חידות לפרשת השבוע חידות לפרשת השבוע

בְּמוֹצָאֵי מְנוּחָה ... תַּרְאֵם נִסֶּיךָ עוֹשֶׂה גְדוֹלוֹת ... לִשְׁמֹעַ אֶל הָרִנָּה וְאֶל הַתְּפִלָּה

מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ: עִבְדוּ אֶת יי בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה: דְּעוּ כִּי יי הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ: בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ: כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ:

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
לאחר שהאשכול העסיסי 'חידות תורניות' נזרע כלאים,
בשאלות וקושיות מגוונות של חידות מרובות סגנונות,
והחידות על פרשת השבוע בקשו להן מקום קבוע,
יבוא אשכול זה לחידות על פרשת השבוע בלבד,
מתוך עדיפות לשאלות מן המקרא בלבד.
החפץ ימלא את ידו, לשאול ולהשיב בעדו.

מקרא בסיסי:
מקרא - כולל כל התנ"ך.
תורה - חמשת חומשי תורה בלבד.
פרשת השבוע - מה שיקראו בשבת הבאה.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
מקווה שהנוסח של הסוף לא יצא מסובך קצת..
בשלשה מקומות בצביוננו
שתי מילים בציווי מפקדות
בשנים יבא מטה ביניהן
ליד אח מת ונשאר לבדו
וליד המת שאחריו כבודו
ובאחד יסלקוהו לאחוריהן
כי ניצבה לה אם לפניהן
עת נקמצה ידן ונפתח ראשן
הוגד הוגד למלך סירוב פקודתו
ועת מרכבת ידן היתה תחת ראשן
באו אצל המלך באכילתו ושתייתו
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
מקווה שהנוסח של הסוף לא יצא מסובך קצת..
בשלשה מקומות בצביוננו
שתי מילים בציווי מפקדות
בשנים יבא מטה ביניהן
ליד אח מת ונשאר לבדו
וליד המת שאחריו כבודו
ובאחד יסלקוהו לאחוריהן
כי ניצבה לה אם לפניהן
עת נקמצה ידן ונפתח ראשן
הוגד הוגד למלך סירוב פקודתו
ועת מרכבת ידן היתה תחת ראשן
באו אצל המלך באכילתו ושתייתו
לא ירד
וַיֹּאמֶר לֹֽא יֵרֵד בְּנִי עִמָּכֶם כִּֽי אָחִיו מֵת וְהוּא לְבַדּוֹ נִשְׁאָר.
כִּי לֹא בְמוֹתוֹ יִקַּח הַכֹּל לֹא יֵרֵד אַחֲרָיו כְּבוֹדוֹ.

וַתֹּאמֶר אֶל עֲבָדֶיךָ אִם לֹא יֵרֵד אֲחִיכֶם הַקָּטֹן אִתְּכֶם לֹא תֹֽסִפוּן לִרְאוֹת פָּנָֽי.

וַיַּגִּדוּ לְדָוִד לֵאמֹר לֹא יָרַד אוּרִיָּה אֶל בֵּיתוֹ.
וַיִּקְרָא לוֹ דָוִד וַיֹּאכַל לְפָנָיו וַיֵּשְׁתְּ וַיְשַׁכְּרֵהוּ וַיֵּצֵא בָעֶרֶב לִשְׁכַּב בְּמִשְׁכָּבוֹ עִם עַבְדֵי אֲדֹנָיו וְאֶל בֵּיתוֹ לֹא יָרָד.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
לא הצלחתי להבין.
לא ראיתי הבדל בין זה לשני עם האם.
הנה לשון החידה:
בשנים יבא מטה ביניהן
ליד אח מת ונשאר לבדו
וליד המת שאחריו כבודו
ובאחד יסלקוהו לאחוריהן
כי ניצבה לה אם לפניהן
מטה = מקל, מקף בין שתי המילים.
בפעם השלישית המקף אינו ביניהן, אלא 'אחוריהן'. בין תיבת 'אם' לתיבת 'לא'.
העתקת בלי מקפים ולכן שאלתי..
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
הנה לשון החידה:

מטה = מקל, מקף בין שתי המילים.
בפעם השלישית המקף אינו ביניהן, אלא 'אחוריהן'. בין תיבת 'אם' לתיבת 'לא'.
העתקת בלי מקפים ולכן שאלתי..
אולי בחומש עצמו זה מופיע.
מהמאגר שהעתקתי אין.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
כאן ההתחלה מזכירה את הסיבוך הקודם..
ראשי וגם רגלי
בכל חוצות ייאמרו
ובתוכן גופי שלי
היפך עומק הדרו
בשני מקומות בתורה
על יד בני הגר וקטורה
ואצל עין מושל באמירה
וזולתנו לא נמצא במקרא
רק אצל בן אדם קרא בנהיות
במשענת הביאנו לארץ תחתיות
 

sl disign

משתמש סופר מקצוען
עיצוב גרפי
כאן ההתחלה מזכירה את הסיבוך הקודם..
ראשי וגם רגלי
בכל חוצות ייאמרו
ובתוכן גופי שלי
היפך עומק הדרו
בשני מקומות בתורה
על יד בני הגר וקטורה
ואצל עין מושל באמירה
וזולתנו לא נמצא במקרא
רק אצל בן אדם קרא בנהיות
במשענת הביאנו לארץ תחתיות
הו-רד-הו
וּבְכָל חוּצוֹת יֹאמְרוּ הוֹ הוֹ
עומק הדרו - אמצע המילה הדרו הפוכה - רד
יוצא הורדהו

מִיַּד הַיִּשְׁמְעֵאלִים אֲשֶׁר הֽוֹרִדֻהוּ שָֽׁמָּה.
וַתֹּאמֶר אֶל עֲבָדֶיךָ הֽוֹרִדֻהוּ אֵלָי וְאָשִׂימָה עֵינִי עָלָֽיו.

וְהוֹרִדֵהוּ אוֹתָהּ וּבְנוֹת גּוֹיִם אַדִּרִם אֶל אֶרֶץ תַּחְתִּיּוֹת אֶת יוֹרְדֵי בוֹר.
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
זה סיבה ע"פ דקדוק?
כך מסתבר. הנטייה של ההטעמה היא לחבר מילים קצרות כמו 'אך' 'לא' 'אם' ודומיהן, במקף למילה שאחריהן. והגם שמצינו גם שני מקפים בזה אחר זה, במילים קצרות הבאות בצרורות, הנטייה היא שלא להרבות במקפים. כך בזכרוני לעת עתה. ויש עוד להאריך בענין כללי ההקפות הללו..
 

כל שם שתרצה

מהמשתמשים המובילים!
כעת אביא חידה נוספת, ואחריה את ההיא המובטחת.
כי עדן לא הכינותי נוספות, ורק אלו אשר עתה נמצאות באמתחת.
ועתה יצא אדם לפעלו עד עת בין ערביים, ואתם פנו וסעו לכם בהן בדרך מוצלחת.

פעם אחת בכל המקרא
בין נער לבין אביו הופעתי
ופעם נוספת שיניתי מרכבתי
ואצל אויב תוכחת נזכרתי

---

וזו שאינה ממין הענין, בסתר אביאנה, מי חכם בכם יגש הנה, ופותח דלתיים לעיניו יציגנה, לא יושג הפתרון באחת הנה ואחת הנה, כי אם בבוא אל פשר התיבות כולנה.
אמנם אין זה מנושא האשכול של גפן שורקה, וכחו יפה לו בנטיעה אחרת מעמיקה, אך בכל זאת אמרתי בלבי לקבעו הנה, אשיחה וירווח לי, אולי תהיה לדבריי עדנה.

