יום הולדת שמח

עט להשקיע

עימוד ועיצוב מקצועי
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
עימוד ספרים
עריכה תורנית
עימוד ספרים
אני משתף בסיפור שכתבתי עבור עבודה עם ילד שמתקשה בהבנת ה"מסר הנסתר"..
[בטח לרגל שבוע האיור, מישהו יתנדב לצייר את העוגה...]
----
יוֹם הֻלֶּדֶת שָׂמֵחַ!
דָּנִי חָגַג יוֹם הֻלֶּדֶת, הַשָּׁנָה הַתְעַגֵּל הַמִּסְפָּר וְזֶה בֶּאֱמֶת סִבָּה לִמְסִבָּה. אַבָּא וְאִמָּא הֵכִינוּ עוּגָה עֲנָקִית בַּת מִסְפָּר זֵהֶה שֶׁל קוֹמוֹת, כְּשֶׁבְּכָל קוֹמָה הֻנְּחוּ חֲפָצִים מַתְאִימִים.

אִמָּא הֵכִינָה מִבָּצֵק סֻכָּר, שׁוֹקוֹלָד וְעוֹד כַּמָּה סוֹדוֹת מִקְצוֹעִיִּים אֶת הַחֲפָצִים הַלָּלוּ.

בַּקּוֹמָה הָרִאשׁוֹנָה הָיוּ עֲגָלָה, בַּקְבּוּק וְתִינוֹק זוֹחֵל; בַּשְּׁנִיָּה תִּינוֹק יוֹשֵב, וְצַעֲצוּעִים; בַּשְּׁלִישִׁית הָיְתָה רַכֶּבֶת הָאוֹתִיּוֹת. וְכָךְ הָיָה גַּם בִּשְׁאָר הַקּוֹמוֹת.

בַּקּוֹמָה הָעֶלְיוֹנָה, הֻצְּבָה גְּמָרָא גְּדוֹלָה, עִם הַכִּתּוּב: דָּנִי בֶּן 10!

דָּנִי מְאוֹד הִתְרַגֵּשׁ לִקְרַאת הַחֲגִיגָה, הוּא הִזְמִין אֶת כָּל הַחֲבֵרִים מֵהַכִּתָּה וְצִפָּה לְהַגָּעָתָם.

בִּתְחִלַּת הַמְּסִבָּה הוּא רָאָה שֶׁכֻּלָּם הִגִּיעוּ חוּץ מִזֶעלִיג, הַיֶּלֶד הַמֻּזְנָח שֶׁל הַכִּתָּה. בְּרֶגַע שֶׁל הֲפוּגָה שִׁגֵּר דָּנִי לְאִמּוֹ בַּקָּשָׁה – לִיצֹר קֶשֶׁר עִם בֵּיתוֹ שֶׁל זֶעלִיג, וְלִדְאֹג שֶׁיּוֹפִיעַ בְּמָקוֹם בִּכְדֵי שֶׁתִּהְיֶה הַחֲגִיגָה שְׁלֵמָה.

אִמָּא מְאוֹד נֶהֶנְתָה מִדָּנִי וְנָתְנָה לוֹ נְשִׁיקָה גְּדוֹלָה עַל הַמֵּצַח בְּאָמְרָהּ, עוֹד תִּגְדַּל וְתִהְיֶה צַדִּיק גָּדוֹל!

---
[אם תבקשו יפה, אעלה גם את הדף עבודה P-; ]...
 

אשר שרבר

משתמש סופר מקצוען
הקטע נהדר, ומתאים למטרה


אני רק מתלבט אם זה נמצא בדף העבודה או שזה לא מתאים לילד קטן שאין לו מושג מה המשפט הזה אומר לו.
וְעוֹד כַּמָּה סוֹדוֹת מִקְצוֹעִיִּים אֶת הַחֲפָצִים הַלָּלוּ

הניקוד נכון? ולא צריך פיסוק אחריו?
 

עט להשקיע

עימוד ועיצוב מקצועי
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
עימוד ספרים
עריכה תורנית
עימוד ספרים
הקטע נהדר, ומתאים למטרה

אני רק מתלבט אם זה נמצא בדף העבודה או שזה לא מתאים לילד קטן שאין לו מושג מה המשפט הזה אומר לו.

