חידות לפרשת השבוע חידות לפרשת השבוע

בְּמוֹצָאֵי מְנוּחָה ... תַּרְאֵם נִסֶּיךָ עוֹשֶׂה גְדוֹלוֹת ... לִשְׁמֹעַ אֶל הָרִנָּה וְאֶל הַתְּפִלָּה

מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ: עִבְדוּ אֶת יי בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה: דְּעוּ כִּי יי הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ: בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ: כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ:

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
לאחר שהאשכול העסיסי 'חידות תורניות' נזרע כלאים,
בשאלות וקושיות מגוונות של חידות מרובות סגנונות,
והחידות על פרשת השבוע בקשו להן מקום קבוע,
יבוא אשכול זה לחידות על פרשת השבוע בלבד,
מתוך עדיפות לשאלות מן המקרא בלבד.
החפץ ימלא את ידו, לשאול ולהשיב בעדו.

מקרא בסיסי:
מקרא - כולל כל התנ"ך.
תורה - חמשת חומשי תורה בלבד.
פרשת השבוע - מה שיקראו בשבת הבאה.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
וַנַּגֶּד בניקוד הזה מופיע פעמיים:
בשתי פרשיות חופפות : בראשית פרק מג, בראשית פרק מד
לשלושים ושש מוקפות: ונגד לו (לו=36)
יפה מאוד!!
תיקון קל: שתי פרשיות אינן 'פרקים'. אלא פרשיות בתורה: מקץ, ויגש.
'מוקפות' בפירוש מילולי - סמוכות. אך כאן הכוונה שיש מקף אחריהן המחברן לתיבה הבאה.
(רק לאחרונה הוגד הוגד לי שיש מאגרים שאין בהם 'מקפים'. וזה קצת חבל, כי היה לי איזה רעיון לשלב טעמי המקרא בחידות..).

אבל לאחר מכן הבנתי שבשפתו של @כל שם שתרצה יש מונחים שונים
אם כי המשפט הזה:
בשמונה מקומות באו
הוא כפשוטו. אז חסרים עוד שנים..
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
הוא כפשוטו. אז חסרים עוד שנים..
בין חכמים ונבונים
'' חֲכָמִים בְּעֵינֵיהֶם וְנֶגֶד פְּנֵיהֶם נְבֹנִים''

בין ירושלים וזקנים
'' בְּהַר צִיּוֹן וּבִירוּשָׁלִַם וְנֶגֶד זְקֵנָיו''

תודה רבה על החידות היפות והמושקעות
בזכות האשכול הזה פרשת השבוע די שגורה על לשוני ;)
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
מרכבות- הם לא דווקא אלו הכרכרות של המלכים, מקלות זה לא שוטים
מה לעשות? כשרוצים לעשות חידה, חייבים 'להרגיש' את האותיות, לחוש את המילים, ולהאניש את כל המושגים.
לחיות את האלופים בין הבתים, להביא מן הגמלים אל הדלים: הא לכם ווי תלייה, כלי זין תחגרו למלחמה ולא תחטאו בהטיית ידית כף כפופה, נקו כפיכם ולמדו בלא מום, את אבי יהושע סמכו בעינו ובפיו, כי איש צדיק הוא, כי יבוא אליכם קוף ראשו בשלשה מקלות, התוו עליו תיו מיתה והכוהו בחבטה..
מקווה שלאט לאט הסגנון הזה ימצא חן. כי בעיני הוא כבר מצא.
 

ירושלמי987

משתמש מקצוען
הפרשה שגורה. השבוע נסמך אליה.
זה הכלל באמת? המילה הצמודה? הרי הכוונה יותר על פרשת

ועוד משהו
אני בדקדוק לשון הקודש חלש מאוד
כתבתי כבר שלשון קודש אינו שפת האם שלי
ואשמח שבביקורת בונה תצביע גם על טעיות דקדוק שלי
 

