באתר הנ"ל זה עולה 240 (לעומת 160 במשנ"י)
אפשר לנתק את החשמל מערב החגעד כמה שידוע לי אסור להדליק גז בחג כי יש מעגל חשמלי.
רק פעם היה אפשר.
מעניין איך השעון הזה נותן מענה לכך, (או שלא נותן ואת זה הם לא כותבים)
זה לא יעזור, המעגל נוצר מחום האש ולא מהחיבור לרשת החשמל.אפשר לנתק את החשמל מערב החג
תוכלו להסביר מה הכוונה?זה לא יעזור, המעגל נוצר מחום האש ולא מהחיבור לרשת החשמל.
יש בקישור הזה הסבר טכני:https://www.machonso.org/hamaayan/?gilayon=23&id=878 שם הם טוענים שזה מותר.תוכלו להסביר מה הכוונה?
המדליק להבת גז בכל סוג של כיריים לוחץ פנימה ומסובב את הכפתור הקבוע בפאנל הכיריים; הלחיצה הנ"ל דוחפת שסתום קפיצי, ואז לגז יש אפשרות לזרום לראש המבער המתאים בעוצמה שנבחרה. בציוד החדיש מותקן חיישן חום ליד מקום הלהבה, בעל תכונה פיסיקאלית כזו שבעקבות התחממותו נוצרים בו שינויי מתח (כפי שיתואר לקמן) המייצרים זרם חשמלי קטן מאוד (כמה מילי-אמפר בודדים, זרם שאינו מורגש על ידי אדם ואפשר למדוד אותו רק בעזרת מכשירים). הזרם החלש מספיק כדי שהמערכת תחזיק באמצעותו, בעזרת שדה מגנטי שנוצר ע"י אלקטרומגנט, את השסתום במצב 'פתוח', כנגד קפיץ השואף כל העת לסוגרו[5]. האלקטרומגנט משתמש בחשמל כדי להפיק כוח מגנטי, וכוח זה הוא ששומר את המפסק במצב פתוח. אם הלהבה נכבית שלא כתוצאה מניתוק הגז, כך שהגז ממשיך לזרום - בעקבות ירידת הטמפרטורה באביזר הנ"ל יורדת עוצמת הזרם החשמלי לאחר מספר שניות עד שאינו מספיק כדי להחזיק את השסתום במצב 'פתוח' כנגד לחצו הקבוע של הקפיץ, ואז נסגר השסתום ונפסקת זרימת הגז.
זה ממש לא חשמל סטטי, אלא מעגל חשמלי ממקור אלקטרו מגנטי.לא כולם חושבים שזה אסור. גם במגזר הליטאי יש פוסקים שמתירים לכתחילה.
מדובר על חשמל סטטי, לא על מעגל חשמלי רגיל.
האוסרים: בתאריך אד''ב תשע''א פורסם מכתב מאת הג''ר ניסים קרליץ זצ''ל עם חתימת הגר''ח קנייבסקי שליט''א, שיש להימנע ביו''ט משימוש בכירים שיש להם שסתום בטיחות, אלא ידליק מערב יום טוב לכל היום טוב. והוסיף הגרי"מ רובין שליט''א )דרשת שבת הגדול תשעא( שכיון שאין הדבר מוכרע, לכך כתב הגר''נ קרליץ בלשון 'יש להמנע'. בנוסף פורסם בתאריך יז אלול תשע''א מאת הגרמ''מ לובין שליט''א שלדעת החזו"א יש בהדלקה זו משום עשיית כלי, ויש בזה גם משום מוליד, והצטרפו בחתימת יד קדשם הג''ר ניסים קרליץ זצ''ל והגר''ח קנייבסקי שליט''א. המכתבים מופיעים בספר חוט שני )קונטרס החשמל כרך מזוזה עמודים שפא שפב(. ומעיד הג''ר יצחק דרזי שליט''א )שבות יצחק יום טוב פרק יג( והג''ר דוד אריה מורגנשטרן שליט''א )מטבח כהלכה פרק א( בשם הגרי''ש אלישיב זצ''ל שאסר להשתמש ביום טוב בכירים של גז שיש להם חיישן. וכן מעיד הגרש''י גלבר שליט''א )משנ''ב דרשו סוף חלק ה( שהסכים הגרי''ש אלישיב זצ''ל לפרסם המכתב שכתב הגר''נ קרליץ זצ''ל והצטרף אליו הגר''ח קנייבסקי שליט''א שיש להמנע משימוש בכיריים אלו.בית דינו של הגאון ר' נסים אסרו.
חוץ מזה לא ידוע על אוסרים נוספים.
לא אלקטרו מגנטי אלא אלקטרו תרמי.ממקור אלקטרו מגנטי.
לוח לימודים
מסלולי לימוד שאפשר לההצטרף
אליהם ממש עכשיו:
19.11
י"ח חשוון
פתיחת
קורס בינה מלאכותית - חדשנות ב AI
קורס מקוצר
25.11
כ"ד
פתיחת
קורס פרסום קופי+
מלגות גבוהות!
26.11
כ"ה חשוון
אירוע שיתופים ייחודי
בוטים מספרים על עצמם
בואו לשמוע בוגרים מובילים שלנו משתפים אתהסיפור מאחורי הבוטים הייחודיים שהם פיתחו.הצצה מרתקת לעולמות האוטומציה, החדשנות והפתרונות החכמים,עם הזדמנות ללמוד איך גם אתם יכולים לקחת חלק במהפכה הטכנולוגית.
הכניסה חופשית!
27.11
כ"ו חשוון
נפתחה ההרשמה!
קורס צילום חוץ, אירועים וסטודיו - עם בינה מלאכותית!
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס פיתוח בוטים ואוטומציות עסקיות
מלגות גבוהות!
27.11
כ"ו חשוון
פתיחת
קורס עיצוב גרפי ודיגיטל - בסילבוס חדש ומטורף!
מלגות גבוהות!
תהילים פרק קכו
א שִׁיר הַמַּעֲלוֹת בְּשׁוּב יי אֶת שִׁיבַת צִיּוֹן הָיִינוּ כְּחֹלְמִים:ב אָז יִמָּלֵא שְׂחוֹק פִּינוּ וּלְשׁוֹנֵנוּ רִנָּה אָז יֹאמְרוּ בַגּוֹיִם הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִם אֵלֶּה:ג הִגְדִּיל יי לַעֲשׂוֹת עִמָּנוּ הָיִינוּ שְׂמֵחִים:ד שׁוּבָה יי אֶת (שבותנו) שְׁבִיתֵנוּ כַּאֲפִיקִים בַּנֶּגֶב:ה הַזֹּרְעִים בְּדִמְעָה בְּרִנָּה יִקְצֹרוּ:ו הָלוֹךְ יֵלֵךְ וּבָכֹה נֹשֵׂא מֶשֶׁךְ הַזָּרַע בֹּא יָבוֹא בְרִנָּה נֹשֵׂא אֲלֻמֹּתָיו: