המדריך היומי יצירת קובץ התקנה של windows 7 בהתאמה אישית

שי אבידר

משתמש רשום
להדק חגורות מתחילים!!!
מתאים לטכנאים רמת מתקדם וכן לדודכהן המוכשר
הקדמה קצרצרה...חחח

בכל דיסק התקנה של חלונות7 ישנו קובץ התקנה מיוחד הנקרא install.wim (נמצא בתוך תיקיית sources) והוא ורק הוא מכיל את כל קובצי ההתקנה של החלונות כלומר שכל שאר הקבצים הנמצאים בדיסק הם לצורך הכנה של ההתקנה וכו'.
קובץ ה wim הינו קובץ תמונה ועובד בצורת compenent - רכיבים וכן אינדקס, הכלי שבעזרתו מטפלים בקובץ לחילוץ פתיחה וסגירה נקרא imagex כלי של microsoft היודע לטפל בפורמט זה, כמו ש poweriso יודע לטפל בקובצי iso.
כבר ניתן להבין כי אם אצור מחיצה ראויה להתקנה (מחיצת primary עם bootsector גירסה nt60 הטוענת את קובץ האיתחול bootmgr וכן תסומן כפעילה) ואחיל-אשפוך לתוכה את קובץ ה install.wim ואצור כניסה בקובץ ה bcd - הנמצא בתיקיית boot לקובץ ה winload הנמצא בתיקיית windows אזי קיבלתי התקנה של win7.
מסובך?-לא כל כך דיסק ההתקנה מסדר לנו הכל באוטומט ובהמשך נכיר עוד תוכנות היודעות לעשות זאת (אם כי ע"י הרצת פקודה פשוטה דרך ממשק pe3 ומעלה אפשר גם ידני:bcdboot c:\windows ויצרנו כניסה ל winload הטוען את המערכת כש "c" בפקודה הוא אות המחיצה של הווינדוס הוא יכול להיות גם "e" לצורך העיניונים).
הסבר הדברים בהרחבה​
לכולם במחשב יש אמצעי אחסון - הארד דיסק עליו מותקנת מערכת ההפעלה כשאנו מדליקים את הממחשב התוכנה הראשונה שנטענת נקראת ביוס הכתובה בשפת אסמבלר השפה הנמוכה ביותר דרגה אחת לפני השפה הבינארית ,לאחר שהמחשב סיים את תהליך ה post כלומר הביוס שנטען המערכת פונה להארד דיסק לטעינת מערכת הפעלה רחבה דוגמת וינדוס 7, כידוע להארד דיסק אחד יכולות להיות כמה מחיצות אשר אנו רואים אותם במחשב בצורת כוננים שלכל כונן יש אות...אבל התוכנה הראשונה שהמחשב פוגש שהוא ניגש להארד דיסק נקראת mbr - רשומת אתחול ראשית שהיא בעצם התוכנה שמפעילה את ההארד דיסק ומאפשרת בכלל גישה לתווך, התוכנה יושבת ממש בסקטור הראשון וכל פגיעה אפילו הקטנה ביותר תביא לכשל טוטלי בטעינה (ה mbr של חלונות 7 שוקל בסך הכל סקטור אחד שהוא 512 בתים ומתחיל בפקודת אסמבלר 33 אם נשנה את המספר ל 34 בעזרת תוכנה כמו bootice המסך ישאר שחור לנצח) הרבה וירוסים בעבר תקפו את ה mbr אבל ההגנות השתפרו וכמעט לא נתקלים בוירוסים כאלה בכל אופן קל מאד לתקן את ה mbr דרך repair your compuer המגיע עם דיסק ההתקנה..

