חידות לפרשת השבוע חידות לפרשת השבוע

בְּמוֹצָאֵי מְנוּחָה ... תַּרְאֵם נִסֶּיךָ עוֹשֶׂה גְדוֹלוֹת ... לִשְׁמֹעַ אֶל הָרִנָּה וְאֶל הַתְּפִלָּה

מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ: עִבְדוּ אֶת יי בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה: דְּעוּ כִּי יי הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ: בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ: כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ:

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
לאחר שהאשכול העסיסי 'חידות תורניות' נזרע כלאים,
בשאלות וקושיות מגוונות של חידות מרובות סגנונות,
והחידות על פרשת השבוע בקשו להן מקום קבוע,
יבוא אשכול זה לחידות על פרשת השבוע בלבד,
מתוך עדיפות לשאלות מן המקרא בלבד.
החפץ ימלא את ידו, לשאול ולהשיב בעדו.

מקרא בסיסי:
מקרא - כולל כל התנ"ך.
תורה - חמשת חומשי תורה בלבד.
פרשת השבוע - מה שיקראו בשבת הבאה.
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
אם תנקוש בדלת וכף מוארכת בידך תיקח, תתהלך מעט ברווחה ומגן עדן כולו קח, רק את מטהו אשר לו תשכח, תן עינו ברגלו וראשו תשווה באחריתו, אז תמצא צפנת פענח, לכל דלת בידו מפתח.
SL DISIGN
אם לוחצים על החלפה לאנגלית אז ד = S ך = L רווח ואז אותיות גן דן = DISI
תן עינו ברגלו - לוחצים על הע' = G
וראשו תשווה באחריתו - מ = N לקחת את המ' של מגן עדן ולשים בסוף.
אך לא תוכל להכיר בחכמה הנסתרת, כי אם לפני פתיחת דלת מסוגרת, תפגוש טיפש מבולבל, אשר בחיצים נחבל, וחיציו למעלה פונים, מימין ושמאל המה חונים, תחת אלוף שמירה ימינו ניצבת, וחצי קפסולה על גבי שמאלו מתייצבת, עמו תחבר אלוף אשר לט את פניו, וריוח ניצב בין שני אופניו, וכאשר על שניהם תכה בזה אחר זה, תכירנה כי תשוב להתבונן במחזה.
שיפט ימני ליד החיצים תחת האנטר שזה א' נטר
שיפט שמאלי תחת קפס לוק שזה חצי קפסולה + אלט + רווח + אלט
שיפט + אלט מחליף לאנגלית
ואם לא תכיר מאומה מכל זה הענין, אחווך ברמז על יסוד הבנין: קח נא את אשר לימינם רשת ליד מעגל, מכל אופני מרכבתם השאר רק גלגל, כי תפדם משביים ותסיר מהם חלום, פתח ראשם וקמוץ גופם ותחזקהו עד הלום, כי אז תבין ולעיניך יתגל, באלו אישים יש לך להלום.
מַקָּשִׁים
רֶשֶׁת לְיַד מַעְגָּל מֹקְשִׁים.
להשאיר רק את החיריק בש'
להוריד שווא וחולם ולשים במקום פתח וקמץ.
ואם את דרכך תבקש לקצר, ואת מהלך ידיך להצר, הכה באיש טיפש האמור לעיל, ולא תשיב אחור ידך, עד אשר תניף שמאלך, ועל קומתו השלישית, מכה אחת בשנים תשית. אחר תשוב לפתיחת דלת וכף אשר רגלה משולשלת, וכהרף עין תמצא תחתיך רשימה גואלת, ובראשה מגן עדן יוגש לך ברון, חציו השני של הפתרון.
אפשר ללחוץ רק על הקפס לוק וזה נהפך לאנגלית.

תודה רבה!
ממש התייחסות פרטנית...
 

