כתיבה מלנכולית - אנא ביקורת -

אוראנג אוטאנג

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
וולדק יקירי,



הלא ידעת את ליבי, הוֹ ידעת היכן הוא מצוי, עד כמה הוא חצוי, בין האולם ולמזבח הוא שרוי, לתלאות הקיום אינו פנוי, לתלאובות ארץ מושלך הוא - ירוי, מגשש תדיר אחר רגע ראוי. אותו הרגע שלעולם הוא מתעתע, את חדלוני לזעזע, אין זה משעשע, לא בא אותו הרגע. גם לא יבוא. יוסיף הוא לדשדש כשעיר משולח, מעותד להישסע.



אוחז אני בעט שמיר, רוחי מפרכסת לפרוח לה אל תלמיו של הבלתי מוּשג. זה טיבם של נדודים, כטיבם של כיסופים קטומים.



מסיט אנוכי את האריג המרופש הקרוי משום-מה 'וילון'. לוּ כך יהי - וילון. אִישׁוֹנַי אחריך מפלבלות, תרות, תועות, תוהות. את שאהבה נפשי ביקשתי, לא מצאתיו. גם לא אמצאהו.



בי אדוני, ואלי יגונב דבר, שמועת-שוק שאינה מאומתה, לאמור - את יגוני לעולם לא אביס, רוחי השוקקה לא אפיס, אקומה - את חלדי כדונג אמיס, חלבי כמים אגיס, לשדי מכאן אניס. לא אשזוף עוד פרח נרקיס. וי לי לחסרון כיס. אהה... אטביעה יגוני בעסיס. חי נפשי - הבה לי טכסיס.



תנוח דעתך יקירי, מנע רוחך מתבהלה, עודני תר אחר בבואתך החמקמקה, פן ואולי ממרום יד אלי שלוחה ?



חרמש צהבהב מהבהב בעוגמה מבעד לקרעי עננים קדורניים החולפים על פניו בלהיטות חסרת תכלית, אינם זורקים לעברו בְּדַל-מבט. זרזיפי יורה טרחניים מלחלחים ביהירות את האדמה העוטה על פניה ארשת מופתעת, ורוח צייקנית וכבוית מבט נושאת נאום פתיחה מקפיא-גָרֶם.



יותר לא אכתוב, וולדק. למה תסבול את מריי, שוב לא אשפוך את מררתי. ימי התאיינו ואינם. הלא ספו תמו מן בלהות. זה הוא צילם של אוּדִים עשנים.



אוי. אבד עשתון.



מקום החותם - נפשך, תמתך, יחידתך,
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ב'

ט בַּמֶּה יְזַכֶּה נַּעַר אֶת אָרְחוֹ לִשְׁמֹר כִּדְבָרֶךָ:י בְּכָל לִבִּי דְרַשְׁתִּיךָ אַל תַּשְׁגֵּנִי מִמִּצְוֹתֶיךָ:יא בְּלִבִּי צָפַנְתִּי אִמְרָתֶךָ לְמַעַן לֹא אֶחֱטָא לָךְ:יב בָּרוּךְ אַתָּה יְהוָה לַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:יג בִּשְׂפָתַי סִפַּרְתִּי כֹּל מִשְׁפְּטֵי פִיךָ:יד בְּדֶרֶךְ עֵדְוֹתֶיךָ שַׂשְׂתִּי כְּעַל כָּל הוֹן:טו בְּפִקֻּדֶיךָ אָשִׂיחָה וְאַבִּיטָה אֹרְחֹתֶיךָ:טז בְּחֻקֹּתֶיךָ אֶשְׁתַּעֲשָׁע לֹא אֶשְׁכַּח דְּבָרֶךָ:
נקרא  15  פעמים

לוח מודעות

למעלה