תודה על התשובה המאוד מפורטת!נכתב ע"י תלמידים;1361235:גם ב"בריך שמיה" ישנם קהילות ספרדיות רבות שאומרות כך, הסיבה לכך, כך הם טוענים, היא שבארמית אין את כללי הקמץ קטן כבלשון הקודש. אף בקהילות הספרדים ישנם החולקים. עם זאת בסידורים לע"מ שסימנו את הקמץ קטן - לא סימנו ב"בריך שמיה" וכדו'.
בוודאי ט"ס נפלה כאן, והתכוונת לקמץ קטן.נכתב ע"י אברהם;1361972:רגע רגע, בעברית המילה "כל" היא בקמץ רחב?
המילה כל היא בכלל עם חולם, אשר הופך לקמץ רחב כאשר בא מקף (הטעם) לאחריו
כמו במילים ישמור, יזכור בתהלים ועוד
אנסה להשיג את המראה מקום הנ"ל, בכל אופן האם "כל" בקמץ גדול בשל המקור הארמי, או בגלל סיבה אחרת (הענין של מקף הרי לא תקף כאן)?נכתב ע"י אברהם;1361972:רגע רגע, בעברית המילה "כל" היא בקמץ רחב?
המילה כל היא בכלל עם חולם, אשר הופך לקמץ רחב כאשר בא מקף (הטעם) לאחריו
כמו במילים ישמור, יזכור בתהלים ועוד
כאשר אין מקף אחרי המילה כל והיא בקמץ, הקמץ הוא רחב - "כל עצמותי תאמרנה" , "כל אחי רש שנאוהו"
במחזור ליום כיפור עוד יוסף חי מובא פולמוס בנושא דקדוק המילה כל
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
26.09
כ"ג אלול
פתיחת
קורס מאסטר בשיווק דיגיטלי
מלגות גבוהות!
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קיג
א הַלְלוּיָהּ הַלְלוּ עַבְדֵי יי הַלְלוּ אֶת שֵׁם יי:ב יְהִי שֵׁם יי מְבֹרָךְ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:ג מִמִּזְרַח שֶׁמֶשׁ עַד מְבוֹאוֹ מְהֻלָּל שֵׁם יי:ד רָם עַל כָּל גּוֹיִם יי עַל הַשָּׁמַיִם כְּבוֹדוֹ:ה מִי כַּיהוָה אֱלֹהֵינוּ הַמַּגְבִּיהִי לָשָׁבֶת:ו הַמַּשְׁפִּילִי לִרְאוֹת בַּשָּׁמַיִם וּבָאָרֶץ:ז מְקִימִי מֵעָפָר דָּל מֵאַשְׁפֹּת יָרִים אֶבְיוֹן:ח לְהוֹשִׁיבִי עִם נְדִיבִים עִם נְדִיבֵי עַמּוֹ:ט מוֹשִׁיבִי עֲקֶרֶת הַבַּיִת אֵם הַבָּנִים שְׂמֵחָה הַלְלוּיָהּ: