כבשונות/כבשוני

יענקי111

משתמש צעיר
גבירותי ורבותי, תשובה דחופה!!!
ביחס למחנה העבודה אושוויץ - כבשונות אושוויץ או כבשוני אושוויץ???
 

אך

משתמש סופר מקצוען
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
לדעתי כבשני
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
אמנם בגמרא מצינו כבשון במשמעות של כבשן, אבל כיום מקובלת ל"כבשון" רק המשמעות של סוד, ו"קרמטוריום" הוא כבשן, כבשנים, כבשני...
 

מציאות

משתמש רשום
נכתב ע"י אפכא מסתברא;1046985:
אבל כיום מקובלת ל"כבשון" רק המשמעות של סוד
מקובלת??? אולי באקדמיה. מעולם לא שמעה אזני 'כבשון', טוב, אולי זה סוד...
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
נכתב ע"י מציאות;1047385:
מקובלת??? אולי באקדמיה. מעולם לא שמעה אזני 'כבשון', טוב, אולי זה סוד...
רק עכשיו ראיתי הודעה זו, ולצערי, לא ירדתי לסוף דעתך הנכבדה. לפלא בעיני שאוזן כבודו לא שמעה מעולם 'כבשון'. במובן של 'סוד' ידוע הביטוי מן הגמרא (חגיגה יג.) : "ר' אבהו אמר מהכא {משלי כז-כו} כבשים ללבושך דברים שהן כבשונו של עולם יהיו תחת לבושך" רש"י: "כבשונו של עולם. סתרו של עולם כמו רישא בכבשא (חולין דף צג: ) בהדי כבשי דרחמנא למה לך (ברכות דף י.) ממני יצאו כבושין (מכות דף כג: )"
ובמובן של 'כבשן' - במסכת בבא קמא פב: "עשרה דברים נאמרו בירושלים אין הבית חלוט בה ואינה מביאה עגלה ערופה ואינה נעשית עיר הנדחת ואינה מטמאה בנגעים ואין מוציאין בה זיזין וגזוזטראות ואין עושין בה אשפתות ואין עושין בה כבשונות" - רש"י: "כבשונות. משרפות סיד לקדירות."
מה עניין אקדמיה לכאן? מה שכתבתי 'מקובל' הוא בלשון הדיבור/הכתיבה של ימינו.
 

מציאות

משתמש רשום
הכל נכון, ברור שבלשון חכמים נאמר 'כבשון' במשמעות דבר סתר, תגובתי היתה רק ביחס למה שנכתב שכיום המשמעות המקובלת ל'כבשון' היא סוד, שרק באקדמיה נותרה עדיין משמעות כזו ולא בשפה המדוברת.
קבלו התנצלותי אם היתה פגיעה בדברי.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיב

א הַלְלוּיָהּ אַשְׁרֵי אִישׁ יָרֵא אֶת יי בְּמִצְוֹתָיו חָפֵץ מְאֹד:ב גִּבּוֹר בָּאָרֶץ יִהְיֶה זַרְעוֹ דּוֹר יְשָׁרִים יְבֹרָךְ:ג הוֹן וָעֹשֶׁר בְּבֵיתוֹ וְצִדְקָתוֹ עֹמֶדֶת לָעַד:ד זָרַח בַּחֹשֶׁךְ אוֹר לַיְשָׁרִים חַנּוּן וְרַחוּם וְצַדִּיק:ה טוֹב אִישׁ חוֹנֵן וּמַלְוֶה יְכַלְכֵּל דְּבָרָיו בְּמִשְׁפָּט:ו כִּי לְעוֹלָם לֹא יִמּוֹט לְזֵכֶר עוֹלָם יִהְיֶה צַדִּיק:ז מִשְּׁמוּעָה רָעָה לֹא יִירָא נָכוֹן לִבּוֹ בָּטֻחַ בַּיהוָה:ח סָמוּךְ לִבּוֹ לֹא יִירָא עַד אֲשֶׁר יִרְאֶה בְצָרָיו:ט פִּזַּר נָתַן לָאֶבְיוֹנִים צִדְקָתוֹ עֹמֶדֶת לָעַד קַרְנוֹ תָּרוּם בְּכָבוֹד:י רָשָׁע יִרְאֶה וְכָעָס שִׁנָּיו יַחֲרֹק וְנָמָס תַּאֲוַת רְשָׁעִים תֹּאבֵד:
נקרא  16  פעמים

אתגר AI

דף חדש • אתגר 121

לוח מודעות

למעלה