"כיהודה ועוד לקרא"

  • פותח הנושא מי
  • פורסם בתאריך

איי בי מדיה

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
בס"ד
שמביאים ראיה ממנהג עיר לפסוק
לדוגמא: אם כתוב משהו בפסוק אז מביאים ראיה שבעיר פלונית גם נוהגים כך
 

מי

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
נכתב ע"י איי בי מדיה;885366:
בס"ד
שמביאים ראיה ממנהג עיר לפסוק
לדוגמא: אם כתוב משהו בפסוק אז מביאים ראיה שבעיר פלונית גם נוהגים כך

ומה הקשר למילים הנ"ל?
 

תלמידים

מהמשתמשים המובילים!
מנהל
מנוי פרימיום
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
עימוד ספרים
מקור הביטוי הוא מדברי הגמרא בקידושין דף ו. הגמ' מחפשת מקור לכך שהאומר 'חרופתי' לאשה היא מקודשת משום שביהודה (חבל ארץ יהודה) קורין לארוסה חרופה ועוד שכתוב וכו', ומקשה הגמרא ויהודה ועוד לקרא, כביכול התורה צריכה סימוכין בלשון תושבי אנשי יהודה? ותירצה מה שתירצה. אך הביטוי נותר, כאומר: אין האמור צריך לאישור לשכמותי. כך נוהגים רבנים לחתום על מכתב שנכתב על-ידי רב גדול אחר בתוספת שורה זו לבטא שאין צורך אף בחתימתם, ואפילו מבטאת את זילותם ביחס הכותב הגדול שמעליהם.
 

מוטי נאה

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
מוזיקה ונגינה
במילים פשוטות (אכן המקור הוא מדברי הגמ' הנ"ל).

אני 'אפס' לעומת ה'אחד', אבל בכל זאת אכתוב (בסימן !) ובסימן ? הכוונה אם אתה אפס מה אתה מעמיד את עצמך על יד ה'אחד'.
 

למען דעת

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
נכתב ע"י תלמידים;885377:
מקור הביטוי הוא מדברי הגמרא בקידושין דף ו. הגמ' מחפשת מקור לכך שהאומר 'חרופתי' לאשה היא מקודשת משום שביהודה (חבל ארץ יהודה) קורין לארוסה חרופה ועוד שכתוב וכו', ומקשה הגמרא ויהודה ועוד לקרא, כביכול התורה צריכה סימוכין בלשון תושבי אנשי יהודה? ותירצה מה שתירצה. אך הביטוי נותר, כאומר: אין האמור צריך לאישור לשכמותי. כך נוהגים רבנים לחתום על מכתב שנכתב על-ידי רב גדול אחר בתוספת שורה זו לבטא שאין צורך אף בחתימתם, ואפילו מבטאת את זילותם ביחס הכותב הגדול שמעליהם.
למען העמד דברים על דיוקם:
בגמ' שם נאמר האומר חרופתי מקודשת שנאמר "והיא שפחה נחרפת לאיש" ועוד ביהודה קורין לארוסה חרופה. ועל זה שאלה הגמ' שאחרי הראיה מהפסוק אין להביא ראיה חלשה יותר מלשונם של אנשי יהודה.
 

אולי מעניין אותך גם...

לוח לימודים

מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכד

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד לוּלֵי יי שֶׁהָיָה לָנוּ יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל:ב לוּלֵי יי שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם:ג אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ:ד אֲזַי הַמַּיִם שְׁטָפוּנוּ נַחְלָה עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ:ה אֲזַי עָבַר עַל נַפְשֵׁנוּ הַמַּיִם הַזֵּידוֹנִים:ו בָּרוּךְ יי שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם:ז נַפְשֵׁנוּ כְּצִפּוֹר נִמְלְטָה מִפַּח יוֹקְשִׁים הַפַּח נִשְׁבָּר וַאֲנַחְנוּ נִמְלָטְנוּ:ח עֶזְרֵנוּ בְּשֵׁם יי עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:
נקרא  6  פעמים

אתגר AI

געגוע קיצי • אתגר 138

לוח מודעות

למעלה