותפות לשני בעלי המקצוע הללו. קריאטיב לעומת זאת, הוא תענוג השייך לשניהם.

האסטרטג לעומת זאת, גם אם יש לו יכולת קריאטיבית ויצירתיות רבה - עצם העובדה שהוא "מתייבש" בחברת המחקרים, עצם העובדה שהוא כובל את עצמו לסביבה ריאלית - לא מאפשרת לו להתרומם ולפרוץ בקריאטיב - ושוב - גם אם הוא כשרוני ביותר. מנגד - קופירייטר בעל כושר ניתוח וראייה שיווקית - גם הוא לא יוכל למלא את תפקיד האסטרטג, כי ההסתכלות שלו לנצח תהיה מכיוון של "קמפיין מדהים" ולא של "שיווק אופטימלי".

כך או כך - ברור הדבר שכאשר אנו מדברים על קמפיינים בהשקעה גדולה, שאמורים להביא תוצאות רציניות - יש מקום לכל אחד מבעלי המקצוע האלה, כדי למקסם את הקמפיין, כל אחד מההתמחות שלו. במקרים בהם חמדה התופרת או יצחק הסנדלר רוצים לשים מודעה של 2 אינץ' במקומון - מצידי שיסתפקו בגרפיקה בסיסית ובניסוח פשוט, אין צורך להשקיע מעבר לכך, וזה גם לא שווה את ההשקעה הזו.
 

ח-מ

משתמש צעיר
בין חמדה התופרת ליצחק הסנדלר ועד קמפיןן עצום מימדים יש עוד הרבה גוונים באמצע ובדיוק שם זה המקום לכל הקופירטרים/ות שלומדים/למדו להיות, לתרום ולעבוד בשת"פ
אין ספק שחברות ענק וקמפינים גדולים לקוחים את כל אשני המקצוע אנחנו מדברים על הבניים שפעם לא היה לו והיום יש התפתחות בתחום,
אני לא יודעת מה המחרים שלך ספיצ', אשמח לשמוע שיש משהו אחר
 
א

אליהו פריד

אורח
נכתב ע"י spich;775657:
כקופירייטינגית שמתמחה בתחום הקופי גם למודעות פרטיות (חנויות, פיאניות וכד'), אני נהנית לראות מה עושה קופי מונחה לכל מודעה זניחה בעלון פרסום מקומי.
גם עבודת הגרפיקה המוצלחת ביותר, לא תתפוס תשומת לב ראויה בלי הכוונה אסטרטגית ולחלוחית קריאיטיבית.
נראה לי שכאשר לקוחות פרטיים פונים בבקשה למודעה, תפקיד גרפיקאית משורה ראשונה, שאין לה את החוש הפרסומי - קריאיטיבי, להבהיר ללקוח את נחיצות השרות, או לכלול אותו כחלק מהתשלום ולפנות בעצמה לכתובת המתאימה.
במציאות, אנשים פונים לגרפיקאיות, שמודעתן תפסה את תשומת ליבם ולא רק מבחינה עיצובית...

חזרנו לויכוח הניצחי, איזה איבר הכי חשוב בגוף.
אם נשיב 'הלשון', הרי שאת צודקת במלוא מאת האחוזים.
אך כמובן לשון בלי גוף....

בלי מוח, הלוא אי אפשר לדבר, וכי מה יאמר???
וגם כאשר מדברים צריך גוף.
מחקרים מוכיחים ש90% מהמסרים מועברים ע"י שפת הגוף, ומי שבקיא בה, יוכל לדלות יותר מידע ממה שהמדבר התכוון למסור.

