חמץ לאחר הפסח- הקוד המלא

ללי.ללי

לאי ללי (לשעבר)
מנוי פרימיום
עיצוב ואדריכלות פנים
היום, יום שלישי, 18 באפריל, הוא היום ה-108 מתחילת השנה הלועזית, ואם כן קוד היצור שלו אמור לכלול את הספרות 17-108 - כלומר היום ה--108 בשנת 2017, ואם המוצר יוצר מיד לאחר צאת החג אז 17-1077.

לעיתים הקוד כולל רק את הסיפרה האחרונה של השנה, כלומר "7108".

יצוין כי במוצרים של מפעלים מסוימים מופיעות לעיתים עוד ספרה אחת או שתיים, כגון 17-108-2, המסמלות את המשמרת או המפעל ואין להן חשיבות לתאריך הייצור לעניין החמץ.

לתשומת לב: ישנם מוצרים שהקוד מסמן את תאריך אריזת המוצר ולא תאריך הייצור ויש לשים לב לכך. בנוסף, מוצרים שיוצרו לפני הפסח עלולים להופיע על המדפים בהמשך הקיץ.


ואם יש למישהו מספרי טלפון שבהם אפשר לברר על מוצרים כל שהם וכדו
אשמח לקבל
 

ישראל העם

משתמש פעיל
אוקיי
נכון זה הקוד
אבל פורסם כבר לפני החג איך חברות מסוימות כבר הדפיסו את הקוד הנ"ל לפני החג.
 

חדוי פלבני

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
צילום מקצועי
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
נכתב ע"י ישראל העם;n4868983:
אוקיי
נכון זה הקוד
אבל פורסם כבר לפני החג איך חברות מסוימות כבר הדפיסו את הקוד הנ"ל לפני החג.

יש לך קישור לפרסום?
אילו חברות?
 

חדוי פלבני

צוות הנהלה
מנהל
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
צילום מקצועי
הדמיות בתלת מימד
עיצוב ואדריכלות פנים
נכתב ע"י ישראל העם;n4868983:
אוקיי
נכון זה הקוד
אבל פורסם כבר לפני החג איך חברות מסוימות כבר הדפיסו את הקוד הנ"ל לפני החג.

יש לך קישור לפרסום?
אילו חברות?
 

ayys

משתמש מקצוען
נכתב ע"י לאי;n4868829:
ואם יש למישהו מספרי טלפון שבהם אפשר לברר על מוצרים כל שהם וכדו
אשמח לקבל

יש למישהו מספרי טלפון לשמוע פרטים ?
 

קומה גבוהה

משתמש פעיל
הטלפון של בד"ץ העדה החרדית 026700200 בכניסה למערכת להקיש 3 יש גם מענה אנושי בשלוחה 1
 

אברהם

מהמשתמשים המובילים!
עיצוב גרפי DIP
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
עריכה תורנית
D I G I T A L
עימוד ספרים
נכתב ע"י ישראל העם;n4869776:
לא. אבל כך קיבלתי מידע

קשה להאמין שיזייפו תאריך ייצור. יכול להיות שישימו מדבקות "נאפה לאחר הפסח תשע"ז" גם על מוצרים מלפני פסח, אבל לזייף קוד ייצור זו עבירה פלילית לכל דבר ועניין.
 

מרשימה

משתמש סופר מקצוען
גם אם קוד היצור הוא מאחרי פסח, והוא באמת קוד יצור ולא קוד אריזה
עדיין יכול להיות שהמוצר מכיל מוצרים שהם בעצמם חמץ (נניח שניצל סויה שיוצר אחרי פסח אבל הפרורי לחם הם ישנים)
כך שקוד יצור לא מספיק לעניין זה.
 

מרשימה

משתמש סופר מקצוען
גם אם קוד היצור הוא מאחרי פסח, והוא באמת קוד יצור ולא קוד אריזה
עדיין יכול להיות שהמוצר מכיל מוצרים שהם בעצמם חמץ (נניח שניצל סויה שיוצר אחרי פסח אבל הפרורי לחם הם ישנים)
כך שקוד יצור לא מספיק לעניין זה.
 

