עזרה יש לך אפשרות לבטל את גזירת החד פעמי. נשארו 4 ימים להתנגדות

תמי אחת

משתמש סופר מקצוען
מדהים איך אפשר לדבר בשם הדת על דברים שהקשר הוא מקרי/ קלוש.
משום מה, האגודות שנמנות על זיהומי אוויר וסביבה ירוקה נמצאים בצד מאד מסוים של המפה, ובכל העולם.
משום מה, אלו אותם אנשים שבשם הדת של איכות הסביבה יהרגו את כולנו. כולם יודעים מה הן דעותיו של האו"ם (באופן כללי), ובקשר הדוק - מה האג'נדות שהוא מקדם.
יהודי זה לקדש עצמי במותר לי.
יהודי זה לשלוח את הבעל לכולל/ להתאווררות/ לנוח, במקום להוסיף עליו את שטיפת הכלים כשהאשה לא מתפקדת בהיפראמזיס.
יהודי זה לתת עוד חצי שעה לילדים בגינה במקום שטיפת כלים. זה גם לתת קצת מנוחה לעצמי אחרי יום מתיש, במקום לעמול על שטיפת הכלים ולאבד את שרידי הכח האחרונים.
מאד קל לספר שאפשר להשתמש ברב פעמי, כמו בדור הקודם. מאד לא הוגן לציין זאת, בלי להוסיף את הפרמטרים הנוספים שאשה בת זמנינו מתמודדת, מלבד שטיפת הכלים (מי חזרה אז ב-4 הביתה? כמה גרו במקומות מרוחקים בלי טיפת עזרה?)
רוצה לשמור על האקולוגיה? בכבוד, תחזרי לממחטת בד במקום נייר טישיו. אל תאלצי גם אותי לעשות זאת...
 

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
אני יודעת מה מזהם יותר.
בגלל שאני אוהבת להיות מודעת למעשי.

ואת הזיהום הכי בעייתי יותר בירוא היערות
הוא הגורם להתחממות הגלובלית.

את החד פעמי מאשימים יותר בהכחדת מיני בעלי חיים ימיים ונזק לאקולוגיה הימית.

ואני שמחה שהגעת למסקנה הנכונה-
ההתקוממות של אנשים נגד חוק שמחוקקים עליהם - מוצדקת וראויה.

העובדה שאנשים יושבים בבית המחוקקים וקובעים עבורם חוק שאינו הוגן ולא לפי הסדר הנכון.
ובמיוחד שהחוק בא מכיוון של העלאת הכנסות המדינה על חשבונם ולא מכיוון של חבר כנסת "ירוק" כלשהו.
היא בהחלט סיבה היונית מוצדקת ואנושית להתקומם.

העובדה שמיקום השכבות החלשות נדחק כרגע לאופוזיציה אינה סיבה מוצדקת בעיני השכבות החלשות לשלם את כל עלות הוצאות המדינה באמצעות סוגי מסים משונים למיניהם.
ודמוקרטי ואלמנטרי - להתקומם.
כל מה שכתבת - הגיוני.
כל הדברים שכתבו על עצם חשיבות השימוש בחד פעמי, הפגיעה בממתקים של הילדים ועוד כמה רעיונות כאלו - מגוחכים בעיניי.
 

קצרה

משתמש מקצוען
הגיוני מאוד שאוותר. שנים רבות הסתובבתי לי סלולרי (לא רק מטעמים כלכליים).
אם השימוש בטלפון יעלה יקר מדי בשבילי אצמצם מאוד את הצריכה (כך היה כשהיינו ילדים. מי זוכר את העובדה שעיקר השיחות היו בערב, ושיחות בינעירוניות בכלל)

אני לא משתמשת בחד פעמי.
המעט של המעט שאני קונה, אקנה גם כשהמחיר יעלה.
ושוב, עדיף לדבר לגופם של דברים ולא לגופם של אנשים.

אם את לא משתמשת בחד פעמי מאיפה בא לך המשפט:

"הכל היה בסדר ולא נורא בכלל שנחזור לשם. קשה לעשות שינויים, נכון, אבל זה טוב ויעיל."

את מכלילה את עצמך במשפט רק כדי לא להשמע מטיפה את מוסרך ודעותייך האישיות לאחרים ??
מחליטה עבורם מה נכון וטוב ויעיל? מה יהיה בסדר ולא נורא? בלי ניסיון בכלל?
 

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
מדהים איך אפשר לדבר בשם הדת על דברים שהקשר הוא מקרי/ קלוש.
משום מה, האגודות שנמנות על זיהומי אוויר וסביבה ירוקה נמצאים בצד מאד מסוים של המפה, ובכל העולם.
משום מה, אלו אותם אנשים שבשם הדת של איכות הסביבה יהרגו את כולנו. כולם יודעים מה הן דעותיו של האו"ם (באופן כללי), ובקשר הדוק - מה האג'נדות שהוא מקדם.
יהודי זה לקדש עצמי במותר לי.
יהודי זה לשלוח את הבעל לכולל/ להתאווררות/ לנוח, במקום להוסיף עליו את שטיפת הכלים כשהאשה לא מתפקדת בהיפראמזיס.
יהודי זה לתת עוד חצי שעה לילדים בגינה במקום שטיפת כלים. זה גם לתת קצת מנוחה לעצמי אחרי יום מתיש, במקום לעמול על שטיפת הכלים ולאבד את שרידי הכח האחרונים.
מאד קל לספר שאפשר להשתמש ברב פעמי, כמו בדור הקודם. מאד לא הוגן לציין זאת, בלי להוסיף את הפרמטרים הנוספים שאשה בת זמנינו מתמודדת, מלבד שטיפת הכלים (מי חזרה אז ב-4 הביתה? כמה גרו במקומות מרוחקים בלי טיפת עזרה?)
רוצה לשמור על האקולוגיה? בכבוד, תחזרי לממחטת בד במקום נייר טישיו. אל תאלצי גם אותי לעשות זאת...
לא אילצתי.
החוק יאלץ אותך לשלם אם תבחרי להשתמש בחד פעמי.

זאת הדעה שלך לגבי העמד היהודית. הדעה שלי אחרת, ואין סיבה ששלך תהיה בהכרח נכונה או טובה משלי. התמודדי נא :)
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
אדרבה, למדו אותנו מהי הגישה היהודית האבסלוטית בעניין.
ואני התבצרתי בעמדתי, ולא הזקתי לך בגללה, את מתבצרת ומזיקה לכל מרובות הילדים, יחי ההבדל הקטן.
בפעם האחרונה שבדקתי GRN לא ישבה בכנסת וממילא אין לה השפעה על החקיקה.
קצת פרופורציות.
 

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
אם את לא משתמשת בחד פעמי מאיפה בא לך המשפט:

"הכל היה בסדר ולא נורא בכלל שנחזור לשם. קשה לעשות שינויים, נכון, אבל זה טוב ויעיל."

את מכלילה את עצמך במשפט רק כדי לא להשמע מטיפה את מוסרך ודעותייך האישיות לאחרים ??
מחליטה עבורם מה נכון וטוב ויעיל? מה יהיה בסדר ולא נורא? בלי ניסיון בכלל?
מדברת כחברה.
והאמת שגם אני עשיתי שינוי, אחרי תקופה של שימוש בחד פעמי.
 

תמי אחת

משתמש סופר מקצוען
לא אילצתי.
החוק יאלץ אותך לשלם אם תבחרי להשתמש בחד פעמי.

זאת הדעה שלך לגבי העמד היהודית. הדעה שלי אחרת, ואין סיבה ששלך תהיה בהכרח נכונה או טובה משלי. התמודדי נא :)
לא הבנתי.
העמדה היהודית הוא משהו אלסטי? הוא סוג של הבעת דעה.
היום לא את זו שאילצת. לו את הייתי בבית הנבחרים - היית עושה את זה בששון (כך כתבת בפירוש...). אז מה הנקודה? שטכנית זה נעשה ע"י אחרים ולא על ידך?
 

תמי אחת

משתמש סופר מקצוען
מדברת כחברה.
והאמת שגם אני עשיתי שינוי, אחרי תקופה של שימוש בחד פעמי.
מעדיפה לעשות שינויים בעניינים יותר מהותיים.
ואגב, הספינה שלנו מחוררת בדברים הרבה יותר חמורים. לא הח"פ הוא שיציל אותה מטביעה
 

קצרה

משתמש מקצוען
כל מה שכתבת - הגיוני.
כל הדברים שכתבו על עצם חשיבות השימוש בחד פעמי, הפגיעה בממתקים של הילדים ועוד כמה רעיונות כאלו - מגוחכים בעיניי.

עצם החשיבות בשימוש בחד פעמי בעינייך זה כמובן מגוחך כי את לא משתמשת.
מה שאת לא משתמשת ומסתדרת בלי - נראה לך לא חשוב בכלל. ויהיה בסדר...
ומי שהחיים שלו שונים משלך - מגוחך בעינייך. קיבלתי.

הפגיעה בממתקים של ילדים - היא צורת אמירה שבאה לבטא את הדברים שאמרתי לעיל - מדובר בפגיעה בכיס של השכבות החלשות . - בגלל שהן באופוזיציה.
וממתק הוא בעיני הרבה אנשים חשוב פחות מחד פעמי למרות שבעינייך זה מגוחך. אז יש סיכוי שהוא זה שיקוצץ מהתקציב. או אולי הירקות שעלותם לא זניחה כלל.
 

shira bira

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
כתיבה ספרותית
לא הבנתי.
העמדה היהודית הוא משהו אלסטי? הוא סוג של הבעת דעה.
היום לא את זו שאילצת. לו את הייתי בבית הנבחרים - היית עושה את זה בששון (כך כתבת בפירוש...). אז מה הנקודה? שטכנית זה נעשה ע"י אחרים ולא על ידך?
היא לא אלסטית אבל היא גם לא נמצאת אצל סקטור אחד בלבד.
לא מצליחה להבין למה הדיון נגרר ליהודי לא יהודי ומי יותר יהודי מרעהו.
אפשר לדון על איכות הסביבה מבלי להיגרר לויכוחים סקטוריאליים ופולטיקת זהויות.
אפשר לקום בבוקר מבלי שההשתייכות הפנים מגזרית שלי תנהל אותי מהחל ועד כלה אלא רצון השם.
הח"מ לא נכנסת לדיון על חד"פ כי הולכים להיות לי חיים קשים בלעדיו וכי לדעתי ההחלטות של הממשלה הזו פופוליסטיות. עוד לא מצאתי איזו החלטה טובה חוץ מביטול דמי קישוריות.
 

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
לא הבנתי.
העמדה היהודית הוא משהו אלסטי? הוא סוג של הבעת דעה.
היום לא את זו שאילצת. לו את הייתי בבית הנבחרים - היית עושה את זה בששון (כך כתבת בפירוש...). אז מה הנקודה? שטכנית זה נעשה ע"י אחרים ולא על ידך?
שבעים פנים לתורה, כפטיש יפוצץ סלע, אלו ואלו דברי אלוקים חיים.
זה בנוגע לאלסטיות.

רעיונית, יש גם דברים נכונים ולא נכונים, אבל על סמך מה תקבעי שהעמדה שלך היא העמדה היהודית האבסולוטית? אם יהיה כאן דיון רציני בעניין (ולא יהיה) כל צד יוכל להביא הוכחות לעמדה שלו ויהיה על מה לדבר, כרגע, כשאלו הצהרות גרידא, איך אפשר לתבוע אבסולוטיות?

לדברייך, כל מי שחושב שחשוב לצמצם בצריכת חד פעמי מאלץ אותך לשלם מס? את מתכוונת שחייבים לחשוב את מה שאת חושבת כדי לא לאלץ אחרים?
 
  • תודה
Reactions: y&m

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
מעדיפה לעשות שינויים בעניינים יותר מהותיים.
ואגב, הספינה שלנו מחוררת בדברים הרבה יותר חמורים. לא הח"פ הוא שיציל אותה מטביעה
הקטע שפשוט לא שאלו אותך... (וגם לא אותי)
את מוזמנת להציע את עצמך לכנסת.
 

קצרה

משתמש מקצוען
מדברת כחברה.
והאמת שגם אני עשיתי שינוי, אחרי תקופה של שימוש בחד פעמי.

אי אפשר להכליל את עצמך בחברה שאינך חלק ממנה.
בטח לא להחליט שזה לא נורא עבור החברה האחרת ממך.