אם נבחן את עקרונות הפרסום, הרי שהוא בנוי כגוף האדם.
השכל = אסטרטגיה = מתי ואיפה לומר מה למי
הבינה = קריאייטיב = מה לומר מה למי
הדיבור=קופי = איך לומר מה למי
הגוף=ארט = שיכנוע המי במה
מעיים = סיעור מוחות = בישול הרעיון
הרגליים = הארטדירקטור = האם הפרסום יש לו אחיזה במציאות

כל הגורמים מצטרפים לכדי דבר אחד "רלוונטיות"
מוצר רלוונטי
קהל יעד רלוונטי.
רעיון רלוונטי.
אמירה רלוונטית.
עיצוב רלוונטי

מילת המפתח = רלוונטיות
לפניכם שני תרחישים.
1. אני יושב באוטובוס עמוס, מתיישב לידי דוד לוי (הח"כ) מחוייט עם חפתי זהב ומבושם.
2. אני יושב באוטובוס עמוס, מתיישב לידי אדם לבוש בלאות שלא התקלח מאז שהיה בן 6, מסתבר שהאדם הזה הוא אח של איינשטיין, שניהם מתחילים לדבר איתי.
דוד לוי דברי הבלות, ואחיו של איינשטיין דברי חכמה עמוקים, למי אפתח להקשיב???

רוב בני אדם יעדיפו את את דוד לוי (בבית לבד, אולי את אחיו של איינשטיין)
אני רק רוצה להצביע על העובדה שאנשים משתכנעים מדמות אסטתית גם אם הוא לא חכם.

האמת היא שליקוי בכל אחד בפנים אלו יורידו את רמת היעילות של המודעה.
ארט ריק מתוכן לא ישכנע, כמו שקופי שמוצג בצורה עלובה או במקום הלא נכון לא ישכנע.

ברם, ארטדיירקטור טוב, יוכל לעיתים לחפות על קריאייטיב כושל הרבה יותר מאשר שקריאיטיב טוב יוכל לחפות על ארט כושל.

צריכים לזכור, שארטדיירקטור טוב יש לו הבנה שיווקית עמוקה והוא המרכז את כל הגורמים אל תוך היחידה ששמה "מודעת פרסום"
תפקידו העיקרי של הארט דיירקטור הוא לקבוע בסופו של יום האם המודעה כדבר שלם עשוייה למכור או לא.

קופי הוא סוג של דיבור, אך גם הארט הוא סוג של דיבור, זה בעברית וזה ב"גרפית".
במבחינת הארט לא האסטתיות היא העיקר (על אף שהיא חשובה) אלא ה"שיק", ה"געשטאלט"

כעת, לעיתים קרובות עיקר המחקר סובב סביב הלקוח, התובנה הפשוטה "שהלקוח יודע את כל מה שצריך לדעת" היא אלמנטרית. כאשר מדובר בעסק שקיים כמה שנים, הסבירות היא שהלקוח טמון בו הידע ועל האסטרטג להיות כמו פסיכולוג, לדלות ממנו ידע זה ולערוך אותו בצורה מסודרת.

אה.. אז למי פונים הלקוחות???? לגרפיקאי רלוונטי :)
 

spich

משתמש פעיל
נכתב ע"י ח-מ;776721:
בין חמדה התופרת ליצחק הסנדלר ועד קמפיןן עצום מימדים יש עוד הרבה גוונים באמצע ובדיוק שם זה המקום לכל הקופירטרים/ות שלומדים/למדו להיות, לתרום ולעבוד בשת"פ
אין ספק שחברות ענק וקמפינים גדולים לקוחים את כל אשני המקצוע אנחנו מדברים על הבניים שפעם לא היה לו והיום יש התפתחות בתחום,
אני לא יודעת מה המחרים שלך ספיצ', אשמח לשמוע שיש משהו אחר
עם הגרפיקאיות הקבועות, יש לי הסכם של אחוזים. 20% מהמחיר אותו היא מקבלת על מודעה שארגנתי לה (כולל המלצות ברורת בנוגע לויזואל), בדר"כ לא פחות מ50 ש"ח.
(מודעות שהלקוחות משלמים פחות מ-250 ש"ח על עיצוב, אינן שוות את הקופי...). עם מזדמנות, תלוי ברמת העבודה הנדרשת.
שם - 50 ש"ח, שם וסלוגן כולל בדיקת אסטרטגיה בסיסית- 100 ש"ח.
 