שירונת

משתמש סופר מקצוען
השנה ניתן לקבל עדכונים במייל מהרב חיים כץ מחיפה שבודק את הנושא לעומק ומעדכן אילו מאפיות ומוצרים הם מאחרי פסח למי שמקפיד לא לקנות חמץ שנמכר לגוי.
להצטרפות לרשימת התפוצה יש לשלוח מייל לכתובת: <לא ניתן לפרסם מיילים באופן פומבי>
 

מעופיקס

משתמש פעיל
עיצוב גרפי
צילום מקצועי
להרב חיים כץ יש גם קו מידע טלפוני
המספר הוא 03-6171144
אפשר לשמוע גם שם עדכונים
 

מירי ש

משתמש סופר מקצוען
מנוי פרימיום
בוגר/תלמיד פרוג
עיצוב גרפי
פרסום וקופי
D I G I T A L
תודה רבה לכולם על הקוד והטלפונים
עזרתם מאד!
 

שי613

משתמש מקצוען
D I G I T A L
מצורף כתבה העוסקת בנושא:
בלון ושמו "לאחר הפסח"
(יום רביעי, כ''ג ניסן תשע''ז)
Tweet


שיתוף3
"הגיע הזמן לנפץ את הבועה ששמה "נאפה לאחר הפסח", ואת הבלון ששמו "מקמח שנטחן לאחר הפסח". יש לומר לציבור באופן ברור: כל האוכל לחם או חלה - אף שבוע לאחר הפסח - לא ימלט מההנאה מחמץ שנמכר לגוי כדין" • מומחה הכשרות הרב יוסי שטיינברגר במאמר אקטואלי • למאמר המלא


הרב יוסי שטיינברגר

הגיע הזמן לנפץ את הבועה ששמה "נאפה לאחר הפסח", ואת הבלון ששמו "מקמח שנטחן לאחר הפסח". יש לומר לציבור באופן ברור: כל האוכל לחם או חלה - אף שבוע לאחר הפסח - לא ימלט מההנאה מחמץ שנמכר לגוי כדין.

הכל מתחיל עם חומרה של הגר"א, שנהג שלא למכור חמץ של ממש. עד כאן הכל טוב ויפה. רבים נוהגים אף הם כחומרה זו, שלא להשאיר ולמכור חמץ בעין ברשותם בפסח, כיוון שחוששים הם שלא תהא דעתם גמורה ומוחלטת בכוונת המכירה, ואו-אז יעברו חלילה על איסור התורה החמור של "בל יראה ובל ימצא".

מכאן נגרר הדבר לידי כך, שהחלו להקפיד לאכול מוצרי חמץ שנאפו לאחר הפסח, ולא מסתמכים על כך שנמכרו על-ידי מישהו אחר לגוי כדת וכדין, המשיך עם העובדה שלפתע נודע כי את החיטה לקמח הלבן מרטיבים במעט מים, כדי שתתקלף בקלות - ואו-אז החלו להקפיד על "נאפה לאחר הפסח מקמח שנטחן לאחר הפסח".

אך ישנו דבר אחד עליו לא נתנו המחמירים את הדעת, והוא ה'גלוטן'.

מהו גלוטן?

ובכן, גרעין החיטה מתחלק לשני חלקים עיקריים: עמילן שהוא חלבון החיטה, וגלוטן.

תפקידו של הגלוטן, בין היתר, לסייע לשמרים להטפיח את הבצק. השמרים מתפיחים את הבצק על-ידי שחרור גז, המנפח את הבצק. אך יש צורך "לכלוא" את הגז בבצק, כדי שלא יתנדף, שכן אז לא ינפח את הבצק.

הגלוטן, בעת מגעו עם מים, ובאמצעות הלישה, יוצר "רשת" המשמשת כעין מסך החוסם את התנדפות הגז. כמו-כן הוא מחזיק את אדי המים המתהווים בחלל הבצק, לבל יתאדו עקב הטמפרטורה הגבוהה בזמן האפייה.

הקמח המצוי בארץ הינו דל בגלוטן. לכן, באם מעוניינים שהלחם יתפח, חייבים להוסיף גלוטן לבצק.

מפעלים לייצור גלוטן אינם קיימים בארץ, אלא בעיקר בגרמניה, סין וצרפת. במפעלים אלו מפרידים את הגלוטן מהעמילן, ומשווקים אותו בצורת אבקה למאפיות, כדי להוסיף את הגלוטן לבצק הלחם.

תהליך הפרדת הגלוטן והעמילן הוא על-ידי טחינת החיטה לקמח &gt; הצפת הקמח במים &gt; סינון והפרדת העמילן &gt; ייבוש לאבקה &gt; אריזה בשקים.

ברגע שבתהליך יש הצפת מים בקמח, ודאי שהגלוטן הינו חמץ גמור!

