חידות לפרשת השבוע חידות לפרשת השבוע

בְּמוֹצָאֵי מְנוּחָה ... תַּרְאֵם נִסֶּיךָ עוֹשֶׂה גְדוֹלוֹת ... לִשְׁמֹעַ אֶל הָרִנָּה וְאֶל הַתְּפִלָּה

מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ: עִבְדוּ אֶת יי בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה: דְּעוּ כִּי יי הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ: בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ: כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ:

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
לאחר שהאשכול העסיסי 'חידות תורניות' נזרע כלאים,
בשאלות וקושיות מגוונות של חידות מרובות סגנונות,
והחידות על פרשת השבוע בקשו להן מקום קבוע,
יבוא אשכול זה לחידות על פרשת השבוע בלבד,
מתוך עדיפות לשאלות מן המקרא בלבד.
החפץ ימלא את ידו, לשאול ולהשיב בעדו.

מקרא בסיסי:
מקרא - כולל כל התנ"ך.
תורה - חמשת חומשי תורה בלבד.
פרשת השבוע - מה שיקראו בשבת הבאה.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
באנשים הגונים הוקפתי
ובין יגונים הופעתי
לימיני ניצב מטה תפארה
ובארבעה מקומות במקרא
החלפתי משענות שלשה
עת אשר משענתי נתלשה
אחי היה לי לצאצא
והראש על ידי נמצא
עבדי חצי בן היה לי
ורגלי אחי אשר יחץ ראשו
השלימו שמו והשיבו נפשו
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
האמת שהחידה הקודמת די מאתגרת
הנה אחת יותר קלילה:

שני אחים אנחנו
שווים ובלתי שווים
כי חמשה הבדילו בינינו
הגדול באותותיו קטן במניינו
והקטן במכתבו גדול במספרו
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
אחים תאומים יש לנו
בראשונה ובשניה נזכרנו לרעה
ובשלישי רק אחד מאתנו
ער ואונן?
נראה נכון, אבל לא הסתדר לי המנין. (הוזכרו חמש פעמים במקרא, מתוכן ארבע בתורה).
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
כיון שלא אהיה כאן בהמשך הערב, אביא את מה שכתבתי בינתיים. בהצלחה!

מזרע יעקב הנני
ושתי פעמים נזכרתי
באחת עם אחיי אני קם
ובשנית - סביבותי עת נקם
בפתיחת לימודי, פי שלשה באתי
באחד בא שקר לימיני ואשם באחריתי
ברעהו ראיתי בית מחוזק בדק
ובשלישית עמדה לצידי נוות צדק
וכאשר הוחלפו שני אופנים
וששה גלגלים החלו מונים
נזכרתי בדברי איש אלוקים נוקד
מייסר בני עמו ובתוכחתם שוקד
ביקשתי להחליף מרכבתי
ותודה בפניי הבעתי
ביקשתי להחליף שנית
וטובה לנגדי אשית

---

דוד ובן אח הננו
וכל אחד במקרא לבדו
חסר וגם מלא הופענו
ובכל זאת תווים שווים לנו

---

ארבע צלעות מהלכות
במקרא בחמשה מקומות
אך בראשיתם חזקה רגלם
גם נאחז גם נשבה חצי מניינם
אז בין אחים נמצאו
אצל בן זקונים באו
ועת רכבו על ארבעה גלגלים
אשר את קרבם היו מובילים
באו בארבעה מקומות
באחד ראו ארץ טובה ורחבה
בשנים נוספים ניצב הר עם לוחות
ובאחרון, בית יוצר אצל איש ענתות

כי הוסרה משענתי
לא קיבלתי נחמתי
אך בשנית הובטחתי
שאעלה באחריתי
ובשלישית באתי
על יד איש חיתי

וכאשר על איברים שלשה
נוספו לי בראשי חמשה
אז שאל המלך ולא נענה מאומה
מפני טעימת בנו באמצע מלחמה

ובעת נחסרו ממני חמשה
ובמרכבה אחרת באתי
אשר אחריתה אינה חלושה
אל משפחתי הושבתי
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מזרע יעקב הנני
ושתי פעמים נזכרתי
באחת עם אחיי אני קם
ובשנית - סביבותי עת נקם
שלם
וּבְנֵי נַפְתָּלִי יַחְצְאֵל וְגוּנִי וְיֵצֶר וְשִׁלֵּֽם.
לִי נָקָם וְשִׁלֵּם לְעֵת.

בפתיחת לימודי, פי שלשה באתי
באחד בא שקר לימיני ואשם באחריתי
ברעהו ראיתי בית מחוזק בדק
ובשלישית עמדה לצידי נוות צדק
לַשֶּׁקֶר וְשִׁלַּם אֹתוֹ בְּרֹאשׁוֹ וַֽחֲמִֽשִׁתָיו יֹסֵף עָלָיו לַֽאֲשֶׁר הוּא לוֹ יִתְּנֶנּוּ בְּיוֹם אַשְׁמָתֽוֹ.
וְהֶעֱלָה שְׁלֹמֹה שָׁלֹשׁ פְּעָמִים בַּשָּׁנָה עֹלוֹת וּשְׁלָמִים עַל הַמִּזְבֵּחַ אֲשֶׁר בָּנָה לַד' וְהַקְטֵיר אִתּוֹ אֲשֶׁר לִפְנֵי ד' וְשִׁלַּם אֶת הַבָּיִת.
אִם זַךְ וְיָשָׁר אָתָּה כִּי עַתָּה יָעִיר עָלֶיךָ וְשִׁלַּם נְוַת צִדְקֶךָ.

כאשר הוחלפו שני אופנים
וששה גלגלים החלו מונים
נזכרתי בדברי איש אלוקים נוקד
מייסר בני עמו ובתוכחתם שוקד
עמוס אשר היה בנקדים - כִּי אִם תַּעֲלוּ לִי עֹלוֹת וּמִנְחֹתֵיכֶם לֹא אֶרְצֶה וְשֶׁלֶם מְרִיאֵיכֶם לֹא אַבִּיט.

ביקשתי להחליף מרכבתי
ותודה בפניי הבעתי
זְבַח לֵאלֹהִים תּוֹדָה וְשַׁלֵּם לְעֶלְיוֹן נְדָרֶיךָ.

ביקשתי להחליף שנית
וטובה לנגדי אשית
הַסְכֶּן נָא עִמּוֹ וּשְׁלם בָּהֶם תְּבוֹאַתְךָ טוֹבָה.
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
ארבע צלעות מהלכות
במקרא בחמשה מקומות
וארד

ארבע צלעות מהלכות
במקרא בחמשה מקומות
אך בראשיתם חזקה רגלם
גם נאחז גם נשבה חצי מניינם
אז בין אחים נמצאו
אצל בן זקונים באו

בנו של בנימין: ארד

ועת רכבו על ארבעה גלגלים
אשר את קרבם היו מובילים
באו בארבעה מקומות
באחד ראו ארץ טובה ורחבה

''וָאֵרֵד לְהַצִּילוֹ מִיַּד מִצְרַיִם וּלְהַעֲלֹתוֹ מִן-הָאָרֶץ הַהִוא אֶל-אֶרֶץ טוֹבָה וּרְחָבָה''

בשנים נוספים ניצב הר עם לוחות
ובאחרון, בית יוצר אצל איש ענתות

''וָאֵפֶן וָאֵרֵד מִן-הָהָר''
''וָאֵפֶן וָאֵרֵד מִן-הָהָר וָאָשִׂם אֶת-הַלֻּחֹת''
''וָאֵרֵד בֵּית הַיּוֹצֵר וְהִנֵּה-הוּא עֹשֶׂה מְלָאכָה''

כי הוסרה משענתי
לא קיבלתי נחמתי
כִּי-אֵרֵד אֶל-בְּנִי אָבֵל שְׁאֹלָה

אך בשנית הובטחתי
שאעלה באחריתי
אָנֹכִי אֵרֵד עִמְּךָ מִצְרַיְמָה

ובשלישית באתי
על יד איש חיתי
וַיֹּאמֶר אֲבִישַׁי אֲנִי אֵרֵד עִמָּךְ

וכאשר על איברים שלשה
נוספו לי בראשי חמשה
הארד

אז שאל המלך ולא נענה מאומה
מפני טעימת בנו באמצע מלחמה
הַאֵרֵד אַחֲרֵי פְלִשְׁתִּים

