כמה מכם עברתם כבר

עצמאית

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
לעבוד עם חומרים של FULL HD וכמה עדיין עובדים עם PAL הרגיל והמוכר.
בבקשה תענו, חשוב לי מאד לדעת עד כמה זה נכנס..
תודה מראש לכל אלו שיגיבו.
 

mishehoo

משתמש צעיר
כשהסרט בנוי מהסרטות חדשות אז רוב המצלמות (כך נראה לי) היום מצלמות בHD FULL ולכן גם אערוך בHD, מה גם שיש רקעים מדהימים בHD וחבל להוריד מהאיכות.
אבל כשהסרט בנוי מחומר ישן, אעבוד על PAL.
באופן כללי רוב העריכה שלי היום היא על FULL HD
 

שתיים

משתמש פעיל
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
הPAL זה משהו ששיך כבר להיסטוריה
היום כולם מצלמים על FULL HD
 

riki-v

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עריכה והפקת סרטים
אני תלויה בצלמים שמביאים לי את החומר
חלקם עבר ל-HD וחלקם עדיין נשארו עם ה- PAL
השאלה היא למה מיצאים את החומר הסופי
אם את רוצה ליצא אותו לDVD לא הייתי ממליצה על full HD
כי הדחיסה ממש הורסת אותו

אבל כמובן שא"א להשוות את האיכות של HD לעומת PAL
 

עצמאית

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
אז למה את כן מייצאת את ה-HD? ל-h.264?
ומעניין אותי על הצלמים, רובם מביאים לך PAL או HD?
 

שתיים

משתמש פעיל
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
גם אם מייצאים את ה- HD לדיוידי זה עדיין יותר איכותי וחד מחומר שהוא PAL מלכתחילה
 

בלון

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
נכתב ע"י שתיים;964860:
גם אם מייצאים את ה- HD לדיוידי זה עדיין יותר איכותי וחד מחומר שהוא PAL מלכתחילה

אבל זה מעצבן לראות שהוא נהרס.
אני מצלמת FULL HD
מייצאת לH.264
ובמקרה של לקוחות פרימיטיביים וחסרי קודקים - לMPEG2
אם רוצים תפריטים ניתן לייצא בENCORE לBLU-RAY
ולנגן במחשב.
 

עצמאית

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
תודה לכם על התגובות!
תענו עוד... אני רואה שהרוח נושבת לכיוון ה-HD, אבל באופן גורף. ולא שאני לא מבינה את זה... אבל בכל זאת, אני רוצה לדעת האם יש כאן כאלו שעדיין מתעסקים עם PAL ופשוט לא מגיבים, או שזהו זה ורק HD קיים בעולם?!
 

Desp

משתמש רשום
ברור שעדיין מתעסקים בPAL אבל המגמה היא לעבור לאט לאט לHD.
נגיד שסרט מקצועי היום חייב להיות מצולם באיכות וברמה גבוהה כלומר HD.
אבל ההתעסקות עם PAL לא תגמר במהרה כי יש לקוחות שעדיין מביאים גם קלטות וידאו מלפני שנים רבות 8 מ"מ וכו'...
 

riki-v

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עריכה והפקת סרטים
יש עדין הרבה עם מסרטות חדשות של HD שמצלמים על כרטיס ומעדיפים עדיין את הPAL (בצילומי אירועים) אולי אילו השמרנים, אבל ברור שזה תהליך שכולם יגיעו אליו בסוף.

שתיים, לצערי אני לא מסכימה אם הקביעה שלך שחומר שסגור ל-DVD מ- HD יותר טוב מחומר של PAL , איך את מיצאת? אני לאחר אין ספור נסיונות כאלו ואחרים.

בלון - הרעיון של הבלו ריי זה רעיון טוב, אבל איך את מעבירה את הקבצים לאנשים? נתקלתי יותר מפעם באנשים שמעבר לאונקי של 4 ג' אין להם שום דבר ומתעקשים על דיסק.

מבחינת נוחות עבודה על המחשב, יותר זורם חלק ה-PAL, למרות שיש לי מחשב חדש, כרטיס עריכה מעולה וכו... כנראה שהשנים ייטיבו גם עם זה.
 

בלון

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
יש כאן בלבול בין 2 מושגים.

יש HD - שזה גודל של פריים, שזה מובן לכולם.
ויש SD, שזהו גודל הפריים הישן, 720*576

PAL וNTSC מתייחסים למספר הפריימים בשניה, לא לגודל הפריים.