ירושלמי987

משתמש מקצוען
SL DISIGN
אם לוחצים על החלפה לאנגלית אז ד = S ך = L רווח ואז אותיות גן דן = DISI
תן עינו ברגלו - לוחצים על הע' = G
וראשו תשווה באחריתו - מ = N לקחת את המ' של מגן עדן ולשים בסוף.

שיפט ימני ליד החיצים תחת האנטר שזה א' נטר
שיפט שמאלי תחת קפס לוק שזה חצי קפסולה + אלט + רווח + אלט
שיפט + אלט מחליף לאנגלית

מַקָּשִׁים
רֶשֶׁת לְיַד מַעְגָּל מֹקְשִׁים.
להשאיר רק את החיריק בש'
להוריד שווא וחולם ולשים במקום פתח וקמץ.

אפשר ללחוץ רק על הקפס לוק וזה נהפך לאנגלית.

תודה רבה!
ממש התייחסות פרטנית...
הרעיון של החידה והפתרון
זה פשוט גאוני
 

ירושלמי987

משתמש מקצוען
קשור לרש"י בפרשה
כשאני בראש, צדי"ק בי משולש
ובסופה אני שמינית מי"ם
בראשונה נזכרתי בשליחות לרץ ומפרכס לצאת
ובשניה בבואו למקום השבועה
עכשיו יותר ברור?
 
נערך לאחרונה ב:

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
עכשיו יותר ברור?
משום מה, כן.
הכלל: כל תיבה שצריכה למ"ד בתחילתה, הטיל לה הכתוב ה"א בסופה.
ל' בראש מילה, כפול שלש = צ'. נמצא שהצדי"ק בי משולש (משום מה זה משפט שלא הסתדר לי, כי חישבתי צדי"ק כפול שלש).
ה"א בסוף מילה היא שמינית של האות מ'.

בראשונה נזכרתי בשליחות לעשיו (רץ ומפרכס לצאת מרחם אמו לבית ע"ז).
שם נאמר 'ארצה שעיר', ופירש רש"י: לארץ שעיר, כל תיבה שצריכה למ"ד בתחילתה הטיל לה הכתוב ה"א בסופה:
ובשניה בבואו למקום השבועה - כשעלה יעקב לבאר שבע, נאמר בארה שבע, וגם שם פירש רש"י: כמו לבאר שבע, ה"א בסוף תיבה במקום למ"ד בתחלתה:
בעיה קטנה:
הכלל הזה נזכר בעוד שני מקומות ברש"י בספר בראשית:
והנשארים הרה נסו, פירש"י: - להר נסו. הרה כמו להר, כל תיבה שצריכה למ"ד בתחלתה הטיל לה ה"א בסופה.

ביתה בתואל - לבית בתואל. כל תיבה שצריכה למ"ד בתחלתה הטיל לה ה"א בסופה:
 

ירושלמי987

משתמש מקצוען
משום מה, כן.
תראה מה ששני גרשים קטנים יכולים לעשות
הכלל: כל תיבה שצריכה למ"ד בתחילתה, הטיל לה הכתוב ה"א בסופה.
ל' בראש מילה, כפול שלש = צ'. נמצא שהצדי"ק בי משולש (משום מה זה משפט שלא הסתדר לי, כי חישבתי צדי"ק כפול שלש).
נכון לא שמתי לב
ה"א בסוף מילה היא שמינית של האות מ'.

בראשונה נזכרתי בשליחות לעשיו (רץ ומפרכס לצאת מרחם אמו לבית ע"ז).
שם נאמר 'ארצה שעיר', ופירש רש"י: לארץ שעיר, כל תיבה שצריכה למ"ד בתחילתה הטיל לה הכתוב ה"א בסופה:
ובשניה בבואו למקום השבועה - כשעלה יעקב לבאר שבע, נאמר בארה שבע, וגם שם פירש רש"י: כמו לבאר שבע, ה"א בסוף תיבה במקום למ"ד בתחלתה:
בעיה קטנה:
הכלל הזה נזכר בעוד שני מקומות ברש"י בספר בראשית:
והנשארים הרה נסו, פירש"י: - להר נסו. הרה כמו להר, כל תיבה שצריכה למ"ד בתחלתה הטיל לה ה"א בסופה.