ובעת נחסרו ממני חמשה
ובמרכבה אחרת באתי
אשר אחריתה אינה חלושה
אל משפחתי הושבתי
''וַיִּהְיוּ בְנֵי-בֶלַע אַרְדְּ וְנַעֲמָן מִשְׁפַּחַת הָאַרְדִּי''.
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
ארבע צלעות מהלכות
במקרא בחמשה מקומות
אך בראשיתם חזקה רגלם
גם נאחז גם נשבה חצי מניינם
אז בין אחים נמצאו
אצל בן זקונים באו
וארד
וּבְנֵי בִנְיָמִן בֶּלַע וָבֶכֶר וְאַשְׁבֵּל גֵּרָא וְנַֽעֲמָן אֵחִי וָרֹאשׁ מֻפִּים וְחֻפִּים וָאָֽרְדְּ.
דגש חזק בד'.
חצי מילה קמץ וחצי מילה שווא.

ועת רכבו על ארבעה גלגלים
אשר את קרבם היו מובילים
באו בארבעה מקומות
באחד ראו ארץ טובה ורחבה
בשנים נוספים ניצב הר עם לוחות
ובאחרון, בית יוצר אצל איש ענתות
ארבעה גלגלים - שתי צירה
וָֽאֵרֵד לְהַצִּילוֹ מִיַּד מִצְרַיִם וּֽלְהַֽעֲלֹתוֹ מִן הָאָרֶץ הַהִוא אֶל אֶרֶץ טוֹבָה וּרְחָבה.
וָאֵפֶן וָֽאֵרֵד מִן הָהָר וְהָהָר בֹּעֵר בָּאֵשׁ וּשְׁנֵי לוּחֹת הַבְּרִית עַל שְׁתֵּי יָדי.
וָאֵפֶן וָֽאֵרֵד מִן הָהָר וָֽאָשִׂם אֶת הַלֻּחֹת בָּֽאָרוֹן.
ירמיהו - וָאֵרֵד בֵּית הַיּוֹצֵר.

כי הוסרה משענתי
לא קיבלתי נחמתי
אך בשנית הובטחתי
שאעלה באחריתי
ובשלישית באתי
על יד איש חיתי
וַיְמָאֵן לְהִתְנַחֵם וַיֹּאמֶר כִּֽי אֵרֵד אֶל בְּנִי אָבֵל שְׁאֹלָה.
אָֽנֹכִי אֵרֵד עִמְּךָ מִצְרַיְמָה וְאָֽנֹכִי אַֽעַלְךָ גַם עָלֹה.
וַיַּעַן דָּוִד וַיֹּאמֶר אֶל אֲחִימֶלֶךְ הַחִתִּי וְאֶל אֲבִישַׁי בֶּן צְרוּיָה אֲחִי יוֹאָב לֵאמֹר מִי יֵרֵד אִתִּי אֶל שָׁאוּל אֶל הַמַּחֲנֶה וַיֹּאמֶר אֲבִישַׁי אֲנִי אֵרֵד עִמָּךְ.

כאשר על איברים שלשה
נוספו לי בראשי חמשה
אז שאל המלך ולא נענה מאומה
מפני טעימת בנו באמצע מלחמה
וַיִּשְׁאַל שָׁאוּל בֵּאלֹקים הַאֵרֵד אַחֲרֵי פְלִשְׁתִּים הֲתִתְּנֵם בְּיַד יִשְׂרָאֵל וְלֹא עָנָהוּ בַּיּוֹם הַהוּא: וַיֹּאמֶר שָׁאוּל אֶל יוֹנָתָן הַגִּידָה לִּי מֶה עָשִׂיתָה וַיַּגֶּד לוֹ יוֹנָתָן וַיֹּאמֶר טָעֹם טָעַמְתִּי בִּקְצֵה הַמַּטֶּה אֲשֶׁר בְּיָדִי מְעַט דְּבַשׁ הִנְנִי אָמוּת.

