כיצד הכי נכון

ערך רב

משתמש פעיל
עריכה תורנית
על פי כללי הכתיב המלא המקובלים, כותבים דווקא כדי שידעו להשמיע את הוי"ו ושאין זה שורוק או חולם מלא.
בטקסט מנוקד, כמובן יש להסתפק בוי"ו אחת.
 

געוואלדיג

משתמש צעיר
עימוד ספרים
הכלל המקובל הוא שכאשר הו' בראש המלה, כגון "ודאי", יש לכתוב רק אחת. ואילו באמצע המלה יש לכתוב שתים, כדי שלא יקראוה כחולם.
 

אברהם

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
נכתב ע"י אורי ש;1765071:
יש בתהילים הרבה פעמים 'עדותיך' עם חולם ב-ו', ולא עם שתי ו'.
מה נאמר אז?

לא הבנתי מה השאלה
אתה מתכוון שהחולם נמצא משמאל לאות ו' ולא מעליה, שאז קוראים עדוותיך?
 

גרונים

משתמש פעיל
בטקסט תורני בסגנון הישן, כן כותבים 'דוקא', כמובא בכל ספרי השו"ת עד קום המדינה,
אמנם בחידושי תורה של אחרוני זמנינו כותבים לפי כללי השפה העברית 'דווקא'.
 
נכתב ע"י געוואלדיג;1764864:
הכלל המקובל הוא שכאשר הו' בראש המלה, כגון "ודאי", יש לכתוב רק אחת. ואילו באמצע המלה יש לכתוב שתים, כדי שלא יקראוה כחולם.

תגובתי היתה לנאמר לעיל.
אלא מה, הרי התהילים נוצר עם ניקוד, כמו כל התורה, והניקוד הינו חלק מסודות ועמקות התורה, אז אולי לכן נכתבה רק ו' אחת, בהסתמך על הניקוד.
 

ערך רב

משתמש פעיל
עריכה תורנית
נכתב ע"י אורי ש;1765071:
יש בתהילים הרבה פעמים 'עדותיך' עם חולם ב-ו', ולא עם שתי ו'.
מה נאמר אז?

הרי כתבתי שדברי הם לפי כללי הכתיב המלא המקובל כיום. התנ"ך לא כתוב על פי כללים אלה.
ולמה הרחקת נדוד עד "עדותיך" בתהלים, ולא נקטת את הדוגמאות השכיחות יותר של "מִצְוֹת" "עָוֹן" וכדומה?
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיג

א הַלְלוּיָהּ הַלְלוּ עַבְדֵי יי הַלְלוּ אֶת שֵׁם יי:ב יְהִי שֵׁם יי מְבֹרָךְ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם:ג מִמִּזְרַח שֶׁמֶשׁ עַד מְבוֹאוֹ מְהֻלָּל שֵׁם יי:ד רָם עַל כָּל גּוֹיִם יי עַל הַשָּׁמַיִם כְּבוֹדוֹ:ה מִי כַּיהוָה אֱלֹהֵינוּ הַמַּגְבִּיהִי לָשָׁבֶת:ו הַמַּשְׁפִּילִי לִרְאוֹת בַּשָּׁמַיִם וּבָאָרֶץ:ז מְקִימִי מֵעָפָר דָּל מֵאַשְׁפֹּת יָרִים אֶבְיוֹן:ח לְהוֹשִׁיבִי עִם נְדִיבִים עִם נְדִיבֵי עַמּוֹ:ט מוֹשִׁיבִי עֲקֶרֶת הַבַּיִת אֵם הַבָּנִים שְׂמֵחָה הַלְלוּיָהּ:
נקרא  11  פעמים

לוח מודעות

למעלה