הניקוד נכון? ולא צריך פיסוק אחריו?

בזכותך תיקנתי את הניקוד רגע לפני ההדפסה... (לייק)

הילד בגיל 11+
 

עט להשקיע

עימוד ועיצוב מקצועי
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
עימוד ספרים
עריכה תורנית
עימוד ספרים

כנפיים

משתמש סופר מקצוען
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
פרסום וקופי
הקטע כתוב נהדר.
לא הבנתי כ"כ. הילד מתקשה בהבנת הנקרא, או בהבנה בכלל? מה הכוונה המסר הנסתר?
 

אפקטכתיב

משתמש מקצוען
הערות זה תמיד טוב...
[במיוחד שהמד"ף עוד לא ראה את זה... P-; ...]

זה מחדד את הכתיבה..

מה יש כזה דבר:מד"פ?

הקטע כתוב נהדר.
לא הבנתי כ"כ. הילד מתקשה בהבנת הנקרא, או בהבנה בכלל? מה הכוונה המסר הנסתר?
זה ההערות,אם הוא מתקשה בהבנת הנקרא הטקסט אמור להיות
במשלב הכי ברור ולא ספרותי.
 

עט להשקיע

עימוד ועיצוב מקצועי
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
עימוד ספרים
עריכה תורנית
עימוד ספרים
מה יש כזה דבר:מד"פ?
תתפלאו לשמוע...

הקטע כתוב נהדר.
לא הבנתי כ"כ. הילד מתקשה בהבנת הנקרא, או בהבנה בכלל? מה הכוונה המסר הנסתר?

אצרף את השאלות, בתקווה שיעזרו לכם להבין, ובואו נראה כמה תצליחו P-;

1. מדוע השמחה כל כך גדולה?

2. מה היה בקומות מהרביעית והלאה?

3א. מה הפריע לדני?

3ב. למה זה הפריע לו?

4. ממה אמא נהנתה?

*****
הילד מבין את מה שהוא קורא, והוא קצת מתקשה לפענח את הרובד שמאחורי המידע.
 

אפקטכתיב

משתמש מקצוען
תתפלאו לשמוע...



אצרף את השאלות, בתקווה שיעזרו לכם להבין, ובואו נראה כמה תצליחו P-;

1. מדוע השמחה כל כך גדולה?

2. מה היה בקומות מהרביעית והלאה?

3א. מה הפריע לדני?

3ב. למה זה הפריע לו?

4. ממה אמא נהנתה?

*****
הילד מבין את מה שהוא קורא, והוא קצת מתקשה לפענח את הרובד שמאחורי המידע.
איזה רמת קראה הוא?
יש כאן מילים שיגרמו לו לדעתי (אני גם מורה מתקנת)
ליותר קושי.
כמו:
הַתְעַגֵּל הַמִּסְפָּר
המשלב צריך להיות ברמה הכי פשוטה ולא ספרותית.
מהם הפריטים שמניחים על העוגה? מה המטרה בהם?
(ממתי מניחים על עוגה דברים? זה מודה חדשה?)
 

אפקטכתיב

משתמש מקצוען
תתפלאו לשמוע...



אצרף את השאלות, בתקווה שיעזרו לכם להבין, ובואו נראה כמה תצליחו P-;

1. מדוע השמחה כל כך גדולה?

2. מה היה בקומות מהרביעית והלאה?

3א. מה הפריע לדני?

3ב. למה זה הפריע לו?

4. ממה אמא נהנתה?

*****
הילד מבין את מה שהוא קורא, והוא קצת מתקשה לפענח את הרובד שמאחורי המידע.
שכחתי להחמיא,לא יפה מצידי.
השאלות די ברורות וקל לאתר את התשובה בקטע!!
שאלה 3. ב. למה זה הפריע לו,לא כתוב בקטע ,או שאני מדמיינת?
אולי תעשה את זה רשות כי זה קשה.
 