ירושלמי987

משתמש מקצוען
זה לא פתרון שכבר הובא (אתם ידעתם?)
אכן זו הכוונה על אתם ידעתם
ולא זכרתי את אתם ידעתם
וגם אם הנפתי בוהן אתם ידעתם שאפשר לעבור מבלי משים לב
אבל אתם ידעתם כי האשמה תלוי בך
איך אפשר לזכור כל החידות, כי אתם ידעתם כמה חידות כבודו מביא
;);)
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
זה הכלל באמת? המילה הצמודה? הרי הכוונה יותר על פרשת
דוקא בגלל זה. היא העיקר, לא בגלל צמידותה, אלא בגלל תוכנה.
והפרשה היא הלא לשון נקבה.
למשל: רבינו הקדוש צח הלשון כותב במשנה:
תפילת הערב אין לה קבע. לה (לתפילה) ולא 'לו' (לערב).
לגבי טעויות דקדוקיות, נתחיל עם תיקונים בסיסיים של זכר ונקבה.
שתי מילים ולא שני. לשון זכר: אחד שנים שלשה ארבעה וכו'. לשון נקבה: אחת שתים שלש ארבע.
סימן ההיכר היסודי הוא לבדוק את המילה בתואר 'גדול'. מילה גדולה או מילה גדול? - גדולה.
אמור מעתה: שתי מילים.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
שתי מילים מביעות סירוב
ראשונה שלילה ושניה חיוב
בתשעה מקראות במקרא
ושני שלישם בספר התורה
ראשונה אצל משלחי נערה
שניה אצל נאספים בארה
שלישית בפי נקמה מבקשים
רביעית אצל ראש המבקשים
חמישית בפי אשר לב מניאים
שישית בדברי קצינים ונשיאים
שביעית בפי נשבעים על בנות
ואחרית אצל החוששים מלבנות
 

ירושלמי987

משתמש מקצוען
דוקא בגלל זה. היא העיקר, לא בגלל צמידותה, אלא בגלל תוכנה.
והפרשה היא הלא לשון נקבה.
למשל: רבינו הקדוש צח הלשון כותב במשנה:
תפילת הערב אין לה קבע. לה (לתפילה) ולא 'לו' (לערב).
לגבי טעויות דקדוקיות, נתחיל עם תיקונים בסיסיים של זכר ונקבה.
שתי מילים ולא שני. לשון זכר: אחד שנים שלשה ארבעה וכו'. לשון נקבה: אחת שתים שלש ארבע.
סימן ההיכר היסודי הוא לבדוק את המילה בתואר 'גדול'. מילה גדולה או מילה גדול? - גדולה.
אמור מעתה: שתי מילים.
תודה
גם אם ידוע לי כללים פשוטים אלו של לשון זכר ונקבה במס'
או סימן ההיכר בתואר גדול או גדולה
אני יכול לטעות בזה
עקב שפה האחרת שאני מדבר
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
שתי מילים מביעות סירוב
ראשונה שלילה ושניה חיוב
בתשעה מקראות במקרא
ושני שלישם בספר התורה
ראשונה אצל משלחי נערה
שניה אצל נאספים בארה
שלישית בפי נקמה מבקשים
רביעית אצל ראש המבקשים
חמישית בפי אשר לב מניאים
שישית בדברי קצינים ונשיאים
שביעית בפי נשבעים על בנות
ואחרית אצל החוששים מלבנות
לא נוכל
יש רק שמונה.
וַיַּעַן לָבָן וּבְתוּאֵל וַיֹּאמְרוּ מֵֽד' יָצָא הַדָּבָר לֹא נוּכַל דַּבֵּר אֵלֶיךָ רַע אוֹ טֽוֹב: הִנֵּֽה רִבְקָה לְפָנֶיךָ קַח וָלֵךְ וּתְהִי אִשָּׁה לְבֶן אֲדֹנֶיךָ כַּֽאֲשֶׁר דִּבֶּר ד'.
וַיֹּֽאמְרוּ לֹא נוּכַל עַד אֲשֶׁר יֵאָֽסְפוּ כָּל הָעֲדָרִים וְגָֽלֲלוּ אֶת הָאֶבֶן מֵעַל פִּי הַבְּאֵר וְהִשְׁקִינוּ הַצֹּֽאן.
וַיֹּֽאמְרוּ אֲלֵיהֶם לֹא נוּכַל לַֽעֲשׂוֹת הַדָּבָר הַזֶּה לָתֵת אֶת אֲחֹתֵנוּ לְאִישׁ אֲשֶׁר לוֹ עָרְלָה כִּֽי חֶרְפָּה הִוא לָֽנוּ.
וַנֹּאמֶר לֹא נוּכַל לָרֶדֶת אִם יֵשׁ אָחִינוּ הַקָּטֹן אִתָּנוּ וְיָרַדְנוּ כִּי לֹא נוּכַל לִרְאוֹת פְּנֵי הָאִישׁ וְאָחִינוּ הַקָּטֹן אֵינֶנּוּ אִתָּֽנוּ.
וְהָאֲנָשִׁים אֲשֶׁר עָלוּ עִמּוֹ אָֽמְרוּ לֹא נוּכַל לַֽעֲלוֹת אֶל הָעָם כִּֽי חָזָק הוּא מִמֶּֽנּוּ.
וַיֹּאמְרוּ כָל הַנְּשִׂיאִים אֶל כָּל הָעֵדָה אֲנַחְנוּ נִשְׁבַּעְנוּ לָהֶם בד' אֱלֹקי יִשְׂרָאֵל וְעַתָּה לֹא נוּכַל לִנְגֹּעַ בָּהֶם.
וַאֲנַחְנוּ לֹא נוּכַל לָתֵת לָהֶם נָשִׁים מִבְּנוֹתֵינוּ כִּי נִשְׁבְּעוּ בְנֵי יִשְׂרָאֵל לֵאמֹר אָרוּר נֹתֵן אִשָּׁה לְבִנְיָמִן.
וַיֹּאמֶר יְהוּדָה כָּשַׁל כֹּחַ הַסַּבָּל וְהֶעָפָר הַרְבֵּה וַאֲנַחְנוּ לֹא נוּכַל לִבְנוֹת בַּחוֹמָה.
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קו