ביתה בתואל - לבית בתואל. כל תיבה שצריכה למ"ד בתחלתה הטיל לה ה"א בסופה:
האמת שלא בדקתי לעומק כמה יש עוד
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
הפתרון נכון, אבל יש בו צורך במעט השלמת פרטים, כי כבר הקדמתי שאין בו ממש דברים בטלים, וכל שכן לא כפולים ומכופלים..
והיה מאתגר לעשות חידה עם צירוף אותיות כזה מסובך. מזל שהיה 'גן עדן' מסתתר שם..


ומגן עדן כולו קח, רק את מטהו אשר לו תשכח,
תיבות 'ומגן עדן', יש לשכוח את המטה שבהם (אות ו ראשונה). רק כך ישארו 'מגן עדן' לבדן.
טיפש מבולבל, אשר בחיצים נחבל
הכוונה לחיצים שמצויירים על גבי השיפט עצמו, ולכן תמיד כש'מכים' עליו הוא 'נחבל' בהם.
עמו תחבר אלוף אשר לט את פניו, וריוח ניצב בין שני אופניו, וכאשר על שניהם תכה בזה אחר זה, תכירנה כי תשוב להתבונן במחזה.
בכל זה הכוונה אחת - ללחוץ גם על 'אלט'. וההגדרה היא התיאור של המקש הזה, שיש 'ריווח' בין שני צדדיו.
ואם את דרכך תבקש לקצר, ואת מהלך ידיך להצר, הכה באיש טיפש האמור לעיל, ולא תשיב אחור ידך, עד אשר תניף שמאלך, ועל קומתו השלישית, מכה אחת בשנים תשית. אחר תשוב לפתיחת דלת וכף אשר רגלה משולשלת, וכהרף עין תמצא תחתיך רשימה גואלת, ובראשה מגן עדן יוגש לך ברון, חציו השני של הפתרון.
זה קשור לפורום! שאם רוצים רק 'להתחיל' את השם של הניק, כולו ניצב ברשימה שמית, וכדי להגיע לשם הספציפי הזה, צריך ללחוץ על שטרודל, וכדי להשיג אותו יש ללחוץ על שני מקשים (אלט + הספרה שתים, שניצבת במקלדת בשורה השלישית שמעליו). ואחר כך שבים ל'פתיחת דלת', כלומר רושמים אות ד ואות ך סופית, והראשון ברשימה הוא השלמת השם הזה (חציו השני של הפתרון). נסו והווכחו.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
ארבעה איברים מהלכים
בשני מקומות דורכים
בשתי פרשיות חופפות
לשלשים ושש מוקפות

בראשונה אב חי עמד למולן
ובשניה דבר אדון ניצב לשמאלן

וכאשר חלש כוחן וחסרו מתוכן
נשבו ונסגלגלו אופני מרכבתן
בשמונה מקומות באו
בשאר המקרא התראו
בין ה' ובין משיחו הופיעו
בין עמי ובין ישראל הגיעו
בין סתר ובין שמש, בין חכמים ונבונים
בין חצר ורצפה, בין ירושלים וזקנים
בין יד מחזיק ובין ביתו, בין יושבים וזקנים
 

ירושלמי987

משתמש מקצוען
אז הנה לך הערה בונה:
אם לא בדקת, לא תוכל לכתוב 'בראשונה'.. זה יתמיה את הפותרים ויכניסם במבוכה (לא שזו הסיבה שלא הצלחתי לפתור עד הנה).
תודה על הביקורת בונה
אבל אחרי הגרשיים שהוספתי
נראה לי שהיה מידי קל לפתרון
 

