כתב לבונאה/דעץ

געוואלדיג

משתמש צעיר
עימוד ספרים
הכתב העברי העתיק שהיתה נוהגת בתקופת המקרא, קרויה בפי הבבלי "ליבונאה", ובפי הירושלמי "דעץ".
לחש לי ההוא חכימא דמן בני חבאן, כי שרשן של שמות הללו באופן הכתיבה העתיק; ליבונאה - על שם שהיו חורטים אותיות על לבינה, ודעץ - משום שהיו חורטים אותיות על עץ.
אם ידוע למאן דהו טעם אחר, אודה לו כאשר יאלפני בינה.
 

אושר

משתמש מקצוען
טעם השמות שמנית אינו ידוע לי, אך ידוע לי כי שמו גם רעץ, וקראתי בעבר באיזשהו ספר על הכתב העברי (לא ממקורותינו, אם זכרוני אינו מטעני) שהוא נקרא כן על שם שהוא נראה רועד (כלומר, נראה שבור). כמדומתני שיש מדרש כלשהו, כי בתחילה נתנה התורה בכתב אשורי, ולאחר שחטאו בעגל "נהפך להם לרועץ".
 

חיטובים

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
השערה בעלמא. יש לי ספרים של מומחים בנושא שבקיאים גם בספרות העולם העתיק ולא ביארו בזה כלום.

ומדאיירינן בהכי, הנה גופנים שמיים עתיקים, מבית פרוייקט קולמוס. והנה מצגת וסקירות מפורטות בנושא.
 

רב טקסט

משתמש פעיל
עימוד ספרים
בשרש דעץ משתמשים כמה פעמים במקום נעץ, ולפי ההסבר שליבונאה מן לבינה יתכן שדעץ הכונה לחריטה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיב

א הַלְלוּיָהּ אַשְׁרֵי אִישׁ יָרֵא אֶת יי בְּמִצְוֹתָיו חָפֵץ מְאֹד:ב גִּבּוֹר בָּאָרֶץ יִהְיֶה זַרְעוֹ דּוֹר יְשָׁרִים יְבֹרָךְ:ג הוֹן וָעֹשֶׁר בְּבֵיתוֹ וְצִדְקָתוֹ עֹמֶדֶת לָעַד:ד זָרַח בַּחֹשֶׁךְ אוֹר לַיְשָׁרִים חַנּוּן וְרַחוּם וְצַדִּיק:ה טוֹב אִישׁ חוֹנֵן וּמַלְוֶה יְכַלְכֵּל דְּבָרָיו בְּמִשְׁפָּט:ו כִּי לְעוֹלָם לֹא יִמּוֹט לְזֵכֶר עוֹלָם יִהְיֶה צַדִּיק:ז מִשְּׁמוּעָה רָעָה לֹא יִירָא נָכוֹן לִבּוֹ בָּטֻחַ בַּיהוָה:ח סָמוּךְ לִבּוֹ לֹא יִירָא עַד אֲשֶׁר יִרְאֶה בְצָרָיו:ט פִּזַּר נָתַן לָאֶבְיוֹנִים צִדְקָתוֹ עֹמֶדֶת לָעַד קַרְנוֹ תָּרוּם בְּכָבוֹד:י רָשָׁע יִרְאֶה וְכָעָס שִׁנָּיו יַחֲרֹק וְנָמָס תַּאֲוַת רְשָׁעִים תֹּאבֵד:
נקרא  8  פעמים

אתגר AI

דף חדש • אתגר 121

לוח מודעות

למעלה