שיתוף - לביקורת לֹא נִפְלָא מִמֶּנִּי

  • פותח הנושא tmr
  • פורסם בתאריך

tmr

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הָיִיתִי מְחַפֶּשֶׂת אוֹתְךָ שָׁנִים אַחַר
גּוּפוֹת תְּמִימוֹת
הָיִיתִי מְאַתֶּרֶת אוֹתְךָ בְּשִׁירִים
טְמֵאִים שֶׁל אֲחֵרִים
הָיִיתִי מְדַמְיֶנֶת אוֹתְךָ רוֹקֵד סְבִיב
מְדוּרָה חַיָּה שֶׁל בַּר יוֹחַאי

הָיִיתִי מַנִּיחָה אוֹתְךָ בְּמַעַרְכוֹת יְחָסִים מֻרְכָּבוֹת
אַתָּה הָיִיתָ הָאֶחָד וַאֲנִי הַיֵּשׁוּת הַשְּׁנִיָּה
נִסִּיתִי גַּם לְשַׁנּוֹת סִדְרֵי בְּרֵאשִׁית
אַבָּא בַּת
בַּת אַבָּא
לְשַׂחֵק קְצָת עִם הִירַרְכְיַת הַצָּגַת הַכָּבוֹד

רַק צִפִּיתִי לִרְאוֹת מְצִיאוּת אֲמִתִּית
הֲרֵי לֹא נִפְלָא מִמֶּנִּי הַדָּבָר
צִפִּיתִי לִרְאוֹת קוֹל עוֹנָה
יָד מוּשֶׁטֶת אוֹ סְגוּרָה
וְזוֹרַחַת

אֶבֶן גְּלוּיָה
הִזְכִּירָה לִי ש

גָּלוּת.
 

מגבת

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
נשגב למדי, לא כ"כ הצלחתי להבין.

השיר מתאר חיפוש אחרי
תחושה של קרבת השם,
ו..??
אֶבֶן גְּלוּיָה
הִזְכִּירָה לִי ש

גָּלוּת.
לא מצאת בסוף?
איזו אבן גילתה לך? ואיך?
 
  • תודה
Reactions: tmr

tmr

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
@מגבת מצאתי ועוד איך.
אבן גלויה -דווקא כשפגשתי בכאב חשוף- הזכירה לי שגלות.
והיא המציאה. הרגיעה בידיעת הגלות והסתר הפנים.
 

מגבת

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
והיא המציאה. הרגיעה בידיעת הגלות והסתר הפנים.

מה מרגיע בזה שאנחנו בגלות?

מחילה שאני חופרת,
כוונתך טובה, בטוח.
אבל זה נשמע לא כ"כ טוב.
זורע ייאוש וחידלון..

לפי השיר,
אני מחפשת, מקווה, מצפה, ואז נזכרת שאללי אנחנו בגלות. ):
אז?
 
  • תודה
Reactions: tmr

tmr

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
@מגבת איזו הקלה [כביכול] יש לו לאדם כששומע שקרוביו שהוגדרו נעדרים- נלקחו בשבי.
 

מגבת

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
יש לו לאדם כששומע שקרוביו שהוגדרו נעדרים- נלקחו בשבי.
התכוונת שאנו חשים תחושת הקלה "שלפחות הוא (הקב"ה) חי וקיים?".
אם כן, אני לא מסכימה בכלל עם ההשוואה, ברור למה, נכון?

ואם התכוונת שהקב"ה "חש הקלה" שלפחות אנחנו חיים קיימים, רק שנמצאים בגלות,
אז צריך קצת לשפץ את כיוון השיר..
 
  • תודה
Reactions: tmr

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה
@tmr קראתי את השיר כבר כשפורסם ולא לייקתי כי לא הייתי בטוחה שהבנתי.
רק בקריאה שנייה קלטתי פתאום את העומק ואהבתי מאד.
שיר מדהים.

שמתי לב שזה קורה לי בשירים שלך, יש בהם עומק שצריך לקחת את הזמן כדי להבין. וזה דבר יפה לדעתי :)
גּוּפוֹת תְּמִימוֹת
זה קצת הפריע לי בגלל הקונוטציה.
הייתי משנה אולי לבריות תמימות.
 
נערך לאחרונה ב:
  • תודה
Reactions: tmr

משולש ברמודה

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
הנדסת תוכנה
מה מרגיע בזה שאנחנו בגלות?
מנחם אולי הייתי אומרת.
כי יש. יש שבירה של אמונות בחיים, התנפצות של תום למול המציאות, עמידה מול שקרים קטנים ולבנים של אנשים טובים ותמימים.