כיוון שהגלוטן אינו מיוצר בישראל, וכיוון שלא ממתינים כמה ימים עד שאנייה עם ייצור חדש תגיע מחו"ל, וכיוון שבוודאי מאפיה מחזיקה מלאי מסוים של גלוטן במחסניה, משום שאינה יכולה להרשות לעצמה להיתקע ולא לייצר לחם באם יחול עיכוב בהגעת האניה, הרי שבהכרח אם כן שבלחם שאנו אוכלים קיים גלוטן חמץ, ששהה במאפיה במהלך הפסח, ושנמכר לגוי כדת וכדין.

כיוון שכך, גם אם כתוב על הלחם "נאפה לאחר הפסח", וגם אם מצוין עליו באותיות קידוש לבנה "מקמח שנטחן לאחר הפסח" - עדיין הלחם שכולנו אוכלים מכיל גלוטן, אשר הינו חמץ גמור. כך שאל לנו להשלות עצמנו שאין אוכלים אנו חמץ שנמכר לגוי בפסח.

אך אל ייפול לבכם באמרכם, לשם מה הקפדנו, אם כן, לא למכור חמץ גמור, באם נאלצים אנו לאכול חמץ שנמכר?!

כי, כאמור, יש מקום לחומרה שלא למכור חמץ גמור, כי האיסור של בל יראה ובל יימצא כה חמור הוא וחוששים לאי גמירות דעת.

אך חמץ שעבר עליו הפסח, קנס הוא שקנסו חכמים, ובוודאי ובוודאי אשר חמץ שנמכר כדין, לא חלה עליו גזירת קנס זה, ולכן רחוק העניין מאיסור של בל יראה ובל ימצא, כיוון שלא עבר על ציווי התורה.

המכולות הקטנות

בעיה קשה יותר היא שכידוע ישנם מכולות קטנות שאינם רוכשים את מוצריהם ישירות מהחברה המייצרת אלא דרך סוכני-משנה פרטיים או סיטונאי-מזון, כך שייתכן שאמנם החברה המייצרת מכרה את חמצה אך הסיטונאי שברשותו שהה החמץ בפסח לא ביצע מכירת חמץ.
וגם כשיש במכולת תעודה מוכרת עם חתימה מפורשת שהחנות/מוצרי-החמץ נמכרו כדין!, וכן יש תעודה כי החברה היצרנית מכרה חמצה כדין, הדבר לא יועיל שכן כאמור ייתכן שהחמץ לא היה בפסח בבעלות החברה המייצרת אלא בבעלות הסיטונאי והוא לא מכר את חמצו.


הרב יוסי שטיינברגר על רקע תמונת אילוסטרציה (צילום: שמוליק סופר, ארכיון COL)

(פורסם לראשונה בטורו 'מבט לכשרות' באתר 'חדרי חרדים')
 

אפשרי

מהמשתמשים המובילים!
חבל שכתבו את השם שלו, כך שאי אפשר לכתוב יותר מידי חריף.
אם אנחנו לא סומכים על רבנים שמפקחים על מפעלים - אז המשמעות היא שאנחנו אוכלים טריפות בין כך.
אנחנו סומכים על על רבנים ועל השגחות, אז אנחנו סומכים עליהם גם שזה כשר וגם אם זה נאפה אחרי או לפני פסח.
ואם איזה יוסי אין לו כח להחמיר - זה לא מתיר לו להשמיץ בצורה מכוערת כזו.

הסגנון של המאמר הוא ממש חילוני. "הרבנים סתם משקרים אתכם, העוף הכשר הוא אותו עוף כמו העוף הלא כשר ואתם סתם משלמים בשביל למלא לרבנים את הכיסים"

ואגב ביררתי, כמובן שאדון יוסי לא גילה את אוסטרליה המשוונית, וב"נטחן" מקפידים, כשצריכים גלוטן, על גלוטן שנרכש באמת מגוי לאחר החג, או תחליפים.
והמשמעות של "נטחן" היא: שכל הרכיבים של המוצר שהם חמץ לא השתמשו בהם כלל במכירת חמץ.
 

