כתיב מלא וחסר

אברהם

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
אם מטייל - למה לא מטיילים? גם האקדמיה משתדלת לשמור על מידה כלשהי של הגיון בהחלטותיה...
 

חולדי 2

משתמש רשום
נכתב ע"י אפכא מסתברא;1330489:
אם מטייל - למה לא מטיילים? גם האקדמיה משתדלת לשמור על מידה כלשהי של הגיון בהחלטותיה...

חשבתי כי "מטיֵל" בתנועה. ו"מטיְלים" בשווא. אין היגיון שהכלל יהיה שונה בתנועה או בשווא? לא כ"כ מופרך. לא?
 

אברהם

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
נכתב ע"י שמואל גרינשטיין;1329901:
וכל כך למה?

חני

כדי שלא יקראו בחיריק. מטִילִים

נכתב ע"י חולדי 2;1330610:
חשבתי כי "מטיֵל" בתנועה. ו"מטיְלים" בשווא. אין היגיון שהכלל יהיה שונה בתנועה או בשווא? לא כ"כ מופרך. לא?

האות יו"ד היא עיצורית גם כשהיא בשווא.
י' עיצורית מוכפלת בהתאם לכללים
 

mgrosss

משתמש צעיר
כתיבה ספרותית
עריכה תורנית
פעמים רבות ממלאים או מחסרים את הכתיב לבידול משמעות. למרות שהכללים הם 'כללי כתיב חסר הניקוד' ויסודו בכללים ששאבו מהמקרא, באלו מקומות המקרא כותב ב'כתיב מלא', אך ביסודו הוא לא בא כדי לעזור בקריאה ואינו 'כתיב מלא' המנוגד ל'כתיב חסר', אלא כתיבה בניקוד וכתיב חסר הניקוד.
אמנם יש מקומות שבהם הקורא יכול להתבלבל, ובהם אפילו אנשי האקדמיה [שמעתי במו אוזניי] סבורים שאין להצמד לכללים, אלא לנקד ניקוד חלקי או להוסיף ו' או י'.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיג

א הַלְלוּיָהּ הַלְלוּ עַבְדֵי יי הַלְלוּ אֶת שֵׁם יי:ב יְהִי שֵׁם יי מְבֹרָךְ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:ג מִמִּזְרַח שֶׁמֶשׁ עַד מְבוֹאוֹ מְהֻלָּל שֵׁם יי:ד רָם עַל כָּל גּוֹיִם יי עַל הַשָּׁמַיִם כְּבוֹדוֹ:ה מִי כַּיהוָה אֱלֹהֵינוּ הַמַּגְבִּיהִי לָשָׁבֶת:ו הַמַּשְׁפִּילִי לִרְאוֹת בַּשָּׁמַיִם וּבָאָרֶץ:ז מְקִימִי מֵעָפָר דָּל מֵאַשְׁפֹּת יָרִים אֶבְיוֹן:ח לְהוֹשִׁיבִי עִם נְדִיבִים עִם נְדִיבֵי עַמּוֹ:ט מוֹשִׁיבִי עֲקֶרֶת הַבַּיִת אֵם הַבָּנִים שְׂמֵחָה הַלְלוּיָהּ:
נקרא  8  פעמים

לוח מודעות

למעלה