ולפעמים דווקא הידיעה שזאת גלות יכולה לנחם.
כי הרי ככה זה גלות. חשוך מידי, נעלם, מוסתר כל כך.
ולפעמים אתה מחפש אותו במקומות שחשבת שיתנו לך נחמה והם לא, אפילו שהם היו טובים עבורך ומתוקים ממש מזמן.
קצת מזכיר לי את מה שאמר חנן בן ארי בשיר שלו: ״לבקש תמימות שאין בה חרטא״. (כן סלנג וכו׳).
ואז מול ניפוץ הכלים הזה אפשר לפעמים רק לזכור שאנחנו המון זמן בגלות הזאת, וכל כך הרבה כבר נעלם ממנו, ואולי גם השבר הזה הוא חלק מההסתר פנים שבגלות.
@tmr לא יודעת אם כיוונתי לדעתך, זה לפחות מה שאני הרגשתי כשקראתי את השיר.
 
נערך לאחרונה ב:

מגבת

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
ואז מול ניפוץ הכלים הזה אפשר לפעמים רק לזכור שאנחנו המון זמן בגלות הזאת, וכל כך הרבה כבר נעלם ממנו, ואולי גם השבר הזה הוא חלק מההסתר פנים שבגלות.
נכון, נכון, נכון,
אבל נראה לי שכדי לחוש נחמה אנחנו (ואולי רק אני)
זקוקים לשורת הסיום של
"בוודאי, ישנו שם.."
 

tmr

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
@משולש ברמודה תודה. דייקת.
"בוודאי, ישנו שם.." קיים תמיד. אבל ישנו שם. הוא עדיין שם.
אני בתמימות ציפיתי לראות אותו במציאות כפשוטו, לראות תמיד את מידת הרחמים.
דווקא כש- 'הרפיתי' ונתקלתי כביכול באבן- זה מה שהראה לי את ידו בעולם שלנו.
ואם התכוונת שהקב"ה "חש הקלה"
בוודאי שלא לשם הייתה הכוונה.
אנו חשים תחושת הקלה "שלפחות הוא (הקב"ה) חי וקיים?".
את צודקת שאין מקום להשוואה, לא כתבתי את מה שכתבתי במקביל לציטוט מהשיר עצמו.
הנחתי לך רק את כיוון הרעיון הזה בלי לפרט את ההקשר שלו אל השיר.
כמובן שאנו לא חשים הקלה מפני שהוא לפחות וכו, אבל הידיעה שהוא ראה את החיפוש שלי אחריו ומסר לי שהוא כאן, איתי, לעת עתה בהסתר פנים- עשתה את שלה.
 

חנש

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
צילום מקצועי
כמה רלוונטי.
שיר טוב, מתאים את עצמו לתקופה.
והסיום - כמה חזק.
(הדימוי של אבן - לכאב מאוד נכון
לפי הפירוש "איתי מלבנון כלה" - מחומר ולבנים הפכתי אותך לכלה)
 
  • תודה
Reactions: tmr

tmr

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
כמה רלוונטי.
שיר טוב, מתאים את עצמו לתקופה.
והסיום - כמה חזק.
(הדימוי של אבן - לכאב מאוד נכון
לפי הפירוש "איתי מלבנון כלה" - מחומר ולבנים הפכתי אותך לכלה)
תודה. החכמת.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיב

א הַלְלוּיָהּ אַשְׁרֵי אִישׁ יָרֵא אֶת יי בְּמִצְוֹתָיו חָפֵץ מְאֹד:ב גִּבּוֹר בָּאָרֶץ יִהְיֶה זַרְעוֹ דּוֹר יְשָׁרִים יְבֹרָךְ:ג הוֹן וָעֹשֶׁר בְּבֵיתוֹ וְצִדְקָתוֹ עֹמֶדֶת לָעַד:ד זָרַח בַּחֹשֶׁךְ אוֹר לַיְשָׁרִים חַנּוּן וְרַחוּם וְצַדִּיק:ה טוֹב אִישׁ חוֹנֵן וּמַלְוֶה יְכַלְכֵּל דְּבָרָיו בְּמִשְׁפָּט:ו כִּי לְעוֹלָם לֹא יִמּוֹט לְזֵכֶר עוֹלָם יִהְיֶה צַדִּיק:ז מִשְּׁמוּעָה רָעָה לֹא יִירָא נָכוֹן לִבּוֹ בָּטֻחַ בַּיהוָה:ח סָמוּךְ לִבּוֹ לֹא יִירָא עַד אֲשֶׁר יִרְאֶה בְצָרָיו:ט פִּזַּר נָתַן לָאֶבְיוֹנִים צִדְקָתוֹ עֹמֶדֶת לָעַד קַרְנוֹ תָּרוּם בְּכָבוֹד:י רָשָׁע יִרְאֶה וְכָעָס שִׁנָּיו יַחֲרֹק וְנָמָס תַּאֲוַת רְשָׁעִים תֹּאבֵד:
נקרא  7  פעמים

אתגר AI

דף חדש • אתגר 121

לוח מודעות

למעלה