מי שהתייעף יכול לקפוץ לתכל'ס

ישנם כמה סוגי מחיצות ולא נרחיב אודותם (רק זה חסר לנו..) ונתמקד במחיצות הראשיות באנגלית primary , לכל מחיצת primary יכולת להיות מחיצה נטענת אפילו אם היא השלישית בהארד דיסק אם נסמן את המחיצה כפעילה active אזי ה mbr ידע לדלג על 2 המחיצות הראשונות ולבצע אתחול ממנה, לכל מחיצה primary גם סקטור מיוחד האומר למחיצה איזה קובץ לטעון מה שנקרא bootsector אם ה bootsector של המחיצה הפעילה יהיה בגירסת nt60 אזי המחיצה תחפש את קובץ הטעינה של חלונות 7 bootmgr ואם ה bootsector של המחיצה הפעילה יהיה בגרסת nt52 אזי המחיצה תחפש את קובץ הטעינה של xp הנקרא ntldr. (מספיק שנשנה את הבוטסקטור לגירסת nt52 בעזרת פקודה:bootsect /nt52 sys /force /mbr או בעזרת תוכנה bootice בכדי לקבל מסך שחור והודעת שגיאה של ntldr is missing...לא לנסות!!!).
ל mbr יכולת תמיכה של עד 4 מחיצות ראשיות.

קובץ ה bootmgr הינו מנהל הטעינה של החלונות קובץ שמסוגל לטעון המון תצורות ועובד במקביל עם קובץ ה bcd - boot configuration data תמיד שני הקבצים האלה יהיו במחיצה האקטיבית-פעילה כשקובץ ה bcd הוא קובץ המכיל את המידע אודות המערכות הפעלה מיקומם בנתיב וכן את תצורת הטעינה שלהם (מי שעובד עם תוכנת easybcd יכול לערוך את הקובץ בצורה קלה יחסית וליצור כניסות למערכות הפעלה שונות כולל לינוקס grub).
עד כאן הבנו שמספיק קובץ bootmgr ן bcd אחד בכדי שנוכל לטעון הרבה סוגי מערכות הפעלה שכמובן bootmgr יציג תפריט בחירה בהתאם.

כשאנו מתקינים חלונות 7 בהתקנה פורמלית על הארד דיסק חדש שמנו לב שהמערכת יצרה מחיצה של 100 מגה שהיא בעצם המחיצה הפעילה ושם נמצאים קובצי האתחול הנ"ל..כל שאר קובצי ההתקנה מותקנים במחיצה אחרת..כמובן שהמחיצה של ה100 מגה לא קיבלה אות כונן (mount point) ולכן לא רואים אותה אבל היא קיימת..
לכן חשוב לדעת שכל תוכנת התקנה חיצונית של חלונות 7 תתייחס תמיד ל2 מחיצות , מחיצת הבוט שהיא בעצם המחיצה הפעילה ומחיצת ההתקנה, אבל בהחלט שאפשר להתקין את הכל על מחיצה אחת פעילה (ככה אני עושה מטעמי נוחות) יצירת המחיצה של ה100 מגה נועדה אך ורק לצורך ה bitlocker ולא לשום שימוש אחר !!!

עכשיו נעבור לתכל'ס (גם לי יש גבול לסבלנות)