א

אליהו פריד

אורח
נכתב ע"י spich;776766:
עם הגרפיקאיות הקבועות, יש לי הסכם של אחוזים. 20% מהמחיר אותו היא מקבלת על מודעה שארגנתי לה (כולל המלצות ברורת בנוגע לויזואל), בדר"כ לא פחות מ50 ש"ח.
(מודעות שהלקוחות משלמים פחות מ-250 ש"ח על עיצוב, אינן שוות את הקופי...). עם מזדמנות, תלוי ברמת העבודה הנדרשת.
שם - 50 ש"ח, שם וסלוגן כולל בדיקת אסטרטגיה בסיסית- 100 ש"ח.

אם כך, את הכי זולה בשוק. (מחסני כמעט חינם???)
 

spich

משתמש פעיל
קופי בלי להוריד קופי'ס

שיטת האחוזים היא השיטה ההוגנת ביותר. כמו שכתבה ח-מ, הגרפיקאיות עושות את העבודה הקשה וצריכות לראות רווח מהותי, מעבר להשקעה הנלוית.
אישית העיסוק בקופי מספק לי הנאה אישית גבוהה ולא גוזל ממני זמן בסדר גודל שמצדיק סחיטה.
 

פיקצר פרפקט

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
אוטומציה עסקית
עיצוב ואדריכלות פנים
נכתב ע"י spich;776783:
אישית העיסוק בקופי מספק לי הנאה אישית גבוהה ולא גוזל ממני זמן בסדר גודל שמצדיק סחיטה.
אולי כשזה רק ניסוח (קופי) כשיש כבר אסטרטגיה מוכנה ובריף, המחיר שלך הוא עדיין זול מאוד אבל לא כ"כ הזוי.
אבל כשמדובר גם באסטרטגיה וכתיבת בריף, קונספט נכון ופענוח, אם זה נעשה בצורה מקצועית, אין סיכוי שזה לא "יגזול זמן". המינימום לדעתי זה כמה ימים (גם נראה לי הזוי אבל שמעתי על מקרים כאלה..) ועד לחודשיים ואפילו יותר.
 

ח-מ

משתמש צעיר
המחירים שלך ספיצ' הם באמת מחירים שעדיין לא שמעתי
ברעיון זה באמת נכון לעבוד בשיטת האחוזים
אבל לא הרבה קופירטריות מוכנות לעבוד כך,
סתם מענין לראות אולי עבודה של קופי שעשית,
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיב

א הַלְלוּיָהּ אַשְׁרֵי אִישׁ יָרֵא אֶת יי בְּמִצְוֹתָיו חָפֵץ מְאֹד:ב גִּבּוֹר בָּאָרֶץ יִהְיֶה זַרְעוֹ דּוֹר יְשָׁרִים יְבֹרָךְ:ג הוֹן וָעֹשֶׁר בְּבֵיתוֹ וְצִדְקָתוֹ עֹמֶדֶת לָעַד:ד זָרַח בַּחֹשֶׁךְ אוֹר לַיְשָׁרִים חַנּוּן וְרַחוּם וְצַדִּיק:ה טוֹב אִישׁ חוֹנֵן וּמַלְוֶה יְכַלְכֵּל דְּבָרָיו בְּמִשְׁפָּט:ו כִּי לְעוֹלָם לֹא יִמּוֹט לְזֵכֶר עוֹלָם יִהְיֶה צַדִּיק:ז מִשְּׁמוּעָה רָעָה לֹא יִירָא נָכוֹן לִבּוֹ בָּטֻחַ בַּיהוָה:ח סָמוּךְ לִבּוֹ לֹא יִירָא עַד אֲשֶׁר יִרְאֶה בְצָרָיו:ט פִּזַּר נָתַן לָאֶבְיוֹנִים צִדְקָתוֹ עֹמֶדֶת לָעַד קַרְנוֹ תָּרוּם בְּכָבוֹד:י רָשָׁע יִרְאֶה וְכָעָס שִׁנָּיו יַחֲרֹק וְנָמָס תַּאֲוַת רְשָׁעִים תֹּאבֵד:
נקרא  16  פעמים

אתגר AI

דף חדש • אתגר 121

לוח מודעות

למעלה