יועצת בית הספר- מה לעשות?

כדור האש

משתמש רשום
אשמח לעזרתכן,
בבית הספר של הבת שלי יש יועצת שאין לה כל כך תפקיד מוגדר.
לפני כמה שנים היא "ירדה" על הבת שלי, היה סיפור מאוד לא נעים
והתנהגות בעיתית מצד היועצת, אין לי כח להיכנס לזה.
בקיצור עבר, נגמר, הודעתי לה שלא תתקרב לבת שלי וזהו.

עכשיו שמעתי כמה סיפורים ומתברר שהבנאדם לא נרגע מאז, מה שהיא עושה בעצם
זה ללכת לבנות המסכנות של בית הספר או סתם בנות שהמחנכת שלהן פנתה אליה/ סתם התחשק לה
ולהתחיל לחפור להן חזק בחיים, ס ת ם פשוט לוקחת ילדה קטנה מושיבה אותה ובמשך שעה ארוכה שואלת אותה שאלות.
לבנות שלי היא התערבה ביחסים ביניהן, "את אל תהיי חברה שלה זה לא טוב לך, בהפסקה תשחקי עם זאת ועם זאת"
אמרתי לה שלא תתערב ביחסים ביניהן וכלום, הבנות שיחקו יחד בהפסקה- לקחה כל אחת לחדר שלה ואמרה לה לא לשחק עם אחותה.
ושלא תטעו, אילו היו הדברים הקטנים שהיא עשתה להן.

בקיצור אין לי מושג איזו הכשרה היא עברה אבל מה שהיא עושה זה לקחת את הילדה ולתת לה הרגשה כמה היא מסכנה, לקרוא לה שוב ושוב לחדר,
אצל הילדה שלי היא לא רצתה לבוא כמובן, אבל מה ילדה בת שמונה יכולה לעשות מול אישה מצוות בית הספר שקוראת לה?

היא עושה מהילדות מסכנות, גורמת להן לתלות בה ומספרת למורות שלהן עד כמה הן בעיתיות.
מחבקת ילדה בפני בנות אחרות.

אני הזהרתי אותה לא לגעת בבנות שלי אבל לאחרונה שמעתי מאמהות אחרות על נזקים שנעשו לבנות שלהן- בנות נעשו חסרות ביטחון עצמי, היא העמידה אותן במקום של מסכנות, משהו קטן שבת סיפרה היא הפכה אותו לבעיה וגרמה לבנות להרגיש שהן בעיתיות- וכמובן גם החברות שלהן וגם המורות חשבו כך.
וראיתי בנות שהיא מדברת איתן בלי ידיעת האמהות.
מה אני אמורה לעשות? בזמנו דיברתי עם ההנהלה וכמו לקיר.
זה לא משהו אסור, או חמור, או הזוי,אבל בנות נהרסות מזה.
האישה- אין מצב לדבר איתה.
מה לדעתכן אני צריכה לעשות?
 

שירו

משתמש סופר מקצוען
עריכה והפקת סרטים
לפי החוק, אסור לה לדבר עם ילדה ללא הסכמה בכתב מההורה!!!
זה פלילי ואפשר לפנות למשטרה!!
 

יעל

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
את מה שכתבת כאן תשלחי להנהלת בית הספר,
ולמטה תכתבי העתקים: משרד החינוך, החינוך העצמאי וכו' וכו'..

 

Excel

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
העתק ממשרד החינוך

בשנת 1954 המליצה העצרת הכללית של, האומות המאוחדות למדינות החברות בה, לציין מידי שנה את יום הילד הבינלאומי. ה- 20 בנובמבר נבחר כיום שבו מציינים את היום הבין לאומי לזכויות הילד. זהו היום שבו אישרה העצרת הכללית של האומות המאוחדות את האמנה לזכויות הילד בשנת 1989. ביום זה מגויסת התקשורת להגברת המודעות לרווחתם ולבריאותם של ילדים, בכל רחבי העולם ולעידוד האחווה וההבנה בין ילדים. [h=2]האמנה לזכויות הילד[/h]
האמנה הבינלאומית לזכויות הילד/ה, שנכתבה על ידי מומחים רב תחומיים במשך 10 שנים, הינה המסמך המרכזי, החשוב והמקיף ביותר המגדיר את מכלול החובות שיש למדינות כלפי הילדים החיים בהן.

האמנה עוסקת בזכויותיהם הבסיסיות של ילדים בתחומי חייהם השונים: הגנה על עצם חייהם, על ביטחונם הפיזי והנפשי ועל בריאותם

וכן על תנאי קיום בסיסיים כמו מזון וקורת גג, הבטחת זכותם לרכוש השכלה וחינוך, שמירה על זכויות האזרח שלהם ועוד. האמנה קובעת כי יש להבטיח זכויות אלה בסביבות החיים השונות של הילדים: במשפחה, בבית הספר, בקהילה ובחברה. נקודת המוצא של האמנה היא ראיית הילד כאדם צעיר אך אוטונומי ככל האפשר, הנושא בזכויות ובחובות.

האמנה נכנסה לתוקף במדינת ישראל לאחר אשרורה ב-2 בנובמבר 1991. מאז המדינה מחויבת לקיום הוראות האמנה, לשמירה על זכויות הילדים המפורטות בה ולהתאמת חוקי המדינה להוראותיה.

בשנת 2000, חוקקה הכנסת את חוק זכויות התלמיד. החוק נותן תוקף רשמי לזכויות התלמיד, מול החובות המוטלות עליו. חוק זה הוא ברוח כבוד האדם ועקרונות אמנת האו"ם. בכנסת יש גם ועדה מיוחדת לקידום מעמד הילד והיא דנה בנושאים הקשורים לזכויות וחובות הילד ועוסקת בחקיקה הנוגעת בענין זה.​

 

פנינה 99

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י כדור האש;n4886169:
אשמח לעזרתכן,
בבית הספר של הבת שלי יש יועצת שאין לה כל כך תפקיד מוגדר.
לפני כמה שנים היא "ירדה" על הבת שלי, היה סיפור מאוד לא נעים
והתנהגות בעיתית מצד היועצת, אין לי כח להיכנס לזה.
בקיצור עבר, נגמר, הודעתי לה שלא תתקרב לבת שלי וזהו.

עכשיו שמעתי כמה סיפורים ומתברר שהבנאדם לא נרגע מאז, מה שהיא עושה בעצם
זה ללכת לבנות המסכנות של בית הספר או סתם בנות שהמחנכת שלהן פנתה אליה/ סתם התחשק לה
ולהתחיל לחפור להן חזק בחיים, ס ת ם פשוט לוקחת ילדה קטנה מושיבה אותה ובמשך שעה ארוכה שואלת אותה שאלות.
לבנות שלי היא התערבה ביחסים ביניהן, "את אל תהיי חברה שלה זה לא טוב לך, בהפסקה תשחקי עם זאת ועם זאת"
אמרתי לה שלא תתערב ביחסים ביניהן וכלום, הבנות שיחקו יחד בהפסקה- לקחה כל אחת לחדר שלה ואמרה לה לא לשחק עם אחותה.
ושלא תטעו, אילו היו הדברים הקטנים שהיא עשתה להן.

בקיצור אין לי מושג איזו הכשרה היא עברה אבל מה שהיא עושה זה לקחת את הילדה ולתת לה הרגשה כמה היא מסכנה, לקרוא לה שוב ושוב לחדר,
אצל הילדה שלי היא לא רצתה לבוא כמובן, אבל מה ילדה בת שמונה יכולה לעשות מול אישה מצוות בית הספר שקוראת לה?

היא עושה מהילדות מסכנות, גורמת להן לתלות בה ומספרת למורות שלהן עד כמה הן בעיתיות.
מחבקת ילדה בפני בנות אחרות.

אני הזהרתי אותה לא לגעת בבנות שלי אבל לאחרונה שמעתי מאמהות אחרות על נזקים שנעשו לבנות שלהן- בנות נעשו חסרות ביטחון עצמי, היא העמידה אותן במקום של מסכנות, משהו קטן שבת סיפרה היא הפכה אותו לבעיה וגרמה לבנות להרגיש שהן בעיתיות- וכמובן גם החברות שלהן וגם המורות חשבו כך.
וראיתי בנות שהיא מדברת איתן בלי ידיעת האמהות.
מה אני אמורה לעשות? בזמנו דיברתי עם ההנהלה וכמו לקיר.
זה לא משהו אסור, או חמור, או הזוי,אבל בנות נהרסות מזה.
האישה- אין מצב לדבר איתה.
מה לדעתכן אני צריכה לעשות?

