כתב העת חופים גליון יד

eliezer

מהנדס בינה מלאכותית
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
הנדסת תוכנה
D I G I T A L
שלום וברכה!
לאחר זמן ממושך שלא זכיתי לזה, מצורף בזה גליון יד מכתב העת חופים.
ובו שיר אחד-"אבוקה"
העוסק בייחוד הישראלי כציבור,כעם קדוש. ולא כפרט, דהיינו עיקר עינינו של עמ"י להיות"עם" ישראל.
ולא רק פרטים יחידים צדיקים.
שעליהם הלא כבר כתב אליהו הנביא בתד"א-י :" אמר אליהו: מעיד אני עלי שמים וארץ, בין גוי, בין איש בין אשה, בין עבד בין שפחה – הכל לפי מעשה שעושה כך רוח הקדש שורה עליו" -לזה לא צריך את עמ"י. לאלא עמ"י נוצר, ונברא- להיות אומה שלמה בכל הדר חייה.

"ישראל מספרים תהלת ד',
כח גבורה העליונה,
במלא תפארת מעשיו בכל מקומות ממשלתו,
מעולם ועד העולם, (נחמיה ט ה): "ומרומם על כל ברכה ותהלה",
זהו גורל ישראל" (אורות, ישראל ותחייתו, א)
(גורל = ייעוד מהותי בגזרה אלוקית [מהרב יהושע רוזן שליט"א])
וכדברי הרב בא"הת -א-ג:
".. צריכה ארץ ישראל להיות בנויה וכל ישראל יושבים עליה מסודרים בכל סדריהם, מקדש ומלכות, כהונה ונבואה, שופטים ושוטרים וכל תכסיסיהם, אז חיה היא תורה שבעל פה בכל זיו תפארתה, פורחת ומעלה נצה ומתחברת לתורה שבכתב בכל שעור קומתה. בגלות נפרדו התאומים, נתעלתה תורה שבכתב למרומי קדשה, וירדה תורה שבעל פה בעומק תחתית ... והיא יורדת ונופלת בכל יום ויום עד אשר יפוח היום ואור החיים יבא מאוצר גאולת עולמים, וישראל יעשה חיל, ינטע על ארצו וישגשג בכל הדר סדריו. אז תחל תורה שבעל פה לצמח מעומק שרשה, תעלה מעלה מעלה, ואור תורה שבכתב יזריח עליה קרני אורה מחדש, חדשים לבקרים. והדודים יתאחדו בנוה אפריונם, ואור נשמת אל חי העולמים המתגלה בתחית ישראל וברום קרנו, יאיר באור שבעת הימים של אור החמה ואור הלבנה גם יחד, והיה אורם ישר חודר ומושך מזה לזו, ועונה את הארץ ואת העם בכל יפעת חיים. והיה אור הלבנה כאור החמה, ואור החמה יהיה שבעתים כאור שבעת הימים, ביום חבש ד' את שבר עמו ומחץ מכתו ירפא. "

רק כאומה שלמה, כעם חי, בכל הדרו ושלמותו,
אז,לא-"איש תחת גפנו" לבד, לא"שכר טוב" לבד, לא כל מיני טובה.
אלא-
החיים השלמים של עמ"י כעם, הם תחיית התורה!

על כן, הבדלת עמ"י מהעמים, וכל ההבדלות כולן. ציבוריות הן. כלליות הן. בפתילות הרבה, לא בלהבת היחיד.
אין היחיד עם כל קדושתו, יכול להגיע להבדלה. אינו אלא צדיק ברמה שונה,
אך לא- באיכות נבדלת.
זהו ייחוד ישראל- "ברכת ישראל היסודית, היא תוספת הדעה העליונה" דעת ד'
(אורות, אורות ישראל ותחייתו, כא)

"... ישנם בעולם חסידים, פלוסופים, אנשי קודש ואנשי אלהים,
אבל אין בעולם אומה, שנשמתה העצמית לא תוכל להשתלם
כ"א ע"פ המגמה של האידיאה האלהית העליונה בעולם,
כ"א ישראל..."
(אורות, אורות התחיה ב)

"אתם עדי נאום ד',
ואני אל".
(ממולץ מאד לעיין בפסקה הראשונה באורות-"ישראל ותחייתו" ובכל ספר אורות.
ובזה אשים קנצי למילי. למרות חשקי העז, ולא אצטט פה את חצי מספר אורות,
והרוצה להרחיב משם יקחנו. ומספר דרך ד' לרמח"ל בפרק- "בענין ישראל ואומות העולם".)
 

קבצים מצורפים

  • גליון יד.pdf
    KB 165.8 · צפיות: 18

תרצה

משתמש מקצוען
יפה ומעניין.

לדעתי צריך לתקן משהו בפיסוק של הסיום:
לא,
בנֵר יחיד.

כשזה כתוב כך, הקורא מקבל משמעות הפוכה מזו שהתכוונתם לומר: כאילו באמת ההבדלה היא בנר יחיד. אבל כוונתכם היא: לא בנר יחיד. בלי פסיק בין ה"לא" ל"נר".
 

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיב

א הַלְלוּיָהּ אַשְׁרֵי אִישׁ יָרֵא אֶת יי בְּמִצְוֹתָיו חָפֵץ מְאֹד:ב גִּבּוֹר בָּאָרֶץ יִהְיֶה זַרְעוֹ דּוֹר יְשָׁרִים יְבֹרָךְ:ג הוֹן וָעֹשֶׁר בְּבֵיתוֹ וְצִדְקָתוֹ עֹמֶדֶת לָעַד:ד זָרַח בַּחֹשֶׁךְ אוֹר לַיְשָׁרִים חַנּוּן וְרַחוּם וְצַדִּיק:ה טוֹב אִישׁ חוֹנֵן וּמַלְוֶה יְכַלְכֵּל דְּבָרָיו בְּמִשְׁפָּט:ו כִּי לְעוֹלָם לֹא יִמּוֹט לְזֵכֶר עוֹלָם יִהְיֶה צַדִּיק:ז מִשְּׁמוּעָה רָעָה לֹא יִירָא נָכוֹן לִבּוֹ בָּטֻחַ בַּיהוָה:ח סָמוּךְ לִבּוֹ לֹא יִירָא עַד אֲשֶׁר יִרְאֶה בְצָרָיו:ט פִּזַּר נָתַן לָאֶבְיוֹנִים צִדְקָתוֹ עֹמֶדֶת לָעַד קַרְנוֹ תָּרוּם בְּכָבוֹד:י רָשָׁע יִרְאֶה וְכָעָס שִׁנָּיו יַחֲרֹק וְנָמָס תַּאֲוַת רְשָׁעִים תֹּאבֵד:
נקרא  10  פעמים

אתגר AI

דף חדש • אתגר 121

לוח מודעות

למעלה