ort
משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
כתיבה ספרותית
איור וציור מקצועי
צילום מקצועי
לו קראת לעומק בתוך 'התגובות המוסריות'- כהגדרתך, היית שמה לב שנכתב שם שזה יהיה השיקול שלה בלבד- אף אחד לא יעץ לה להתעלות ולעשות מעשים נאצלים אלו ואחרים- כי אף אחד אינו יכול להתיימר- כנאמר "עד שתגיע למקומו"....וגם אף אחד לא יכול להיות צדיק על חשבון האחר.נכתב ע"י פוסטר;891278:לכל המוסריים שביננו,
חסד מתחיל בבית דבר ראשון עם הבעל והילדים. ואם הדבר גורם להם צער וטירדה צריכים לחשוב על זה לעומק, אין מצווה הבאה בעבירה.
לדוג' הילד רוצה להחזיר את התקייה לגן היום ובגלל השכנה הוא מחזיר את זה רק מחר, אין זמן ויכולת להסביר לילד על מידת החסד שכרוכה בדבר ויש גילאים שגם אין סיכוי שיבין בכלל, והוא הולך לגן עצוב עצבני, למה? כי לשכן נח שמשהו לוקח את הבת שלו.
הבעל מאחר לתפילה, כי לשכן נח שמשהו יקח את הבת שלו.. וכו'
לא אומרת שהדוגמא שלי נכונה או מדויקת , אבל הרבה מאוד אנשים עושים הרבה מאוד חסדים, על חשבון הבעל והילדים.
סתם נקודה למחשבה.
ומבטיחה לכם שפותחת האשכול מכירה את כל המדרשים על חסדיהם של אבות ואמהות האומה, ומכירה בגודלה של מידת החסד, אחרת היא לא היתה פותחת אשכול זה, היא היתה פותחת ספר מוסר.
ההחלטה בסופו של דבר אמורה להיות שלה- כולל ההתלבטות האם ואיך לנהוג כך או אחרת.
מה שאמרתי לעיל- הוא שהכל מאיתו יתברך- ולכן אם היא תסתכל על זה כך- יקל עליה להיות אמיתית עם עצמה ולהגיע למסקנות אמיתיות שיגיעו ממקום טוב- לחיוב או לשלילה.
וזה שאמרת שזה עלול לבוא על חשבון הבעל/משפחה/וכו' זה גם אמור להיכלל בתוך השיקולים בינה לבין ה'. וההחלטה בהתאם.
ושתהיה הרבה הצלחה לכולנו.