אשמח לסיע לך במייל
m0527614347
 

לילי 1

משתמש מקצוען
נכתב ע"י שירו;n4886221:
לפי החוק, אסור לה לדבר עם ילדה ללא הסכמה בכתב מההורה!!!
זה פלילי ואפשר לפנות למשטרה!!
מה??
את בטוחה שכל פעם שאיש צוות פונה לבת שלך הוא חייבלדבר איתך קודם? אני מופתעת

לי זה לא נראה פלילי בכלל וגם לא נראה ככוונות רעות. יותר נראה שמישהו בלי תפקיד מוגדר מחפש ליצוק משמעות לעבודת יומו. וכידוע, הדרך לגיהנום רצופה כוונות יפות.

אולי כדאי לך לדבר יפה עם היועצת המסורה, להכיר לה טובה על כוונותיה היפות ולספר לה שהבת שלך כבר בטיפול וההתערבות תחבל בה? תבקשי ממנה לעדכן אותך מייד על כל בעיה אפשרית אך לא דרך הבת. כמובן, את מכירה את הסיטואציה והנפשות אז אני רק מציעה גישה. ובכלל, התלהמות וקשיחות מול צוות בית הספר ירעו לבנות שלך. לכי איתם בטוב ובכחש...

 

עזר כנגדו

משתמש פעיל
קצת קשה לי להאמין שמנהלת בית ספר מחזיקה יועצת שנים ש"כל ההורים לא מרוצים ממנה" ו"היא הורסת את הבנות".
יכול להיות בהחלט שעם הבנות שלך זה לא היה מוצלח אבל מי אמר שהיא לא מקצועית או שיש לה תפקיד בלי הגדרה?
אולי, וסביר בהחלט, שיש בנות שהיא עזרה להן באמת, והורים שמודים לה מאד.
וככל שאני יודעת, אבל אבדוק זאת שוב היום, לא צריך אישור מההורים לשיחה עם יועצת בית הספר.
הנהלה היא לא קיר - כשיושבים בישיבה מתוכננת (מראש!) ומגישים שאלות ענייניות ולא מתקיפות, בד"כ משיגים תשובות.
(אגב, ראיתי הרבה מנהלות שמול האבות הם מספקות יותר תשובות..., אולי כדאי לך לנסות)
 

כדור האש

משתמש רשום
נכתב ע"י עזר כנגדו;n4886494:
קצת קשה לי להאמין שמנהלת בית ספר מחזיקה יועצת שנים ש"כל ההורים לא מרוצים ממנה" ו"היא הורסת את הבנות".
יכול להיות בהחלט שעם הבנות שלך זה לא היה מוצלח אבל מי אמר שהיא לא מקצועית או שיש לה תפקיד בלי הגדרה?
אולי, וסביר בהחלט, שיש בנות שהיא עזרה להן באמת, והורים שמודים לה מאד.
וככל שאני יודעת, אבל אבדוק זאת שוב היום, לא צריך אישור מההורים לשיחה עם יועצת בית הספר.
הנהלה היא לא קיר - כשיושבים בישיבה מתוכננת (מראש!) ומגישים שאלות ענייניות ולא מתקיפות, בד"כ משיגים תשובות.
(אגב, ראיתי הרבה מנהלות שמול האבות הם מספקות יותר תשובות..., אולי כדאי לך לנסות)

אני לא רוצה שיזהו את בית הספר אבל ההנהלה שם לא מוצלחת בכלל.
בכלל. ואני אתן לך דוגמא שתביני את המצב- בזמנו הייתי צריכה להעביר בת אחת בגלל אותה "יועצת"
לבית ספר אחר. איך שהעברתי אותה- אני מקבלת מכתב מהבית ספר שהבת השניה (שנשארה בבית הספר)
לא מתאימה לבית ספרנו ואנחנו ממליצים להעביר אותה. מדובר בילדה גאונית, חברותית, מוצלחת ואני לא אומרת את זה כי אני אמא שלה.
בעלי התקשר למנהלת מה זה אמור להביע- היא לא ידעה מזה בכלל! התברר שזו היתה היועצת.

ולא, היא לא הסתבכה רק עם הבנות שלי, היו הרבה סיפורים אבל המנהלת אהבה אותה- נשארה.
 

כדור האש

משתמש רשום
נכתב ע"י לילי 1;n4886487:
מה??
את בטוחה שכל פעם שאיש צוות פונה לבת שלך הוא חייבלדבר איתך קודם? אני מופתעת

לי זה לא נראה פלילי בכלל וגם לא נראה ככוונות רעות. יותר נראה שמישהו בלי תפקיד מוגדר מחפש ליצוק משמעות לעבודת יומו. וכידוע, הדרך לגיהנום רצופה כוונות יפות.

אולי כדאי לך לדבר יפה עם היועצת המסורה, להכיר לה טובה על כוונותיה היפות ולספר לה שהבת שלך כבר בטיפול וההתערבות תחבל בה? תבקשי ממנה לעדכן אותך מייד על כל בעיה אפשרית אך לא דרך הבת. כמובן, את מכירה את הסיטואציה והנפשות אז אני רק מציעה גישה. ובכלל, התלהמות וקשיחות מול צוות בית הספר ירעו לבנות שלך. לכי איתם בטוב ובכחש...

זה באמת לא פלילי. לכן שאלתי מה לעשות כי זה באמת כמו שכתבת- הדרך לגיהנום רצופה כוונות טובות.
לדבר איתה זה לא ילך, אני לא יכולה אפילו לפרט אבל היא לא מישהי שאפשר לדבר איתה בכלל.
היא רק תסביר לי במתק לשון למה אני לא טובה או הבת שלי לא טובה או ההנהלה לא טובה, היא מסוג האנשים המושלמים.

והבעיה היא לא הבת שלי, אני סיימתי עם זה, אני שואלת מה לעשות עם זה שהיא מתעסקת עם עוד בנות.
האם אני צריכה להתערב? אני פשוט יודעת מה היא מסוגלת לעשות.
 

שירו

משתמש סופר מקצוען
עריכה והפקת סרטים
נכתב ע"י לילי 1;n4886487:
מה??
את בטוחה שכל פעם שאיש צוות פונה לבת שלך הוא חייבלדבר איתך קודם? אני מופתעת

לי זה לא נראה פלילי בכלל וגם לא נראה ככוונות רעות. יותר נראה שמישהו בלי תפקיד מוגדר מחפש ליצוק משמעות לעבודת יומו. וכידוע, הדרך לגיהנום רצופה כוונות יפות.

יועצת היא לא סתם "איש צוות", היא איש מקצוע פרא-רפואי, ואסור לה לתת טיפול פרא - רפואי לקטין ללא הסכמת ההורה.(או האפוטרופוס)
וזה לא קשור ל"נראה לי" או "לא נראה לי". זה חוק ואת יכולה לברר אותו.
ולפי הסיפור - צריך לבדוק אם היא בכלל נושאת תעודה של יועצת מוסמכת, ומי האחראי עליה. (יש יותר מידי שרלטנים באזור...)


 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
אם הילדות שלך לא אצלה וכבר לא סובלות ממנה, זה כבר לא הענין שלך.
אם להציל אחרים- תשאלי רב מה את יכולה לומר לאמהות לידך ואיך,
אבל אם לא, לא בטוח שמצופה ממך לדאוג לאחרים.
מה גם שאם המצב הוא כפי שתיארת, אני מניחה שהילדות עצמן בזות להתנהלות שלה,
גם ילדה בכיתה ג' יכולה לומר לחברה שלה: אוף היועצת המעצבת הזאת!
ולצערי, מכירה עוד יועצת חסרת טקט. לא בטוח שהיא הורסת לבנות כמו לעצמה.

בקיצור- אם זה לא קשור לבנות שלך, לא עלייך המלאכה לגמור..
ולגבי הזהרת אמהות מורות אחרות- תבדקי את ההלכה כמה את יכולה להזהיר.

אם אמא תשמע שצריך לעקוב אחרי היועצת כי ההתנהלות שלה בעייתית- אני מניחה שזה יספיק לה לקחת אחריות.
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י כדור האש;n4886499:
אני לא רוצה שיזהו את בית הספר אבל ההנהלה שם לא מוצלחת בכלל.
בכלל. ואני אתן לך דוגמא שתביני את המצב- בזמנו הייתי צריכה להעביר בת אחת בגלל אותה "יועצת"
לבית ספר אחר. איך שהעברתי אותה- אני מקבלת מכתב מהבית ספר שהבת השניה (שנשארה בבית הספר)
לא מתאימה לבית ספרנו ואנחנו ממליצים להעביר אותה. מדובר בילדה גאונית, חברותית, מוצלחת ואני לא אומרת את זה כי אני אמא שלה.
בעלי התקשר למנהלת מה זה אמור להביע- היא לא ידעה מזה בכלל! התברר שזו היתה היועצת.

ולא, היא לא הסתבכה רק עם הבנות שלי, היו הרבה סיפורים אבל המנהלת אהבה אותה- נשארה.


לא שווה לך להעביר גם את הבת השנייה?
סביר להניח שהיועצת זוכרת לך חסד נעורייך והיא עוד תטפל בבת שנשארה.
למיטה חולה לא מכניסים אדם בריא, אני במקומך הייתי לוקחת את הבת השנייה ומעבירה לבית ספר
עם הנהלה נורמטיבית ועם יועצת מוסמכת! [תבקשי ממנה שתראה לך תעודות- ללא ספק היא תתחמק]
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
אין כזה דבר יועצת בית ספר בלי תעודות.
אלא א"כ היא לא מקבלת כסף ממשרד החינוך.
אבל יועצת בית ספר חייבת לשאת תואר ביעוץ חינוכי!
רק חבל שאין לה גם תואר בהתנהגות חינוכית..

ושוב, לפעמים לא רואים את כל התמונה כולה.
אולי היועצת כן בסדר וכן נחמדה, ותפסת אותה בצורה לא נכונה.
יש כאלו שלא סובלים שאלות, ורואים אותן כחפירות גם אם בסה"כ אנשים מנסים לדעת מה קורה.

אני יודעת על יועצת שהביאו לה מקרה דרוש לטיפול, והאמא לא שיתפה םפעולה,
כל בית הספר התייאש, ובסוף היועצת לקחה על עצמה את תפקיד הרעה, וניסתה לטפל לקול מחאות האמא.
אם זה בסדר או לא? לא בטוח. כי יש דרכים אחרות לטיפול בלי להתחיל לאלץ.

במקרה שלך- בד"כ בית ספר כן אמור להתייחס.
אם גם ההנהלה לא בסדר, גם היועצת וגם המורות,
אולי באמת כדאי להעביר את הילדות לבי"ס אחר.
 

מאירה 1

משתמש רשום
אני מכירה דרך עבודתי כמה יועצות שהתחילו את דרכן יחד עם ביה"ס
ונשארו איתו...
לא בטוח בכלל מה ההכשרה שלהן, ועד כמה אפשר לסמוך עליהן,
אבל מההתנהגות הכללית שלהן כלפי הצוות - אני לא הייתי מפקירה אצלן את הבת שלי


וכמובן בע"מ ובלי הכללות
 

נתין

משתמש פעיל
נכתב ע"י מלפפון;n4886635:
אין כזה דבר יועצת בית ספר בלי תעודות.
אלא א"כ היא לא מקבלת כסף ממשרד החינוך.
אבל יועצת בית ספר חייבת לשאת תואר ביעוץ חינוכי!
רק חבל שאין לה גם תואר בהתנהגות חינוכית..

ושוב, לפעמים לא רואים את כל התמונה כולה.
אולי היועצת כן בסדר וכן נחמדה, ותפסת אותה בצורה לא נכונה.
יש כאלו שלא סובלים שאלות, ורואים אותן כחפירות גם אם בסה"כ אנשים מנסים לדעת מה קורה.

אני יודעת על יועצת שהביאו לה מקרה דרוש לטיפול, והאמא לא שיתפה םפעולה,
כל בית הספר התייאש, ובסוף היועצת לקחה על עצמה את תפקיד הרעה, וניסתה לטפל לקול מחאות האמא.
אם זה בסדר או לא? לא בטוח. כי יש דרכים אחרות לטיפול בלי להתחיל לאלץ.

במקרה שלך- בד"כ בית ספר כן אמור להתייחס.
אם גם ההנהלה לא בסדר, גם היועצת וגם המורות,
אולי באמת כדאי להעביר את הילדות לבי"ס אחר.