אם אני לא משתמשת בטלוויזיה. זה בסדר שאני אכתוב-
"לא נורא שנפסיק להשתמש בטלוויזיה זה סתם הופך את הילדים לזומבים"?

לא.
גם אם אני מדברת על חברה.
אם אינני חלק ממנה המשפט הנכון הוא:
"לא נורא שיפסיקו להשתמש בטלוויזיה זה סתם הופך את הילדים לזומבים".

נכון שזה נשמע מטיף ומחנך כשאני לא בתוך הפוזיציה. אלא מסתכלת מבחוץ. מה לעשות.

החלטה מושכלת על אי שימוש בחד פעמי מתחשבת תמיד ביכולות שיש לך.
לא היית מבצעת את השינוי אם היית מגלה שבגינו את מאחרת כל יום לעבודה וננזפת על ידי הבוס + מאבדת משכורת למשל.
החלטה בכוח מגורם חיצוני שכופה עלייך נגד היכולות שיש לך - מעוררת סדרי עדיפויות ותחושות שונות.
 

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
עצם החשיבות בשימוש בחד פעמי בעינייך זה כמובן מגוחך כי את לא משתמשת.
מה שאת לא משתמשת ומסתדרת בלי - נראה לך לא חשוב בכלל. ויהיה בסדר...
ומי שהחיים שלו שונים משלך - מגוחך בעינייך. קיבלתי.

הפגיעה בממתקים של ילדים - היא צורת אמירה שבאה לבטא את הדברים שאמרתי לעיל - מדובר בפגיעה בכיס של השכבות החלשות . - בגלל שהן באופוזיציה.
וממתק הוא בעיני הרבה אנשים חשוב פחות מחד פעמי למרות שבעינייך זה מגוחך. אז יש סיכוי שהוא זה שיקוצץ מהתקציב. או אולי הירקות שעלותם לא זניחה כלל.
קיבלת דברים לא נכונים.
השימוש בחד פעמי נראה לי מאוד נחמד ומקל על החיים.
לא מגוחך בכלל.
הטענות שהועלו כאן, בחלקן מגוחכות בעיניי.

לומר פגיעה בממתקים של הילדים זאת דמגוגיה. מי שרוצה לדבר על פגיעה בשכבות החלשות שיעשה את זה בצורה ברורה ולא מאחורי הצהרות בומבסטיות מפעילות מצפון.

להזכירך, בדברים שלי אני כותבת את דעתי.
כל אחד מוזמן לעשות את סדרי העדיפויות שלו ולפעול בהתאם, אבל להעמיס את עצמו על המצפון שלי? זה לא.
 
  • תודה
Reactions: y&m

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים
אי אפשר להכליל את עצמך בחברה שאינך חלק ממנה.
בטח לא להחליט שזה לא נורא עבור החברה האחרת ממך.

אם אני לא משתמשת בטלוויזיה. זה בסדר שאני אכתוב-
"לא נורא שנפסיק להשתמש בטלוויזיה זה סתם הופך את הילדים לזומבים"?

לא.
גם אם אני מדברת על חברה.
אם אינני חלק ממנה המשפט הנכון הוא:
"לא נורא שיפסיקו להשתמש בטלוויזיה זה סתם הופך את הילדים לזומבים".

נכון שזה נשמע מטיף ומחנך כשאני לא בתוך הפוזיציה. אלא מסתכלת מבחוץ. מה לעשות.

החלטה מושכלת על אי שימוש בחד פעמי מתחשבת תמיד ביכולות שיש לך.
לא היית מבצעת את השינוי אם היית מגלה שבגינו את מאחרת כל יום לעבודה וננזפת על ידי הבוס + מאבדת משכורת למשל.
החלטה בכוח מגורם חיצוני שכופה עלייך נגד היכולות שיש לך - מעוררת סדרי עדיפויות ותחושות שונות.
את לא מכירה ולא יודעת את תנאי החיים שלי, כך שזה די מתיימר לקבוע מתי הייתי מבצעת את השינוי ומתי לא.

אני חושבת שאני כן יכולה לכתוב בלשון רבים, כחברה, את כמובן מוזמנת שלא לעשות זאת.
 