א הַלְלוּיָהּ הוֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב מִי יְמַלֵּל גְּבוּרוֹת יי יַשְׁמִיעַ כָּל תְּהִלָּתוֹ:ג אַשְׁרֵי שֹׁמְרֵי מִשְׁפָּט עֹשֵׂה צְדָקָה בְכָל עֵת:ד זָכְרֵנִי יי בִּרְצוֹן עַמֶּךָ פָּקְדֵנִי בִּישׁוּעָתֶךָ:ה לִרְאוֹת בְּטוֹבַת בְּחִירֶיךָ לִשְׂמֹחַ בְּשִׂמְחַת גּוֹיֶךָ לְהִתְהַלֵּל עִם נַחֲלָתֶךָ:ו חָטָאנוּ עִם אֲבוֹתֵינוּ הֶעֱוִינוּ הִרְשָׁעְנוּ:ז אֲבוֹתֵינוּ בְמִצְרַיִם לֹא הִשְׂכִּילוּ נִפְלְאוֹתֶיךָ לֹא זָכְרוּ אֶת רֹב חֲסָדֶיךָ וַיַּמְרוּ עַל יָם בְּיַם סוּף:ח וַיּוֹשִׁיעֵם לְמַעַן שְׁמוֹ לְהוֹדִיעַ אֶת גְּבוּרָתוֹ:ט וַיִּגְעַר בְּיַם סוּף וַיֶּחֱרָב וַיּוֹלִיכֵם בַּתְּהֹמוֹת כַּמִּדְבָּר:י וַיּוֹשִׁיעֵם מִיַּד שׂוֹנֵא וַיִּגְאָלֵם מִיַּד אוֹיֵב:יא וַיְכַסּוּ מַיִם צָרֵיהֶם אֶחָד מֵהֶם לֹא נוֹתָר:יב וַיַּאֲמִינוּ בִדְבָרָיו יָשִׁירוּ תְּהִלָּתוֹ:יג מִהֲרוּ שָׁכְחוּ מַעֲשָׂיו לֹא חִכּוּ לַעֲצָתוֹ:יד וַיִּתְאַוּוּ תַאֲוָה בַּמִּדְבָּר וַיְנַסּוּ אֵל בִּישִׁימוֹן:טו וַיִּתֵּן לָהֶם שֶׁאֱלָתָם וַיְשַׁלַּח רָזוֹן בְּנַפְשָׁם:טז וַיְקַנְאוּ לְמֹשֶׁה בַּמַּחֲנֶה לְאַהֲרֹן קְדוֹשׁ יי:יז תִּפְתַּח אֶרֶץ וַתִּבְלַע דָּתָן וַתְּכַס עַל עֲדַת אֲבִירָם:יח וַתִּבְעַר אֵשׁ בַּעֲדָתָם לֶהָבָה תְּלַהֵט רְשָׁעִים:יט יַעֲשׂוּ עֵגֶל בְּחֹרֵב וַיִּשְׁתַּחֲווּ לְמַסֵּכָה:כ וַיָּמִירוּ אֶת כְּבוֹדָם בְּתַבְנִית שׁוֹר אֹכֵל עֵשֶׂב:כא שָׁכְחוּ אֵל מוֹשִׁיעָם עֹשֶׂה גְדֹלוֹת בְּמִצְרָיִם:כב נִפְלָאוֹת בְּאֶרֶץ חָם נוֹרָאוֹת עַל יַם סוּף:כג וַיֹּאמֶר לְהַשְׁמִידָם לוּלֵי מֹשֶׁה בְחִירוֹ עָמַד בַּפֶּרֶץ לְפָנָיו לְהָשִׁיב חֲמָתוֹ מֵהַשְׁחִית:כד וַיִּמְאֲסוּ בְּאֶרֶץ חֶמְדָּה לֹא הֶאֱמִינוּ לִדְבָרוֹ:כה וַיֵּרָגְנוּ בְאָהֳלֵיהֶם לֹא שָׁמְעוּ בְּקוֹל יי:כו וַיִּשָּׂא יָדוֹ לָהֶם לְהַפִּיל אוֹתָם