עוד 15 הודעות וזה קורה!!!
כל הכבוד על ההשקעה
27 אלף תגובות זה ממש המון
 

לבן

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י מלפפון;n4886635:
אין כזה דבר יועצת בית ספר בלי תעודות.

אמן ואמן ואמן.

שיחה קלאסית עם הורים:
-טיפלתם בילדה?
-שלחנו אותה למטפלת רגשית
-הו, נהדר, איזו מטפלת בדיוק? ובאיזו שיטה?
-של בית הספר.
-אנחה כבדה.

תעודות שלא שוות את הנייר עליו נכתבו, מורות שמתחילות לחלטר וללמוד כמה קורסים של בית המורה והופכות למטפלות רגשיות סלאש יועצות סלאש חשות מעצמן פסיכולוגיות ממש, מכירה??? שמנצלות את הפלטפורמה של בית הספר כדי לעשות את הסטאז' שלהן על גב התלמידות, מכירה?

יועצות בית ספר בהרבה מהמקרים זו קללה שמוטב שלא באה לעולם. יועצת צריכה חד משמעית להיות מנותקת לחלוטין מהצוות, מהמורות ומההנהלה. כתפקיד ייעוצי בלבד. ובוודאי שזה אסון אם לוקחים מישהי "עם תעודות" מהצוות והופכים אותה ליעוצת והמטפלת הרשמית או הלא רשמית. אם היא באת כוחן של המורות וההנהלה (ושומעת את כל הרכילות שלהן על התלמידות בהפסקות)- אל תצפי ממנה ליותר מדי.

נכתב מהכרות כואבת עם הרבה בתי ספר והרבה יועצות.

 

לבן

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י נתין;n4887394:
עוד 15 הודעות וזה קורה!!!
כל הכבוד על ההשקעה
27 אלף תגובות זה ממש המון

אתה בטוח שאתה לא בא כוחם של בני הזוג מילר?
ההודעות שלך ילדותיות ומטה.
 

שולה

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
באחד מבתי הספר בהם עבדתי בעבר, היתה יועצת "לא מוצלחת" במילים עדינות. הבנות שנאו אותה (וגם המורות) הבעיה היתה שהמנהלת היתה בת בריתה וראתה בה אך טוב. מאמינה שהיא כן הצליחה לעזור פה ושם לאיזו בת, אבל הרוב הגורף היה נגדה. באחת ההזדמנויות ראיתי אותה מדברת במסדרון עם תלמידה שלי. המחנכת של שנה שעברה קראה לי מיד ואמרה לי להזהיר את היועצת הזו מאותה הבת, היות ואביה של הילדה הצליח להוציא צו של איסור שיחה ליועצת עם הבת שלו. "הזכרתי" את זה ליועצת ונהיה שקט.
זאת אומרת שיש דבר כזה, חוקי. אין לי מושג מה ואיך הוא עשה בשביל המניעה הזו.
 

עזר כנגדו

משתמש פעיל
שלום, שוב אני.
1. בררתי היום את העניין - יועצת בית הספר לא זקוקה לאישור הורים כדי לשוחח עם תלמידה. היא נחשבת לחלק אינטגרלי מצוות בית הספר. לפעמים להיפך - ההורים לא מסכימים מרות שהילדה זקוקה, ועפ"י החוק מותר לה לשוחח ללא הסכמת הורים. אם כי בד"כ בית ספר נורמלי מכבד את החלטת ההורים). בשונה מפסיכולוג/ית, למשל, שחייב אישור הורים לפני שיחה עם תלמיד/ה.

2. לפי מה שאת אומרת - יתכן בהחלט שיש איתה איזו בעיה, הייתי עושה כפי שהמליצו ומבררת עם רב מה ואם מותר לומר ולעשות. במקרה הצורך, בכל מקום יש עסקנים שיודעים את העבודה...

3. לבן יקרה, אני לא מסכימה איתך. יועצת היא בהחלט חלק מהצוות ולא אמורה להיות מנותקת כלל מהמורות, אלא להיפך. בנוגע לרכילות בחדר מורות, זו תופעה חמורה שצריך למגר בלי קשר ליועצות. (כמו השלטים שתולים במעליות בבתי החולים...) יועצות טובות הן סיעתא דשמיא, ויועצות גרועות, גם קיימות לצערנו, ובשביל זה יש בד"כ למי לפנות.
 