עקיבא1

משתמש מקצוען
עיצוב גרפי
עימוד ספרים
צילום מקצועי
עריכה תורנית
הנוסח של יוסי סטיינברג נשמע כבן ישיבה שנפלט מהמערכת ומצטיין בציניות (פורסם בחדרי חרדים, ד''ל)
 

לאה גרין

משתמש רשום
נכתב ע"י אפשרי;n4871115:
חבל שכתבו את השם שלו, כך שאי אפשר לכתוב יותר מידי חריף.
אם אנחנו לא סומכים על רבנים שמפקחים על מפעלים - אז המשמעות היא שאנחנו אוכלים טריפות בין כך.
אנחנו סומכים על על רבנים ועל השגחות, אז אנחנו סומכים עליהם גם שזה כשר וגם אם זה נאפה אחרי או לפני פסח.
.

הבנתי שהבדצי"ם לא משגיחים על המדבקות של "נאפה אחרי פסח" כי הם מבחינתם מכרו את החמץ כדין. ובאמת יש הרבה מדבקות מפוברקות.
נראה לי שהגלוטן הוא תערובת חמץ וזה אולי יותר קל, זה באמת בעיה כל הנושא, יש המון דברים עם תערובת חמץ שגם אחרי שנה ויותר עדין נמצאים בשוק. ולך תדע ממתי הפרורי לחם והשברי עוגיות שנמצאות בגלידה שקנית בחודש אלול, והשוקולד שקנית בכסליו
 

שי613

משתמש מקצוען
D I G I T A L
נכתב ע"י אפשרי;n4871115:
חבל שכתבו את השם שלו, כך שאי אפשר לכתוב יותר מידי חריף.
אם אנחנו לא סומכים על רבנים שמפקחים על מפעלים - אז המשמעות היא שאנחנו אוכלים טריפות בין כך.
אנחנו סומכים על על רבנים ועל השגחות, אז אנחנו סומכים עליהם גם שזה כשר וגם אם זה נאפה אחרי או לפני פסח.
ואם איזה יוסי אין לו כח להחמיר - זה לא מתיר לו להשמיץ בצורה מכוערת כזו.

הסגנון של המאמר הוא ממש חילוני. "הרבנים סתם משקרים אתכם, העוף הכשר הוא אותו עוף כמו העוף הלא כשר ואתם סתם משלמים בשביל למלא לרבנים את הכיסים"

ואגב ביררתי, כמובן שאדון יוסי לא גילה את אוסטרליה המשוונית, וב"נטחן" מקפידים, כשצריכים גלוטן, על גלוטן שנרכש באמת מגוי לאחר החג, או תחליפים.
והמשמעות של "נטחן" היא: שכל הרכיבים של המוצר שהם חמץ לא השתמשו בהם כלל במכירת חמץ.

חבל מאוד לדבר כך לשון הרע מעל דפי הפורום. וחבל שכותבים בצורה לא עניינית. זכותו של כל רב לומר את דעתו, ומדובר פה ברב, מומחה כשרות, וניתן לשמוע אותו גם בתוכניתו בקול חי. ואגב, הוא לא היחיד שאומר את זה... רוב ככל גדולי הדור מדורות עברו סמכו על מכירת חמץ.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קד

א בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי יי אֱלֹהַי גָּדַלְתָּ מְּאֹד הוֹד וְהָדָר לָבָשְׁתָּ:ב עֹטֶה אוֹר כַּשַּׂלְמָה נוֹטֶה שָׁמַיִם כַּיְרִיעָה:ג הַמְקָרֶה בַמַּיִם עֲלִיּוֹתָיו הַשָּׂם עָבִים רְכוּבוֹ הַמְהַלֵּךְ עַל כַּנְפֵי רוּחַ:ד עֹשֶׂה מַלְאָכָיו רוּחוֹת מְשָׁרְתָיו אֵשׁ לֹהֵט:ה יָסַד אֶרֶץ עַל מְכוֹנֶיהָ בַּל תִּמּוֹט עוֹלָם וָעֶד:ו תְּהוֹם כַּלְּבוּשׁ כִּסִּיתוֹ עַל הָרִים יַעַמְדוּ מָיִם:ז מִן גַּעֲרָתְךָ יְנוּסוּן מִן קוֹל רַעַמְךָ יֵחָפֵזוּן:ח יַעֲלוּ הָרִים יֵרְדוּ בְקָעוֹת אֶל מְקוֹם זֶה יָסַדְתָּ לָהֶם:ט גְּבוּל שַׂמְתָּ בַּל יַעֲבֹרוּן בַּל יְשׁוּבוּן לְכַסּוֹת הָאָרֶץ:י הַמְשַׁלֵּחַ מַעְיָנִים בַּנְּחָלִים בֵּין הָרִים יְהַלֵּכוּן:יא יַשְׁקוּ כָּל חַיְתוֹ שָׂדָי יִשְׁבְּרוּ פְרָאִים צְמָאָם:יב עֲלֵיהֶם עוֹף הַשָּׁמַיִם יִשְׁכּוֹן מִבֵּין עֳפָאיִם יִתְּנוּ קוֹל:יג מַשְׁקֶה הָרִים מֵעֲלִיּוֹתָיו מִפְּרִי מַעֲשֶׂיךָ תִּשְׂבַּע הָאָרֶץ:יד מַצְמִיחַ חָצִיר לַבְּהֵמָה וְעֵשֶׂב לַעֲבֹדַת הָאָדָם לְהוֹצִיא לֶחֶם מִן הָאָרֶץ:טו וְיַיִן יְשַׂמַּח לְבַב אֱנוֹשׁ לְהַצְהִיל פָּנִים מִשָּׁמֶן וְלֶחֶם לְבַב אֱנוֹשׁ יִסְעָד:טז יִשְׂבְּעוּ עֲצֵי יי אַרְזֵי לְבָנוֹן אֲשֶׁר נָטָע:יז אֲשֶׁר שָׁם צִפֳּרִים יְקַנֵּנוּ חֲסִידָה בְּרוֹשִׁים בֵּיתָהּ:יח הָרִים הַגְּבֹהִים לַיְּעֵלִים סְלָעִים מַחְסֶה לַשְׁפַנִּים:יט עָשָׂה יָרֵחַ לְמוֹעֲדִים שֶׁמֶשׁ יָדַע מְבוֹאוֹ:כ תָּשֶׁת חֹשֶׁךְ וִיהִי לָיְלָה בּוֹ תִרְמֹשׂ כָּל חַיְתוֹ יָעַר:כא הַכְּפִירִים שֹׁאֲגִים לַטָּרֶף וּלְבַקֵּשׁ מֵאֵל אָכְלָם:כב תִּזְרַח הַשֶּׁמֶשׁ יֵאָסֵפוּן וְאֶל מְעוֹנֹתָם יִרְבָּצוּן:כג יֵצֵא אָדָם לְפָעֳלוֹ וְלַעֲבֹדָתוֹ עֲדֵי עָרֶב:כד מָה רַבּוּ מַעֲשֶׂיךָ יי כֻּלָּם בְּחָכְמָה עָשִׂיתָ מָלְאָה הָאָרֶץ קִנְיָנֶךָ:כה זֶה הַיָּם גָּדוֹל וּרְחַב יָדָיִם שָׁם רֶמֶשׂ וְאֵין מִסְפָּר חַיּוֹת קְטַנּוֹת עִם גְּדֹלוֹת:כו שָׁם אֳנִיּוֹת יְהַלֵּכוּן לִוְיָתָן זֶה יָצַרְתָּ לְשַׂחֶק בּוֹ:כז כֻּלָּם אֵלֶיךָ יְשַׂבֵּרוּן לָתֵת אָכְלָם בְּעִתּוֹ:כח תִּתֵּן לָהֶם יִלְקֹטוּן תִּפְתַּח יָדְךָ יִשְׂבְּעוּן טוֹב:כט תַּסְתִּיר פָּנֶיךָ יִבָּהֵלוּן תֹּסֵף רוּחָם יִגְוָעוּן וְאֶל עֲפָרָם יְשׁוּבוּן:ל תְּשַׁלַּח רוּחֲךָ יִבָּרֵאוּן וּתְחַדֵּשׁ פְּנֵי אֲדָמָה:לא יְהִי כְבוֹד יי לְעוֹלָם יִשְׂמַח יי בְּמַעֲשָׂיו:לב הַמַּבִּיט לָאָרֶץ וַתִּרְעָד יִגַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:לג אָשִׁירָה לַיי בְּחַיָּי אֲזַמְּרָה לֵאלֹהַי בְּעוֹדִי:לד יֶעֱרַב עָלָיו שִׂיחִי אָנֹכִי אֶשְׂמַח בַּיהוָה:לה יִתַּמּוּ חַטָּאִים מִן הָאָרֶץ וּרְשָׁעִים עוֹד אֵינָם בָּרְכִי נַפְשִׁי אֶת יי הַלְלוּיָהּ:
נקרא  6  פעמים

אתגר AI

רגעים מכריעים בחיים • אתגר 116

לוח מודעות

למעלה