עט להשקיע

עימוד ועיצוב מקצועי
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
עיצוב פונטים
עימוד ספרים
עריכה תורנית
עימוד ספרים
איזה רמת קראה הוא?
יש כאן מילים שיגרמו לו לדעתי (אני גם מורה מתקנת)
ליותר קושי.
כמו:

המשלב צריך להיות ברמה הכי פשוטה ולא ספרותית.
מהם הפריטים שמניחים על העוגה? מה המטרה בהם?
(ממתי מניחים על עוגה דברים? זה מודה חדשה?)
1. הוא ברמה של כיתה וא"ו, המטרה הייתה אחת: לראות איך מוצאים ביחד את התשובות.
2. לאכילה. תתעדכני, בטח בפורום צילום יש כמה תמונות לדוגמא.
שכחתי להחמיא,לא יפה מצידי.
השאלות די ברורות וקל לאתר את התשובה בקטע!!
שאלה 3. ב. למה זה הפריע לו,לא כתוב בקטע ,או שאני מדמיינת?
אולי תעשה את זה רשות כי זה קשה.
תודה.

ראשית, בפועל הילד מצא את התשובה. שנית, זה כתוב אך לא במפורש.
השמחה לא הייתה שלימה עד להגעתו. הוא רצה את כל הכיתה. כי הוא רצה שכולם ישתתפו בשמחתו.
התשובה לשאלה האחרונה למעשה משלימה את התמונה, זה היה בגלל שהייתה לדני אהבת ישראל גדולה..
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קטו

א לֹא לָנוּ יי לֹא לָנוּ כִּי לְשִׁמְךָ תֵּן כָּבוֹד עַל חַסְדְּךָ עַל אֲמִתֶּךָ:ב לָמָּה יֹאמְרוּ הַגּוֹיִם אַיֵּה נָא אֱלֹהֵיהֶם:ג וֵאלֹהֵינוּ בַשָּׁמָיִם כֹּל אֲשֶׁר חָפֵץ עָשָׂה:ד עֲצַבֵּיהֶם כֶּסֶף וְזָהָב מַעֲשֵׂה יְדֵי אָדָם:ה פֶּה לָהֶם וְלֹא יְדַבֵּרוּ עֵינַיִם לָהֶם וְלֹא יִרְאוּ:ו אָזְנַיִם לָהֶם וְלֹא יִשְׁמָעוּ אַף לָהֶם וְלֹא יְרִיחוּן:ז יְדֵיהֶם וְלֹא יְמִישׁוּן רַגְלֵיהֶם וְלֹא יְהַלֵּכוּ לֹא יֶהְגּוּ בִּגְרוֹנָם:ח כְּמוֹהֶם יִהְיוּ עֹשֵׂיהֶם כֹּל אֲשֶׁר בֹּטֵחַ בָּהֶם:ט יִשְׂרָאֵל בְּטַח בַּיהוָה עֶזְרָם וּמָגִנָּם הוּא:י בֵּית אַהֲרֹן בִּטְחוּ בַיהוָה עֶזְרָם וּמָגִנָּם הוּא:יא יִרְאֵי יי בִּטְחוּ בַיהוָה עֶזְרָם וּמָגִנָּם הוּא:יב יי זְכָרָנוּ יְבָרֵךְ יְבָרֵךְ אֶת בֵּית יִשְׂרָאֵל יְבָרֵךְ אֶת בֵּית אַהֲרֹן:יג יְבָרֵךְ יִרְאֵי יי הַקְּטַנִּים עִם הַגְּדֹלִים:יד יֹסֵף יי עֲלֵיכֶם עֲלֵיכֶם וְעַל בְּנֵיכֶם:טו בְּרוּכִים אַתֶּם לַיי עֹשֵׂה שָׁמַיִם וָאָרֶץ:טז הַשָּׁמַיִם שָׁמַיִם לַיי וְהָאָרֶץ נָתַן לִבְנֵי אָדָם:יז לֹא הַמֵּתִים יְהַלְלוּ יָהּ וְלֹא כָּל יֹרְדֵי דוּמָה:יח וַאֲנַחְנוּ נְבָרֵךְ יָהּ מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם הַלְלוּיָהּ:
נקרא  6  פעמים

אתגר AI

חלון ראווה • אתגר 123

לוח מודעות

למעלה