ובעת נחסרו ממני חמשה
ובמרכבה אחרת באתי
אשר אחריתה אינה חלושה
אל משפחתי הושבתי
וַיִּֽהְיוּ בְנֵי בֶלַע אַרְדְּ וְנַֽעֲמָן מִשְׁפַּחַת הָֽאַרְדִּי לְנַֽעֲמָן מִשְׁפַּחַת הַֽנַּעֲמִֽי.
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
האמת שהחידה הקודמת די מאתגרת
הנה אחת יותר קלילה:

שני אחים אנחנו
שווים ובלתי שווים
כי חמשה הבדילו בינינו
הגדול באותותיו קטן במניינו
והקטן במכתבו גדול במספרו
וְיִשְׁוָה וְיִשְׁוִי
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
מושלם!!
מושלם!!
דגש חזק בד'.
לא מדויק. דגש קל. (כתבתי 'חוזק' יחסית לרפיון). (בג"ד כפ"ת בראש מילה או אחרי שוא נח - מקבל דגש קל).
חצי מילה קמץ וחצי מילה שווא.
יפה מאוד!! כאן הקמץ מכונה 'נאחז'. לגזור ולשמור..
ארבעה גלגלים - שתי צירה
יפה מאוד!! ארבעה גלגלים - שתי נקודות צירי. ששה - שני סגולים. חמשה - צירי וסגול. (בפי המדקדקים = שש נקודות, חמש נקודות וכו'). וכנ"ל.
ומה עם החידה של האנשים ההגונים?..
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
אחים תאומים יש לנו
בראשונה ובשניה נזכרנו לרעה
ובשלישי רק אחד מאתנו
נראה נכון, אבל לא הסתדר לי המנין. (הוזכרו חמש פעמים במקרא, מתוכן ארבע בתורה).
אבל רק בשלושה פסוקים בשני פסוקים פעמיים
עדיין לא הסתדר לי.

הנה הפסוקים:
בראשית פרק מו
(יב) וּבְנֵי יְהוּדָה עֵר וְאוֹנָן וְשֵׁלָה וָפֶרֶץ וָזָרַח וַיָּמָת עֵר וְאוֹנָן בְּאֶרֶץ כְּנַעַן וַיִּהְיוּ בְנֵי פֶרֶץ חֶצְרֹן וְחָמוּל:
במדבר פרק כו
(יט) בְּנֵי יְהוּדָה עֵר וְאוֹנָן וַיָּמָת עֵר וְאוֹנָן בְּאֶרֶץ כְּנָעַן:
דברי הימים א פרק ב
(ג) בְּנֵי יְהוּדָה עֵר וְאוֹנָן וְשֵׁלָה שְׁלוֹשָׁה נוֹלַד לוֹ מִבַּת שׁוּעַ הַכְּנַעֲנִית וַיְהִי עֵר בְּכוֹר יְהוּדָה רַע בְּעֵינֵי יְקֹוָק וַיְמִיתֵהוּ: ס

בשלשה פסוקים נזכרו ער ואונן. פרש נא שיחתך, מה כוונתך באומרך 'רק אחד מאתנו'?
ואגב, כשהפסוקים הם במקרא כולו או בתורה לבדה, צריך לכתוב זאת - לפחות ברמז - בכתב החידה.
 

ירושלמי987

משתמש מקצוען
עדיין לא הסתדר לי.

הנה הפסוקים:
בראשית פרק מו
(יב) וּבְנֵי יְהוּדָה עֵר וְאוֹנָן וְשֵׁלָה וָפֶרֶץ וָזָרַח וַיָּמָת עֵר וְאוֹנָן בְּאֶרֶץ כְּנַעַן וַיִּהְיוּ בְנֵי פֶרֶץ חֶצְרֹן וְחָמוּל:
במדבר פרק כו
(יט) בְּנֵי יְהוּדָה עֵר וְאוֹנָן וַיָּמָת עֵר וְאוֹנָן בְּאֶרֶץ כְּנָעַן:
דברי הימים א פרק ב
(ג) בְּנֵי יְהוּדָה עֵר וְאוֹנָן וְשֵׁלָה שְׁלוֹשָׁה נוֹלַד לוֹ מִבַּת שׁוּעַ הַכְּנַעֲנִית וַיְהִי עֵר בְּכוֹר יְהוּדָה רַע בְּעֵינֵי יְקֹוָק וַיְמִיתֵהוּ: ס

בשלשה פסוקים נזכרו ער ואונן. פרש נא שיחתך, מה כוונתך באומרך 'רק אחד מאתנו'?
ואגב, כשהפסוקים הם במקרא כולו או בתורה לבדה, צריך לכתוב זאת - לפחות ברמז - בכתב החידה.
אכן זה שלושה פסוקים שבשני פסוקים מהם נזכר פעמיים,
רק אחדג מאתנו התכוונתי שבשני פסוקים הראשונים שניהם נזכרו לרעה וימת ער ואונן
ובשלישי כתיב רק על ער (באמת לא יודע למה)

לגב מה שכתבת שצריכים לכתוב שהפסוקים במקרא לבדו
מקודם כתבו לי כאן שהחידות בנוי רק על מקרא וכתובים
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קו

א הַלְלוּיָהּ הוֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב מִי יְמַלֵּל גְּבוּרוֹת יי יַשְׁמִיעַ כָּל תְּהִלָּתוֹ:ג אַשְׁרֵי שֹׁמְרֵי מִשְׁפָּט עֹשֵׂה צְדָקָה בְכָל עֵת:ד זָכְרֵנִי יי בִּרְצוֹן עַמֶּךָ פָּקְדֵנִי בִּישׁוּעָתֶךָ:ה לִרְאוֹת בְּטוֹבַת בְּחִירֶיךָ לִשְׂמֹחַ בְּשִׂמְחַת גּוֹיֶךָ לְהִתְהַלֵּל עִם נַחֲלָתֶךָ:ו חָטָאנוּ עִם אֲבוֹתֵינוּ הֶעֱוִינוּ הִרְשָׁעְנוּ:ז אֲבוֹתֵינוּ בְמִצְרַיִם לֹא הִשְׂכִּילוּ נִפְלְאוֹתֶיךָ לֹא זָכְרוּ אֶת רֹב חֲסָדֶיךָ וַיַּמְרוּ עַל יָם בְּיַם סוּף:ח וַיּוֹשִׁיעֵם לְמַעַן שְׁמוֹ לְהוֹדִיעַ אֶת גְּבוּרָתוֹ:ט וַיִּגְעַר בְּיַם סוּף וַיֶּחֱרָב וַיּוֹלִיכֵם בַּתְּהֹמוֹת כַּמִּדְבָּר:י וַיּוֹשִׁיעֵם מִיַּד שׂוֹנֵא וַיִּגְאָלֵם מִיַּד אוֹיֵב:יא וַיְכַסּוּ מַיִם צָרֵיהֶם אֶחָד מֵהֶם לֹא נוֹתָר:יב וַיַּאֲמִינוּ בִדְבָרָיו יָשִׁירוּ תְּהִלָּתוֹ:יג מִהֲרוּ שָׁכְחוּ מַעֲשָׂיו לֹא חִכּוּ לַעֲצָתוֹ:יד וַיִּתְאַוּוּ תַאֲוָה בַּמִּדְבָּר וַיְנַסּוּ אֵל בִּישִׁימוֹן:טו וַיִּתֵּן לָהֶם שֶׁאֱלָתָם וַיְשַׁלַּח רָזוֹן בְּנַפְשָׁם:טז וַיְקַנְאוּ לְמֹשֶׁה בַּמַּחֲנֶה לְאַהֲרֹן קְדוֹשׁ יי:יז תִּפְתַּח אֶרֶץ וַתִּבְלַע דָּתָן וַתְּכַס עַל עֲדַת אֲבִירָם:יח וַתִּבְעַר אֵשׁ בַּעֲדָתָם לֶהָבָה תְּלַהֵט רְשָׁעִים:יט יַעֲשׂוּ עֵגֶל בְּחֹרֵב וַיִּשְׁתַּחֲווּ לְמַסֵּכָה:כ וַיָּמִירוּ אֶת כְּבוֹדָם בְּתַבְנִית שׁוֹר אֹכֵל עֵשֶׂב:כא שָׁכְחוּ אֵל מוֹשִׁיעָם עֹשֶׂה גְדֹלוֹת בְּמִצְרָיִם:כב נִפְלָאוֹת בְּאֶרֶץ חָם נוֹרָאוֹת עַל יַם סוּף:כג