ובכן, מה לי להקדים ולהרבות אומר ללשון מעשייה, אספר מעשה שהיה כיצד היה, כאן נמצא וכאן היה:

בשעת בין ערבים ודמדומים, אני ושרעפיי היינו כחולמים, פסעתי מעדנות בין הכרמים, ופתע חזיתי איש בא בימים, בלשון חכמים באו דבריו סתומים, וכה דיבר במשפטים חתומים:

אם תנקוש בדלת וכף מוארכת בידך תיקח, תתהלך מעט ברווחה ומגן עדן כולו קח, רק את מטהו אשר לו תשכח, תן עינו ברגלו וראשו תשווה באחריתו, אז תמצא צפנת פענח, לכל דלת בידו מפתח.

אך לא תוכל להכיר בחכמה הנסתרת, כי אם לפני פתיחת דלת מסוגרת, תפגוש טיפש מבולבל, אשר בחיצים נחבל, וחיציו למעלה פונים, מימין ושמאל המה חונים, תחת אלוף שמירה ימינו ניצבת, וחצי קפסולה על גבי שמאלו מתייצבת, עמו תחבר אלוף אשר לט את פניו, וריוח ניצב בין שני אופניו, וכאשר על שניהם תכה בזה אחר זה, תכירנה כי תשוב להתבונן במחזה.

ואם לא תכיר מאומה מכל זה הענין, אחווך ברמז על יסוד הבנין: קח נא את אשר לימינם רשת ליד מעגל, מכל אופני מרכבתם השאר רק גלגל, כי תפדם משביים ותסיר מהם חלום, פתח ראשם וקמוץ גופם ותחזקהו עד הלום, כי אז תבין ולעיניך יתגל, באלו אישים יש לך להלום.

ואם את דרכך תבקש לקצר, ואת מהלך ידיך להצר, הכה באיש טיפש האמור לעיל, ולא תשיב אחור ידך, עד אשר תניף שמאלך, ועל קומתו השלישית, מכה אחת בשנים תשית. אחר תשוב לפתיחת דלת וכף אשר רגלה משולשלת, וכהרף עין תמצא תחתיך רשימה גואלת, ובראשה מגן עדן יוגש לך ברון, חציו השני של הפתרון.

כאן נפקחו עיני במהומה, כי סרה מהם התנומה, ואיקץ והנה אין כרם ענבים, לא איש עם טעם זקנים ולא רעיונות נשגבים, כי אם אוסף מילים, משפטים חבולים ודברים אומללים, חלום חלמתי ואין פותר לי, ואפן אל חרטומי המקום: היש ביניכם מגיד לי, היש בכם אשר פתרון מודיע וחזון משמיע?
 
נערך לאחרונה ב:

אולי מעניין אותך גם...

הפרק היומי

הפרק היומי! כל ערב פרק תהילים חדש. הצטרפו אלינו לקריאת תהילים משותפת!


קהילת פרוג מודה לקב"ה יחד עם כלל ישראל על חיסולו של רב המרצחים מלבנון

בְּמוֹצָאֵי מְנוּחָה ... תַּרְאֵם נִסֶּיךָ עוֹשֶׂה גְדוֹלוֹת ... לִשְׁמֹעַ אֶל הָרִנָּה וְאֶל הַתְּפִלָּה

א מִזְמוֹר לְתוֹדָה הָרִיעוּ לַיי כָּל הָאָרֶץ:ב עִבְדוּ אֶת יי בְּשִׂמְחָה בֹּאוּ לְפָנָיו בִּרְנָנָה:ג דְּעוּ כִּי יי הוּא אֱלֹהִים הוּא עָשָׂנוּ (ולא) וְלוֹ אֲנַחְנוּ עַמּוֹ וְצֹאן מַרְעִיתוֹ:ד בֹּאוּ שְׁעָרָיו בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה הוֹדוּ לוֹ בָּרְכוּ שְׁמוֹ:ה כִּי טוֹב יְהוָֹה לְעוֹלָם חַסְדּוֹ וְעַד דֹּר וָדֹר אֱמוּנָתוֹ:
נקרא  33  פעמים

אתגר AI

תחל שנה וברכותיה • אתגר 117

לוח מודעות

למעלה