ירושלמי987

משתמש מקצוען
אכן, אבל את ההערה כתבתי בשבילך, בשביל עתיד חידותיך.
ככל שתדייק יותר בדבריך, כך יעמיקו בהם פותריך.
והחידות האחרונות היו יפהפיות!
@כל שם שתרצה באתי בתודה בכפליים
על הביקורת בונה שפותרים ישימו בו עיניים
ועל החידות האחרונות שהרצון להמשיך יתקיים
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
ארבעה איברים מהלכים
בשני מקומות דורכים
בשתי פרשיות חופפות
לשלשים ושש מוקפות

בראשונה אב חי עמד למולן
ובשניה דבר אדון ניצב לשמאלן

וכאשר חלש כוחן וחסרו מתוכן
נשבו ונסגלגלו אופני מרכבתן
בשמונה מקומות באו
בשאר המקרא התראו
בין ה' ובין משיחו הופיעו
בין עמי ובין ישראל הגיעו
בין סתר ובין שמש, בין חכמים ונבונים
בין חצר ורצפה, בין ירושלים וזקנים
בין יד מחזיק ובין ביתו, בין יושבים וזקנים
וַנַּגֶּד בניקוד הזה מופיע פעמיים:
בשתי פרשיות חופפות : בראשית פרק מג, בראשית פרק מד
לשלושים ושש מוקפות: ונגד לו (לו=36)

בראשונה אב חי עמד למולן
ובשניה דבר אדון ניצב לשמאלן
הַעוֹד אֲבִיכֶם חַי הֲיֵשׁ לָכֶם אָח וַנַּגֶּד
וַנַּגֶּד-לוֹ אֵת דִּבְרֵי אֲדֹנִ י

וכאשר חלש כוחן וחסרו מתוכן
נשבו ונסגלגלו אופני מרכבתן
וְנֶגֶד

בין ה' ובין משיחו הופיעו
נגד ה' ונגד משיחו

בין עמי ובין ישראל הגיעו
עַמִּי וְנֶגֶד יִשְׂרָאֵל

בין סתר ובין שמש, בין חכמים ונבונים
אַתָּה עָשִׂיתָ בַסָּתֶר ... וְנֶגֶד הַשָּׁמֶשׁ

בין חצר ורצפה, בין ירושלים וזקנים
לֶחָצֵר הַפְּנִימִי וְנֶגֶד רִצְפָה

בין יד מחזיק ובין ביתו, בין יושבים וזקנים
הֶחֱזִיק יְדָיָה בֶן-חֲרוּמַף וְנֶגֶד בֵּיתוֹ
קְנֵה נֶגֶד הַיּשְׁבִים וְנֶגֶד זִקְנֵי עַמִּי.
 
נערך לאחרונה ב:

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
@שרלוט
מה פירוש של מילים אלו?
ארבעה איברים מהלכים- ארבע אותיות
בשני מקומות דורכים- בניקוד של וַנַּגֶּד זה מופיע בשני מקומות בלבד
בשתי פרשיות חופפות - בראשית פרק מג, בראשית פרק מד
לשלושים ושש מוקפות: ונגד לו (לו=36).
 

שרלוט

משתמש סופר מקצוען
ואני לתומי חפשתי איברים:)
גם אני חשבתי שמדובר באיברים
אבל לאחר מכן הבנתי שבשפתו של @כל שם שתרצה יש מונחים שונים
מרכבות- הם לא דווקא אלו הכרכרות של המלכים, מקלות זה לא שוטים
איברים זה לא בהכרח חלק מרמ''ח ושס''ה, וכו וכו...
 