מלפפון

משתמש סופר מקצוען
נכתב ע"י לבן;n4887395:
אמן ואמן ואמן.

שיחה קלאסית עם הורים:
-טיפלתם בילדה?
-שלחנו אותה למטפלת רגשית
-הו, נהדר, איזו מטפלת בדיוק? ובאיזו שיטה?
-של בית הספר.
-אנחה כבדה.

תעודות שלא שוות את הנייר עליו נכתבו, מורות שמתחילות לחלטר וללמוד כמה קורסים של בית המורה והופכות למטפלות רגשיות סלאש יועצות סלאש חשות מעצמן פסיכולוגיות ממש, מכירה??? שמנצלות את הפלטפורמה של בית הספר כדי לעשות את הסטאז' שלהן על גב התלמידות, מכירה?

יועצות בית ספר בהרבה מהמקרים זו קללה שמוטב שלא באה לעולם. יועצת צריכה חד משמעית להיות מנותקת לחלוטין מהצוות, מהמורות ומההנהלה. כתפקיד ייעוצי בלבד. ובוודאי שזה אסון אם לוקחים מישהי "עם תעודות" מהצוות והופכים אותה ליעוצת והמטפלת הרשמית או הלא רשמית. אם היא באת כוחן של המורות וההנהלה (ושומעת את כל הרכילות שלהן על התלמידות בהפסקות)- אל תצפי ממנה ליותר מדי.

נכתב מהכרות כואבת עם הרבה בתי ספר והרבה יועצות.

לי היה ידוע שאין אפשרות לקבל כסף ממשרד החינוך על יעוץ בלי תואר. (אפשר גם ראשון בלבד).
אז אולי יש מצב שיועצות כאלו מקבלות כמו חינוך? בית הספר מדווח עליהן כשעות הוראה?
ואז באמת יש להעיף יועצות חפרניות.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קה