GRN

משתמש סופר מקצוען
מנהל קבוצה
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עיצוב ואדריכלות פנים

קצרה

משתמש מקצוען
קיבלת דברים לא נכונים.
השימוש בחד פעמי נראה לי מאוד נחמד ומקל על החיים.
לא מגוחך בכלל.
הטענות שהועלו כאן, בחלקן מגוחכות בעיניי.

לומר פגיעה בממתקים של הילדים זאת דמגוגיה. מי שרוצה לדבר על פגיעה בשכבות החלשות שיעשה את זה בצורה ברורה ולא מאחורי הצהרות בומבסטיות מפעילות מצפון.

להזכירך, בדברים שלי אני כותבת את דעתי.
כל אחד מוזמן לעשות את סדרי העדיפויות שלו ולפעול בהתאם, אבל להעמיס את עצמו על המצפון שלי? זה לא.

השימוש בחד פעמי נראה לך "מאוד נחמד ומקל על החיים".
לאנשים אחרים הוא נראה "צורך חיוני על מנת לשרוד את היום יום".

וכאן מקור ההבדל ביניכם.
על נחמד ומקל אפשר לוותר.
על צורך חיוני קצת פחות.

בכלל לא דמגוגיה לדבר על פגיעה בפת לחם / ממתקים.
זה כפי הנראה מה שהולך להתרחש אצל השכבות החלשות שאין שם בשום אופן 100 שקל מיותרים להוסיף על החד פעמי - וזה חייב לבוא מאיזה מקום.
ולהזכריך - הם כותבים את דעתם ואת המציאות אצלם.

לדעתך זה מגוחך לוותר על עגבניה/לבן/ממתק לילד לטובת שימוש בחד פעמי.
לאמהות שמדמיינות את הקימה בבוקר אחרי לילה טרוט לתוך מטבח עם ריח לא נעים מכלל ערימות הכלים שבכיורים הלא נקיים. שב-2 בלילה אחרי כל העבודה היומיומית בעייפות מטורפת מלילה שתיים חסרי שינה בגלל תינוק שצרח משיניים.
הם כמובן לא הספיקו לשטוף וזה קרה 3 ימים ברצף ... וחיטוט נואש בערימות הכיור עבור כפית וכוס לשוקו של יוסי שמאחר את ההסעה.
בכלל לא מגוחך לוותר על ממתק ובכלל לא דמגוגי לכתוב שזה מה שהולך לקרות בהרבה בתים.

לא. לא כולן נשים שרק צריכות לפנות עוד איזה רבע שעה יש כאלו שמגיעות ללשטוף את הבית מלמעלה פעם בשבוע חצי שעה לפני שבת. ברוכה הבאה לעולם הזה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קד

א בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי יי אֱלֹהַי גָּדַלְתָּ מְּאֹד הוֹד וְהָדָר לָבָשְׁתָּ:ב עֹטֶה אוֹר כַּשַּׂלְמָה נוֹטֶה שָׁמַיִם כַּיְרִיעָה:ג הַמְקָרֶה בַמַּיִם עֲלִיּוֹתָיו הַשָּׂם עָבִים רְכוּבוֹ הַמְהַלֵּךְ עַל כַּנְפֵי רוּחַ:ד עֹשֶׂה מַלְאָכָיו רוּחוֹת מְשָׁרְתָיו אֵשׁ לֹהֵט:ה יָסַד אֶרֶץ עַל מְכוֹנֶיהָ בַּל תִּמּוֹט עוֹלָם וָעֶד:ו תְּהוֹם כַּלְּבוּשׁ כִּסִּיתוֹ עַל הָרִים יַעַמְדוּ מָיִם:ז מִן גַּעֲרָתְךָ יְנוּסוּן מִן קוֹל רַעַמְךָ יֵחָפֵזוּן:ח יַעֲלוּ הָרִים יֵרְדוּ בְקָעוֹת אֶל מְקוֹם זֶה יָסַדְתָּ לָהֶם:ט גְּבוּל שַׂמְתָּ בַּל יַעֲבֹרוּן בַּל יְשׁוּבוּן לְכַסּוֹת הָאָרֶץ:י הַמְשַׁלֵּחַ מַעְיָנִים בַּנְּחָלִים בֵּין הָרִים יְהַלֵּכוּן:יא יַשְׁקוּ כָּל חַיְתוֹ שָׂדָי יִשְׁבְּרוּ פְרָאִים צְמָאָם:יב עֲלֵיהֶם עוֹף הַשָּׁמַיִם יִשְׁכּוֹן מִבֵּין עֳפָאיִם יִתְּנוּ קוֹל:יג מַשְׁקֶה הָרִים מֵעֲלִיּוֹתָיו מִפְּרִי מַעֲשֶׂיךָ תִּשְׂבַּע הָאָרֶץ:יד מַצְמִיחַ חָצִיר לַבְּהֵמָה וְעֵשֶׂב לַעֲבֹדַת הָאָדָם לְהוֹצִיא לֶחֶם מִן הָאָרֶץ:טו וְיַיִן יְשַׂמַּח לְבַב אֱנוֹשׁ לְהַצְהִיל פָּנִים מִשָּׁמֶן וְלֶחֶם לְבַב אֱנוֹשׁ יִסְעָד:טז יִשְׂבְּעוּ עֲצֵי יי אַרְזֵי לְבָנוֹן אֲשֶׁר נָטָע:יז אֲשֶׁר שָׁם צִפֳּרִים יְקַנֵּנוּ חֲסִידָה בְּרוֹשִׁים בֵּיתָהּ:יח הָרִים הַגְּבֹהִים לַיְּעֵלִים סְלָעִים מַחְסֶה לַשְׁפַנִּים:יט עָשָׂה יָרֵחַ לְמוֹעֲדִים שֶׁמֶשׁ יָדַע מְבוֹאוֹ:כ תָּשֶׁת חֹשֶׁךְ וִיהִי לָיְלָה בּוֹ תִרְמֹשׂ כָּל חַיְתוֹ יָעַר:כא הַכְּפִירִים שֹׁאֲגִים לַטָּרֶף וּלְבַקֵּשׁ מֵאֵל אָכְלָם:כב תִּזְרַח הַשֶּׁמֶשׁ יֵאָסֵפוּן וְאֶל מְעוֹנֹתָם יִרְבָּצוּן:כג יֵצֵא אָדָם לְפָעֳלוֹ וְלַעֲבֹדָתוֹ עֲדֵי עָרֶב:כד מָה רַבּוּ מַעֲשֶׂיךָ יי כֻּלָּם בְּחָכְמָה עָשִׂיתָ מָלְאָה הָאָרֶץ קִנְיָנֶךָ:כה זֶה הַיָּם גָּדוֹל וּרְחַב יָדָיִם שָׁם רֶמֶשׂ וְאֵין מִסְפָּר חַיּוֹת קְטַנּוֹת עִם גְּדֹלוֹת:כו שָׁם אֳנִיּוֹת יְהַלֵּכוּן לִוְיָתָן זֶה יָצַרְתָּ לְשַׂחֶק בּוֹ:כז כֻּלָּם אֵלֶיךָ יְשַׂבֵּרוּן לָתֵת אָכְלָם בְּעִתּוֹ:כח תִּתֵּן לָהֶם יִלְקֹטוּן תִּפְתַּח יָדְךָ יִשְׂבְּעוּן טוֹב:כט תַּסְתִּיר פָּנֶיךָ יִבָּהֵלוּן תֹּסֵף רוּחָם יִגְוָעוּן וְאֶל עֲפָרָם יְשׁוּבוּן:ל תְּשַׁלַּח רוּחֲךָ יִבָּרֵאוּן וּתְחַדֵּשׁ פְּנֵי אֲדָמָה:לא יְהִי כְבוֹד יי לְעוֹלָם יִשְׂמַח יי בְּמַעֲשָׂיו:לב הַמַּבִּיט לָאָרֶץ וַתִּרְעָד יִגַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:לג אָשִׁירָה לַיי בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:לד יֶעֱרַב עָלָיו שִׂיחִי אָנֹכִי אֶשְׂמַח בַּיהוָה:לה יִתַּמּוּ חַטָּאִים מִן הָאָרֶץ וּרְשָׁעִים עוֹד אֵינָם בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי הַלְלוּיָהּ:
נקרא  5  פעמים

אתגר AI

רגעים מכריעים בחיים • אתגר 116

לוח מודעות

למעלה