PAL מדבר על 24 פריימים לשניה, ואילו NTSC מדבר על 30 פריימים לשניה.

PAL היא שיטת שידור אירופאית שמשתמשים בה גם בישראל.
וNTSC היא שיטת שידור אמריקאית.

כך שגם אלו שמצלמים HD מצלמים PAL, כי מספר הפריימים שלהם הוא 24 לשניה, או NTSC, אם הם קנו את המצלמה שלהם בארצות הברית.

2 מושגים שונים לחלוטין.
 

msphoto

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
המציאות בשטח היא שרוב מוחלט של צילומי אירועים מצולמים בפועל באיכות SD גם אם המצלמה תומכת בHD (אני מדבר על הציבור החרדי)

מהסיבה הפשוטה שבסופו של תהליך החומר נמסר ללקוח על DVD אז אין טעם לצלם בנפח מאוד גבוה, להקשות על העורכים, ולדחוס בסופו של דבר חזרה לSD.


HD לאירועים - מצלמים לפי דרישה ספציפית


בשוק סרטי התדמית וכו' הHD שולט היות והקובץ הסופי לא מחייב DVD ואורך הסרט קצר.
 

עצמאית

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
בלון, את צודקת (או צודק..) כשכתבתי PAL התכוונתי ל-SD, ז"א לגודל הפרים.
ותרשי לי לתקן אותך: PAL זה 25 פריימים לשניה ולא 24.
 

בלון

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
הפקות ואירועים
עריכה והפקת סרטים
בPAL יש 2 שיטות שידור - 24 פריימים לשניה (המכונה פילם) ו25 פריימים לשניה (המכונה וידאו.)

אמנם נכון היה יותר לכתוב 25 פריימים כי זו השיטה הנפוצה יותר.
ואם כבר דיוק, אדייק את דברי הקודמים - בNTSC יש 29.97 פריימים לשניה, ולא 30.
 

maor700

משתמש רשום
נכתב ע"י בלון;965282:
בPAL יש 2 שיטות שידור - 24 פריימים לשניה (המכונה פילם) ו25 פריימים לשניה (המכונה וידאו.)

אמנם נכון היה יותר לכתוב 25 פריימים כי זו השיטה הנפוצה יותר.
ואם כבר דיוק, אדייק את דברי הקודמים - בNTSC יש 29.97 פריימים לשניה, ולא 30.

מאיפה הבאת את זה ש PAL של פילם זה 24 פריימים בשנייה?
מה זה PAL של פילם?
PAL היא שיטת שידור אלקטרונית ופילם זה אנלוגי כך שאני לא רואה איך שני המושגים האלה יכולים להיות קשורים בכלל.
אשמח להחכים ממקורות.

תיקון נוסף, אמרת שPAL לא מתייחס לגודל הפריים זה נכון רק לגבי HD בSD פאל מגדיר גם את הרזולוציה.
 

finalcutter

משתמש רשום
רק תיקון קטן : pal זה שיטת שידור ו hd זה פורמט שידור - שני דברים שונים.
יש hd pal ויש hd ntsc כמו שיש dv pal ו dv ntsc .
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ר'

קנג רְאֵה עָנְיִי וְחַלְּצֵנִי כִּי תוֹרָתְךָ לֹא שָׁכָחְתִּי:קנד רִיבָה רִיבִי וּגְאָלֵנִי לְאִמְרָתְךָ חַיֵּנִי:קנה רָחוֹק מֵרְשָׁעִים יְשׁוּעָה כִּי חֻקֶּיךָ לֹא דָרָשׁוּ:קנו רַחֲמֶיךָ רַבִּים יי כְּמִשְׁפָּטֶיךָ חַיֵּנִי:קנז רַבִּים רֹדְפַי וְצָרָי מֵעֵדְוֹתֶיךָ לֹא נָטִיתִי:קנח רָאִיתִי בֹגְדִים וָאֶתְקוֹטָטָה אֲשֶׁר אִמְרָתְךָ לֹא שָׁמָרוּ:קנט רְאֵה כִּי פִקּוּדֶיךָ אָהָבְתִּי יי כְּחַסְדְּךָ חַיֵּנִי:קס רֹאשׁ דְּבָרְךָ אֱמֶת וּלְעוֹלָם כָּל מִשְׁפַּט צִדְקֶךָ:
נקרא  6  פעמים

אתגר AI

דמות 3D הטובה ביותר • אתגר 133

לוח מודעות

למעלה