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


תהילים פרק קו

א הַלְלוּיָהּ הוֹדוּ לַיי כִּי טוֹב כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:ב מִי יְמַלֵּל גְּבוּרוֹת יי יַשְׁמִיעַ כָּל תְּהִלָּתוֹ:ג אַשְׁרֵי שֹׁמְרֵי מִשְׁפָּט עֹשֵׂה צְדָקָה בְכָל עֵת:ד זָכְרֵנִי יי בִּרְצוֹן עַמֶּךָ פָּקְדֵנִי בִּישׁוּעָתֶךָ:ה לִרְאוֹת בְּטוֹבַת בְּחִירֶיךָ לִשְׂמֹחַ בְּשִׂמְחַת גּוֹיֶךָ לְהִתְהַלֵּל עִם נַחֲלָתֶךָ:ו חָטָאנוּ עִם אֲבוֹתֵינוּ הֶעֱוִינוּ הִרְשָׁעְנוּ:ז אֲבוֹתֵינוּ בְמִצְרַיִם לֹא הִשְׂכִּילוּ נִפְלְאוֹתֶיךָ לֹא זָכְרוּ אֶת רֹב חֲסָדֶיךָ וַיַּמְרוּ עַל יָם בְּיַם סוּף:ח וַיּוֹשִׁיעֵם לְמַעַן שְׁמוֹ לְהוֹדִיעַ אֶת גְּבוּרָתוֹ:ט וַיִּגְעַר בְּיַם סוּף וַיֶּחֱרָב וַיּוֹלִיכֵם בַּתְּהֹמוֹת כַּמִּדְבָּר:י וַיּוֹשִׁיעֵם מִיַּד שׂוֹנֵא וַיִּגְאָלֵם מִיַּד אוֹיֵב:יא וַיְכַסּוּ מַיִם צָרֵיהֶם אֶחָד מֵהֶם לֹא נוֹתָר:יב וַיַּאֲמִינוּ בִדְבָרָיו יָשִׁירוּ תְּהִלָּתוֹ:יג מִהֲרוּ שָׁכְחוּ מַעֲשָׂיו לֹא חִכּוּ לַעֲצָתוֹ:יד וַיִּתְאַוּוּ תַאֲוָה בַּמִּדְבָּר וַיְנַסּוּ אֵל בִּישִׁימוֹן:טו וַיִּתֵּן לָהֶם שֶׁאֱלָתָם וַיְשַׁלַּח רָזוֹן בְּנַפְשָׁם:טז וַיְקַנְאוּ לְמֹשֶׁה בַּמַּחֲנֶה לְאַהֲרֹן קְדוֹשׁ יי:יז תִּפְתַּח אֶרֶץ וַתִּבְלַע דָּתָן וַתְּכַס עַל עֲדַת אֲבִירָם:יח וַתִּבְעַר אֵשׁ בַּעֲדָתָם לֶהָבָה תְּלַהֵט רְשָׁעִים:יט יַעֲשׂוּ עֵגֶל בְּחֹרֵב וַיִּשְׁתַּחֲווּ לְמַסֵּכָה:כ וַיָּמִירוּ אֶת כְּבוֹדָם בְּתַבְנִית שׁוֹר אֹכֵל עֵשֶׂב:כא שָׁכְחוּ אֵל מוֹשִׁיעָם עֹשֶׂה גְדֹלוֹת בְּמִצְרָיִם:כב נִפְלָאוֹת בְּאֶרֶץ חָם נוֹרָאוֹת עַל יַם סוּף:כג וַיֹּאמֶר לְהַשְׁמִידָם לוּלֵי מֹשֶׁה בְחִירוֹ עָמַד בַּפֶּרֶץ לְפָנָיו לְהָשִׁיב חֲמָתוֹ מֵהַשְׁחִית:כד וַיִּמְאֲסוּ בְּאֶרֶץ חֶמְדָּה לֹא הֶאֱמִינוּ לִדְבָרוֹ:כה וַיֵּרָגְנוּ בְאָהֳלֵיהֶם לֹא שָׁמְעוּ בְּקוֹל יי:כו וַיִּשָּׂא יָדוֹ לָהֶם לְהַפִּיל אוֹתָם בַּמִּדְבָּר:כז וּלְהַפִּיל זַרְעָם בַּגּוֹיִם וּלְזָרוֹתָם בָּאֲרָצוֹת:כח וַיִּצָּמְדוּ לְבַעַל פְּעוֹר וַיֹּאכְלוּ זִבְחֵי מֵתִים:כט וַיַּכְעִיסוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם וַתִּפְרָץ בָּם מַגֵּפָה:ל וַיַּעֲמֹד פִּינְחָס וַיְפַלֵּל וַתֵּעָצַר הַמַּגֵּפָה:לא וַתֵּחָשֶׁב לוֹ לִצְדָקָה לְדֹר וָדֹר עַד עוֹלָם:לב וַיַּקְצִיפוּ עַל מֵי מְרִיבָה וַיֵּרַע לְמֹשֶׁה בַּעֲבוּרָם:לג כִּי הִמְרוּ אֶת רוּחוֹ וַיְבַטֵּא בִּשְׂפָתָיו:לד לֹא הִשְׁמִידוּ אֶת הָעַמִּים אֲשֶׁר אָמַר יי לָהֶם:לה וַיִּתְעָרְבוּ בַגּוֹיִם וַיִּלְמְדוּ מַעֲשֵׂיהֶם:לו וַיַּעַבְדוּ אֶת עֲצַבֵּיהֶם וַיִּהְיוּ לָהֶם לְמוֹקֵשׁ:לז וַיִּזְבְּחוּ אֶת בְּנֵיהֶם וְאֶת בְּנוֹתֵיהֶם לַשֵּׁדִים:לח וַיִּשְׁפְּכוּ דָם נָקִי דַּם בְּנֵיהֶם וּבְנוֹתֵיהֶם אֲשֶׁר זִבְּחוּ לַעֲצַבֵּי כְנָעַן וַתֶּחֱנַף הָאָרֶץ בַּדָּמִים:לט וַיִּטְמְאוּ בְמַעֲשֵׂיהֶם וַיִּזְנוּ בְּמַעַלְלֵיהֶם:מ וַיִּחַר אַף יי בְּעַמּוֹ וַיְתָעֵב אֶת נַחֲלָתוֹ:מא וַיִּתְּנֵם בְּיַד גּוֹיִם וַיִּמְשְׁלוּ בָהֶם שֹׂנְאֵיהֶם:מב וַיִּלְחָצוּם אוֹיְבֵיהֶם וַיִּכָּנְעוּ תַּחַת יָדָם:מג פְּעָמִים רַבּוֹת יַצִּילֵם וְהֵמָּה יַמְרוּ בַעֲצָתָם וַיָּמֹכּוּ בַּעֲוֹנָם:מד וַיַּרְא בַּצַּר לָהֶם בְּשָׁמְעוֹ אֶת רִנָּתָם:מה וַיִּזְכֹּר לָהֶם בְּרִיתוֹ וַיִּנָּחֵם כְּרֹב (חסדו) חֲסָדָיו:מו וַיִּתֵּן אוֹתָם לְרַחֲמִים לִפְנֵי כָּל שׁוֹבֵיהֶם:מז הוֹשִׁיעֵנוּ יי אֱלֹהֵינוּ וְקַבְּצֵנוּ מִן הַגּוֹיִם לְהֹדוֹת לְשֵׁם קָדְשֶׁךָ לְהִשְׁתַּבֵּחַ בִּתְהִלָּתֶךָ:מח בָּרוּךְ יי אֱלֹהֵי יִשְׂרָאֵל מִן הָעוֹלָם וְעַד הָעוֹלָם וְאָמַר כָּל הָעָם אָמֵן הַלְלוּיָהּ:
נקרא  2  פעמים

אתגר AI

תחל שנה וברכותיה • אתגר 117

לוח מודעות

למעלה