"כי מלך כל הארץ אלוקים"

שולה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
כמה פעמים נאמר את הפסוק הנ"ל בימים הבאים, בתוך חלל הכיתה?
כל שנה אני עומדת מול הדילמה הזאת. מדברים לבנות על המלכת הקב"ה
אך הן, לא יודעות כלל מה זו מלכות ומה זו המלכה...

מחפשת תיאור חזק להכניס יותר לאוירה / שיר / סיפור / תמונה (ראויה להצגה בבית יעקב) או כל דרך אחרת להעביר לבנות מהי המלכה. הן כל כך רחוקות מזה, כי גם אני רחוקה...

אולי מורות מנוסות - תוכלו לעזור לי.
תודה!
 

מרחבית

משתמש מקצוען
זו אכן דילמה. כי המושגים האלה רחוקים מחיינו, ולכן כאשר מנסים לקרב אותם, זה לפעמים לא רק נשאר רחוק, אלא עוד מוסיף למרחק. סיפורי הארמונות והמלכים מתויגים במוח שלנו באזור של כל אותם אגדות וסיפורים רחוקים וחביבים, אבל לא חלק מחיינו. לא מספיק מדבר אלינו ברוב הפעמים.

הלוואי שתמצאי משהו. הפיתרון האישי שלי הוא, להבין שמבחינתנו להמליך את השם פירושו בעצם לקבל עלינו להיות עבדי השם.
לא מתעכבת על ארמונות והוד מלכות. אלא על הלך נפשי של קבלה באהבה ובמסירות (עד כמה שזה הולך) את התפקיד הזה שלנו - עבדי השם! - את הרצון לעשות את רצונו. את ה'כיף' והזכות המרגשת והמגביהה את קומתינו, שהוא - האחד והיחיד והנאדר שאין כמוהו - בחר בנו - בי - לעבוד אותו! וכמו שם הספר על הרב הרמן זצ''ל: הכל לאדון הכל. פיתוח הרצון וההנאה להתמסר כמה שיותר לתפקיד הגדול ומלא החשיבות - להיות עובדת את השם, לעשות כמה שיותר את רצונו. לקיים תורה ומצוות כמו שצריך, כי זו צורת העבודה והתפקיד של עבדי השם.
 
נערך לאחרונה ב:

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ק'

קמה קָרָאתִי בְכָל לֵב עֲנֵנִי יְהוָה חֻקֶּיךָ אֶצֹּרָה:קמו קְרָאתִיךָ הוֹשִׁיעֵנִי וְאֶשְׁמְרָה עֵדֹתֶיךָ:קמז קִדַּמְתִּי בַנֶּשֶׁף וָאֲשַׁוֵּעָה (לדבריך) לִדְבָרְךָ יִחָלְתִּי:קמח קִדְּמוּ עֵינַי אַשְׁמֻרוֹת לָשִׂיחַ בְּאִמְרָתֶךָ:קמט קוֹלִי שִׁמְעָה כְחַסְדֶּךָ יְהוָה כְּמִשְׁפָּטֶךָ חַיֵּנִי:קנ קָרְבוּ רֹדְפֵי זִמָּה מִתּוֹרָתְךָ רָחָקוּ:קנא קָרוֹב אַתָּה יְהוָה וְכָל מִצְוֹתֶיךָ אֱמֶת:קנב קֶדֶם יָדַעְתִּי מֵעֵדֹתֶיךָ כִּי לְעוֹלָם יְסַדְתָּם:
נקרא  10  פעמים

לוח מודעות

למעלה