כמה שאלות על עדשות...

מיכל+

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
אשמח ליעוץ-
אני כרגע מצלמת על 50 ממ 1.8, על גוף קרופ (60D) קנון.
רוצה להשתדרג עם עדשות שיתאימו ל:
* צילומי חוץ
* צילומי סטודיו (הסטודיו שלי בערך 5.5 מטר...)
* אירועים קטנים כגון בת מצוות.

חשוב לי מאוד מאוד- חדות
לפני כשנה קניתי קנון 17-85, חדשה, ומאז היא יושבת לי בארון... ללא שימוש, החדות שלה לא מספקת אותי.

חשבתי על ה-85 לצילומי חוץ, אני אוהבת את הבוקה שלה,(לסטודיו היא כמובן לא מספיקה) רק ששמעתי שיש לה בריחת פוקוס:( זה משהו רציני?

לסטודיו (ולאירועים) אני רוצה זום, אבל איכותי.... (כמובן...)
מתלבטת בין:
24-105
24-70 (ועדיף 2.8...)
17-55
מודעת לפערי המחירים ביניהם, השאלה עד כמה הייתם ממליצים לקנות מיד שניה?
התקציב שלי הוא בטווח של ה3-4 אלף , פלוס מינוס.
אשמח לשמוע מבעלי הנסיון, לגבי חווית שימוש, איכות, מעלות וחסרונות....
תודה רבה מראש :)
 

יעל אייזיקוביץ

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
מרצה בבית פרוג
בוגר/תלמיד פרוג
צילום מקצועי
ה85 מעולה בטח ביחס למחיר שלה.
ה24/70 בכלל לא רואה את 2 האחרות שכתבת ועולה 7000 לפחות.
 

רות נזרי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
ה24/70 עולה 8,300 והיא מושלמת
 

רות נזרי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
מתאימה יותר לסטודיו
לצילומי חוץ עדיף עדשה עם אורך מוקד קבוע , הרבה יותר מיוחד
 

חוי שיף

משתמש סופר מקצוען
צילום מקצועי
אני מכירה חנות שמוכרת את ה 24-70 ב-7800 בלבד!
עם אחריות קרט 3 שנים.
 

msphoto

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
24-70 2.8 דור 2 עולה החל מ7100 ש"ח
מוסיפים ביטוח מאק (רגיל בכ250 ש"ח או דיימונד כולל שבר בכ1050 ש"ח)
והולכים לישון רגועים
המאק הרגיל טוב יותר מקרט, יש מצב שתהיה שנה אחריות חנות + 3 שנים מאק (כדאי לשאול בארליך)
אם כי יתכן ואז מפסידים זכות לכיולים בשנה הראשונה כי זה לא כלול באחריות רגילה של החנות (ממליץ לוודא שאכן המאק הרגיל כן מכסה כיולים)

יש לי את העדשה הזו, נהדרת!
כמובן שגם היא מתעייפת ודורשת כיולים לעיתים

אני עם מאק דיימונד (שכבר פג תוקפו לצערי..) והשתמשתי בו לא מעט, מכיולים שוטפים והחלפת גומי פעמיים ועד החלפת אלמנט קדמי קומפלט בגלל שריטות לא רציניות..

לגבי פותחת הדיון, אם את עם גוף שאינו פול פריים, לא בטוח שזו העדשה בשבילך.
 

שרה פיין

משתמש רשום
24-105 עדשה מעולה לסטודיו,חתונות וכו' ומתאימה אני חושבת לתקציב שלך

תוצאות מצוינות.

ה85 היא לצילומי חוץ כי היא עדשת פריים קבועה,המרחק קבוע אין זום.

גם ובטח יחסית למחיר שלה מעולה .

צלמות טובות עם תוצאות מעולות משתמשות בה.

ואלו מתאימות לתקציב שלך לא בטוח שעם האחריות של קרט זה בתקציב.
 

miryam45

משתמש רשום
נכתב ע"י רות נזרי;2503808:
מתאימה יותר לסטודיו
לצילומי חוץ עדיף עדשה עם אורך מוקד קבוע , הרבה יותר מיוחד

אני רוצה להבין..
את מתכוונת שה70/200 צמצם 4 מתאימה יותר לסטודיו?

עדשה עם אורך מוקד קבוע הרבה יותר קשה לצלם איתה במיוחד אם זה ילדים
 

רות נזרי

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
אמרתי שה24-70 הרבה יותר מתאימה לסטודיו מ85
ה85 היא עדשה מעולה אבל לצילומי חוץ.
 

מיכל+

משתמש צעיר
עיצוב גרפי
איור וציור מקצועי
היי, קודם כל תודה לכולם!
לגבי ה24-70, הבנתי שהיא הכי... גם במחיר (אגב המחיר הוא ל-צמצם 4 או 2.8?)
השאלה האם מנסיונכם הייתם הולכים על יד שניה?

חוץ מזה, אני יודעת שיש מושג של עדשות מסוימות שלא מתאימות לקרופ, במה זה מתבטא?

ומה בנוגע לבריחות פוקוס של ה-85? נתקלתם בזה?
 

dvira

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
אני מחזיקה את ה-24-105 לסטודיו
ואת 85 לצילומי חוץ.
כל הנושא של בריחות פוקוס הוא במידה ואת מצלמת על צמצם פתוח לגמרי, כלומר, לצלם על צמצם 1.8 בעדשה של ה-85.
לכן, בכל עדשה, כדי להגיע למקסימום חדות שלה, מומלץ לצלם 2 סטפים מעל המספר הנמוך ביותר, וכך למנוע בריחות פוקוס.
מקווה שהובנתי.
בהצלחה!
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכו

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו:
נקרא  55  פעמים

לוח מודעות

למעלה