נתקין את חלונות 7 על מחשב הטכנאי שלנו (אני משתמש במכונה וירטאולית) על מחיצה אחת ונשאיר מחיצה אחרת לשמירת הקובץ אותו ניצור 10 גיגה יספיקו לכך.
במסך ה oobe הראשון של יצירת שם משתמש וסיסמה נלחץ ביחד על מקשים ctrl+shift+f3 בכדי לעבור למצב עריכה audit mode..
המחשב יופעל מחדש ויכנס למערכת עם חשבון administrator וכן יעלה חלון של כלי הכנת המערכת..שבשלב זה נסגור אותו..
עכשיו נתקין את כל התוכנות הרצויות לנו שיכללו בתמונה (dotnet directx office winrar poweriso chrome acrobatreader k-lite vlc moviemaker) בקיצור תוכנות שכולם משתמשים..
אזהרה!!! לא להתקין את eset גורם לתקלה בביצוע.
לאחר שהתקנו את כל התוכנות הרצויות נפעיל את תוכנת הsysprep הנמצאת בנתיב:
c:\windows\system32\sysprep או שפשוט נבצע אתחול למחשב ונקבל את החלון בכניסה הבאה..
בחלון כלי הכנת המערת נסמן את תיבת הסימון "הכלל" (generalize) וכן נבחר באפשרות כיבוי לא הפעלה מחדש..קצת זמן לחשוב!!!
המערכת תבצע את שלב ההכנה (שבעצם מוציא אותנו מתלות החומרה של המערכת ומחזיר אותה למצב התקנה ראשונית אבל עם כל התוכנות שהתקנו).
לאחר שהמערכת תגמור יתבצע כיבוי...כאן צריך זהירות כי עכשיו צריך לעלות לא דרך ההארד דיסק אלא דרך hbcd היירנס בוט סידי (אני משתמש עדיין ב15.1)
אז נכנס לביוס ונגדיר לעלות דרך הcd או מה שלא יהיה קודם ההארד דיסק.
נעלה דרך minixp ונראה את המחיצות איזה אות קיבלו נשים לב למחיצת הווינדוס וכן למחיצה שבה נשמור את קובץ ה install.wim..
עכשיו נריץ את ה program launcher נעמוד בתפריט על backup ומשם נריץ את gimagex שהיא גירסה גרפית של התוכנה..
בלשונית source נלחץ על התיקייה וננתב אל אות המחיצה שבה קובצי windows.
בלשונית destenation-יעד ננתב אל המחיצה שבה אנו רוצים לשמור את הקובץ וניתן לו את השם install.
את ה name -wim1 נשנה לשם שאנו רוצים שיופיע כשנפתח את הקובץ ובכל מקרה האינדקס של התמונה ימוספר כ 1 בצורה אוטומטית..
לסיום נלחץ עך לשונית create למטה ו....נמתין בסבלנות ליצירת הקובץ.
בסיום התהליך נקבל קובץ install.wim שאותו נוכל להחליף עם הקובץ המקורי בדיסק ההתקנה בעזרת תוכנה כמו poweriso או להתקין אותו כמו שהוא בעזרת תוכנת nt6 fast install שנמצאת גם ב hbcd קטגורית other או דרך תוכנת winNTsetup גירסה 3.7 מומלץ (ככה אני מתקין יען יש אפשרות של התקנת בוט efi)

אפשר לשכלל את קובץ ההתקנה ע"י תוספת קובץ unattend.xml הנעשה ע"י תוכנת sim של מיקרוסופט עם copyprofile הנותן גם תצורת פרופיל אישי ערוך ועוד חזון למועד!!

בהצלחה!!!
 

קבצים מצורפים

  • -1.png
    KB 72.6 · צפיות: 43
  • 1.png
    KB 127.3 · צפיות: 43
  • 3.png
    KB 411.1 · צפיות: 44
  • 4.png
    KB 374.8 · צפיות: 37
  • 5.png
    KB 16.5 · צפיות: 38
  • 6.png
    KB 41.1 · צפיות: 34
  • 7.png
    KB 75.2 · צפיות: 40
  • 8.png
    KB 71.7 · צפיות: 45
  • 9.png
    KB 75.5 · צפיות: 35
  • 10.png
    KB 61.6 · צפיות: 34

eli lev

משתמש פעיל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
D I G I T A L
שי הרבה זמן היה פה שקט בפורום "פינת המדריך היומי", עד ששברת את הרגל :)
 

zeevgros

משתמש רשום
שי אנו מתחננים שגם שתבריא תכתוב פעם ביום איזה מאמר???...
 

פרסומון

משתמש סופר מקצוען
יפה מאד.
הסברה יפה מאד.
חלק מהדברים לא ידעתי (על אף שקראתי על כך מדריכים בעבר...)

רק השגה קטנה, לא עדיף לעשות את הגיבוי על דיסק קשיח חיצוני מאשר ליצור מחיצה לכך בתוך המחשב?


נ.ב. ההשגה היא מעבר למה שאני עצבני עליך שבדיוק בזמנים הכי לחוצים שלי (אני כמעט ולא נכנסתי לכאן בשבוע האחרון), אתה עושה מדריכים כאלו.
תבוא אליי ואני ארפא לך את הרגל וזהו...
רפואה שלימה.
 

