כללי ניקוד המילה מה

נקדן

משתמש רשום
האם יש כללים ברורים בענין ניקוד המילה מה כשהיא משמשת בלשון שאלה.

האם מָה או מֶה או מַה
כגון:
אמר רבי נתן, מה ראו הנשיאים להתנדב
מפני מה
מה עשה, נטל שבעים ושנים
ואם תאמר, מה אעשה לשבועת אבות
אם אפשר בקצרה לפרט כללים בזה.
 

אברהם

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
יש כללים אבל אין לי כח לכתוב אותם

מָה ראו
מפני מָה
מֶה עשה
מָה אעשה
 

אברהם

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
ולדעתי, לפני שאתה קורא לעצמך נקדן, ולוקח עבודות בתשלום מאנשים שחושבים שאתה בקיא בכללים, דבר ראשון תלמד את כללי הדקדוק על בוריים ואחרי שתראה שאתה טוב בזה - אז תתחיל לעבוד בזה
 

נקדן

משתמש רשום
אני יודע את רוב הכללים שבזה, רק התלבטתי כיון שהיה לי משפט ומפני מה שיתף, התלבטתי אם בקמ"ץ או בפת"ח, כלומר, המילים מפני מה אין להם שייכות למה שנכתב אח"כ ותמיד מנוקד בקמ"ץ, או שלפעמים כשיכול לבוא דגש במילה שאח"כ כמו בשי"ן של שיתף מנוקד בפת"ת.

ויכול להיות שגם על מה ששאלתי בבוקר יצא זעמך, וגם שם רציתי רק לוודא את הענין, שאלתי שם על המשפט יוסף בכורה של רחל [לשון רש"י], ובדרך כלל כשיש מפיק ה"א זה בא לבטא בכור של, וכיון שנכתב בפירוש ברש"י שוב המילה של, זה עשה לי ספיקות.
 

אברהם

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
א. ומפני מה יהיה מנוקד בקמץ כי אין שייכות ל"מה" עם שיתף במשפט הזה, ולכן גם לא יבוא דגש בש'.

ב. איך היית מצפה מרש"י לכתוב, ויוסף בכורה רחל? בודאי שיש לכתוב את המילה של. קח דוגמה אחרת בלי מפיק: ארץ ישראל היא ארצם של היהודים. למרות שהמילה ארצם פירושה ארץ שלהם, בכל זאת יש להוסיף את המילה של.

ג. אינני מכיר אותך ואינני יודע אילו כללים אתה מכיר ואילו לא. גם על עצמי אני לא יכול להעיד שאני יודע את כל הכללים, אבל מה שאני כן יודע זה שקיימים אנשים שרוכשים תוכנת ניקוד במחיר זול מאד, בלי להכיר את הכללים, והם מציעים את עצמם בתור נקדנים, מקבלים תמורה כספית לעבודה שהם בכלל לא יודעים לעשות, ואח"כ לקוחות צריכים לשלם על ניקוד מחדש, ובדידי הווא עובדא שהיו צריכים לשלם לי לנקד ספרים שכבר נוקדו בעבר. אינני יודע אם אתה מה"נקדנים" האלה, ואני מאד מקווה שלא כי לדעתי זה גובל (בלשון המעטה) בגזל.
 

נקדן

משתמש רשום
זה שהסתפקתי אם מפני מה קשור לאח"כ או לא, זה דבר שמוכיח על ידע הבסיסי של הכללים, שמה בלשון שאלה הוא כעין הניקוד של ה"א הידיעה, והסתפקתי רק על המפני מה.
וזה שרציתי לוודא במאת האחוזים בענין של בכורה, זה עדיין לא הופך אותי לגזלן.
 

אברהם

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
נכתב ע"י נקדן;594591:
זה שהסתפקתי אם מפני מה קשור לאח"כ או לא, זה דבר שמוכיח על ידע הבסיסי של הכללים, שמה בלשון שאלה הוא כעין הניקוד של ה"א הידיעה, והסתפקתי רק על המפני מה.
וזה שרציתי לוודא במאת האחוזים בענין של בכורה, זה עדיין לא הופך אותי לגזלן.

