ייעוץ בדחיחת רישום בטאבו

יאן

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
(שואל בשביל חבר)
יש לי דירה עם היטל השבחה שתוקפו מסתיים בעוד כחצי שנה
וברצוני למכור את הדירה עכשיו
שמעתי שיש אפשרות למכור את הדירה ועדיין לא לרשום זאת בטאבו, אלא לאחר מועד תוקף היטל ההשבחה
כמובן שלא מקבלים את הכסף מהקונה
מי עשה את זה או יודע ע"ז ויוכל לעזור ?
 

A052

משתמש סופר מקצוען
זה לא כ"כ פשוט חוקית, היות וצריך לדווח למס הכנסה מיד שיש חוזה וזה לפי תאריך החוזה.
ייתכן ויש פתרון בחתימה על חוזה עם תאריך עתידי.

תבדקו מול עו"ד שמבין עניין.
 

wail

משתמש צעיר
עיצוב ואדריכלות פנים
היטל השבחה של העיריה ולא קשור למס הכנסה . צריך לחכות עם הבקשה לאישור עיריה לטאבו עד הפטור (בד"כ העיריה מבקשת חוזה מכר לכן מומלץ לדחות את תאריך המכירה) ואז תוכלו לרשום בטאבו
 

ציפי שטרן

משתמש חדש
בקיצור עסקת מכר חייבת להיות מדווחת לשלטונות המס היינו משרדי מיסוי מקרקעין תוך 30 יום מן המכירה, לצורך רישום הקונה בטאבו צריך להביא אישור מהעיריה שאין חובות בהיטל השבחה. לצורך קבלת האישור צריך להראות את חוזה המכר, סביר להניח שבמידה והם יראו שתאריך המכר הינו לפני סיום החצי שנה הם עלולים לחייב בהיטל השבחה.
כמו שאמר כאן מישהו צריך גב של עו"ד איך עושים עסקה כזו.
בכל מקרה אם הרוכש מתכוון לבנות אז לדעתי הוא יצטרך לשלם את היטל ההשבחה, וצריך לבחון את הסיכומים שלכם בענין, כי אם מכרת לו את הדירה עם זכויות בניה הסבירות שאתה צריך לשלם את המס.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קכב

א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית יְהוָה נֵלֵךְ:ב עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ בִּשְׁעָרַיִךְ יְרוּשָׁלִָם:ג יְרוּשָׁלִַם הַבְּנוּיָה כְּעִיר שֶׁחֻבְּרָה לָּהּ יַחְדָּו:ד שֶׁשָּׁם עָלוּ שְׁבָטִים שִׁבְטֵי יָהּ עֵדוּת לְיִשְׂרָאֵל לְהֹדוֹת לְשֵׁם יְהוָה:ה כִּי שָׁמָּה יָשְׁבוּ כִסְאוֹת לְמִשְׁפָּט כִּסְאוֹת לְבֵית דָּוִיד:ו שַׁאֲלוּ שְׁלוֹם יְרוּשָׁלִָם יִשְׁלָיוּ אֹהֲבָיִךְ:ז יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילֵךְ שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתָיִךְ:ח לְמַעַן אַחַי וְרֵעָי אֲדַבְּרָה נָּא שָׁלוֹם בָּךְ:ט לְמַעַן בֵּית יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֲבַקְשָׁה טוֹב לָךְ:
נקרא  7  פעמים

לוח מודעות

למעלה