שי אבידר

משתמש רשום
נכתב ע"י פרסומון;1440624:
יפה מאד.
הסברה יפה מאד.
חלק מהדברים לא ידעתי (על אף שקראתי על כך מדריכים בעבר...)

רק השגה קטנה, לא עדיף לעשות את הגיבוי על דיסק קשיח חיצוני מאשר ליצור מחיצה לכך בתוך המחשב?


נ.ב. ההשגה היא מעבר למה שאני עצבני עליך שבדיוק בזמנים הכי לחוצים שלי (אני כמעט ולא נכנסתי לכאן בשבוע האחרון), אתה עושה מדריכים כאלו.
תבוא אליי ואני ארפא לך את הרגל וזהו...
רפואה שלימה.


תודה רבה פרסומון הצדיק וחן חן לך על כל העזרה והתמיכה המיקצועית והאפקטיבית כאן בפורום והכל בשפה ברורה ונעימה מתוך ענות חן עצות ופתרונות מחכימים שכולנו לומדים מהם...אין עליך!!!:):):)

בקשר להשגה פשיטא ופשיטא שאתה צודק וזה כל המטרה ביצירת הקובץ שנוכל להתקין מדיסק נייד..רק שסמכתי עליכם שתבינו לבד..גם אצלי כמובן קובצי ההתקנה נמצאים על דיסק און קי שעשיתי אותו bootable עם תפריט אתחול לכל סוגי הבעיות וההתקנות (אולי רעיון למאמר הבא אם אוכל..)
 

קבצים מצורפים

  • תפריט_אתחול.png
    KB 16.3 · צפיות: 25

zeevgros

משתמש רשום
(אולי רעיון למאמר הבא אם אוכל..)
אתה חייב ןלא אולייייייייייי........
 

asf

משתמש פעיל
שי תודה רבה על המדריך אבל
למה נכפל הגודל של הקובץ install.wim? זה אמור לקרות?
ועוד איך אני מחליף בתוך קובץ ISO קיים הקובץ install.wim? ניסיתי עם poweriso אבל אז הקובץ נהפך ללא bootable.
ועוד עכשיו הוא מתקין מאוד מאוד לאט.
תודה מראש על המענה
 

מישהו12

מהמשתמשים המובילים!
הנדסת תוכנה
אם נמחקה לי מערכת ההפעלה מהמחשב, יש דרך לשחזר אותה בלי לקנות מערכת חדשה?
 

כוכב ירושלמי

משתמש חדש
אני רוצה להמיר קובץ WINDOWS 10 לקובץ התקנה כדי להמיר אותו ממחשב מה התוכנית ההכי מומלצת פשוט אני חדש ולא נותנים לי לפתוח פורום חדש
צריך להמיר אותו למחיצה GSM לפני ההתקנה
תודה
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ב'

ט בַּמֶּה יְזַכֶּה נַּעַר אֶת אָרְחוֹ לִשְׁמֹר כִּדְבָרֶךָ:י בְּכָל לִבִּי דְרַשְׁתִּיךָ אַל תַּשְׁגֵּנִי מִמִּצְוֹתֶיךָ:יא בְּלִבִּי צָפַנְתִּי אִמְרָתֶךָ לְמַעַן לֹא אֶחֱטָא לָךְ:יב בָּרוּךְ אַתָּה יְהוָה לַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:יג בִּשְׂפָתַי סִפַּרְתִּי כֹּל מִשְׁפְּטֵי פִיךָ:יד בְּדֶרֶךְ עֵדְוֹתֶיךָ שַׂשְׂתִּי כְּעַל כָּל הוֹן:טו בְּפִקֻּדֶיךָ אָשִׂיחָה וְאַבִּיטָה אֹרְחֹתֶיךָ:טז בְּחֻקֹּתֶיךָ אֶשְׁתַּעֲשָׁע לֹא אֶשְׁכַּח דְּבָרֶךָ:
נקרא  5  פעמים

לוח מודעות

למעלה