לא אמרתי שאתה גזלן ח"ו. תיארתי מציאות ואמרתי שאני מקוה שאתה לא במציאות הזו, זה הכל.
 

hillel

משתמש רשום
מה ראו על ככה ומה הגיע אליהם

שמעתי הכלל: צריך לנקד 'מה' ככללי ה הידיעה (וליתן דגש באות הראשונה שלאחרי').
ראה דוגמא: מָה אנו מֶה חיינו מֶה חסדנו מַה צדקנו מַה כוחנו מַה גבורתנו מַה נאמר...
לזכור כללי ה' הידיעה, ראה תפילת האדרת והאמונה.
 

עדיאל

משתמש מקצוען
כתיבה ספרותית
אברהם, אתה קטלני היום. אם כי צודק.
אני לא נקדן, אבל מזמין המון עבודות ניקוד. ואני מעיד מהצד הזה...
 

געוואלדיג

משתמש צעיר
עימוד ספרים
אברהם, אל נא באפך. ראשית, "נקדן" לא התיימר מעולם להיות נקדן מקצועי, הוא לא מכריז זאת בראש כל חוצות, ועל כן אי אפשר לבוא אליו בטענות (ואכן לא באת בטענות אליו אישית!). הוא טוב במה שהוא טוב, והוא לא מתיימר להיות טוב בדבר שהוא לא טוב. זה שהוא קורא לעצמו כאן "נקדן", לא אומר כלום מעבר לכך שהוא משתמש בתוכנות ניקוד, דבר לגיטימי לגמרי.
ברגע שיש תוכנות ניקוד שאינם ביד כל אדם, אזי יש לצפות שאנשים ישלמו עבור מי שיש לו את התוכנה כדי שינקד בעבורם. אם אתה מודע לתוצאה הסופית, זה לא אומר שכל אחד צריך לדעת זאת. יש לי תחושה שלא רק הונאת דברים היא אשר מרתיחה אותך, אלא הקנאות לטוהר הניקוד - דבר הקרוב ללבך (וגם ללבי).
לאחרים הייתי מציע, שבאמת ילמדו את כללי הדקדוק והניקוד לעומק, זה לא כל כך קשה למי שיש לו לב אל התחום הזה, מי שעדיין חסר לו המיומנות חשוב שידע שזה לא פגם שכלי או כשרון השמור רק לזולת, ניתן להשתלם בזה על ידי קריאת מבוא טוב לדקדוק ולהשלים את הידע עם העת, יש היום ספרים רבים וטובים, היו גם בעבר, זה עשוי להיות לימוד מהנה, וניתן אף לעשות מזה כסף טוב...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיב

א הַלְלוּיָהּ אַשְׁרֵי אִישׁ יָרֵא אֶת יי בְּמִצְוֹתָיו חָפֵץ מְאֹד:ב גִּבּוֹר בָּאָרֶץ יִהְיֶה זַרְעוֹ דּוֹר יְשָׁרִים יְבֹרָךְ:ג הוֹן וָעֹשֶׁר בְּבֵיתוֹ וְצִדְקָתוֹ עֹמֶדֶת לָעַד:ד זָרַח בַּחֹשֶׁךְ אוֹר לַיְשָׁרִים חַנּוּן וְרַחוּם וְצַדִּיק:ה טוֹב אִישׁ חוֹנֵן וּמַלְוֶה יְכַלְכֵּל דְּבָרָיו בְּמִשְׁפָּט:ו כִּי לְעוֹלָם לֹא יִמּוֹט לְזֵכֶר עוֹלָם יִהְיֶה צַדִּיק:ז מִשְּׁמוּעָה רָעָה לֹא יִירָא נָכוֹן לִבּוֹ בָּטֻחַ בַּיהוָה:ח סָמוּךְ לִבּוֹ לֹא יִירָא עַד אֲשֶׁר יִרְאֶה בְצָרָיו:ט פִּזַּר נָתַן לָאֶבְיוֹנִים צִדְקָתוֹ עֹמֶדֶת לָעַד קַרְנוֹ תָּרוּם בְּכָבוֹד:י רָשָׁע יִרְאֶה וְכָעָס שִׁנָּיו יַחֲרֹק וְנָמָס תַּאֲוַת רְשָׁעִים תֹּאבֵד:
נקרא  12  פעמים

אתגר AI

דף חדש • אתגר 121

לוח מודעות

למעלה