א הוֹדוּ לַיי קִרְאוּ בִּשְׁמוֹ הוֹדִיעוּ בָעַמִּים עֲלִילוֹתָיו:ב שִׁירוּ לוֹ זַמְּרוּ לוֹ שִׂיחוּ בְּכָל נִפְלְאוֹתָיו:ג הִתְהַלְלוּ בְּשֵׁם קָדְשׁוֹ יִשְׂמַח לֵב מְבַקְשֵׁי יי:ד דִּרְשׁוּ יי וְעֻזּוֹ בַּקְּשׁוּ פָנָיו תָּמִיד:ה זִכְרוּ נִפְלְאוֹתָיו אֲשֶׁר עָשָׂה מֹפְתָיו וּמִשְׁפְּטֵי פִיו:ו זֶרַע אַבְרָהָם עַבְדּוֹ בְּנֵי יַעֲקֹב בְּחִירָיו:ז הוּא יי אֱלֹהֵינוּ בְּכָל הָאָרֶץ מִשְׁפָּטָיו:ח זָכַר לְעוֹלָם בְּרִיתוֹ דָּבָר צִוָּה לְאֶלֶף דּוֹר:ט אֲשֶׁר כָּרַת אֶת אַבְרָהָם וּשְׁבוּעָתוֹ לְיִשְׂחָק:י וַיַּעֲמִידֶהָ לְיַעֲקֹב לְחֹק לְיִשְׂרָאֵל בְּרִית עוֹלָם:יא לֵאמֹר לְךָ אֶתֵּן אֶת אֶרֶץ כְּנָעַן חֶבֶל נַחֲלַתְכֶם:יב בִּהְיוֹתָם מְתֵי מִסְפָּר כִּמְעַט וְגָרִים בָּהּ:יג וַיִּתְהַלְּכוּ מִגּוֹי אֶל גּוֹי מִמַּמְלָכָה אֶל עַם אַחֵר:יד לֹא הִנִּיחַ אָדָם לְעָשְׁקָם וַיּוֹכַח עֲלֵיהֶם מְלָכִים:טו אַל תִּגְּעוּ בִמְשִׁיחָי וְלִנְבִיאַי אַל תָּרֵעוּ:טז וַיִּקְרָא רָעָב עַל הָאָרֶץ כָּל מַטֵּה לֶחֶם שָׁבָר:יז שָׁלַח לִפְנֵיהֶם אִישׁ לְעֶבֶד נִמְכַּר יוֹסֵף:יח עִנּוּ בַכֶּבֶל (רגליו) רַגְלוֹ בַּרְזֶל בָּאָה נַפְשׁוֹ:יט עַד עֵת בֹּא דְבָרוֹ אִמְרַת יי צְרָפָתְהוּ:כ שָׁלַח מֶלֶךְ וַיַּתִּירֵהוּ מֹשֵׁל עַמִּים וַיְפַתְּחֵהוּ:כא שָׂמוֹ אָדוֹן לְבֵיתוֹ וּמֹשֵׁל בְּכָל קִנְיָנוֹ:כב לֶאְסֹר שָׂרָיו בְּנַפְשׁוֹ וּזְקֵנָיו יְחַכֵּם:כג וַיָּבֹא יִשְׂרָאֵל מִצְרָיִם וְיַעֲקֹב גָּר בְּאֶרֶץ חָם:כד וַיֶּפֶר אֶת עַמּוֹ מְאֹד וַיַּעֲצִמֵהוּ מִצָּרָיו:כה הָפַךְ לִבָּם לִשְׂנֹא עַמּוֹ לְהִתְנַכֵּל בַּעֲבָדָיו:כו שָׁלַח מֹשֶׁה עַבְדּוֹ אַהֲרֹן אֲשֶׁר בָּחַר בּוֹ:כז שָׂמוּ בָם דִּבְרֵי אֹתוֹתָיו וּמֹפְתִים בְּאֶרֶץ חָם:כח שָׁלַח חֹשֶׁךְ וַיַּחְשִׁךְ וְלֹא מָרוּ אֶת (דבריו) דְּבָרוֹ:כט הָפַךְ אֶת מֵימֵיהֶם לְדָם וַיָּמֶת אֶת דְּגָתָם:ל שָׁרַץ אַרְצָם צְפַרְדְּעִים בְּחַדְרֵי מַלְכֵיהֶם:לא אָמַר וַיָּבֹא עָרֹב כִּנִּים בְּכָל גְּבוּלָם:לב נָתַן גִּשְׁמֵיהֶם בָּרָד אֵשׁ לֶהָבוֹת בְּאַרְצָם:לג וַיַּךְ גַּפְנָם וּתְאֵנָתָם וַיְשַׁבֵּר עֵץ גְּבוּלָם:לד אָמַר וַיָּבֹא אַרְבֶּה וְיֶלֶק וְאֵין מִסְפָּר:לה וַיֹּאכַל כָּל עֵשֶׂב בְּאַרְצָם וַיֹּאכַל פְּרִי אַדְמָתָם:לו וַיַּךְ כָּל בְּכוֹר בְּאַרְצָם רֵאשִׁית לְכָל אוֹנָם:לז וַיּוֹצִיאֵם בְּכֶסֶף וְזָהָב וְאֵין בִּשְׁבָטָיו כּוֹשֵׁל:לח שָׂמַח מִצְרַיִם בְּצֵאתָם כִּי נָפַל פַּחְדָּם עֲלֵיהֶם:לט פָּרַשׂ עָנָן לְמָסָךְ וְאֵשׁ לְהָאִיר לָיְלָה:מ שָׁאַל וַיָּבֵא שְׂלָו וְלֶחֶם שָׁמַיִם יַשְׂבִּיעֵם:מא פָּתַח צוּר וַיָּזוּבוּ מָיִם הָלְכוּ בַּצִּיּוֹת נָהָר:מב כִּי זָכַר אֶת דְּבַר קָדְשׁוֹ אֶת אַבְרָהָם עַבְדּוֹ:מג וַיּוֹצִא עַמּוֹ בְשָׂשׂוֹן בְּרִנָּה אֶת בְּחִירָיו:מד וַיִּתֵּן לָהֶם אַרְצוֹת גּוֹיִם וַעֲמַל לְאֻמִּים יִירָשׁוּ:מה בַּעֲבוּר יִשְׁמְרוּ חֻקָּיו וְתוֹרֹתָיו יִנְצֹרוּ הַלְלוּיָהּ:
נקרא  2  פעמים

אתגר AI

רגעים מכריעים בחיים • אתגר 116

לוח מודעות

למעלה