נכתב ע"י spich;775657:
כקופירייטינגית שמתמחה בתחום הקופי גם למודעות פרטיות (חנויות, פיאניות וכד'), אני נהנית לראות מה עושה קופי מונחה לכל מודעה זניחה בעלון פרסום מקומי.
גם עבודת הגרפיקה המוצלחת ביותר, לא תתפוס תשומת לב ראויה בלי הכוונה אסטרטגית ולחלוחית קריאיטיבית.
נראה לי שכאשר לקוחות פרטיים פונים בבקשה למודעה, תפקיד גרפיקאית משורה ראשונה, שאין לה את החוש הפרסומי - קריאיטיבי, להבהיר ללקוח את נחיצות השרות, או לכלול אותו כחלק מהתשלום ולפנות בעצמה לכתובת המתאימה.
במציאות, אנשים פונים לגרפיקאיות, שמודעתן תפסה את תשומת ליבם ולא רק מבחינה עיצובית...
חזרנו לויכוח הניצחי, איזה איבר הכי חשוב בגוף.
אם נשיב 'הלשון', הרי שאת צודקת במלוא מאת האחוזים.
אך כמובן לשון בלי גוף....
בלי מוח, הלוא אי אפשר לדבר, וכי מה יאמר???
וגם כאשר מדברים צריך גוף.
מחקרים מוכיחים ש90% מהמסרים מועברים ע"י שפת הגוף, ומי שבקיא בה, יוכל לדלות יותר מידע ממה שהמדבר התכוון למסור.
אם נבחן את עקרונות הפרסום, הרי שהוא בנוי כגוף האדם.
השכל = אסטרטגיה = מתי ואיפה לומר מה למי
הבינה = קריאייטיב = מה לומר מה למי
הדיבור=קופי = איך לומר מה למי
הגוף=ארט = שיכנוע המי במה
מעיים = סיעור מוחות = בישול הרעיון
הרגליים = הארטדירקטור = האם הפרסום יש לו אחיזה במציאות
כל הגורמים מצטרפים לכדי דבר אחד "רלוונטיות"
מוצר רלוונטי
קהל יעד רלוונטי.
רעיון רלוונטי.
אמירה רלוונטית.
עיצוב רלוונטי
מילת המפתח = רלוונטיות
לפניכם שני תרחישים.
1. אני יושב באוטובוס עמוס, מתיישב לידי דוד לוי (הח"כ) מחוייט עם חפתי זהב ומבושם.
2. אני יושב באוטובוס עמוס, מתיישב לידי אדם לבוש בלאות שלא התקלח מאז שהיה בן 6, מסתבר שהאדם הזה הוא אח של איינשטיין, שניהם מתחילים לדבר איתי.
דוד לוי דברי הבלות, ואחיו של איינשטיין דברי חכמה עמוקים, למי אפתח להקשיב???
רוב בני אדם יעדיפו את את דוד לוי (בבית לבד, אולי את אחיו של איינשטיין)
אני רק רוצה להצביע על העובדה שאנשים משתכנעים מדמות אסטתית גם אם הוא לא חכם.
האמת היא שליקוי בכל אחד בפנים אלו יורידו את רמת היעילות של המודעה.
ארט ריק מתוכן לא ישכנע, כמו שקופי שמוצג בצורה עלובה או במקום הלא נכון לא ישכנע.
ברם, ארטדיירקטור טוב, יוכל לעיתים לחפות על קריאייטיב כושל הרבה יותר מאשר שקריאיטיב טוב יוכל לחפות על ארט כושל.
צריכים לזכור, שארטדיירקטור טוב יש לו הבנה שיווקית עמוקה והוא המרכז את כל הגורמים אל תוך היחידה ששמה "מודעת פרסום"
תפקידו העיקרי של הארט דיירקטור הוא לקבוע בסופו של יום האם המודעה כדבר שלם עשוייה למכור או לא.
קופי הוא סוג של דיבור, אך גם הארט הוא סוג של דיבור, זה בעברית וזה ב"גרפית".
במבחינת הארט לא האסטתיות היא העיקר (על אף שהיא חשובה) אלא ה"שיק", ה"געשטאלט"
כעת, לעיתים קרובות עיקר המחקר סובב סביב הלקוח, התובנה הפשוטה "שהלקוח יודע את כל מה שצריך לדעת" היא אלמנטרית. כאשר מדובר בעסק שקיים כמה שנים, הסבירות היא שהלקוח טמון בו הידע ועל האסטרטג להיות כמו פסיכולוג, לדלות ממנו ידע זה ולערוך אותו בצורה מסודרת.
אה.. אז למי פונים הלקוחות???? לגרפיקאי רלוונטי