טכניקות בצילום יום השוויון, היום הראשון של הסתיו (מאמר)

ח. רוזנבלום

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
צילום מקצועי
היום (22.9) אפשר לקחת נשימה עמוקה ולהתכונן להשאיר את החום והלחות של הקיץ מאחור. בלילה של ה-22 החל באופן רשמי הסתיו. זהו למעשה "יום השוויון", שבו משך היום והלילה שווים.
ביום השוויון השמש חולפת בדיוק בנקודה בה מתלכדים שני מישורי הסיבוב של כדור הארץ: מישור המילקה, שהוא המישור שבו כדור הארץ מקיף את השמש, ומישור קו המשווה- שהוא מישור המאונך לציר הסיבוב של כדור הארץ סביב עצמו. למעשה זה קורה פעמיים בשנה, פעם אחת ביום הראשון של הסתיו ופעם אחת ביום הראשון של האביב. הפעם, השמש תעבור את הנקודה מצפון לדרום, ויגיע שוויון הסתיו. ב 21 במרץ עוברת השמש את נקודת החיתוך השנייה מדרום לצפון, ויתרחש שוויון האביב .

אשר הקוטב הצפוני של כדור הארץ מוטה לכיוון השמש, אלה שנמצאים בחצי הכדור הצפוני, כמונו למשל, רואים את השמש יחסית גבוה בשמים. במצב כזה שטף הקרינה שמגיע מהשמש חזק ומרוכז יותר. לכן יהיה גם חם יותר יחסית לחצי כדור הארץ הדרומי, שם השמש תהיה קרובה יותר לאופק, הקרינה תתפזר יותר ויהיה פחות חם. ממש כפי שבשעות הבוקר, כאשר השמש נמוכה בשמים, קרניה מתפזרות על שטח גדול יותר מאשר בשעות הצהריים, אז היא גבוהה בשמים ושולחת את קרניה בזווית ישרה.


ההבדל בין פגיעת קרני האור בחורף לעומת הקיץ

ההבדל בין פגיעת קרני האור בחורף לעומת הקיץ...




תוכלו להמחיש זאת אם תכוונו פנס לעבר הקיר במאונך אליו, כך שהאלומה תתרכז בכתם עגול קטן אך חזק. אבל ככל שתטו את הפנס, האלומה על הקיר תימרח על פני שטח גדול יותר ועצמת האור תיחלש.



ככל שנטה את הפנס ביחס לקיר כך האלומה תתפזר על פני שטח גדול יותר ועצמתה תיחלש

ככל שנטה את הפנס ביחס לקיר כך האלומה תתפזר על פני שטח גדול יותר ועצמתה תיחלש.

המשך למאמר למי שזה מעניין: https://www.space.gov.il/news-space/130996 (סוכנות החלל הישראלית)

אז למה הבאתי לפורום צילום שיעור מדעים?
כי איך שראיתי את המאמר הזה, חשבתי על צילום. ואז על הפורום הזה... וכדי להביא לכם את הבשורה שהיום החלה באופן רשמי עונת הצילומים... :) כידוע, וכמו שהוזכר למעלה, כאשר זווית קרני השמש ישירות, אנחנו נקבל אור קשה בדיוק כמו אלומת אור ישירה על קיר. בחורף, כאשר קרני השמש לא ישירות, השטח הוא גדול יותר, ואז האור רך יותר.
זה תורת הסטודיו. לא מסובך. כן מסועף.
מביאים את עקרון השמש אל הסטודיו, ופועלים לפי זה. ככל שנגדיל את מקור האור (סופטבוקס גדול למשל) אלומת האור תגדל, וגם השטח שבין האור לצל יהיה פחות דרמטי. (מה שנקרא אור רך).

מצרפת תמונות של הבובה מיקי שצילמתי פעם כדי להמחיש את ההבדלים בתאורה...

לשיעור הכנה עבודה עם פלאש.jpg



ואם כבר נזכרתי בתמונות האלה, מצרפת עוד המחשה לשימוש בפלאש בצילומים בחוץ!!

השימוש בפלאש בצילומי חוץ.jpg


ולסיום, נחזור לנושא של השוויון הסתווי, ואוסיף משהו יפה שקיבלתי: (מערכת עולמון, פיתוח פדגוגי)
עשרת ימי תשובה, ימים המוקדשים לתשובה והרהור פנימי. בהם כל אדם צריך לראות את עצמו כאילו חציו זכאי וחציו חייב (בשווין מלא), ולכן עליו להרבות במעשים טובים כדי להכריע אותו ואת כל העולם לכף זכות.
שתהיה שנה של מפנה לטובה, גמר חתימה טובה!
 

אלישבע שפירא

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
צילום מקצועי
עריכה והפקת סרטים
מאמר מקצועי ומעיל!!!
תודה שאת מעלה את הרף המקצועי כאן!!
 

רותי המניק

צלמת סופר מקצוענית (;
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
צילום מקצועי
חדוה נהנתי מכל מילה!!
את אלופה ומורה נהדרת!

תמסרי למיקי תודה רבה אחלה דוגמנית :D
 

אולי מעניין אותך גם...

אשכולות דומים

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קיט ב'

ט בַּמֶּה יְזַכֶּה נַּעַר אֶת אָרְחוֹ לִשְׁמֹר כִּדְבָרֶךָ:י בְּכָל לִבִּי דְרַשְׁתִּיךָ אַל תַּשְׁגֵּנִי מִמִּצְוֹתֶיךָ:יא בְּלִבִּי צָפַנְתִּי אִמְרָתֶךָ לְמַעַן לֹא אֶחֱטָא לָךְ:יב בָּרוּךְ אַתָּה יְהוָה לַמְּדֵנִי חֻקֶּיךָ:יג בִּשְׂפָתַי סִפַּרְתִּי כֹּל מִשְׁפְּטֵי פִיךָ:יד בְּדֶרֶךְ עֵדְוֹתֶיךָ שַׂשְׂתִּי כְּעַל כָּל הוֹן:טו בְּפִקֻּדֶיךָ אָשִׂיחָה וְאַבִּיטָה אֹרְחֹתֶיךָ:טז בְּחֻקֹּתֶיךָ אֶשְׁתַּעֲשָׁע לֹא אֶשְׁכַּח דְּבָרֶךָ:
נקרא  10  פעמים

לוח מודעות

למעלה