וַיֹּאמֶר לְהַשְׁמִידָם לוּלֵי מֹשֶׁה בְחִירוֹ עָמַד בַּפֶּרֶץ לְפָנָיו לְהָשִׁיב חֲמָתוֹ מֵהַשְׁחִית:כד וַיִּמְאֲסוּ בְּאֶרֶץ חֶמְדָּה לֹא הֶאֱמִינוּ לִדְבָרוֹ:כה וַיֵּרָגְנוּ בְאָהֳלֵיהֶם לֹא שָׁמְעוּ בְּקוֹל יי:כו וַיִּשָּׂא יָדוֹ לָהֶם לְהַפִּיל אוֹתָם בַּמִּדְבָּר:כז וּלְהַפִּיל זַרְעָם בַּגּוֹיִם וּלְזָרוֹתָם בָּאֲרָצוֹת:כח וַיִּצָּמְדוּ לְבַעַל פְּעוֹר וַיֹּאכְלוּ זִבְחֵי מֵתִים:כט וַיַּכְעִיסוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם וַתִּפְרָץ בָּם מַגֵּפָה:ל וַיַּעֲמֹד פִּינְחָס וַיְפַלֵּל וַתֵּעָצַר הַמַּגֵּפָה:לא וַתֵּחָשֶׁב לוֹ לִצְדָקָה לְדֹר וָדֹר עַד עוֹלָם:לב וַיַּקְצִיפוּ עַל מֵי מְרִיבָה וַיֵּרַע לְמֹשֶׁה בַּעֲבוּרָם:לג כִּי הִמְרוּ אֶת רוּחוֹ וַיְבַטֵּא בִּשְׂפָתָיו:לד לֹא הִשְׁמִידוּ אֶת הָעַמִּים אֲשֶׁר אָמַר יי לָהֶם:לה וַיִּתְעָרְבוּ בַגּוֹיִם וַיִּלְמְדוּ מַעֲשֵׂיהֶם:לו וַיַּעַבְדוּ אֶת עֲצַבֵּיהֶם וַיִּהְיוּ לָהֶם לְמוֹקֵשׁ:לז וַיִּזְבְּחוּ אֶת בְּנֵיהֶם וְאֶת בְּנוֹתֵיהֶם לַשֵּׁדִים:לח וַיִּשְׁפְּכוּ דָם נָקִי דַּם בְּנֵיהֶם וּבְנוֹתֵיהֶם אֲשֶׁר זִבְּחוּ לַעֲצַבֵּי כְנָעַן וַתֶּחֱנַף הָאָרֶץ בַּדָּמִים:לט וַיִּטְמְאוּ בְמַעֲשֵׂיהֶם וַיִּזְנוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם:מ וַיִּחַר אַף יי בְּעַמּוֹ וַיְתָעֵב אֶת נַחֲלָתוֹ:מא וַיִּתְּנֵם בְּיַד גּוֹיִם וַיִּמְשְׁלוּ בָהֶם שֹׂנְאֵיהֶם:מב וַיִּלְחָצוּם אוֹיְבֵיהֶם וַיִּכָּנְעוּ תַּחַת יָדָם:מג פְּעָמִים רַבּוֹת יַצִּילֵם וְהֵמָּה יַמְרוּ בַעֲצָתָם וַיָּמֹכּוּ בַּעֲוֹנָם:מד וַיַּרְא בַּצַּר לָהֶם בְּשָׁמְעוֹ אֶת רִנָּתָם:מה וַיִּזְכֹּר לָהֶם בְּרִיתוֹ וַיִּנָּחֵם כְּרֹב (חסדו) חֲסָדָיו:מו וַיִּתֵּן אוֹתָם לְרַחֲמִים לִפְנֵי כָּל שׁוֹבֵיהֶם:מז הוֹשִׁיעֵנוּ יי אֱלֹהֵינוּ וְקַבְּצֵנוּ מִן הַגּוֹיִם לְהֹדוֹת לְשֵׁם קָדְשֶׁךָ לְהִשְׁתַּבֵּחַ בִּתְהִלָּתֶךָ:מח בָּרוּךְ יי אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל מִן הָעוֹלָם וְעַד הָעוֹלָם וְאָמַר כָּל הָעָם אָמֵן הַלְלוּיָהּ:
נקרא  2  פעמים

לוח מודעות

למעלה