יש לי שאלה- אשמח לתשובה

מיכל נדף

משתמש סופר מקצוען
איור וציור מקצועי
חמותי שתהיה בריאה כותבת נפלא!
יש לה חוברת שלמה של שירים שהיא כתבה ושירים נהדרים...
מה אפשר לעשות עם הכישרון הזה?
 

דוכסוסטוס

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
כתיבת שירי ברכות ואיחולים או שירים לאירועים כמו בת מצווה ועוד בהחלט יכולה לשמש כמקור הכנסה, אם וכאשר הכישרון שלה מסוגל לספק את הסחורה במגוון סגנונות שירה ע"פ בקשת הלקוח שבדרך כלל מתקשה להגדיר את האופי המדוייק הנחשק עליו

חשוב לזכור שהשוק רווי משום שככל הנראה הכישרון הזה איננו יוצא דופן, מה גם שלרוב לא ששים לפתוח את הארנק עבור שירות של כתיבת ברכה או שיר ומאתרים קרוב משפחה שיצא שמו בתחום שיחדד את עטו ללא תשלום, עם זאת, ככל שהמקצוע קיים בשוק יש להניח שיש בו עדיין לקוחות

אופציה נוספת, בפרט אם החוברת המדוברת מכילה שירי הגות או פואמות, כיום משום מה לא נפוצה ספרות שירה חרדית, יש להבין מדוע, אך בהחלט סגנון ספרותי כזה יכול להעניק רעננות לשוק הספרות החרדי ולמלאות עוד אגף חסר בארון הספרים שלנו

בהצלחה, יפה שדואגים לשוויגער
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
אין ביקוש במגזרנו לספרי שירה (אלא אם כן הם מיועדים לפעוטות ומלווים בציורים מתאימים).
 

מיכל נדף

משתמש סופר מקצוען
איור וציור מקצועי
אז בגדול אין לה מה לעשות עם זה?
מי שהכתיבה שלו היום יפה, מה עושה עם זה רק סיפורים?
(גם סיפורים יש לה...)
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
סיפורים או כתיבה שיווקית לעלוני קופות הצדקה..:(
חני וינרוט כתבה מעין ספר שירים.
לא חושבת שיש ביקוש לספרי שירה.
שתעלה לפרוג ונתענג:)
 

דוכסוסטוס

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
נכתב ע"י אפכא מסתברא;n4889633:
אין ביקוש במגזרנו לספרי שירה (אלא אם כן הם מיועדים לפעוטות ומלווים בציורים מתאימים).

אין היצע בתחום, לא חושב שאין ביקוש, ואם יש מי שיתענג על זה בפרוג יהיה גם מי שיעוט על זה בחנויות, כמובן אם מדובר בסחורה איכותית שתלווה בשיווק נכון ומתאים, הספרות החרדית למרות ההתקדמות של העשור וחצי האחרונים, עדיין מדשדשת ומצטמצמת סביב חלק קטן מאפיקיה הרחבים של הספרות.

יתכנו כמה סיבות להתמהמהות בהתפתחות של השירה החרדית. ראשית ימיה של הסיפורת החרדית נבנו על גיור סיפורת ישנה כשעד ימינו התופעה מוכרת, בשירה זה כמעט לא רלוונטי. כמו"כ בעוד הסיפורת עוברת תהפוכות ושינויים לפי הביקורת והצורך, כאן זה מסתבך יותר.

מבחינה ערכית - רעיונית, השירה והפיוט נושאים אופי והווי יהודי והם בנשמת הקהל החרדי הרבה לפני קהלים אחרים,אלא שההיצע נמוך, דל ולא מקצועי, (כאשר תחזינה עיני קוראי המבשר והמודיע), לא מכיר את הספר המדובר של חני וינרוט אבל זווית הראיה הספציפית שלה לא מוכיחה על כל הענף.
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
האם כב' כותב שירים? האם ניסה להציע אותם להוצאות לאור?
אני כתבתי את הערתי מתוך הנסיון. יש בתחום השירה החרדית 'סחורה איכותית' ומעלה (ולא פרוג הוא הבמה הנכונה להעריך איכות של שירה, אם יוּתר לי בלי לעלוב באיש כאן). לא זאת הבעיה, באיכות.
 

דוכסוסטוס

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
אני אכן כותב שירים מעת לעת, אך לא בכמות ובהתאמה להוצאה לאור, אם כי בעקבות אשכול זה מי יודע לאן יתקדמו הדברים, התגובה שלי היא על סמך ההשערה האישית בלבד וודאי אין חכם כבעל הניסיון,

מה לדעתך הגורם המפריע לתחום הזה להתחבר לקהל חרדי?
 

אפכא מסתברא

משתמש סופר מקצוען
מוזיקה ונגינה
עריכה תורנית
אין בציבור החרדי גורם מפריע יותר מאשר בציבור אחר. חובבי השירה הם מיעוט בכל מגזר. ההבדל הוא, שבציבורים האחרים יש אינטרסים של משרד התרבות וכן קרנות המסייעות בהו"ל של חומרים גם אם אין להם ביקוש גדול, לצורך עידוד ה'תרבות'. לדידם, רק התרבות המוגדרת במקרא (במדבר לב, יד) ראויה לעידוד. הם גם אינם מבינים את החומרים שלנו - למרבה הצער, הם בקיאים הרבה יותר במוטיבים מערביים ונוצריים.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיד

א בְּצֵאת יִשְׂרָאֵל מִמִּצְרָיִם בֵּית יַעֲקֹב מֵעַם לֹעֵז:ב הָיְתָה יְהוּדָה לְקָדְשׁוֹ יִשְׂרָאֵל מַמְשְׁלוֹתָיו:ג הַיָּם רָאָה וַיָּנֹס הַיַּרְדֵּן יִסֹּב לְאָחוֹר:ד הֶהָרִים רָקְדוּ כְאֵילִים גְּבָעוֹת כִּבְנֵי צֹאן:ה מַה לְּךָ הַיָּם כִּי תָנוּס הַיַּרְדֵּן תִּסֹּב לְאָחוֹר:ו הֶהָרִים תִּרְקְדוּ כְאֵילִים גְּבָעוֹת כִּבְנֵי צֹאן:ז מִלִּפְנֵי אָדוֹן חוּלִי אָרֶץ מִלִּפְנֵי אֱלוֹהַּ יַעֲקֹב:ח הַהֹפְכִי הַצּוּר אֲגַם מָיִם חַלָּמִישׁ לְמַעְיְנוֹ מָיִם:
נקרא  8  פעמים

אתגר AI

חלון ראווה • אתגר 123

לוח מודעות

למעלה