בַּמִּדְבָּר:כז וּלְהַפִּיל זַרְעָם בַּגּוֹיִם וּלְזָרוֹתָם בָּאֲרָצוֹת:כח וַיִּצָּמְדוּ לְבַעַל פְּעוֹר וַיֹּאכְלוּ זִבְחֵי מֵתִים:כט וַיַּכְעִיסוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם וַתִּפְרָץ בָּם מַגֵּפָה:ל וַיַּעֲמֹד פִּינְחָס וַיְפַלֵּל וַתֵּעָצַר הַמַּגֵּפָה:לא וַתֵּחָשֶׁב לוֹ לִצְדָקָה לְדֹר וָדֹר עַד עוֹלָם:לב וַיַּקְצִיפוּ עַל מֵי מְרִיבָה וַיֵּרַע לְמֹשֶׁה בַּעֲבוּרָם:לג כִּי הִמְרוּ אֶת רוּחוֹ וַיְבַטֵּא בִּשְׂפָתָיו:לד לֹא הִשְׁמִידוּ אֶת הָעַמִּים אֲשֶׁר אָמַר יי לָהֶם:לה וַיִּתְעָרְבוּ בַגּוֹיִם וַיִּלְמְדוּ מַעֲשֵׂיהֶם:לו וַיַּעַבְדוּ אֶת עֲצַבֵּיהֶם וַיִּהְיוּ לָהֶם לְמוֹקֵשׁ:לז וַיִּזְבְּחוּ אֶת בְּנֵיהֶם וְאֶת בְּנוֹתֵיהֶם לַשֵּׁדִים:לח וַיִּשְׁפְּכוּ דָם נָקִי דַּם בְּנֵיהֶם וּבְנוֹתֵיהֶם אֲשֶׁר זִבְּחוּ לַעֲצַבֵּי כְנָעַן וַתֶּחֱנַף הָאָרֶץ בַּדָּמִים:לט וַיִּטְמְאוּ בְמַעֲשֵׂיהֶם וַיִּזְנוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם:מ וַיִּחַר אַף יי בְּעַמּוֹ וַיְתָעֵב אֶת נַחֲלָתוֹ:מא וַיִּתְּנֵם בְּיַד גּוֹיִם וַיִּמְשְׁלוּ בָהֶם שֹׂנְאֵיהֶם:מב וַיִּלְחָצוּם אוֹיְבֵיהֶם וַיִּכָּנְעוּ תַּחַת יָדָם:מג פְּעָמִים רַבּוֹת יַצִּילֵם וְהֵמָּה יַמְרוּ בַעֲצָתָם וַיָּמֹכּוּ בַּעֲוֹנָם:מד וַיַּרְא בַּצַּר לָהֶם בְּשָׁמְעוֹ אֶת רִנָּתָם:מה וַיִּזְכֹּר לָהֶם בְּרִיתוֹ וַיִּנָּחֵם כְּרֹב (חסדו) חֲסָדָיו:מו וַיִּתֵּן אוֹתָם לְרַחֲמִים לִפְנֵי כָּל שׁוֹבֵיהֶם:מז הוֹשִׁיעֵנוּ יי אֱלֹהֵינוּ וְקַבְּצֵנוּ מִן הַגּוֹיִם לְהֹדוֹת לְשֵׁם קָדְשֶׁךָ לְהִשְׁתַּבֵּחַ בִּתְהִלָּתֶךָ:מח בָּרוּךְ יי אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל מִן הָעוֹלָם וְעַד הָעוֹלָם וְאָמַר כָּל הָעָם אָמֵן הַלְלוּיָהּ:
נקרא  2  פעמים

אתגר AI

תחל שנה וברכותיה • אתגר 117

לוח מודעות

למעלה